MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 74
  1. #1

    Default Wat is de beste soort kruisbescherming??

    Zelf train ik al een poos met een goedkope normale 'jockstrap met cup'. Zo'n ding van 8eu. Maar tis tijd om een nieuwe te kopen. Ding snijdt altijd in me liezen, moet altijd me boxershorts weer rechttrekken.

    Wat/welke vinden jullie de beste/fijnste op het gebied van kruisbescherming?

    De ouderwetse cup/tok in een jockstrap, de stalen muay thai cup, of de compression shorts van UFC, Shockdoctor of Jaco??

    En speelt de stijl waarin je vecht ook een rol voor de keuze van kruisbescherming?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Limburg
    Posts
    1.426
    vCash
    126000

    Default

    Heb zelf ook altijd zo'n normale jockstrap gehad van 8 euro ofzo. Nu echter alweer voor 2e maal kwijtgeraakt dus moet weer iets nieuws gaan halen maar ben er ook nog niet helemaal uit. Opzich vind ik die jockstraps goede bescherming bieden maar sommige snijden idd meer in de liezen dan andere
    Aoki - Hellboy - Gomi - Diaz Bros - GSP - Sonnen - Barnett

  3. #3

    Default

    Het snijden in de liezen en het feit dat ik me boxershort telkens recht moet trekken is echt vervelend. Zit daarom steeds meer naar zo'n compression shorts te neigen. Zie link.

    UFC® Compression Short with Cup UFC® Compression Short with Cup - Bescherming algemeen - Fight Gear

    Hoef je ook geen boxershorts meer te dragen onder je mma shorts...

  4. #4
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Limburg
    Posts
    1.426
    vCash
    126000

    Default

    Die zien idd ook wel relax uit ja. Iemand ervaring hiermee?
    Aoki - Hellboy - Gomi - Diaz Bros - GSP - Sonnen - Barnett

  5. #5
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    ik heb ook een nieuwe plasser verdediger nodig, maar zown short voor 51 euro vin ik wel duur voor een arme student zoals mij... maarja, lijkt me wel de bom zown ding.

  6. #6

    Default

    Kost wat maar dan heb je ook wat.... Teminste dat is wat t uitstraalt. En een paar euro extra neertellen om mn gereedschap te beschermen vind ik een goede investering!
    Guardian Protective Jaco Cup System by Jaco Clothing - Fightshorts.nl


    Rest alleen de vraag, is het beter dan een stalen thai cup??
    Twins Professionele tok kruisbeschermer G-3 - Fightshorts.nl

  7. #7
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.

  8. #8
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.
    x2 heb ik ook

  9. #9
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.
    zijn die ook fijn voor MMA en BJJ?

  10. #10
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Koop gewoon zo'n ijzeren van twins of muay en stop die in je jockstrap. Werkte supergoed voor mij, gaat lang mee en trap je ook niet zomaar kapot.
    Heb ik ook sinds een paar maanden. Veel comfortabeler! En nog nooit last gehad als het werd geraakt.
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  11. #11
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Voor toks moet je bij Bartju zijn, hij weet hoe het voelt om in zijn ballen getrapt te worden!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  12. #12
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gilaiir View Post
    zijn die ook fijn voor MMA en BJJ?
    Ehh. BJJ met toque??? lijkt me overbodig, toch?
    Heb geen mma ervaring maar het lijkt me geen probleem.

  13. #13
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    En nog nooit last gehad als het werd geraakt.
    Geluksvogel! Als je een goeie knie vangt dan voel je dat. Voordeel is wel dat je het niet in je zak voelt, maar in je lies omdat daar een metalen ding in geramd wordt.

  14. #14
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by citrusfruit View Post
    Geluksvogel! Als je een goeie knie vangt dan voel je dat. Voordeel is wel dat je het niet in je zak voelt, maar in je lies omdat daar een metalen ding in geramd wordt.
    zitte kussentje om he om die rand dus zo´n zeer doet t nou ook weer niet.. t is nooit fijn om op je zak getrapt te worden dat sowieso:P

  15. #15
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Voor toks moet je bij Bartju zijn, hij weet hoe het voelt om in zijn ballen getrapt te worden!
    Hahaha lol

  16. #16
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ik heb een keer de volle penalty gevangen zonder tokje.

    meest helse pijn die der is denk ik.

    ik zit wel te over wegen om die van de ufc te kopen.
    Last edited by Sadix; 30-01-2011 at 14:43.
    Home mtk-gym.nl


  17. #17

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Ehh. BJJ met toque??? lijkt me overbodig, toch?
    Heb geen mma ervaring maar het lijkt me geen probleem.

    Bij BJJ een toque overbodig?? Vreemde opvatting....

    Anywayz, de Jaco compression shorts zijn onderweg, kost wat, maar hopelijk heb ik ook dan wat. Me goedkope toque heeft t afgelopen offcieel begeven dus er was haast bij.

  18. #18
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by De Spekkoek View Post
    Bij BJJ een toque overbodig?? Vreemde opvatting....

    Anywayz, de Jaco compression shorts zijn onderweg, kost wat, maar hopelijk heb ik ook dan wat. Me goedkope toque heeft t afgelopen offcieel begeven dus er was haast bij.
    Ik ben benieuwd of t wat is!

  19. #19
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    4
    vCash
    126000

    Default

    misschien iets om te overwegen: een trainingsmaat voerde tijdens MMA-training een rear naked choke bij me uit waarbij zijn metalen tok recht op mijn ruggenwervel drukte, anderhalve week een pijnlijke plek gehad. Zelf heb ik ook zo'n jockstrap die in mijn lies snijd. Bij die van mij glijdt altijd het extra zachte beschermrandje aan de onderkant van de tok af en dacht dat het snijden daardoor kwam. Heb erover gedacht om dat met secondelijm proberen te verhelpen maar weet niet of dat zo verstandig is

  20. #20
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Limburg
    Posts
    1.426
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Ehh. BJJ met toque??? lijkt me overbodig, toch?
    Heb geen mma ervaring maar het lijkt me geen probleem.
    Ooit al eens BJJ/Judo of andere vorm van grappling gedaan? Tok heeft me toch al paar keer van een pijnlijke avond gered.
    Met bv guard passeren is een knie in je kruis zo gebeurd.
    Aoki - Hellboy - Gomi - Diaz Bros - GSP - Sonnen - Barnett

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Mule-Kick View Post
    Ooit al eens BJJ/Judo of andere vorm van grappling gedaan? Tok heeft me toch al paar keer van een pijnlijke avond gered.
    Met bv guard passeren is een knie in je kruis zo gebeurd.
    Ik doe niet aan BJJ/Judo, maar ik kan het me wel voorstellen.... (Wat ik liever niet doe)
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #22
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Een tok dragen is bij BJJ wedstrijden officieel verboden onder de regels van de IBJJF! Op het afgelopen EK werd hier zelfs heel streng op gecontroleerd voordat je de mat op ging. Heb zelf in het begin altijd BJJ getraind met een tok maar ben dr een jaar geleden toen ik hoorde dat het verboden was toch maar vanaf gestapt.

    Anyway, heb zelf zo'n Shockdocter compression short met tok. Gebruik hem eigenlijk gewoon als compression short onder mijn Gi tijdens de trainingen (dus zonder de tok er in) en gebruik hem met tok er in bij MMA partijen en vroeger voordat ik zonder tok BJJ trainde. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben!
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  23. #23
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FightingDutchman View Post
    Een tok dragen is bij BJJ wedstrijden officieel verboden onder de regels van de IBJJF! Op het afgelopen EK werd hier zelfs heel streng op gecontroleerd voordat je de mat op ging. Heb zelf in het begin altijd BJJ getraind met een tok maar ben dr een jaar geleden toen ik hoorde dat het verboden was toch maar vanaf gestapt.
    Ja joh?? Dat wist ik echt niet! Ik moet zeggen dat een tok bij judo heel ongebruikelijk is (terwijl er toch ook risico's voor de edele delen zijn), of het verboden is weet ik niet. Toen ik overstapte op BJJ viel me op dat heel veel mensen een tok droegen en ben ik het ook gaan doen. Geeft me toch wel een veilig gevoel, maar nu ik dit lees moet ik misschien toch er maar mee stoppen. Weet je of het bij grappling toernooien van deze bond verboden is?

  24. #24
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Vind ik maar onzin dat het verboden is. Ik kan geen rede bedenken waarom... Het is puur voor eigen veiligheid.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  25. #25
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    Ja joh?? Dat wist ik echt niet! Ik moet zeggen dat een tok bij judo heel ongebruikelijk is (terwijl er toch ook risico's voor de edele delen zijn), of het verboden is weet ik niet. Toen ik overstapte op BJJ viel me op dat heel veel mensen een tok droegen en ben ik het ook gaan doen. Geeft me toch wel een veilig gevoel, maar nu ik dit lees moet ik misschien toch er maar mee stoppen. Weet je of het bij grappling toernooien van deze bond verboden is?
    Ben zelf ook begonnen met tok maar toen ik dit hoorde gewoon vaak zonder gaan trainen. Nu vind ik een tok ook echt niet meer relaxed tijdens BJJ of Grappling wedstrijden. Officieel is een tok volgens het regelement van de IBJJF verboden dus ik neem aan dat dit bij grappling ook het geval is aangezien de BJJ en grappling regels niet veel anders zijn (met uitzondering van de advantages).
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •