MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    18
    vCash
    126000

    Default !!WANTED!! Feedback Trainingsschema

    Wat vinden jullie van dit schema? Gewoon jullie mening graag, mijn doel is om droger te worden, en een overduidelijke sixpack te kweken, en wat spier(tjes), jullie experts kunnen me misschien wel wat feedback geven?

    Maandag:
    19:30 – 20:30 (Rug Training)

    Dinsdag:
    16:00 – 17:00 ( Buikspieroefeningen (15x 15 push ups / stoottechnieken met lichte gewichten / kwartier non-stop springtouwen)
    19:30 – 20:30 (Benen Training)

    Woensdag:
    19:30 – 20:30 (Borst Training)

    Donderdag:
    1 Uur kickboksen

    Vrijdag:
    16:00 – 17:00 ( Buikspieroefeningen (15x 15 push ups / stoottechnieken met lichte gewichten / kwartier non-stop springtouwen)

    Zaterdag:
    30 Minuten Trap rennen (Non-stop)

    Zondag:
    16:00 – 17:00 ( Buikspieroefeningen (15x 15 push ups / stoottechnieken met lichte gewichten / kwartier non-stop springtouwen)

    Ik probeer met dus te houden aan: 3x in de week buik en per week 1 grote spiergroep, is dit een schema waar ik wat mee kan? En droger kan worden (eten nu even weggelaten).

    Bij voorbaat dank voor uw tijd!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    helemaal kut

  3. #3
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    18
    vCash
    126000

    Default

    Wat dan?

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    280
    vCash
    126000

    Default

    ik zou ook rust nemen ipv elke dag trainen

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ga je een uur lang je borst trainen? Met fitness/krachttraining kun je het beste een paar spiergroepen kiezen en deze afwisselend trainen (vb Schouders/triceps de ene dag en Biceps/Borst de volgende). Als rust pak je dan benen of rug/buik. Bij benen en rug/buik is het de bedoeling dat je en de antagonistische paren gelijkmatig traint. Zelf ben ik een voorstander van trainen met losse gewichten of met je eigen lichaamsgewicht, maar hoe je dit precies doet moet je zelf weten, of advies vragen bij een fitness instructeur.

    Dan lees ik dat je graag droger wilt worden en een sixpack wilt ontwikkelen. De manier om dit te doen is niet om je buikspieren te gaan trainen, wat veel mensen denken. Maar om je sixpack gedefinieerder te maken, moet je vet gaan verbranden. Hoe je dit precies moet doen, daar zijn experts voor, misschien wel hier aanwezig. Er moet iig een moment in de week komen (of twee) dat je vetverbranding doet.

    Daarnaast is rust belangrijk, plan niet elke dag zo vol dat je geen herstelperiodes meer hebt. Je weet zelf hoe veel je aan kan, let er op niet te overtrainen. ( Wat is overtraining )

  6. #6
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    18
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ga je een uur lang je borst trainen? Met fitness/krachttraining kun je het beste een paar spiergroepen kiezen en deze afwisselend trainen (vb Schouders/triceps de ene dag en Biceps/Borst de volgende). Als rust pak je dan benen of rug/buik. Bij benen en rug/buik is het de bedoeling dat je en de antagonistische paren gelijkmatig traint. Zelf ben ik een voorstander van trainen met losse gewichten of met je eigen lichaamsgewicht, maar hoe je dit precies doet moet je zelf weten, of advies vragen bij een fitness instructeur.

    Dan lees ik dat je graag droger wilt worden en een sixpack wilt ontwikkelen. De manier om dit te doen is niet om je buikspieren te gaan trainen, wat veel mensen denken. Maar om je sixpack gedefinieerder te maken, moet je vet gaan verbranden. Hoe je dit precies moet doen, daar zijn experts voor, misschien wel hier aanwezig. Er moet iig een moment in de week komen (of twee) dat je vetverbranding doet.

    Daarnaast is rust belangrijk, plan niet elke dag zo vol dat je geen herstelperiodes meer hebt. Je weet zelf hoe veel je aan kan, let er op niet te overtrainen. ( Wat is overtraining )
    Bedankt voor je informatie! Nee, inderdaad ik zei het verkeerd we doen altijd 4 rug oefeningen, 4 borst, 4 been. Is 3x in de week 30 minuten trappen rennen goed genoeg voor cario?

    Greetz

  7. #7
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Sudsakorn View Post
    Bedankt voor je informatie! Nee, inderdaad ik zei het verkeerd we doen altijd 4 rug oefeningen, 4 borst, 4 been. Is 3x in de week 30 minuten trappen rennen goed genoeg voor cario?

    Greetz
    Voor de precieze invulling zou je toch met een instructeur moeten overleggen. Daarnaast ken ik jouw lichaamswaarden niet. Ik heb je een algemeen idee gegeven.

    Succes.

  8. #8
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ff gacia pm'en die heeft er verstand van

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Als jij vet wilt verbranden dan raad ik je aan om minimaal 4 x per week 40 min cardio te doen na je KT. Maar je kan zoveel cardio doen als je wilt, maar als je meer calorieen eet dan dat je verbrand zal je vetpercentage niet verminderen.

    Paar simpele tips.

    - eet 6 kleine maaltijden per dag (vraag advies aan een voedingsdeskundige of check google)
    - minimaal 4 x per week cardio (40 min)
    - train kleine en grote spiergroepen samen. bijv rug/biceps of borst/triceps (variant rug/triceps, borst/biceps ook mogelijk)
    - zorg voor voldoende rust. Meer trainen betekend niet automatisch sneller resultaat.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Sint-Truiden
    Posts
    40
    vCash
    126000

    Default

    Inderdaad, een sixpack bekom je door dieet, consistentie en geduld.
    Voor een beetje meer spieren zou je inderdaad een split-schema kunnen aanhouden zoals hierboven beschreven door Garcia.
    Ikzelf ben nochtans voorstander van full-body workouts, vooral als je ondersteunend traint voor een sport (zoals vechtsport).

    PS: drink veel water (minimaal 3l per dag), mijdt eenvoudige suikers (snoepgoed, gebak, fastfood, alcohol,...), eet gevogelte of vis en daarboven veel groenten consumeren. Dan kom je er zonder wijfel wel.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Wat Garcia zegt klopt. Je kan cardio doen wat je wilt maar als je meer eet dan dat je verbrand is het verspilde energie. Ook de intensiteit van de cardio telt. 30 min op een lage HF heeft geen nut als je conditie goed is.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •