MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 63 of 63
  1. #51
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Worstelen!!!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  2. #52
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Worstelen, BJJ en Judo zijn drie verschillende sporten. Alhoewel ze alle drie grappling stijlen zijn. Ze hebben hun eigen sterktes en zwaktes. Je zal nooit iemand die al jaren grappled verslaan in zijn eigen spelletje, dus je moet een bepaalde strategie hebben om dat spelletje te neutraliseren. Als we het hebben over MMA dan zou je dat kunnen doen door op afstand te blijven van de grappler en hem met trappen danwel stoten uit te schakelen.
    Hier zit het hem dus in. MIjn vraag was wat de beste sport was tegen een kickbokser. Wanneer je niet zo goed bent in slaan en stoten zul je dat sowieso niet winnen. Met grappling vast pakken vloeren en klemmen/wurgen/breken.

    Andersom de vraag: Hoe versla je iemand die pro is in judo. Het is antwoord is dan kickboksen. Tja judoka's kunnen nou eenmaal niet zo goed blokken en incasseren dus gaan zo plat. Wanneer iemand mijn middel wilt grijpen ben ik ook geneigd een knietje te geven. Ik zit ook op jujitsu, wanneer iemand mij een knietje geeft terwijl ik naar zijn middel grijp dan zal ik die knie proberen vast te grijpen.

    Vanuit deze logica heb ik bedacht te trainen om dichtbij de kickbokser te komen, en hem te vloeren. Jujitsu kan dat aardig, maar is wel heel ruim. Jujitsu traint ook veel andere dingen. Judo en bjj leer je niet echt het incasseren erbij want dan vecht je alleen met ook bjj'ers of judokas. Ik zou dus MMA denken. Ik open dit topic niet om zelf antwoord te geven. Iedere vechter is uniek, en heeft een andere manier van denken. Het zou fijn zijn als jullie antwoord gaven op mijn vraag om op die manier een soort algemeen beeld te krijgen van iemand die een kickbokser verslaat terwijl die niet zo goed kan kickboksen als zijn tegenstander.

  3. #53
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Met judo leer je niet incasseren? Je slaat iemand met een planeet bij judo

  4. #54
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Hier zit het hem dus in. MIjn vraag was wat de beste sport was tegen een kickbokser. Wanneer je niet zo goed bent in slaan en stoten zul je dat sowieso niet winnen. Met grappling vast pakken vloeren en klemmen/wurgen/breken.

    Andersom de vraag: Hoe versla je iemand die pro is in judo. Het is antwoord is dan kickboksen. Tja judoka's kunnen nou eenmaal niet zo goed blokken en incasseren dus gaan zo plat. Wanneer iemand mijn middel wilt grijpen ben ik ook geneigd een knietje te geven. Ik zit ook op jujitsu, wanneer iemand mij een knietje geeft terwijl ik naar zijn middel grijp dan zal ik die knie proberen vast te grijpen.

    Vanuit deze logica heb ik bedacht te trainen om dichtbij de kickbokser te komen, en hem te vloeren. Jujitsu kan dat aardig, maar is wel heel ruim. Jujitsu traint ook veel andere dingen. Judo en bjj leer je niet echt het incasseren erbij want dan vecht je alleen met ook bjj'ers of judokas. Ik zou dus MMA denken. Ik open dit topic niet om zelf antwoord te geven. Iedere vechter is uniek, en heeft een andere manier van denken. Het zou fijn zijn als jullie antwoord gaven op mijn vraag om op die manier een soort algemeen beeld te krijgen van iemand die een kickbokser verslaat terwijl die niet zo goed kan kickboksen als zijn tegenstander.
    Ik raad je aan Muay Boran op te zoeken, daar zit alles in. Klemmen, breken, wurgen, stoten met het hele lichaam (8 ledematen hoofd etc.). Er zitten geen regels aan verbonden.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #55
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Dacht dat zo'n beetje alle vormen van grappling verboden waren in muay boran?

  6. #56
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Dacht dat zo'n beetje alle vormen van grappling verboden waren in muay boran?
    Muay Boran komt uit de oorlog en er zijn dus geen regels aan verbonden.

    Uit Muay Boran zijn Muay Thai en het Engelse boksen weer ontstaan.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #57
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

  8. #58
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Muay Boran komt uit de oorlog en er zijn dus geen regels aan verbonden.

    Uit Muay Boran zijn Muay Thai en het Engelse boksen weer ontstaan.
    Het engelse boksen is ontstaan uit Bare knuckle fights, dit staat helemaal los van Muay thai/boran

  9. #59
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Het engelse boksen is ontstaan uit Bare knuckle fights, dit staat helemaal los van Muay thai/boran
    Zover ik weet is dit in de oorlog van Engeland vs Thailand ontstaan. De Thaise hadden Muay Boran, waarop Engelsen met het boksen antwoorden. Dit dacht ik zo. Het staat dus denk ik niet helemaal los van het Muaythai/boran
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #60
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Zover ik weet is dit in de oorlog van Engeland vs Thailand ontstaan. De Thaise hadden Muay Boran, waarop Engelsen met het boksen antwoorden. Dit dacht ik zo. Het staat dus denk ik niet helemaal los van het Muaythai/boran
    Er zijn misschien wat invloeden, maar het is er zeker niet uit ontstaan.

  11. #61
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Er zijn misschien wat invloeden, maar het is er zeker niet uit ontstaan.
    Ok dan heb ik het fout, sorry daarvoor, maar het staat dus niet helemaal los .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  12. #62
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ok dan heb ik het fout, sorry daarvoor, maar het staat dus niet helemaal los .
    Ik ben niet overtuigd van de band, maar ik kan het niet falsiferen noch verifieren.

  13. #63
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Met judo leer je niet incasseren? Je slaat iemand met een planeet bij judo
    x2, haha! je hebt echt men dag gemaakt!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •