MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 92

Thread: Beginnen

  1. #1
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default Beginnen

    Hi all!, zag niet echt een introductie forum, dus zal korte inleiding doen bij dit topic :P. Ben 21, male en op zoek naar leuke vechtsport om te gaan doen. En dat moet dan met een lengte van +-1.77M en 72KG (mocht dat uitmaken; dat weten jullie beter dan ik ) Heb ooit in een lang verleden judo be-oefent, maar dat mag geen naam (meer) hebben. Was er ook niet goed in, voor zover iemand onder de 10 dat kan zijn. Momenteel fitness ik alleen, maar ben wel opzoek naar wat extra.

    Ennn, denk dat jullie me beter kunnen informeren dan mensen die geen verstand hebben van MA ;D.
    Heb wat afleveringen van Human Weapon gekeken om beetje beeld te krijgen van enkele sporten, en momenteel twijfel ik nog tussen Muay Thai, Karate en Taekwondo. Gek genoeg als ik mensen vraag wat het beste bij mij zou passen gaat het in de telling gelijk op, en als ik mensen vraag die zelf MA doen komen ze altijd met een weer andere suggestie... Dus maar even vergroten van de input ^^.

    Zoek iets waarvoor je wel wat conditie mag hebben, vooral omdat mijn conditie 'ok' is, en dat mag dus wel wat beter. Mag ook wel een sport zijn waar wat flexibiliteit voor nodig is, want momenteel is de kleermakerszit of m'n tenen aanraken te zielig voor woorden.

    Elke input welkom
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Voor het echte conditie werk zou ik Muay Thai/ Kickboksen gaan doen.
    over karate en Taekwondo weet ik niet zo heel veel.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Conditie = Muay Thai / Kickboksen
    Flexibiliteit = Taekwondo

    Waarom ga je niet even bij alle drie de sporten een proeflesje draaien? Weet je meteen wat bij je past....

  4. #4
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    wat is je secundaire intresse naast dat je dus gewoon wilt sporten en bewegen?

    Als je bijv je zelf in een korte tijd goed wilt leren verdedigen en wel van sparren houd dan kickboksen.

    Als je vooral gewoon wilt sporten en je lichaam in top vorm houden dan kan je beter taekwondo/karate doen. (bij karate en taekwondo kan je natuurlijk ook je zelf goed verdedigen maar ik vind persoonlijk dat, dat langer duurt dan bij kickboksen, het leer proces zeg maar)
    Home mtk-gym.nl


  5. #5
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Grappling, het is leuk, je krijgt er een goede conditie van, ook aan je flexibiliteit word gewerkt en het is allemaal net wat anders dan je gewent bent.

  6. #6
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Ik kan je beter adviseren als ik wat meer van je weet.

    Vind je effectiviteit belangrijk?
    Ga je voor het ''cool uitzien'' of voor het echte werk?
    Wat wil je uiteindelijk kunnen?
    Doe je het voor self defence, of ringsport?
    Liever alleen grondvechten, of alleen staand, of all round?

    Wil nog even zeggen dat bij human waepon het wel een stuk anders is dan hierzo.

    Karate en Taekwondo stellen bijna niks voor hier in Nederland vergeleken die filmpjes.
    Dat Muay Thai met bloederige gevechten is ook niet hier in Nederland. Wel zware trainingen, maar gewoon trainen alleen dan hoef je niet met een brancard worden afgevoerd na een elleboog k.o.

  7. #7
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    wat is je secundaire intresse naast dat je dus gewoon wilt sporten en bewegen?

    Als je bijv je zelf in een korte tijd goed wilt leren verdedigen en wel van sparren houd dan kickboksen.

    Als je vooral gewoon wilt sporten en je lichaam in top vorm houden dan kan je beter taekwondo/karate doen. (bij karate en taekwondo kan je natuurlijk ook je zelf goed verdedigen maar ik vind persoonlijk dat, dat langer duurt dan bij kickboksen, het leer proces zeg maar)
    Moet ook de feeling hebben. Sommige mensen trainen jaren lang bijvoorbeeld Karate en kunnen nog niks toepassen. Terwijl er ook mensen zijn die bijv. net een techniek even hebben geoefent, en die gelijk kunnen toepassen tijdens het sparren.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    hahaha fighterboy, je bent me der een hahahaha
    Home mtk-gym.nl


  9. #9
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default


  10. #10
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Moet ook de feeling hebben. Sommige mensen trainen jaren lang bijvoorbeeld Karate en kunnen nog niks toepassen. Terwijl er ook mensen zijn die bijv. net een techniek even hebben geoefent, en die gelijk kunnen toepassen tijdens het sparren.
    Staan er al enkele seminars van jou in de planning?

  11. #11
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Nee, ik ben zelf geen trainer. Ik bedoel als 2mensen sparren. Dan sta ik erbij. Dan vertel ik waarom zijn techniek niet lukt ofso. Bij kickboksen ligt dat meestal aan de afstand die ze niet goed uitkiemen, bij jujitsu is hun houding vaak niet goed, en die houding die ze hun tegenstander geven.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ik zeg muaythai, omdat dat (vind ik) mooier is dan het kickboxen. Het gaat veel dieper, er ligt een verhaal achter. Het is goed voor je conditie en flexibiliteit krijg je er ook zeker van. Natuurlijk minder als bij het taekwondo, maar het taekwondo vind ik te beperkt en dus minder leuk. 't Zelfde als met het boksen.

    Misschien is het een aanrader om te zeggen in welke stad/dorp je woont, zodat mensen je sportscholen kunnen aanraden om een keertje mee te kunnen trainen, waardoor je zelf een beter beeld krijgt.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Denk dat Jeru zijn antwoord vrij goed is. Ga gewoon bij alle 3 een lesje volgen. Ik woon in Tilburg en ik geloof dat bij La Sala ze zowel muay thai, karate als taekwondo geven, dus kan daar alle 3 een keertje mee doen (al is dat wel tegen eenmalige betaling per les dan, maargoed).

    Als iemand in de buurt van het centrum van Tilburg nog andere (goede) sportscholen weten is dat natuurlijk welkom

    Om nog even kort op fighterboy in te gaan. Het is meer voor self defence dan ringsport. Het gaat me om goed bewegen, dus liever staan dan liggen. Wil er vooral flexibiliteit en conditie mee verbeteren, maar mocht het ooit nodig zijn om een goede trap of klap uit te delen is dat natuurlijk een pluspuntje.

  14. #14
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    Denk dat Jeru zijn antwoord vrij goed is. Ga gewoon bij alle 3 een lesje volgen. Ik woon in Tilburg en ik geloof dat bij La Sala ze zowel muay thai, karate als taekwondo geven, dus kan daar alle 3 een keertje mee doen (al is dat wel tegen eenmalige betaling per les dan, maargoed).

    Als iemand in de buurt van het centrum van Tilburg nog andere (goede) sportscholen weten is dat natuurlijk welkom

    Om nog even kort op fighterboy in te gaan. Het is meer voor self defence dan ringsport. Het gaat me om goed bewegen, dus liever staan dan liggen. Wil er vooral flexibiliteit en conditie mee verbeteren, maar mocht het ooit nodig zijn om een goede trap of klap uit te delen is dat natuurlijk een pluspuntje.
    Met BJJ/liggen beweeg je ook veel.. :l

  15. #15
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Nee, ik ben zelf geen trainer. Ik bedoel als 2mensen sparren. Dan sta ik erbij. Dan vertel ik waarom zijn techniek niet lukt ofso. Bij kickboksen ligt dat meestal aan de afstand die ze niet goed uitkiemen, bij jujitsu is hun houding vaak niet goed, en die houding die ze hun tegenstander geven.
    Het mooie vind ik nog dat je topics heb geopent met daarbij de vraag hoe je beter moet worden in thai boksen, omdat iedereen steeds je ass whoopte tijdens het sparren.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Gilaiir View Post
    Met BJJ/liggen beweeg je ook veel.. :l
    Niet als je het goed doet haha. De luiheid/effectiviteit quotient bij BJJ is gunstig voor luie mensen whaha.

    Hey maar Bast, als je bij La Sala traint kom je maar een lesje bij mij mee pakken op donderdag vanaf 22 augustus, ik laat je zien dat Grappling erg veel om beweging gaat.

  17. #17
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Haha, ben impulsief persoon dus dan duurt 22 aug nog lang ;P. Ben er net even langs geweest; gewoon om keer uitstraling te zien en even te vragen en ze hebben daar leen spullen mocht ik keer lesje mee willen draaien dus dat scheelt mij hoop qua prijs met aanschaffen van spullen ^_ ^

    Weet alleen nog niet of ze met leen-spullen bedoelde; echt voor mensen die een keertje komen kijken, of spullen gewoon voor mensen die meedoen aan lessen. You happen to know that?

    Wellicht morgen maar lesje muay thai meedoen ^^

  18. #18
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    leen spullen zijn gewoon vaste handschoenen en scheenbeschermers die in de gym zijn voor mensen als jij.
    je kan die vast en zeker gebruiken.
    Home mtk-gym.nl


  19. #19
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    Haha, ben impulsief persoon dus dan duurt 22 aug nog lang ;P. Ben er net even langs geweest; gewoon om keer uitstraling te zien en even te vragen en ze hebben daar leen spullen mocht ik keer lesje mee willen draaien dus dat scheelt mij hoop qua prijs met aanschaffen van spullen ^_ ^

    Weet alleen nog niet of ze met leen-spullen bedoelde; echt voor mensen die een keertje komen kijken, of spullen gewoon voor mensen die meedoen aan lessen. You happen to know that?

    Wellicht morgen maar lesje muay thai meedoen ^^
    Leenspullen mag je idd gebruiken, maar als je vast gaat trainen kun je beter wel je eigen spullen kopen. Morgen ben ik er tijdens het MMA lesje, dat wordt mijn lesuurtje na het ingaan van het nieuwe rooster. Je kan blijven plakken of zelfs mee doen

  20. #20
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Doe liever mee dan dat ik blijf plakken :P Weet alleen niet of het praktisch mogelijk is, of conditioneel haalbaar, om met muay thai mee te doen en dan (zonder pauze? :P) door te gaan met MMA?

  21. #21
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    Doe liever mee dan dat ik blijf plakken :P Weet alleen niet of het praktisch mogelijk is, of conditioneel haalbaar, om met muay thai mee te doen en dan (zonder pauze? :P) door te gaan met MMA?
    Tuurlijk, je doet tussendoor gewoon even relaxen, wat drinken en je kan weer

  22. #22
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Gilaiir View Post
    Het mooie vind ik nog dat je topics heb geopent met daarbij de vraag hoe je beter moet worden in thai boksen, omdat iedereen steeds je ass whoopte tijdens het sparren.
    Ik groei snel, en elke dag.

    Ik zeg niet dat ik perfect ben in thaiboksen, maar heb wel het niveau bereikt dat ik andere op hun fouten kan wijzen.

    Is dat zo raar?

  23. #23
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    Denk dat Jeru zijn antwoord vrij goed is. Ga gewoon bij alle 3 een lesje volgen. Ik woon in Tilburg en ik geloof dat bij La Sala ze zowel muay thai, karate als taekwondo geven, dus kan daar alle 3 een keertje mee doen (al is dat wel tegen eenmalige betaling per les dan, maargoed).

    Als iemand in de buurt van het centrum van Tilburg nog andere (goede) sportscholen weten is dat natuurlijk welkom

    Om nog even kort op fighterboy in te gaan. Het is meer voor self defence dan ringsport. Het gaat me om goed bewegen, dus liever staan dan liggen. Wil er vooral flexibiliteit en conditie mee verbeteren, maar mocht het ooit nodig zijn om een goede trap of klap uit te delen is dat natuurlijk een pluspuntje.
    Veel bewegen en self defence,

    Ja dan zit je wel goed richting MMA en Muay Thai.

    Wel handig als je jezelf wil verdedigen ook te kunnen grondvechten. Dan kan je beter Wrestling doen dan Judo. Want bij Judo gebruik je ook je pak, maar op straat hebben mensen geen pak aan.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Ik groei snel, en elke dag.

    Ik zeg niet dat ik perfect ben in thaiboksen, maar heb wel het niveau bereikt dat ik andere op hun fouten kan wijzen.

    Is dat zo raar?
    Nee hoor, dat denken er heel veel te kunnen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  25. #25
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Ik groei snel, en elke dag.

    Ik zeg niet dat ik perfect ben in thaiboksen, maar heb wel het niveau bereikt dat ik andere op hun fouten kan wijzen.

    Is dat zo raar?
    Als ik het zo lees en jou videos zo bekijk is het enigste van niveau jouw ego.
    Dat je na een half jaar thai-boksen al denk anderen op fouten te kunnen wijzen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •