MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 92

Thread: Beginnen

  1. #51
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Gilaiir View Post
    Ik snap wat je bedoelt, maar Fighterboy heeft zat topics gemaakt over ik weet niet wat... en dan denken dat we hem serieus nemen? (:
    Klopt dat begrijp ik .
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #52
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Leg het dan duidelijk uit...
    Ik was toch vrij duidelijk dacht ik zo :P

  3. #53
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Met bek houden en trainen bedoel ik niet letterlijk je bek houden. Maar sommige mensen praten meer dan dat ze trainen, en met mijn rijke ervaring pik je die mensen er zo uit. En raad eens... Ja Fighterboy is zo iemand. Dus... bek houden, trainen.
    Wat een onzin, je weet niet eens hoeveel ik train.

  4. #54
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Wat een onzin, je weet niet eens hoeveel ik train.
    Ik weet wel hoeveel je praat.

  5. #55
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik weet wel hoeveel je praat.
    lol'd.

  6. #56
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik weet wel hoeveel je praat.
    Omdat ik niet jarenlang ervaring heb met thaiboksen, en nog geen westrijden heb gedaan mag ik andere mensen geen tips geven?

    hou toch eens op man

  7. #57
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Omdat ik niet jarenlang ervaring heb met thaiboksen, en nog geen westrijden heb gedaan mag ik andere mensen geen tips geven?

    hou toch eens op man
    Dat is het niet, hij zegt dat je teveel praat.

  8. #58
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    hou toch eens op man
    x2

  9. #59
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Ik ook geen jarenlange ervaring met thai boxen, maar gisteren dus wel eerste keer meegedaan. Dat is in een uurtje wel aanzienlijk meer zweten dan 1,5 uur in de sportschool. Groep varieerde van mij met m'n eerste les, tot mensen met een paar lessen, tot mensen die het al jaren doen, dus was gegarandeerd dat hun techniek en snelheid niet slecht een beetje beter was, maar veeel beter.

    Merk wel dat ik het lastig vind om werkelijk een mep of trap uit te delen, doe dat normaal nooit maar daar had de rest geen moeite mee. Dat ik lastig vind kan wel mede komen dat het een proeflesje was, en ik dus zelf ook geen enkele bescherming had. Niet echt een aanrader wellicht :P

    Vervelende is alleen dat ik geloof ik mijn linker voet wat heb gekneusd (ben nu eenmaal zo traag dat een uithaal makkelijk met een knie te blokken is), dus in eerste instantie ging lopen en fietsen prima, maar de koelkast lijkt nu ineens toch net wat vervelend ver weg te staan =[
    Hopen dat dat beetje vlot hersteld zodat ik binnenkort nog weer eens met iets mee kan doen

  10. #60
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    Ik ook geen jarenlange ervaring met thai boxen, maar gisteren dus wel eerste keer meegedaan. Dat is in een uurtje wel aanzienlijk meer zweten dan 1,5 uur in de sportschool. Groep varieerde van mij met m'n eerste les, tot mensen met een paar lessen, tot mensen die het al jaren doen, dus was gegarandeerd dat hun techniek en snelheid niet slecht een beetje beter was, maar veeel beter.

    Merk wel dat ik het lastig vind om werkelijk een mep of trap uit te delen, doe dat normaal nooit maar daar had de rest geen moeite mee. Dat ik lastig vind kan wel mede komen dat het een proeflesje was, en ik dus zelf ook geen enkele bescherming had. Niet echt een aanrader wellicht :P

    Vervelende is alleen dat ik geloof ik mijn linker voet wat heb gekneusd (ben nu eenmaal zo traag dat een uithaal makkelijk met een knie te blokken is), dus in eerste instantie ging lopen en fietsen prima, maar de koelkast lijkt nu ineens toch net wat vervelend ver weg te staan =[
    Hopen dat dat beetje vlot hersteld zodat ik binnenkort nog weer eens met iets mee kan doen
    Het is ook de bedoeling dat je met je schenen trapt .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #61
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Haha yeah, stiekem wist ik dat ook wel, maar dat zit er bij mij nog niet op auto-pilot in natuurlijk :P Dus dat ging even fout (A). Hoop dat het beetje snel hersteld want dit is vrij beroerd =[

  12. #62
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    Haha yeah, stiekem wist ik dat ook wel, maar dat zit er bij mij nog niet op auto-pilot in natuurlijk :P Dus dat ging even fout (A). Hoop dat het beetje snel hersteld want dit is vrij beroerd =[
    Komt wel goed. Voet omhoog doen. En wat ook echt goed werkt is, 15 secondjes koelen, 15 seconden verwarmen en dat dan een paar keer herhalen (met de douche bijvoorbeeld).

    En, volgende keer meedoen met MMA he

  13. #63
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Haha, met mijn conditie + teen/voet was het niet aanrader geweest om daar nog bij aan te sluiten ;P. Leek me wel veel 'grondwerk' (noem je dat zo?). Maar zal wel keertje mee gaan doen. MMA leek trouwens niet enige vorm van bescherming te gebruiken, klopt dat? oO

  14. #64
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    @Bas,
    Als ik het goed inschat zou Muay Thai/Kickboksen het meest geschikt voor jou zijn. Je kunt op zoek gaan naar de meest effectieve stijl van zelfverdediging, maar dan zul je tig verschillende meningen tegenkomen die allemaal wel iets van waarde hebben. Maar uiteindelijk heeft iedereen die gewend is om klappen uit te delen en te ontvangen een streepje voor op iemand die dat niet is. Met bovengenoemde heb je het schoppen, slaan, clinchen (dus beetpakken) en het conditionele te pakken.
    Nothing beats a suckerpunch.

  15. #65
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Bast View Post
    Haha, met mijn conditie + teen/voet was het niet aanrader geweest om daar nog bij aan te sluiten ;P. Leek me wel veel 'grondwerk' (noem je dat zo?). Maar zal wel keertje mee gaan doen. MMA leek trouwens niet enige vorm van bescherming te gebruiken, klopt dat? oO
    Ik richt me na de vakantie (22 aug) in mijn les 100% op grondwerk (en takedowns). Hiervoor is geen bescherming nodig, maar tok, bitje en mma-handschoenen zijn optioneel. Als er met MMA wordt gespard of trap/stootwerk dan wordt er wel bescherming gebruikt.

    Je kent je eigen lichaam, rustig beginnen is erg belangrijk. Als je lekker blijft kickboxen is dat ook prima hoor

  16. #66
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Haha, ga iig nog lesje karate meedoen as dinsdag, mits mijn voet dan weer fatsoenlijk bruikbaar is. Die vorm van karate is naar mijn weten vrij hard, wellicht niet handig om mee te gaan doen met een voet waar ik niet eens fatsoenlijk op kan lopen :P. Wil ook nog lesje taekwondo volgen . Maar het zou me niet verbazen als ik later bijv kies voor X, zo af en toe ook lesje Y en Z mee doe ^_^.

    edit;
    btw Briant, heb je nog link voor mij naar die web winkel?

  17. #67
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    110
    vCash
    126000

    Default

    Zoek je iets effectief, dan zou ik gaan kickboksen. Wil je een ''traditionele'' vechtsport, dan raad ik je Karate aan. Bij Karate, gaat het er (vaak) minder hard aan toe dan bij het kickboksen. Als je iets wil gaan doen, omdat je in beweging wilt zijn dan kan karate heel erg leuk zijn en ook slopend hoor.

    Maar stel je zegt, ik wil iets hebben waar ik bijvoorbeeld op straat veel aan heb, dan zeg ik KB/MMA. Ikzelf doe ze alle 3, karate omdat ik de discipline, traditie en art heel erg mooi vind. En KB en MMA omdat het lichamelijk slopend is, maar mij toch veel voldoening geeft. Mijn conditie is aanzienlijk verbeterd hierdoor. Je wordt er ook ''harder'' van .
    Do today what others won't, so tomorrow you can do what others can't

  18. #68
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Bij La Sala doen ze Kyokushin, dat is harder dan kickboxen kan ik je vertellen.

  19. #69
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Goed bezig Bast! gewoon lekker rondkijken naar wat jij fijn vind.
    En je voet de tijd geven om te herstellen anders wordt het er niet beter op!

    Ga zo door.

    Gr T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  20. #70
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik heb elke vechtsport wel zijn waarde zien bewijzen op straat, van karate tot kung-fu, maar dan moet je vaak wel een beetje aanpassen, en niet alleen puur doen wat je Sensei of Sifu zegt. Alles werkt wel op een ongetraind iemand. Maar je moet wel zorgen dat je uit de gevarenzones blijft, afstand houden en niet gaan worstelen met je tegenstander als je dat nooit doet.

    Kyokushin mixed het traditionele met lekker beuken. En zelfs als je kickboxen wilt gaat doen heeft deze stijl een toegevoegde waarde. Veel grote vechtsporters hebben een KK achtergrond.

    En iedereen heeft dat met zijn voet in het begin, ik had het constant. Heb wel keiharde voeten nu omdat ik tegen 100000 ellebogen heb getrapt. Laat staan bomen, lantarenpalen en schenen xD

  21. #71
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by ieatsoul View Post
    Zoek je iets effectief, dan zou ik gaan kickboksen. Wil je een ''traditionele'' vechtsport, dan raad ik je Karate aan. Bij Karate, gaat het er (vaak) minder hard aan toe dan bij het kickboksen. Als je iets wil gaan doen, omdat je in beweging wilt zijn dan kan karate heel erg leuk zijn en ook slopend hoor.

    Maar stel je zegt, ik wil iets hebben waar ik bijvoorbeeld op straat veel aan heb, dan zeg ik KB/MMA. Ikzelf doe ze alle 3, karate omdat ik de discipline, traditie en art heel erg mooi vind. En KB en MMA omdat het lichamelijk slopend is, maar mij toch veel voldoening geeft. Mijn conditie is aanzienlijk verbeterd hierdoor. Je wordt er ook ''harder'' van .
    Het (echte) muaythai is ook traditioneel hoor .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #72
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    110
    vCash
    126000

    Default

    Ik doe zelf Wado karate, en ik moet inderdaad zeggen dat de Kyokushin karateka´s een van de lastigste tegenstanders zijn. Die zijn echt hard gewoon :P. Alle vechtsporten en zelfverdedigingssporten zijn bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit toegepast op straat.

    Maar ik denk dat als ik ooit ruzie zou krijgen op straat, dat ik meer aan het kb/mma heb dan aan het karate. Want real life situaties gaan nou niet eenmaal in slow-motion zoals ik heb geleerd.

    @Pansier, ja het MT wel , maar dan hebben we het ook over het MT
    Do today what others won't, so tomorrow you can do what others can't

  23. #73
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by ieatsoul View Post
    Ik doe zelf Wado karate, en ik moet inderdaad zeggen dat de Kyokushin karateka´s een van de lastigste tegenstanders zijn. Die zijn echt hard gewoon :P. Alle vechtsporten en zelfverdedigingssporten zijn bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit toegepast op straat.

    Maar ik denk dat als ik ooit ruzie zou krijgen op straat, dat ik meer aan het kb/mma heb dan aan het karate. Want real life situaties gaan nou niet eenmaal in slow-motion zoals ik heb geleerd.

    @Pansier, ja het MT wel , maar dan hebben we het ook over het MT
    Ik denk ik zeg het maar even, omdat alleen kickbox wordt genoemd.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  24. #74
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Ik heb elke vechtsport wel zijn waarde zien bewijzen op straat, van karate tot kung-fu, maar dan moet je vaak wel een beetje aanpassen, en niet alleen puur doen wat je Sensei of Sifu zegt. Alles werkt wel op een ongetraind iemand. Maar je moet wel zorgen dat je uit de gevarenzones blijft, afstand houden en niet gaan worstelen met je tegenstander als je dat nooit doet.

    Kyokushin mixed het traditionele met lekker beuken. En zelfs als je kickboxen wilt gaat doen heeft deze stijl een toegevoegde waarde. Veel grote vechtsporters hebben een KK achtergrond.

    En iedereen heeft dat met zijn voet in het begin, ik had het constant. Heb wel keiharde voeten nu omdat ik tegen 100000 ellebogen heb getrapt. Laat staan bomen, lantarenpalen en schenen xD
    Het beste wat werkt op straat is praten of weglopen... Knokken doe je op de mat. Dus als je er wat mee wilt kun je beter op atletiek gaan

  25. #75
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Bedankt voor de tip man :P Werkt alleen niet als de helft van je buurt bestaat uit dronkelappen en criminelen, mischien wel in Alkmaar ofzo hoor weet ik niet. Aangezien Bast ook zocht naar een goede stijl voor zelfverdediging zei ik dat.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •