MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 6 of 19 FirstFirst ... 234567891016 ... LastLast
Results 126 to 150 of 457

Thread: Ramadan

  1. #126
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Hoe zit het dan idd met vechtsporten en wedstrijden?
    je lichaam kan hier natuurlijk wel wat schaden oplopen?

    goede vraag en dat mag idd ook niet. je mag je lichaam in principe niet opzettelijk schade aanbrengen, maar omdat dit in sport vorm is, is het wel toegestaan om te trainen en licht te sparren.

    Wedstrijden vechten mag niet, omdat je, je zelf en je tegenstander ernstige schade kan aanbrengen.
    Een wedstrijd vechter van mij is gestopt met wedstrijden nu hij wat strikter praktiseert.

    Worstelen en judo bijv zijn door de profeet gezegend als sounnah, dus je krijgt er bijna zelfs hassanat (simpelst uitgelegd, plus punten die jouw op de weegschaal strax naar de hemel kunnen brengen) voor. Omdat het een sport is en sporten goed voor je lichaam is.

    Islam = liefde bro, hou er echt van.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Home mtk-gym.nl


  2. #127
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Hoe zit het dan idd met vechtsporten en wedstrijden?
    je lichaam kan hier natuurlijk wel wat schaden oplopen?
    Inprincipe is kickboksen of boksen in eerste instantie goed voor je, omdat je je lichaam traint.
    Drugs vernielt je lichaam en het is slecht voor je.

  3. #128
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by The_Rock View Post
    Vandaag mijn eerste dag. Ik heb nog spierpijn van de training van gisteren ..verder geen last van me lichaam of maag ..kan net zo goed een "S" op me borstkas plaatsen.
    welcome to club bro
    Home mtk-gym.nl


  4. #129
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    goede vraag en dat mag idd ook niet. je mag je lichaam in principe niet opzettelijk schade aanbrengen, maar omdat dit in sport vorm is, is het wel toegestaan om te trainen en licht te sparren.

    Wedstrijden vechten mag niet, omdat je, je zelf en je tegenstander ernstige schade kan aanbrengen.
    Een wedstrijd vechter van mij is gestopt met wedstrijden nu hij wat strikter praktiseert.

    Worstelen en judo bijv zijn door de profeet gezegend als sounnah, dus je krijgt er bijna zelfs hassanat (simpelst uitgelegd, plus punten die jouw op de weegschaal strax naar de hemel kunnen brengen) voor. Omdat het een sport is en sporten goed voor je lichaam is.

    Islam = liefde bro, hou er echt van.
    You must spread some Reputation around before giving it to Sadix again.



    Quote Originally Posted by biggz View Post
    Inprincipe is kickboksen of boksen in eerste instantie goed voor je, omdat je je lichaam traint.
    Drugs vernielt je lichaam en het is slecht voor je.
    Ah vanuit dat oogpunt Thanks Reps!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  5. #130
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by biggz View Post
    Inprincipe is kickboksen of boksen in eerste instantie goed voor je, omdat je je lichaam traint.
    Drugs vernielt je lichaam en het is slecht voor je.
    zoals je alleen trained is het idd goed voor je, maar een wedstrijd vechten op full contact regels is noch goed voor jouw lichaam noch goed voor de lichaam van je tegenstander. ook al zijn het afgesproken regels en is het een sport is het toch niet toegestaan.
    Ik heb deze vraag zelf voor gelegd bij onze plaatselijke imaam.
    Home mtk-gym.nl


  6. #131
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    eey Sadix,

    je hoort wel is van teksten ofzo dat moslims de islam moeten verspreiden desnoods met geweld.
    Klopt dit wel of niet?
    En hoe zit het dan met al die doodsbedreigingen als er een cartoontje over een profeet opduikt.

    Gewoon nieuwsgierig zoals ik al is zei heb zelf ook ooit is geprobeerd de koran te lezen maar snapte er weinig van.

    Gr. T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  7. #132
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Je mag niets doen dat je lichaam of geest schaad.

    Dus geen drugs, alcohol, sigaretten etc.

    Je lichaam moet clean en perfect terug geleverd worden.
    aha anders borg kwijt en das fckd up

  8. #133
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    forum broeder Rafi, had gister of eergister een heel mooi stukje over geweld in de islam gepost.

    Islam is en was het 1e geloof waarbij je mensen niet verplicht mocht bekeren, men moest uit vrije wil bekeren.
    Geweld is in principe in alle gevallen uiterst verboden. Je mag in de islam voor 2 dingen vechten, je land en je geloof. Aangezien er tegenwoordig geen geloofs strijden meer zijn zoals 1000 jaar terug, kan een moslim iemand nu in principe alleen doden in tijden van oorlog.

    En de doods bedreigingen over een cartoontje, tja achterlijke mensen. Maar die heb je overal, der worden in nederland ook dagelijks imam met de ood bedreigd door wilders aanhangers.
    Home mtk-gym.nl


  9. #134
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    ok
    Thanks bro
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  10. #135
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Islam = liefde bro, hou er echt van.
    Maar wel een totaal andere als Bob Marley dus .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #136
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    forum broeder Rafi, had gister of eergister een heel mooi stukje over geweld in de islam gepost.

    Islam is en was het 1e geloof waarbij je mensen niet verplicht mocht bekeren, men moest uit vrije wil bekeren.
    Geweld is in principe in alle gevallen uiterst verboden. Je mag in de islam voor 2 dingen vechten, je land en je geloof. Aangezien er tegenwoordig geen geloofs strijden meer zijn zoals 1000 jaar terug, kan een moslim iemand nu in principe alleen doden in tijden van oorlog.

    En de doods bedreigingen over een cartoontje, tja achterlijke mensen. Maar die heb je overal, der worden in nederland ook dagelijks imam met de ood bedreigd door wilders aanhangers.
    Tuurlijk bro. Is het gevaarlijker om Islam te bekritiseren of Islam te verkondigingen?
    Die twee zijn natuurlijk niet te vergelijken. In Engeland was er ook een Imam opgepakt die geclaimd had aangevallen te zijn door "racisten", helaas waren er camera's in die straat voor hem, en was er niks gebeurd. Keurt de Profeet van Islam liegen af Sadix?

    Ogen dicht!
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  12. #137
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

    Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabiė en Indonesiė neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

    Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

    * En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beėindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  13. #138
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

    Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabiė en Indonesiė neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

    Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

    * En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beėindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.
    om een lang verhaal kort te maken: ieder geloof wordt misbruikt door mafkezen die macht willen verkrijgen of behouden
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  14. #139
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    om een lang verhaal kort te houden, je lult uit je nek Asura. Dat doe je elke x als je over de islam praat.

    Voor de rest ben je een topper en vind ik je een coole gozer.
    Home mtk-gym.nl


  15. #140
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    280
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    om een lang verhaal kort te houden, je lult uit je nek Asura. Dat doe je elke x als je over de islam praat.

    Voor de rest ben je een topper en vind ik je een coole gozer.
    hey Sadik, laat zijn gelul maar links liggen. Het is veel belangrijker dat je een praktiserende moslim bent ipv wat zo iemand te zeggen heeft

  16. #141
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    dusssssssssssss ramadan nog vol te houden jongens?
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  17. #142

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

    Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabiė en Indonesiė neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

    Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

    * En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beėindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.
    En zoals ik vorige keer ook al zei, leugens en haatzaaien; kom eens een keer met een bron van die 3 voorwaarden.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  18. #143
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Voordat ik iets hierover wil zeggen: Ik ben christelijk en heb niets tegen moslims, als dat wel zo was dan zou ik het wel zeggen.

    Wat asura zegt: ik kan moeilijk zeggen dat het leugen, het is mijn eigen volk overkomen onder het ottomaans regimé (de Armeense genocide). Ik heb een tijdje geleden het boek van Taner Akcam besteld. Hij heeft onderzoek verricht over de armeense genocide maar hij heeft uitsluitend gebruik gemaakt van officiele turkse staatsdocumenten. Wat hij in zijn boek beschrijft komt overeen met wat Asura zegt. Een christelijke of niet moslim werd altijd voor "gavur" uitgemaakt. Een gavur beschouwen ze als een hond, je bent niet eens menswaardig meer in hun ogen.

    Maar ik heb Taner Akcam niet nodig om dit te stellen.. Verhalen van de ouderen zijn al voldoende.. Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn, maar in het ottomaanse rijk was dit zeker wel het geval.

    Een kleine minderheid van mijn familie heeft de Armeense genocide overleeft door het volgende:
    MIjn familie komt oorspronkelijk uit Van. Dit is een plaats in west Armeniė, nu helaas turkije. Toen de Armeense genocide begon in 1915 werden Armeniėrs massaal vermoord. De overgrote meerderheid deed mee aan de slachtpartijen omdat Armeniers werden gezien als minderwaardig, het was een probleem voor ze "Wat moeten die ongelovigen/gavurs op ons land?".

    Mijn overgrootopa en zijn familie woonden naast een turks of koerdisch gezin. Toen de Armeense genocide aan de gang was heeft die buurman (die een moslim is) besloten om zijn buren te redden omdat hij tegen de slachtingen was. Vergeet niet dat als deze buurman opgepakt zou worden, niet alleen hij maar zijn hele gezin vermoord zou worden! Hij heeft een risico genomen om zijn christelijke buren van ondergang te redden.

    Mijn overgrootopa en zijn gezin hebben ongeveer een jaar onder zijn huis gewoond totdat de Armeense genocide was afgelopen.Na een jaar ondergronds te hebben geleefd zijn zij weer bovengronds gaan wonen. Allen hebben zij moslim namen overgenomen en ze moesten doen alsof ze moslims waren, in het huis van de buurman waar mijn overgroot opa en zijn gezin woonden wisten ze wel dat ze voor de veiligheid moslim namen hadden overgenomen. Ze wisten dus dat het geen echte moslims waren. Puur bedoeld voor als ze een x op straat liepen en iemand vroeg hoe heet je: dan kun je niet zeggen ik heet: (een christelijke naam). Je moest dan zeggen mohamed, sahin, of weet k veel wat.

    Ze komen erachter dat zij niet de enigen zijn die zijn gered. Van de duizenden die in Van leefden, leven er nu nog ongeveer 100. Onderverdeeld in allerlei andere armeense families maar ze doen net of ze moslims zijn.

    Na enkele jaren roept de "agha" alle oudere armeense mannen naar zijn huis. Hij heeft een boodschap: Wij willen niet dat jullie uit angst moslims worden. als iemand moslim wil worden dan moet hij dit uit vrije wil doen. daarom geef ik jullie een keuze. Wie van jullie morgenochtend ons zal groeten met Salaam Aleikum, die zullen wij als een van ons beschouwen en ben je een echte moslims. Degenen die morgen ons zien en ons groeten met de christelijke groet. dan zullen wij jullie als ons christelijke broeders beschouwen!

    De Armeense mannen kwamen bijelkaar, velen dachten dat het een valstrik was. Maar mijn overgrootopa heeft toen besloten dat hij de gok erop zal wagen en morgen zal groeten met de christelijke groet. Zo gezegd zo gedaan (heel veel andere families hebben toen de eerste dag gegroet met salaam aleikum om het lot van de andere armeniers te zien. Pas na de tweede dag heeft iedereen gegroet met de christelijke groet.



    Quote Originally Posted by Asura View Post
    En zoals ik vorige keer ook al zei, hoewel het vaak genoeg in de praktijk gebeurd in islamitische landen mag je niet een wapen op iemand richten en driwngen diegene te bekeren. Hoewel er genoeg filmpjes zijn waar een man mag kiezen tussen Islam accepteren en de doodstraf, kijk maar op truthtube.Maar hierachter steekt een hele vreemde gedachtengang, vreemd voor ons in het Westen, maar wellicht heel logisch in de tijd dat Muhammed leefde.

    Wat namelijk wel aan de orde is is dat nadat een oorlog* is begonnen, ongeacht wie begint, mag de oorlog alleen worden gestopt als de vijand bekeert, als untermensch doorleeft en afstand doet van zijn burgelijke rechten, of als hij dood is. Allah zegt duidelijk dat het de 3 voorwaarden zijn om een oorlog te beindigen. Een niet-moslim heeft onder Islamitische wetgeving bijna geen rechten, sterker nog, als hij vermoord word door een Moslim hoeft die Moslim slechts een lichte straf te vrezen, en als er niet genoeg getuigen zijn dan gaat hij vrij uit. Onder pure Islamitische wetgeving leef je dus of onder doodsangst, of je kiest de gemakkelijke weg en bekeert. Dit is bijvoorbeeld het geval in Saudi-Arabiė en Indonesiė neemt de laatste jaren ook steeds meer onderdelen van Sharia wetgeving over, hierdoor zie je veel mensen onderdrukt worden en als er moorden worden gepleegt op niet-Moslims is er bijna tot geen straf.

    Mijn nummer 1 probleem met Islam blijft: Alle goede mensen hebben hun ogen dicht. Je mag namelijk ook geen kritiek leveren op Islam, aangezien het geloof al perfect word gezien en de koran is het directe woord van Allah.

    * En er is momenteel geen groep of land waaraan Moslims geen oorlog hebben verklaart, zelfs in Thailand worden constant buddhisten vermoord, op de Filipijnen is er laatst een aanslag geweest, noem het maar op. Al die oorlogen kunnen niet beėindigt worden zonder dat men aan 1 van de drie voorwaarden voldoet.

  19. #144
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Ver,ver,ver van mijn bed show.. Ik laat iedereen in zijn waarde en heb geen moeite met mensen die gelovig zijn op welk gebied dan ook,maar mijn persoonlijke mening/ervaring is dat er door geloof al zoveel dood,ellende en verderf is ontstaan dat het voor mij toch iets onbegrijpelijks blijft.. Iedereen praat overal altijd maar over liefde en begrip en de mede mens in zijn waarde laten maar er kan geen discussie over geloof gevoerd worden zonder dat deze gespannen is of zelfs in ruzie / woordewisselingen uitdraaid,ik snap daar helemaal niks van.. Zoals ik al zei ver van mijn bed show. Waar je ook in gelooft,en wat je beweegredenen ook zijn,maakt mij geen ene moer uit zolang je een vriendelijk persoon bent met een goed hart!

    Wat betreft Ramadan,respect voor iedereen die daar aan mee doet,ik zou het niet trekken.

  20. #145
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post

    Na enkele jaren roept de "agha" alle oudere armeense mannen naar zijn huis. Hij heeft een boodschap: Wij willen niet dat jullie uit angst moslims worden. als iemand moslim wil worden dan moet hij dit uit vrije wil doen. daarom geef ik jullie een keuze. Wie van jullie morgenochtend ons zal groeten met Salaam Aleikum, die zullen wij als een van ons beschouwen en ben je een echte moslims. Degenen die morgen ons zien en ons groeten met de christelijke groet. dan zullen wij jullie als ons christelijke broeders beschouwen!

    De Armeense mannen kwamen bijelkaar, velen dachten dat het een valstrik was. Maar mijn overgrootopa heeft toen besloten dat hij de gok erop zal wagen en morgen zal groeten met de christelijke groet. Zo gezegd zo gedaan (heel veel andere families hebben toen de eerste dag gegroet met salaam aleikum om het lot van de andere armeniers te zien. Pas na de tweede dag heeft iedereen gegroet met de christelijke groet.
    "Agha" heeft ze op een rijtje
    Thanx for sharing Armenia.

  21. #146
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Armenia,

    De vraag is of er een causaal verband ligt tussen de mens en haar intolerantie richting een dominante subcultuur. (kijk voor de grap eens in dit topic rond!) of dat er een causaal verband ligt tussen de aard van de Islam en wat er gebeurt is in jouw verhaal.

    Ik denk dat wat jij beschrijft overal kan gebeuren en dat er toch iets in de aard van de mens ligt dat heel eng is.

    Wat er gebeurt is, is heel erg. Je kan het echter niet als basis gebruiken om zinnige conclusies te trekken over een hele bevolkingsgroep of religie. Intolerantie t.o.v. andere groepen ligt in de aard van elke mens en het kan zich op verschillende manieren uiten.

  22. #147
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    @ Facade, Dat doe ik ook zeker niet. Ik weet dat de machthebbers destijds de islam voor hun eigen doelstellingen hebben gebruikt.

    Aan de andere kant moeten jullie ook dit weten. Landen als Iran, Syrie, Irak, Libanon, etc. Hebben toen kampen voor Armeniėrs opgezet en ze opgevangen. Voor sommigen die heeellll erg kritisch zijn over de moslims: Moslims die christenen probeerden te redden uit de klauwen van mede moslims.
    Last edited by ARMENIA; 05-08-2011 at 12:09.

  23. #148
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Srebrenica, Spaanse inquisitie en kruistochten.

    Wil dit gelijk zeggen dat christenen evil zijn? Er zullen altijd mensen zijn die een godsdienst misbruiken voor hun eigen doel.
    Max. 400 x 125

  24. #149
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    IK heb hieronder een deel van het verhaal verteld, dan maak ik het bij deze ook wel af.

    De agha (dorpshoofd) zelf heeft ook klein Armeens meisje gered tijdens de Armeense genocide. Ze moet zo rond de 3 tot 6 jaar zijn geweest toen ze is gered. Haar ouders, broers, hele familie was uitgemoord maar ze hebben haar per ongeluk over het hoofd gezien. De agha loopt op straat terwijl er allemaal lijken liggen en hij hoort een meisje, ze leeft nog! Hij neem het meisje onmiddelijk mee naar huis en knapt haar wel helemaal op! aangezien dit meisje helemaal geen familie meer heeft, neemt hij de verantwoordelijkheid van opvoeding tot zich. De agha beschouwde dit meisje als zijn echte dochter, hij hield zelfs meer van haar dat zijn eigen dochters, zo goed zorgde hij voor haar! Maar ze hadden haar nooit goed duidelijk gemaakt dat ze eigenlijk Christelijk Armeens is, maar ze wist wel dat er iets niet klopte en ze hadden er ook nooit over.

    Toen de agha de oudere armeense mannen de keuze gaf om een keuze te maken tussen het christelijke geloof en islam door ze een keuze te geven in de ochtendgroet. Rond diezelfde tijd heeft de agha het armeens meisje die hijzelf heeft gered van ondergang bij zich geroepen en het hele verhaal uitgelegd. Dat haar hele familie was vermoord en dat ze haar per ongeluk in leven hebben gelaten. dat hij haar naar zijn huis heeft meegenomen en laten opgroeien. De agha zegt: ik hou zielsveel van je, je bent voor mij precies als mijn andere dochters en we willen graag dat je moslim wordt omdat we zoveel van je houden. Maar we willen jou niet dwingen. als je moslim wilt worden dan moet jij dit uit vrije wil doen. wil je weer terugkeren naar je oude christelijke geloof of wil je moslim worden? het meisje reageert met dat ze graag weer terugwil naar het christelijke geloof. de agha zegt: je bent nog steeds mijn dochter en ik hou evenveel van je!

    Ik heb jullie net verteld dat dezelfde agha mijn overgrootopa de keuze had gegeven om christelijk of moslim te worden, hij koos voor christelijkheid. Nou, nadat de agha zijn "dochter" ook voor christelijkheid had gekozen heeft hij mijn overgrootopa benaderd. Hij heeft gezegd: ik heb een dochter maar ze is eigenlijk armeens, ik hen haar gered uit de armeense genocide en ik heb haar een keuze gegeven om moslim of christelijk te worden. ze heeft net als jullie gekozen voor christelijkheid. Daarom zoek ik nu een man voor haar, ze is inmiddels al op een leeftijd om te trouwen. Mijn overgrootopa bied hierop zijn zoon aan.

    Dit is dus het verhaal mijn van mijn overgrootopa en overgrootoma.
    (als mijn vader het verteld dat verteld hij de details erbij, dit verhaal neemt zo'n 2 uur in beslag als een oudere het verteld. Ik heb het gewoon snel en in de hoofdlijnen uitgelegd.)

    Enkele jaren geleden zijn we erachter gekomen dat mijn overgrootoma nog een zus had, die heeft de armeense genocide ook overleeft! wat blijkt nou dat de vader van mijn overgrootoma een hele rijke man was met heel erg veel grond in zijn bezit. er zijn nog steeds documenten in de omloop waarmee wij eigenlijk kunnen aantonen dat al dat grond van ons is. maarja, we hoeven de moeite niet eens te doen, je weet toch al hoe ze erop zullen reageren.

  25. #150
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    dus we gaan van een GL met Ramadan-topic naar een jouw geloof is kut en mijne niet ofzo? imo wel een wtf-je.

    sahbi's, succes

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •