MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 84

Thread: zwaarder worden

  1. #1
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default zwaarder worden

    Hey vechters,

    Ik weeg ongeveer 55kilo, met een lengte van 170cm. Ik zou graag wat zwaarder willen worden om wat meer gewicht achter mijn stoten te krijgen, en niet worden weggevlogen. Als een zwaar iemand mij mept of trapt ben ik zo uit evenwicht en val ik bijna om.

    Wat is beter aankomen in vet, of aankomen in spier. Ben opzich wel blij hoe me lichaam eruit ziet al mag ik wel iets gespierder, vind ik boksen belangrijker.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    No pain no gain

  2. #2
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    doe wat bladlood om je middel als je op de weegschaal gaat staan, ben je meteen wat zwaarder, wedden?

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Meer eten. Zo simpel is het.

  4. #4
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Niet alleen dat Briant

    Als je echt zwaarder wilt worden in spier moet je kracht training erbij gaan doen en dan inderdaad veel eten zodat je genoeg koolhydraten, eiwitten en vitaminen binnenkrijgt. E.v combineren met Wheigth gainer.

    T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Nou ja in essentie natuurlijk wel. Het is uiteraard verstandig om er een bepaald trainingsschema aan vast te knopen zodat je niet alleen vet kweekt Ik merkte altijd dat ik na de vakantie een klein vetrandje had en wat zwaarder woog. Dit had natuurlijk alles te maken met mijn eet en drink patroon in de vakantie. Als ik daarna weer volop ging trainen, raakte ik niet al dat gewicht kwijt, maar wel het vet. Wat betekent dat het vet voor een gedeelte was omgezet in spier.

  6. #6
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Dat ik meer moet eten weet ik wel. Is het dan dat ik meer met me gewichten moet, en meer eiwit eten. Of gewoon vaker patatje nemen, en verder gewoon veel boksen om strak te blijven?
    No pain no gain

  7. #7
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Je bent pas 15 he. Betekent dat je middenin je lichamelijke ontwikkeling zit. Ik zou nu zeker niet te zwaar aan de gewichten hangen, je maakt mee kapot dan het oplevert.

  8. #8
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    O"dacht dat er stond "Zwanger worden" daar kan ik wel wat mee.... ---damn does french frites---
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  9. #9
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Je bent pas 15 he. Betekent dat je middenin je lichamelijke ontwikkeling zit. Ik zou nu zeker niet te zwaar aan de gewichten hangen, je maakt mee kapot dan het oplevert.
    Dat zal toch wel meevallen.

    Ik heb wedstrijden van Mike Tyson gedownload. In zijn eerste is hij geloof ik ook 15jaar, en daar heeft hij wel dikke spieren. Dan zou hij ook wel met gewichten hebben getraind.
    No pain no gain

  10. #10
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Luister is een keer als hij je goed advies geeft, Het is niets nieuws dat het slecht voor je is om op die leeftijd al te veel met gewichten en extreme voeding bezig te zijn.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Luister is een keer als hij je goed advies geeft, Het is niets nieuws dat het slecht voor je is om op die leeftijd al te veel met gewichten en extreme voeding bezig te zijn.
    Hoort ook bij die leeftijd he :P

  12. #12
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Luister is een keer als hij je goed advies geeft, Het is niets nieuws dat het slecht voor je is om op die leeftijd al te veel met gewichten en extreme voeding bezig te zijn.
    Jawel maar wat moet ik dan?

    Normaal gesproken doe ik in het weekend op tegen mijn bokszak slaan, en wat springtouwen enzo. Af en toe ga ik boksen met gewichten. Als wat ik eet niet word omgezet in spier, dan verbrand ik het wel wat ik sport veel. Dan begrijp ik dus niet waarom het trainen van de spieren slecht is, maargoed ik moet er dus uit opmaken dat ik moet wachten tot ik 18 ben en dan massa trainen. Tot die tijd moet ik mijn 55kilo accepteren?
    No pain no gain

  13. #13
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Kunnen we niet een subforum maken voor de minderjarige, en Asura en Sadix aanstellen als kleuterleiders

  14. #14
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Kunnen we niet een subforum maken voor de minderjarige, en Asura en Sadix aanstellen als kleuterleiders
    Dat hoeft niet, volgensmij ben ik de enige 15jr.
    No pain no gain

  15. #15
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Dat hoeft niet, volgensmij ben ik de enige 15jr.
    edit:verkeerd gelezen joh.
    Last edited by R.H.; 17-08-2011 at 21:57.

  16. #16
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Ja?
    No pain no gain

  17. #17
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Je zit slechts 2 kilo onder de limiet van je gewichtsklasse toch? Het verschil in stootkracht zal niet al te groot zijn met iemand die bijvoorbeeld 56,9 kg is. Het harder stoten/trappen zit meer in de techniek lijkt mij. Neem daarbij dat je tegenstander ook groter (lees zwaarder) zal zijn besluit je in een hogere klasse te gaan knokken.

    Wil je toch zwaarder worden: kippetjes en kettle bells?

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by McClane View Post
    Je zit slechts 2 kilo onder de limiet van je gewichtsklasse toch? Het verschil in stootkracht zal niet al te groot zijn met iemand die bijvoorbeeld 56,9 kg is. Het harder stoten/trappen zit meer in de techniek lijkt mij. Neem daarbij dat je tegenstander ook groter (lees zwaarder) zal zijn besluit je in een hogere klasse te gaan knokken.

    Wil je toch zwaarder worden: kippetjes en kettle bells?
    Als je techniek goed is, dan pas heb je wat aan je massa...

  19. #19
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by McClane View Post
    Je zit slechts 2 kilo onder de limiet van je gewichtsklasse toch? Het verschil in stootkracht zal niet al te groot zijn met iemand die bijvoorbeeld 56,9 kg is. Het harder stoten/trappen zit meer in de techniek lijkt mij. Neem daarbij dat je tegenstander ook groter (lees zwaarder) zal zijn besluit je in een hogere klasse te gaan knokken.

    Wil je toch zwaarder worden: kippetjes en kettle bells?
    Alleen mijn kleine trainer zei tegen mij: Kleine lichtgewicht moeten steeds op de juiste timing in en uit komen, en ze jou laten zoeken waardoor ze openingen krijgen. Dat er vol tegenaan gaan naar de knock out voor zware mensen is. Dat in en uit komen heb ik geprobeerd, maar het wil niet echt lukken. Daarom dacht ik dus wanneer ik zwaarder word, dat het beter werkt voor mij. Als ik dus veel kip eet word ik zwaarder, krijg ik dan ook overtollig vet, of zal dat meevallen zolang ik veel train?
    No pain no gain

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Jawel maar wat moet ik dan?

    Normaal gesproken doe ik in het weekend op tegen mijn bokszak slaan, en wat springtouwen enzo. Af en toe ga ik boksen met gewichten. Als wat ik eet niet word omgezet in spier, dan verbrand ik het wel wat ik sport veel. Dan begrijp ik dus niet waarom het trainen van de spieren slecht is, maargoed ik moet er dus uit opmaken dat ik moet wachten tot ik 18 ben en dan massa trainen. Tot die tijd moet ik mijn 55kilo accepteren?
    Het ligt in de lijn der verwachtingen dat je groter wordt tijdens deze periode van je leven. Zolang je gewoon lekker gezond blijft doorsporten en goed blijft eten gaat dit vrijwel vanzelf. Als je uitgegroeid bent, dan kun je denken aan krachttraining. Voor de een is de 18 jaar, de ander 21... dat weet ik niet bij jou. Het gaat er om dat als je nu krachttraining doet je spieren te kort worden en de druk op je gewrichten te groot word. Deze schade is onomkeerbaar.

    Eerlijk gezegd denk ik dat je er meer een probleem mee hebt hoe je er uit ziet dan dat je nu echt effectiever gaat worden met kickboxen als je aankomt. Iedereen heeft een bepaald gewicht wat past bij je lichaamsbouw en spijsvertering. Zolang je gezond eet en met niet te zware gewichten traint, kom je vanzelf op dat gewicht. Wil je na je groeispurt toch nog massa kweken, dan moet je DAN vooral niet laten wat je niet laten kan.

    Bovendien is massa kweken niet iets wat ik op eigen houtje zou doen. Je bent heel snel verkeerd bezig. Mocht je er aan beginnen vraag dan altijd advies van een expert, hij zal je helpen met je voeding en trainingsschema.

  21. #21
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Als je techniek goed is, dan pas heb je wat aan je massa...
    Dat schreef ik toch? De meeste winst haalt je met verbeteren van technieken en niet zozeer met gewichtstoename.
    Last edited by McClane; 17-08-2011 at 22:17.

  22. #22
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Maar ik bedoel je wedstrijd is toch tegen iemand van het zelfde gevecht. en je bent poas 15 lekker trainen en groeien doe je vanzelf wel.
    wachten is kut maar wel het beste

  23. #23
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    lekker door trainen en ondertussen veel vreten...tonijn,bananen, you name it

  24. #24
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Dat hoeft niet, volgensmij ben ik de enige 15jr.
    Nee hoor, Pansier is net 16 geworden maar gedraagt zich nog als een 15 jarige.
    Fighting is poetry in motion

  25. #25
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Even ontopic: je lichaam zit nog volop in de groei.
    Mike Tyson heeft die bouw van nature altijd al gehad, dat is niet te vergelijken.
    Sommige mensen zijn nou eenmaal licht van nature, dat heb ik zelf ook.
    Naarmate je ouder wordt zal je automatisch zwaarder worden maar als je daar fanatiek bij blijft sporten, en ook fitnesst maar dan niet keihard aan de gewichten hangt (pushups, pullups, alles met eigen lichaamsgewicht) groeit je lichaam daar heel mooi in mee.
    Dat zie je aan alle jonge vechters, of dat nou kickboxers zijn, worstelaars (alhoewel, die zijn wel groter en gespierder maar dat moet ook met die sport) en MMA'ers ook.
    Dus geduld hebben, keihard doortrainen, GOED eten en dan zie je er op je 18e (missch. al eerder) zowieso uit als een adonis.
    Fighting is poetry in motion

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •