MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 32
  1. #1
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default miljoenen nota uitgelekt

    maar waarom zijn ze dan niet transparant?

    waarom mogen wij niet weten welke begrotingen ze doen?

    seriously dat zijn **streken

    Miljoenennota uitgelekt: bezuinigen, bezuinigen en koopkracht-reparatie - Prinsjesdag - VK

    ik heb er geen respect voor. voor wtf bezuinigen wij. eerst was het voor de jsf. joit strike fighter. nog in de tijd dat de euro de ecu zou heten

    voor WTF bezuinigen wij. dat is echt een vraag die altijd met lange balkenende antwoorden word omzeilt
    Last edited by Kemal; 16-09-2011 at 08:29. Reason: **
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Praat normaal, pinda...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Transparantie binnen de overheid is ook ver te zoeken
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    soms krijg ik het gevoel dat er maar een ding op de agenda van de Nederlandse overheid staat, namelijk: hoe kunnen we de zakken van de gemiddelde burger legen en de zakken van de overheid vullen?!

  5. #5
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by colossus View Post

    ik heb er geen respect voor. voor wtf bezuinigen wij. eerst was het voor de jsf. joit strike fighter. nog in de tijd dat de euro de ecu zou heten
    Eeuh.....die moet er nog komen

  6. #6
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Transparantie binnen de overheid is ook ver te zoeken
    ja ik bedoel maar. mogen wij niet weten waarom we bezuinigen. ik geloof niks van die crisis. heb gemerkt dat alle bedrijven dat gewoon als excuus nemen om te reorganiseren. mensen ontslaan? simpel we zeggen gewoon dat het door de crisis komt

  7. #7
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Eeuh.....die moet er nog komen
    die heb ik idd nog steeds niet gezien en we horen er niks meer over. ik heb inmiddels een oeroude pc game die zo heet. maar ik weet nog alleen dat het miljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarden tril.. zou kosten.
    we worden gewoon genaait.

    verder is de democratie die wij hebben ook een list.
    er komen alleen dombos aan de macht. en je kan ze niet aan de schandpaal of galg hangen. want na 4 of 8 jaar is er weer een nieuwe burgermeester.

    als je het mij vraagt
    democratie van nederland is een middel om revolutie tegen te gaan. want je kan niemand de schuld geven.

    en waarom eerste kamer 2 de kamer en zetels. waarom de fuck is een zetel meer waard dan een persoon?
    democratie is naar het volk toe. indirect is dit gewoon gecamoufleerde dictatoriaal.
    want de echte leider zul je nooit zien.

    maar dan weer de vraag voor wtf bezuinigen wij want ik weet het echt niet hoor.

    come on

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Praat normaal, pinda...
    deceptie en rentewoeker is een root die daarvan afstamt van de joden van babylon. içn de talmoed is die regel voor het eerst wettelijk goed gekeurt door de rabijnen in het oude irak babylon.
    deceptie in politiek is toegestaan. en rente is de norm.

    alles daarvoor kon niet.

    maar vooralsnog ik zal het niet meer zeggen

  9. #9
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mokum
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Pfff, come on zeg. Wat loop jij te lullen!
    -Tits are like golf, you play the course you're on-

  10. #10
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    /Care de miljoenen nota had anders een paar uur later vrij gekomen.

    We bezuinigen omdat we een begrotingstekort hebben. Dat is op zich niet heel erg maar deze regering kiest ervoor om dit begrotingstekort weg te werken. Zodat we minder hoeven te lenen en dus minder rente hoeven te betalen.

    Ik studeer toevallig economie en je verhaal slaat echt helemaal nergens op.

  11. #11
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    We bezuinigen omdat beleggers massaal vertrouwen verliezen in het vermogen van overheden om schulden af te betalen. Bij iets abstracts als vertrouwen is het daarom heel belangrijk dat landen hun begrotingstekort niet te ver op laten lopen omdat zij dan de indruk wekken dat ze de verplichtingen niet meer na kunnen komen.

    In het geval dat er niet bezuinigd wordt, zou het kunnen zijn dat het begrotingstekort en de staatsschuld zover oplopen dat markten massaal vertrouwen verliezen in een land. Als deze angst aanslaat dan kan in heel erg korte tijd de rente zodanig oplopen dat angst realiteit wordt en dat landen daadwerkelijk niet meer hun verplichtingen kunnen nakomen. Door die hoge rentes en het gebrek aan vertrouwen is het ook onmogelijk voor een land om geld te lenen waardoor de problemen alleen maar erger worden.

    In deze tijd moeten landen er dus financieel heel stevig voor staan en daarom wordt er bezuinigd.

  12. #12
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ja hoor we bezuinigen nog maar eens...

  13. #13
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    /Care de miljoenen nota had anders een paar uur later vrij gekomen.

    We bezuinigen omdat we een begrotingstekort hebben. Dat is op zich niet heel erg maar deze regering kiest ervoor om dit begrotingstekort weg te werken. Zodat we minder hoeven te lenen en dus minder rente hoeven te betalen.

    Ik studeer toevallig economie en je verhaal slaat echt helemaal nergens op.
    ja ik ook en afgestudeerd. management economische rechten
    en je doet netalsof jij full access heb van onze begroting.
    we weten niet eens waar alles naartoe gaat.

    je kan moeilijk interessant gaan doen. dat we niet weten waar het geld naartoe gaat is een feit

  14. #14
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Misschien moet jij fatsoen eens houden. Jij stelt vragen, hij geeft antwoord. Je moet blij zijn dat er nog iemand inhoudelijk ingaat op die paranoïde rotzooi die je hier opkalkt. Niet achter alles wat jij niet begrijpt schuilt een complot.

  15. #15
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by colossus View Post
    ja ik ook en afgestudeerd. management economische rechten
    en je doet netalsof jij full access heb van onze begroting.
    we weten niet eens waar alles naartoe gaat.

    je kan moeilijk interessant gaan doen. dat we niet weten waar het geld naartoe gaat is een feit
    Jij zei volgens mij ook dat je geen moslim was en je taalgebruik wijst ook niet echt op een afgestudeerd persoon.
    Ik weet dat je overal complot theorieën achter zoekt maar ik geloof er niet in. Je kan moeilijk weten waar die 300 miljard precies heen gaat. Daar is het bedrag gewoon te groot voor.
    Last edited by The Company; 16-09-2011 at 19:21.

  16. #16
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Misschien moet jij fatsoen eens houden. Jij stelt vragen, hij geeft antwoord. Je moet blij zijn dat er nog iemand inhoudelijk ingaat op die paranoïde rotzooi die je hier opkalkt. Niet achter alles wat jij niet begrijpt schuilt een complot.
    definitie van fatsoen? ik respecteer hem . ik hou wel van vonken soms. op internet of voor zijn neus. ik heb niet gescholden noch heb ik the company wat aangedaan ik stel hem zeer zekers op prijs.
    waarom paranoide? het is een feit dat wij zip weten van wat er daadwerkelijk gebeurt met onze geld.

    je kan het een complot noemen. of een rotstreek. maar een ding is zeker ze houden veel schuil
    Last edited by colossus; 16-09-2011 at 19:59.

  17. #17
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Jij zei volgens mij ook dat je geen moslim was en je taalgebruik wijst ook niet echt op een afgestudeerd persoon.
    Ik weet dat je overal complot theorieën achter zoekt maar ik geloof er niet in. Je kan moeilijk weten waar die 300 miljard precies heen gaat. Daar is het bedrag gewoon te groot voor.
    ik ben bekeerd tot islam tijdens de ramadan. maar dat is een topic die je gemist heb. toch ben ik echt afgestudeerd. ik heb qltijd al zo een knik gehqd met d of dt. die dqt en deze. ik ben geen nler bovendien. mind that.

    idd 300 mlrd is veel te veel. het verschil tussen jou en mij is denk ik dqt ik achterdochtig er tegen aan kijk. maar dat is mijn goed recht. we worden echt flink genaait hier. en dqt voel je alleen als je in de onder klasse zit.

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by colossus View Post
    definitie van fatsoen? ik respecteer hem . ik hou wel van vonken soms. op internet of voor zijn neus. ik heb niet gescholden noch heb ik the company wat aangedaan ik stel hem zeer zekers op prijs.
    waarom paranoide? het is een feit dat wij zip weten van wat er daadwerkelijk gebeurt met onze geld.

    je kan het een complot noemen. of een rotstreek. maar een ding is zeker ze houden veel schuil
    Wat ik onfatsoenlijk vindt is iemand met vakrelevante kennis wegzetten als iemand die interessant wil doen. Maar goed zand erover, dat stoorde mij enorm.

    Ik denk dat jij onderschat hoeveel van deze informatie inzichtelijk is. Nergens is één tabel met tot op de euro waar het geld van elk overheidslichaam heengaat. Wel moet elke euro verantwoord worden per project/beleidsvlak/maatregel waar het aan uitgegeven wordt. Dit gebeurt schriftelijk en is inzichtelijk.

    De gemeenteraad, 2e kamer, provinciale staten hebben de zogeheten autorisatiefunctie/budgetrecht. De tweede kamer autoriseert uitgaven van de regering, gemeenteraad autoriseert uitgaven van college van B en W en Provinc. Staten van de gedeputeerden. Wanneer dit gebeurt, wordt echt wel duidelijk uitgelegd aan de aanwezigen (jouw volksvertegenwoordigers) waar het geld heengaat. En dan nog is het afhankelijk van politieke keuzes die gemaakt worden of een bepaalde begroting goedgekeurd wordt. Hoe lager je in de pikorde komt, hoe specifieker de uitgave. Rijksbegroting is dus meer op hoofdlijnen, maar op gemeentelijk niveau zit je al heel specifiek.

    Ik heb zelf stagegelopen bij een redelijk grote gemeente en als je daar voorstellen inleest, dan zie je ook dat alles financieel toegelicht moet worden: waar komt het geld vandaan en waar wordt dit van betaald? Jij en ik weten dus niet zo even waar al het geld exact heengaat, maar dat wil NIET zeggen dat er geen verantwoording afgelegd wordt.

    Wantrouwig zijn mag best, maar voor zover heb ik het idee dat jij je nog geen seconde verdiept hebt in de vraag hoe de overheid eigenlijk werkt. Dus ja dan mag je je best een beetje terughoudender opstellen naar mijn mening. Mag ik me vergissen kom dan gerust met iets wat jouw wantrouwen rechtvaardigt...

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    zelf voor gekozen. niet mee eens? verhuizen of een staatsgreep. dan proberen niet binnen een week bankroet te zijn. succes

  20. #20
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by colossus View Post
    die heb ik idd nog steeds niet gezien en we horen er niks meer over. ik heb inmiddels een oeroude pc game die zo heet. maar ik weet nog alleen dat het miljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarden tril.. zou kosten.
    we worden gewoon genaait.

    verder is de democratie die wij hebben ook een list.
    er komen alleen dombos aan de macht. en je kan ze niet aan de schandpaal of galg hangen. want na 4 of 8 jaar is er weer een nieuwe burgermeester.

    als je het mij vraagt
    democratie van nederland is een middel om revolutie tegen te gaan. want je kan niemand de schuld geven.

    en waarom eerste kamer 2 de kamer en zetels. waarom de fuck is een zetel meer waard dan een persoon?
    democratie is naar het volk toe. indirect is dit gewoon gecamoufleerde dictatoriaal.
    want de echte leider zul je nooit zien.

    maar dan weer de vraag voor wtf bezuinigen wij want ik weet het echt niet hoor.

    come on
    Ja de bezuinigingen zijn allemaal een list. De overheid laat voor ons plezier het consumentenvertrouwen dalen, waardoor banken inzakken. Jij snapt het!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    de overheid heeft stiekem kreta gekocht, en gaat daar nu met het bezuinigingsgeld te feesten

  22. #22
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    raar mannetje
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  23. #23

    Default

    Tegenlicht

    Kort na aanvang van de financiële crisis van 2008 verzamelt socioloog Manuel Castells een kleine groep van internationale topintellectuelen om zich heen om dieper over de crisis na te denken.




    http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111516
    Last edited by cholitzu; 20-09-2011 at 11:50.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  24. #24
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default


  25. #25
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    We bezuinigen om Griekenland, Portugal, Italie en Ierland te kunnen betalen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •