MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 20 of 20
  1. #1
    Join Date
    May 2010
    Posts
    784
    vCash
    126000

    Default Bob Arum fires back at Dana White: 'UFC fighters get paid nothing'

    Dana White:

    Bob Arum is a jealous moron. Bob Arum had the ability to do great things for the sport of boxing. I don't know if he wasn't smart enough to do what we did or whatever, but when we first came out with this thing, this guy laughed at us. He said how stupid the Fertittas were and that this thing was ridiculous and it would never be a sport.

    "Now, all he does is run around [expletive] and complaining about it. You had the ability, Bob Arum, to make boxing great. But the problem was, you were greedy. You're a greedy pig, just like all the other guys who were involved in boxing. All you ever did was try to rip money out of it. "



    Bob Arum:

    "I don't know where Dana is coming from, I never said anything bad about him. But Dana has to realize, because of the monopoly the UFC has, they pay their fighters maybe 20-percent of the proceeds that come in on a UFC fight and we pay fighters over 80-percent. So that's the difference, so talk about giving back to the sport, when you pay your talent 20-percent and boxing promoter's like myself and others pay over 80-percent, who's giving back to whom? It's very easy (to make network deals) when his athletes get paid nothing. Our athletes get paid but yeah, we're negotiating now with a major network to do boxing in prime time on the network."


    Last edited by Devilprince; 23-09-2011 at 17:13.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Wie wind zaait, zal storm oogsten.

  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Atleten mogen van mij best goed verdienen (in een aantal takken van sport is het wat mij betreft wel heel erg extreem overbetaald) en zeker gladiatoren.
    Zij lopen immers, meer dan in welke andere tak van sport ook, een hoop blessures op en hun lichamen zijn door de extreme eisen die ze eraan stellen, aan enorme slijtage onderhevig.
    Maar zo'n sport beoefen je wel, omdat je ervoor geboren en getraind bent.
    Kunnen die gasten niet extra verdienen aan reclame enzo?
    Ik heb geen verstand van de onderlinge betalingen tussen promotoren, trainers, vechters enzo,
    ik weet alleen dat het rete-moeilijk is om rond te komen van een baan als vechtsporter..
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #3
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    En gelijk heeft hij, als je ziet hoeveel cash vechters aan een bokspartij verdient en hoeveel geld vechters aan een ufc partij verdienen terwijl de inkomsten en populariteit niet ver uit elkaar liggen

  4. #4
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    sponsoring en ppv's worden vergeten
    Nee hoor. Iemand als Bob Arum weet echt wel wat ie zegt als ie het over zoiets heeft.

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    ik vind het een mooi interview!
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    En gelijk heeft hij, als je ziet hoeveel cash vechters aan een bokspartij verdient en hoeveel geld vechters aan een ufc partij verdienen terwijl de inkomsten en populariteit niet ver uit elkaar liggen
    Het grote verschil tussen boksen en MMA is dat bij boksen slechts een handvol zeer goed verdienen en de rest bijna niets. Bij MMA heb je een hele boel mensen die goed verdienen.
    Je moet maar eens naar de undercard verdiensten kijken bij boksen.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by KN View Post
    Het grote verschil tussen boksen en MMA is dat bij boksen slechts een handvol zeer goed verdienen en de rest bijna niets. Bij MMA heb je een hele boel mensen die goed verdienen.
    Je moet maar eens naar de undercard verdiensten kijken bij boksen.
    als je op de undercard kijkt bij de ufc dan krijgt een gemiddelde vechter $20.000 aan salaris. Vind ik persoonlijk weinig na aftrek van alle kosten en zeker voor de risico's die ze lopen. Die Bob heeft wel een punt.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  8. #8
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    als je op de undercard kijkt bij de ufc dan krijgt een gemiddelde vechter $20.000 aan salaris. Vind ik persoonlijk weinig na aftrek van alle kosten en zeker voor de risico's die ze lopen. Die Bob heeft wel een punt.
    $20k + sponsors + extra'tjes. En bij boksen krijg je dat niet, ook al staat Klitschko op de kaart.
    Vergelijk het eens met judo en karate. Daar krijg je al helemaal niets voor (ook op hoger niveau) en is ook slopend voor je lichaam.

    Ik gun ze een goed leven, maar het blijft commercieel. Als ze er niet van zouden kunnen rondkomen, stonden ze niet in de ring. Daarbij heb je nog de aandacht en krijg je betaalt om iets te doen dat je leuk vindt.

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ja maar als je dan bedenkt dat die luie donders in het betaalde voetbal die net 18 zijn rondrijden in een blaasbak, een woning kunnen kopen en een jaarsalaris hebben waar ik drie tot vijf jaar voor moet werken, dan kan ik begrijpen dat een vechtsporter zich benadeelt voelt.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  10. #10
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    als je op de undercard kijkt bij de ufc dan krijgt een gemiddelde vechter $20.000 aan salaris.
    Nou nee. Zelfs 20.000 niet.
    UFC Rio/UFC 134 Fighter Salaries | Salary Main
    En dan komen de meesten ook niet meer dan 2x per jaar aan de bak. En ze mogen alleen bij Zuffa.

  11. #11
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Nou nee. Zelfs 20.000 niet.
    UFC Rio/UFC 134 Fighter Salaries | Salary Main
    En dan komen de meesten ook niet meer dan 2x per jaar aan de bak. En ze mogen alleen bij Zuffa.
    Ja klopt, ik zie ze wel eens in de ring in gaan voor $4000. Bizar gewoon. Maar ik bedoelde het gemiddeld. Je ziet ook vechters voor 32000 op de undercard staan. Volgens mij heeft het ook niet zozeer alleen met undercard of mainevent te maken, maar ook met het aantal gevechten. Dus eerst $4000, $8000, $16000, $32000, etc. Totdat opnieuw onderhandeld wordt.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  12. #12
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by KN View Post
    $20k + sponsors + extra'tjes. En bij boksen krijg je dat niet, ook al staat Klitschko op de kaart.
    Vergelijk het eens met judo en karate. Daar krijg je al helemaal niets voor (ook op hoger niveau) en is ook slopend voor je lichaam.

    Ik gun ze een goed leven, maar het blijft commercieel. Als ze er niet van zouden kunnen rondkomen, stonden ze niet in de ring. Daarbij heb je nog de aandacht en krijg je betaalt om iets te doen dat je leuk vindt.
    Ben het met je eens dat je voor judo/karate weinig krijgt betaald. Maar je hebt wel kans op een maandelijks salaris als een a of b status hebt bij NOC/NSF. En zo'n mooie VW met "olympische sporters rijden met...". In sommige landen ben je fulltime in dienst bij de overheid. En dan nog een sponsor. Maar het grootste verschil is nog dat een WK judo bij lange na zoveel geld opbrengt als een ufc event. En daar mogen vechters best meer van meegenieten. Toch?

    Maar goed het blijft een moeilijke vergelijking....
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  13. #13
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    PPV van MMA haalt het bij lange niet na bij die van boksen.
    En wat denk je van toegangsprijzen. Je betaalt bij een bokspartij met een grote naam minimaal 2 tot 3x meer dan bij een MMA event

  14. #14
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    ding,ding round two!

    http://nbcsports.msnbc.com/id/228251...46947#44746947

    and the winner is
    Ge-wel-dig.
    Zo heerlijk dat Dana geen blad voor de mond neemt.
    Fighting is poetry in motion

  15. #15
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    Goed interview hij laat niks heel van Bob

  16. #16
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    ding,ding round two!

    http://nbcsports.msnbc.com/id/228251...46947#44746947

    and the winner is
    Hahahahahaha geweldige interview!!!
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  17. #17
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Ermelo
    Posts
    24
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ja maar als je dan bedenkt dat die luie donders in het betaalde voetbal die net 18 zijn rondrijden in een blaasbak, een woning kunnen kopen en een jaarsalaris hebben waar ik drie tot vijf jaar voor moet werken, dan kan ik begrijpen dat een vechtsporter zich benadeelt voelt.
    Helemaal mee eens. De reden dat die lui zoveel betaald krijgen heeft er natuurlijk alles mee te maken dat de sport wereldwijde populariteit heeft en daardoor vele malen meer inkomsten. Maar dat die stakkers weigeren voor een paar ton meer op het veld te gaan staan, daar is een tijdje ruzie bij diverse clubs over geweest, vind ik wel zielig. De gemiddelde MMA vechter zou er geen seconde over nadenken als die voor 5000 de ring in mag terwijl die mooiboys uit de voetbal geen genoegen nemen met een paar ton per wedstrijd.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •