MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 25 of 627

Hybrid View

  1. #1
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Misschien het verhaal nog een keer goed lezen. Het management heeft de deal uitonderhandeld. Ik ga er vanuit dat hier advocaten bij betrokken zijn geweest. Dat is ook logisch en dat is ook hetgeen Golden Glory aangeeft. Het UFC-contract is vervolgens aan Alistair meegegeven en hij hoefde er alleen nog maar een krabbel onder zetten, althans dat begrijp ik uit het verhaal van Cor en de andere leden van Golden Glory die ik heb gesproken. In dat geval heeft de ondersteuning dus al plaats gevonden.
    Wat is dat de reden geweest dat AO toch zelf een advocaat heeft ingeschakeld? Hij meldt dat GG hem niet kon ondersteunen in de VS, maw de ondersteuning was blijkbaar nog niet afgerond.

    [/QUOTE]
    Op de laatste vraag kan ik je een algemeen juridisch antwoord geven; forumkeuze en rechtskeuze. Dit houdt in dat je in het contract kunt bepalen welke rechter bevoegd is en welk recht van toepassing is.[/QUOTE]

    Ik begrijp wel dat het kan maar mijn vraag is waarom in de VS. Zijn overeenkomst met GG is in NL aangegaan onder het hier geldende recht. Ik heb het niet over het contract wat hij zou gaan tekenen met de UFC. Stuurt een rechter in de VS je niet gewoon terug naar een rechtbank in NL?

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Over wat voor investeringen hebben we het dan?? Kosten boven baten? Die jongen is ooit begonnen met trainen en heeft daar lesgeld voor betaalt. Op een gegeven moment is hij wedstrijden gaan doen en toen hij daar geld voor ging krijgen, moest hij een deel afstaan aan zijn trainer/manager..
    Met Golden Glory hetzelfde hoor. Die hebben geen moment geld verloren aan Overeem!!!!
    Is dat zo? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat een management kosten maakt voor de vechter die boven de kosten uitstijgen. Sterker nog, dat heb ik zelfs al als ‘amateur trainer’. In mijn geval heb je het over basale zaken als reiskosten, tijd die je investeert in trainingen etc. Geloof me wanneer ik zeg dat het (veel) meer kost dan dat het in financiλle zin oplevert. Voor mij geen enkel probleem omdat het voor mij hobby is en ik mijn geld verdien met m’n werk.

    Als je professioneel bezig bent dan heb je ongetwijfeld te maken met hogere kosten. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen en uit de gesprekken die ik heb gevoerd met managers en trainers lijkt het erop dat het in dit geval ook zo is.

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    En ieder mens kan een ongeluk krijgen, de kans dat je je nek breekt met vechtsport is toch echt geen reden om je als manager inhalig te gedragen.
    Dat zou wat zijn, dan zou iedere werkgever geld mogen inhouden op zijn werknemer, wanneer die persoon met sport of hobby de kans loopt op een ongeluk. Daar zijn trouwens verzekeringsmaatschappijen voor, dus GG heeft daar niets mee makken!!!
    Jij hecht een waardeoordeel aan het percentage en concludeert dat de manager inhalig is. Die conclusie deel ik niet. Als ik uitga van een evenredige verdeling van 10% trainer 1, 10% trainer 2 en 10% voor het management en 70% voor de vechter dan vind ik daar niks mis mee.

    De vergelijking die je maakt met de werkgever is op zich wel grappig, want onder bepaalde omstandigheden mag de werkgever inderdaad geld inhouden op het salaris bij ziekte ten gevolge van een sportblessure. Vraag me όberhaupt af in hoeverre je je als vechtsporter kunt verzekeren tegen ziekte/blessures. Denk dat een verzekeraar hier erg terughoudend mee omgaat, dus zijn we weer terug bij het management. Als je normaal in loondienst bent heb je in ieder geval een uitkering, wellicht een lager percentage indien sprake is van een sportblessure, maar dat terzijde.

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Wat is dat de reden geweest dat AO toch zelf een advocaat heeft ingeschakeld? Hij meldt dat GG hem niet kon ondersteunen in de VS, maw de ondersteuning was blijkbaar nog niet afgerond.
    Die conclusie zou ik niet meteen trekken. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Alistair een eigen advocaat heeft ingeschakeld. Denk dat Alistair daar het beste een antwoord op kan geven.

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Ik begrijp wel dat het kan maar mijn vraag is waarom in de VS. Zijn overeenkomst met GG is in NL aangegaan onder het hier geldende recht. Ik heb het niet over het contract wat hij zou gaan tekenen met de UFC. Stuurt een rechter in de VS je niet gewoon terug naar een rechtbank in NL?
    Als in het contract tussen Golden Glory en Alistair is geregeld dat de Amerikaanse rechter bevoegd is dan zal deze zich in beginsel niet onbevoegd achten. Je stelt dat Nederlands recht van toepassing is, maar dat is nog maar de vraag en afhankelijk van wat er precies in het contract staat. Misschien staat er wel in dat Amerikaans recht van toepassing is omdat men ook veel zaken doet in de VS? Wie weet.

    Beetje offtopic: dit was wel een leuke geweest voor Vechtsport & Recht

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •