MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23
  1. #1
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default Alle nodige technieken voor de BJJ Blue Belt

    Hey, ik wou als beginnende BJJ beoefener vragen wat de lijst van technieken is die in Nederland van je worden gevraagd als je van Blue Belt niveau wilt zijn, Thanks!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Dat verschilt per academy. Meeste banden worden op inzicht van je trainer gegeven. Ik zie dat je in Den Haag woont, dan train je zeker bij Team Agua? Dat is een goed team, kun je een hoop van leren.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Dat verschilt per academy. Meeste banden worden op inzicht van je trainer gegeven. Ik zie dat je in Den Haag woont, dan train je zeker bij Team Agua? Dat is een goed team, kun je een hoop van leren.
    Ik heb BJJ nu een tijdje bestudeerd en wat lesjes gevolgd, ik ben een keer bij Team Agua een proefles gaan volgen... het was echt een bikkeltraining. De trainer van daar (Farid) heeft ons toen een hele mooie setup geleerd voor de Americana Keylock. Ik bestudeer momenteel de Blue Belt requirements van Roy Dean die ik overigens de beste vindt in het uiteenzetten van Seminars en Tutorials op dit gebied.
    Er zit hier in de buurt een Judo vereniging, ik wil daar de basis Judo gaan leren en daarna mijn blauwe band BJJ halen. Daarnaast wil ik aan mijn standup werken en een basis Teakwondo en Muay Thai opbouwen omdat deze sporten elkaar perfect aanvullen.
    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  4. #4
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Je moet niet trainen om te streven naar de blauwe band. Maar je moet trainen om jezelf beter te maken. Zodra je goed geneg bent geworden, krijg je blauw.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Noahri View Post
    Ik heb BJJ nu een tijdje bestudeerd en wat lesjes gevolgd, ik ben een keer bij Team Agua een proefles gaan volgen... het was echt een bikkeltraining. De trainer van daar (Farid) heeft ons toen een hele mooie setup geleerd voor de Americana Keylock. Ik bestudeer momenteel de Blue Belt requirements van Roy Dean die ik overigens de beste vindt in het uiteenzetten van Seminars en Tutorials op dit gebied.
    Er zit hier in de buurt een Judo vereniging, ik wil daar de basis Judo gaan leren en daarna mijn blauwe band BJJ halen. Daarnaast wil ik aan mijn standup werken en een basis Teakwondo en Muay Thai opbouwen omdat deze sporten elkaar perfect aanvullen.
    Je hebt in ieder geval ambitie genoeg. Een van de belangrijkste onderdelen van het halen van de volgende band in BJJ is commitment. Kom je elke week trainen en laat je zien vooruit te gaan, dan volgt op een gegeven moment de band zelf.

    Roy Dean is inderdaad een voorbeeld van iemand die een uitgebreid curriculum geschreven heeft per band. Dit komt met name door zijn eigen achtergrond, hij heeft een hoge graad in het Aikido en geloof ook in Judo, deze twee sporten werken duidelijk met een curriculum. In het BJJ is dat echter wat minder duidelijk aanwezig. Het wordt dan ook per academy anders geregeld. In Nederland weet ik dat Rickson Gracie wel een duidelijk technisch examen heeft. Gracie Barra gaat meer af op wedstrijdervaring en hoe je in de lessen rolt.

    Je kan het beste vragen aan je trainingsmaatjes bij Farid, hoe hij de banden regelt. Zij kunnen je het beste vertellen hoe dat in jouw geval verloopt.

  6. #6
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    Ja klopt, Roy Dean heeft zwarte banden in Aikido, Judo en BJJ. De BJJ van zijn studenten ziet er erg verzorgd en gecontroleerd uit. Maar als het gaat om Farid van team Agua en Jessie Gibs, dan hebben zij meer ervaring en resultaat geboekt op grond van wedstrijd en competitie. De ene heeft een Belgium open gewonnen en de andere is uitgeroepen tot most outstanding fighter van m1. Farid heeft trouwens zijn Blackbelt niet gratis gekregen bij een pakje boter, hij heeft gaat heel lang mee in de sport en hij heeft onder een bekende Braziliaan zijn blackbelt gehaald volgens mij.
    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  7. #7
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Noahri View Post
    Ja klopt, Roy Dean heeft zwarte banden in Aikido, Judo en BJJ. De BJJ van zijn studenten ziet er erg verzorgd en gecontroleerd uit. Maar als het gaat om Farid van team Agua en Jessie Gibs, dan hebben zij meer ervaring en resultaat geboekt op grond van wedstrijd en competitie. De ene heeft een Belgium open gewonnen en de andere is uitgeroepen tot most outstanding fighter van m1. Farid heeft trouwens zijn Blackbelt niet gratis gekregen bij een pakje boter, hij heeft gaat heel lang mee in de sport en hij heeft onder een bekende Braziliaan zijn blackbelt gehaald volgens mij.
    Farid en Jesse zijn twee gerespecteerde BJJers maak je maar geen zorgen.

    Roy Dean zit trouwens niet in Nederland, je moet het doen met wat hier is he Je kan wel via internet een hoop dingen van hem overnemen. Daarnaast kun je als je geld en tijd hebt altijd daar langs gaan om te trainen natuurlijk.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Farid en Jesse zijn twee gerespecteerde BJJers maak je maar geen zorgen.

    Roy Dean zit trouwens niet in Nederland, je moet het doen met wat hier is he Je kan wel via internet een hoop dingen van hem overnemen. Daarnaast kun je als je geld en tijd hebt altijd daar langs gaan om te trainen natuurlijk.
    Die academy is het zeker waard om te bezoeken, is zowieso het geld waard.
    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  9. #9
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    De plaatsen waar ik BJJ train werken niet met een vast curriculum voor gordels. Het moment dat je mee kan rollen met de blauwe banden, ben je klaar voor blauw. Wat ik ervan begrepen heb, werkt het meestal zo.

  10. #10
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    gewoon lekker trainen dan komt de rest vanzelf. wat een drukte...

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    616
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Farid en Jesse zijn twee gerespecteerde BJJers maak je maar geen zorgen.
    Vergeet vooral Remco van Baardewijk niet!

  12. #12
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by Noahri View Post
    Er zit hier in de buurt een Judo vereniging, ik wil daar de basis Judo gaan leren en daarna mijn blauwe band BJJ halen. Daarnaast wil ik aan mijn standup werken en een basis Teakwondo en Muay Thai opbouwen omdat deze sporten elkaar perfect aanvullen.
    Zoek dan wel goede scholen, waar woon je?

  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    almere
    Posts
    371
    vCash
    126000

    Default

    Hoi Noahri,

    Als je met BJJ begint, moet je niet bezig zijn/druk maken om je banden! Je moet vooral plezier in het spelletje hebben en jezelf leren ontwikkelen met de handvaten die krijgt van je trainer. Iedereen krijgt dezelfde basis mee, maar past het anders toe, het gaat er niet om "trucjes" te leren en dit te kunnen laten zien aan je trainer tijdens een examen. Er wordt vooral gekeken hoe je, je basis en/of advance spelletje weet toe te passen in de praktijk tijdens de wedstrijden en/of trainingen. Kun je meekomen met de hogere banden etc., hoe vaak kom je op de trainingen, hoeveel uren heb doorgebracht met het sparren, hoe ga je met je team om etc.
    Bij Farid, Jesse en Remco, zit je by the way bij een top team met top trainers die hun sporen al reeds bewezen hebben!!!

    Hoop dat je er wat aan hebt aan deze informatie.

    Grtz.
    Henk

  14. #14
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt. Ik vraag het omdat ik minimaal een paarse band wil halen.. deze is namelijk nodig voor het lesgeven in BJJ.
    Tot nu toe heb ik alleen technieken geleerd en heb ik heel erg weinig sparringservaring, wat ik wil opbouwen is het instinctief reageren, antwoorden en aanvallen tijdens grappling.
    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  15. #15
    Join Date
    May 2010
    Location
    Full Mount
    Posts
    89
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Noahri View Post
    Bedankt. Ik vraag het omdat ik minimaal een paarse band wil halen.. deze is namelijk nodig voor het lesgeven in BJJ.
    Tot nu toe heb ik alleen technieken geleerd en heb ik heel erg weinig sparringservaring, wat ik wil opbouwen is het instinctief reageren, antwoorden en aanvallen tijdens grappling.
    BJJ is juist sparren sparren en nog eens sparren, om zo uit te vinden wat voor jou het beste werkt.. hangt allemaal af van je bouw en atletisch vermogen.. technieken leren die niet bij jou 'passen' is zinloos, en daar kom je pas achter tijdens het rollen.
    Ik zou zeggen ga lekker trainen/rollen, dan komt die band vanzelf wel een keer.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Roque View Post
    BJJ is juist sparren sparren en nog eens sparren, om zo uit te vinden wat voor jou het beste werkt.. hangt allemaal af van je bouw en atletisch vermogen.. technieken leren die niet bij jou 'passen' is zinloos, en daar kom je pas achter tijdens het rollen.
    Ik zou zeggen ga lekker trainen/rollen, dan komt die band vanzelf wel een keer.
    Ik denk dat je zo veel mogelijk technieken moet leren. Je zal niet alles gebruiken, maar je zal wel alles tegen komen dus het is wel fijn om te weten hoe je dat moet gaan verdedigen.

  17. #17
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    Zowieso leer ik die essentials één voor één, de technieken zitten zowieso in het koppie.
    Ik ben nu bezig met een takedown van Fabricio Ferdum trouwens die ik graag aan jullie wil laten zien:
    Ik vindt trouwens chainmoves in BJJ heel erg mooi, overgaan op de andere techniek als de ene niet werkt.
    De overschakeling van een triangle naar een armbar als de andere persoon opstaat vindt ik zelf erg effectief.
    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  18. #18
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  19. #19
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    minder filmpjes kijken, meer trainen!

    youtube is een aanvulling als je eenmaal een beetje kan rollen, daarvoor zal extra "kennis" je alleen maar in de weg zitten. je hebt niks aan een armbar vanuit de guard als je niet eens weet hoe je guard kan terugpakken, je hebt een stuk meer aan een armbar verdedigen in het begin.

    extra risico van filmpjes, dan wordt je zon wijsneus witte band die al in de derde les mensen gaat verbeteren over technieken. technieken hoe ze jou laten afkloppen let wel . dus, go out and train!! en team Agua is echt zeker een aanrader, als ik daar in de buurt ben ga ik ook altijd even langs.

  20. #20
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het thuis bestudeerd omdat ik er echt nog niet aan toe ben gekomen te gaan trainen, tijdens één enkele training leer je zoveel meer dan filmpjes kijken, daar moet ik je zowieso gelijk in geven. Maar de Toturials op internet hebben me wel goed gedaan, ik kan de technieken gewoon toepassen in sparringspartijen met andere beginners, vooral de triangle en de americana zijn erg effectief vindt ik zelf.
    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  21. #21
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Noahri View Post
    Ik heb het thuis bestudeerd omdat ik er echt nog niet aan toe ben gekomen te gaan trainen, tijdens één enkele training leer je zoveel meer dan filmpjes kijken, daar moet ik je zowieso gelijk in geven. Maar de Toturials op internet hebben me wel goed gedaan, ik kan de technieken gewoon toepassen in sparringspartijen met andere beginners, vooral de triangle en de americana zijn erg effectief vindt ik zelf.
    Het getuigt van enthousiasme en ambitie dat je thuis met de sport bezig bent. Maar achter je computer word je geen betere vechter daar moet je inderdaad voor naar de training gaan. Ga minstens twee keer per week naar de training (liefst meer) en binnen een paar jaar zul je klaar zijn voor je volgende band.

    Er zijn zo veel effectieve technieken, dr is er niet een beter dan de ander. Triangle en Americana zijn twee fijne technieken, maar belangrijker is om te leren hoe je deze technieken gaat toepassen op tegenstanders die dat niet willen. Dit kun je niet leren aachter je computer, daar moet voor gerold worden en veel!

    Er is trouwens meer dat je kan leren tijdens de trainingen dan alleen technieken. Maar dit zul je vanzelf merken als je serieus gaat trainen. Doe Farid de groeten van me

  22. #22
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Den Haag
    Posts
    74
    vCash
    126000

    Default

    Tutorials*
    BJJ, Judo, Muay Thai & Teakwondo

  23. #23

    Default

    Ga er maar vanuit dat wat hier gezegd wordt klopt. Zeker in het begin is het gewoon belangrijk om de basis goed onder de knie te krijgen en regelmatig te trainen, dan komt die band vanzelf

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •