Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
Thanks Hierbij dan de eerste post!

Afgelopen vijf maanden heb ik voor mijn studie stage gelopen. Ik heb besloten deze periode geen MMA en kickbox trainingen te doen simpelweg omdat ik mijn stageperiode zo goed mogelijk wil doorkomen. Voor mij bood een sportschool in de buurt
oplossing. Dit was lekker dichtbij en een snelle oplossing om toch nog wat te kunnen trainen.

Het belangrijkste doel dat ik mij stelde:
De krachtverhoudingen van mijn lichaam in orde krijgen. (Ik bankdrukte zwaarder dan ik deadlifte en squatte).
Subdoel: van
69 kilo aankomen tot 80 kilo.


De eerste vier weken heb ik het volgende driedaagse schema gevolgd:

Basis
  • squat
  • benchpress
  • deadlift
5 herhalingen met 20% van
het maximaal gewicht

4 herhalingen met 40%
3 herhalingen met 60%
4 herhalingen met 80%
1 herhaling met 100%

Aanvullend

Inclince benchpress 1* 8-10
herhalingen

Pullups
1*max

Dumbel row 1*8-10 herhalingen
Standing dumbel press 1*8-10 herhalingen
Shrugs 1*8-10 herhalingen

Dit
schema heb ik heel rustig opgebouwd omdat ik zowel squatten als deadliften met
grote gewichten total niet gewend was en niet geblesseerd wilde raken. Na een
week of vier waren dit mijn stats:


72KG
Squat 1*70
Benchpress 1*75
Deadlift 1*60

De voeding was simpel, gewoon zoveel mogelijk. Supplementen gebruikte ik in deze periode niet.
Hi Nick,

Ik heb me ook bezig gehouden met krachtraining en voel me sterker tijdens het sparren nu.

Top oefeningen heb jij.

zelf had ik een bloedhekel aan trainen in de fitnes. Maar ik wist niet wat ik deed. Nu heb ik me er een beetje in verdiept.

Sinds april 2011 aan het krachttrainen 5x5 workout van stronglifts.

deadlift 130kg
squat onder paralel 5 x 125kg
bench: 5x5 70kg (moet worden bijgewerkt)

Ze zeggen gewicht speelt geen rol techniek wel. Is idd zo maar om sterker te worden moet je toch wat kilo´s meer heffen.
Train als een powerlifter, niet als bodybuilder. (voor mma, kyokushin, muay thai)

Verschil in de bench is dat je heel je lichaam gebruikt als power lifter. en alleen je tieten bij bodybuilding.

Je oefeningen zijn wel top: Squat en deadlift zijn koningen. Bench super en overheadpress + barbelrows. Pull ups ook goed.

Ale, dit is mijn ervaring... Misschien dat je met je gewichten naar om hoog moet. Als je jou techniek beheerst zou blessures worden geminimaliseerd.