MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 36 of 43 FirstFirst ... 26323334353637383940 ... LastLast
Results 876 to 900 of 1075
  1. #876
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    ja dat had toen dus ook, dat betekend waarschijnlijk dat je te vaak trained hoe is je schema nu?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #877
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    240
    vCash
    80000

    Default

    ik probeer aan te houden:
    borst triceps
    rug biceps
    benen
    schouders
    armen

    soms lukt dat niet en ga ik een x minder naar de sportschool. dan sla ik meestal armen over. Vanaf vanavond ga k meedoen met clubcore (half uurtje groepsles waar ze veel aandacht besteden aan buik en benen). dit ga ik 3 dagen per week erbij doen.

    Hoe ben jij daaruit gekomen en positieve resultaten geboekt?

  3. #878
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Overhand Right View Post
    ik probeer aan te houden:
    borst triceps
    rug biceps
    benen
    schouders
    armen

    soms lukt dat niet en ga ik een x minder naar de sportschool. dan sla ik meestal armen over. Vanaf vanavond ga k meedoen met clubcore (half uurtje groepsles waar ze veel aandacht besteden aan buik en benen). dit ga ik 3 dagen per week erbij doen.

    Hoe ben jij daaruit gekomen en positieve resultaten geboekt?
    Ik zou rug niet combineren met biceps, maar schouders en biceps. Verder die armendag weglaten en daar een rustdag inlassen, je armen pak je genoeg met de compounds. Verder varieren in schema (herhalingen en rust tussen de sets) om de zeg 2 / 3 maanden. Hoe zit het met je voeding???? Dat is een hele belangrijke!

  4. #879
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Overhand Right View Post
    ik probeer aan te houden:
    borst triceps
    rug biceps
    benen
    schouders
    armen

    soms lukt dat niet en ga ik een x minder naar de sportschool. dan sla ik meestal armen over. Vanaf vanavond ga k meedoen met clubcore (half uurtje groepsles waar ze veel aandacht besteden aan buik en benen). dit ga ik 3 dagen per week erbij doen.

    Hoe ben jij daaruit gekomen en positieve resultaten geboekt?
    minder vaak trainen dus niet 2x per week dezelfde compound oefening maar 1x per week.

  5. #880
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    240
    vCash
    80000

    Default

    schouders en biceps ga k proberen. Voeding let ik niet echt meer op eigenlijk. Ik kom gelukkig niet aan(in vet) Blijf netjes op de 88kg, dat is een droomgewicht geweest voor me altijd, aangezien ik lang 100 heb gewogen, en dan bedoel k niet afgetraind

    Ik hou te veel van lekker eten om een dieet lang vol te houden, vandaar dat ik zoveel wil trainen. bang dat ik aankom in vet.

    wat bedoel je met 2 x per week zelfde compound, dat doe ik toch niet? ik herhaal behalve armen geen compound oefeningen.

    Of bedoel je 1x per week deadlift en de volgende week pas bankdruk?

  6. #881
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    wat zijn je oefeningen dan precies met reps en sets enzo?

  7. #882
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    240
    vCash
    80000

    Default

    begin meestal met bankdrukken. 60 kg 10x, 70kg 8a10, 80kg 6x waarvan laatste met hulp. daarna nogmaals 70 tot ik niet kan.

    daarnaast pak ik dumbels bovenkant borst. ook 4 setjes, van minder zwaar naar zo zwaar ik kan en zo vaak ik kan.

    daarna flyes met dumbles, zelfde verhaal

    onderkant borst met bankdrukken, 4 sets, zelfde verhaal

    en meestal nog touwen ook same story... probeer oefeningen wel te varieren per chest-day...

    rugtraining lijkt hier ook op maar dan eindig ik met deadlift. ook allemaal 4 setjes naar zo zwaar en vaak mogelijk.

    zo train ik elk spiergroep eigenlijk. 5 oefeningen ongeveer, per oefening 4 sets.

  8. #883
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    zijn veel te veel oefeningen naar mijn mening, je zou kunnen proberen om het veel simpeler en effectiever te houden om zo progressie te boeken, waarschijnlijk herstel je niet goed omdat het zoveel volume is, het is echt te veel naar mijn mening.

  9. #884
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    rug training begin dan met deadlift want dat is de zwaarste oefening, dan doe je nog een compound erbij en een klein beetje assistentie oefeningen en dan heb je al meer dan genoeg gedaan.

  10. #885
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    en daarna nog eens armen apart gaan trainen is natuurlijk een super overkill, ik zal straks een kijken of ik een veel beter schema kan vinden voor je en post ik hem hier wel later.

  11. #886
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Chest/Biceps:

    Bench Press 3 sets 8 -10 reps
    Incline Bench 3 sets 8 - 10 reps
    Barbell Curls 3 sets 8 - 10 reps
    Dumbbell Curls (optioneel)


    Legs:

    Squat 3 sets 8 reps
    Leg Press 4 sets 10 reps
    Leg Extensions 3 sets 10 reps


    Back/Triceps:

    Deadlift 3 sets 8 reps
    Pull ups or Chin ups 3x failure
    Barbell Row 3 sets 8 reps
    Tricep Extensions 3 sets 10 reps
    nog een tricep oefening die jij leuk vind (optioneel)


    Shoulder:

    Overhead Press 3 sets 8 - 10 reps
    Dumbbell side raises 3 sets 10 reps

  12. #887
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    Chest/Biceps:

    Bench Press 3 sets 8 -10 reps
    Incline Bench 3 sets 8 - 10 reps
    Barbell Curls 3 sets 8 - 10 reps
    Dumbbell Curls (optioneel)


    Legs:

    Squat 3 sets 8 reps
    Leg Press 4 sets 10 reps
    Leg Extensions 3 sets 10 reps


    Back/Triceps:

    Deadlift 3 sets 8 reps
    Pull ups or Chin ups 3x failure
    Barbell Row 3 sets 8 reps
    Tricep Extensions 3 sets 10 reps
    nog een tricep oefening die jij leuk vind (optioneel)


    Shoulder:

    Overhead Press 3 sets 8 - 10 reps
    Dumbbell side raises 3 sets 10 reps
    Kun je me vertellen waarom jij biceps bij borst en triceps bij rug doet? Naar mijn mening heeft je splitt=schema dan weinig zin meer omdat je de biceps en triceps dubbel belast en weinig rust geeft. Ik pak ze juist altijd na de compound oefeningen en geef ze de volgende dag rust. Eigenlijk doet iedereen die ik ken het zo maar ik ben benieuwd wat jouw gedachtegang erachter is.
    Verder qua opbouw een schema naar mijn hart, gewoon een klein uurtje knallen met grote oefeningen. 80% van je resultaat zit hem in de eerste grote oefening. Naar mijn mening kun je het beste twee dagen kracht, 1 dag rust, 2 dagen kracht, 1 dag rust enz. enz.
    Ik weet niet of overhand right er verder nog bij sport, kickboksen of whatever? Wat mij betreft is het schema maar de helft van het verhaal, andere sleutel is GOED eten. Ik werd na een blessure wat vadsig en met goed eten en trainen ben ik binnen vier maanden netjes 7 kilo kwijt maar wel weer een stuk gegroeid qua kracht. Ik stamp mezelf redelijk vol met veel dingen maar belangrijker nog veel dingen eet ik niet. Ik zou me daar toch in verdiepen als ik jou was, ik heb nooit honger maar wel energie als een beest.

  13. #888
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Overhand Right View Post
    schouders en biceps ga k proberen. Voeding let ik niet echt meer op eigenlijk. Ik kom gelukkig niet aan(in vet) Blijf netjes op de 88kg, dat is een droomgewicht geweest voor me altijd, aangezien ik lang 100 heb gewogen, en dan bedoel k niet afgetraind

    Ik hou te veel van lekker eten om een dieet lang vol te houden, vandaar dat ik zoveel wil trainen. bang dat ik aankom in vet.

    wat bedoel je met 2 x per week zelfde compound, dat doe ik toch niet? ik herhaal behalve armen geen compound oefeningen.

    Of bedoel je 1x per week deadlift en de volgende week pas bankdruk?
    Toch zit je progressie in je voeding. Als jij niet op je voeding wilt letten moet je dat uiteraard zelf weten maar als je spieren op wilt bouwen zal je toch de stoffen binnen moeten krijgen om te bouwen.

  14. #889
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Kun je me vertellen waarom jij biceps bij borst en triceps bij rug doet? Naar mijn mening heeft je splitt=schema dan weinig zin meer omdat je de biceps en triceps dubbel belast en weinig rust geeft. Ik pak ze juist altijd na de compound oefeningen en geef ze de volgende dag rust. Eigenlijk doet iedereen die ik ken het zo maar ik ben benieuwd wat jouw gedachtegang erachter is.
    Verder qua opbouw een schema naar mijn hart, gewoon een klein uurtje knallen met grote oefeningen. 80% van je resultaat zit hem in de eerste grote oefening. Naar mijn mening kun je het beste twee dagen kracht, 1 dag rust, 2 dagen kracht, 1 dag rust enz. enz.
    Ik weet niet of overhand right er verder nog bij sport, kickboksen of whatever? Wat mij betreft is het schema maar de helft van het verhaal, andere sleutel is GOED eten. Ik werd na een blessure wat vadsig en met goed eten en trainen ben ik binnen vier maanden netjes 7 kilo kwijt maar wel weer een stuk gegroeid qua kracht. Ik stamp mezelf redelijk vol met veel dingen maar belangrijker nog veel dingen eet ik niet. Ik zou me daar toch in verdiepen als ik jou was, ik heb nooit honger maar wel energie als een beest.
    het zijn assistentie oefeningen die erbij worden gedaan dus je spieren worden lang niet zo zwaar belast op een aparte dag, de ene dag pak je de compounds en de andere dag spiegel je dus met die assistentie oefeningen ik heb het zelf dus ook gedaan en het werkt zeer goed, je kunt hier makkelijk van herstellen zolang je maar niet teveel volume erin pompt.
    Last edited by Nosferatu187; 08-05-2014 at 19:05.

  15. #890
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    bij mij is het ook zo trouwens dat als ik chin ups deadlift en rows doe dat echt 90% van mijn energie weg is en curls zou ik dan op een zeer laag gewicht moeten doen daarom heb ik het nog maar eens zo gesplit.

  16. #891
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ik ga het eens proberen, ik wil de volgende dag alleen geen energie kwijt zijn voor mijn eerste oefening dus vandaar dat ik wat sceptisch ben.

  17. #892
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    je pakt de compounds bijvoorbeeld op maandag en dan doe je nog assistentie op vrijdag dus het is niet de volgende dag, en vice versa.

  18. #893
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Wat is je trainingsdoel?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #894
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default


  20. #895
    Join Date
    Nov 2013
    Posts
    240
    vCash
    80000

    Default

    Nosferatu thanks voor het meedenken en je schema. Het ziet er weinig uit, maar ik zal eens proberen om het een en ander om te gooien. LightHeavyweight, ik doe verder weinig tot niks aan andere sporten. Gister wel groepslesje van half uur meegepakt voor m'n buikspieren. Dit wil ik proberen 3 x per week te gaan doen. Mario je hebt gelijk, ik ga toch weer eens proberen om goed en netjes te eten. Zal over een maandje of twee posten hoe het gegaan is.

  21. #896
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Zelf heb ik als hoofddoel het trainen van bepaalde spieren nu eindelijk weggelaten.
    Ik denk ik grote lijnen en hoe ik ze het beste kan opvullen door de week heen. Maar ook niet per week denken en de dagen gewoon door tellen.

    lekker 5 x 5 voor een paar weken en dan weer 8 tot 12 x 4a5 sets. Afwisselen.

    Mooie combos' waarin je de andere delen van het lichaam niet in de weg zit.

    - Deadlift, (weighted)Pull ups, rows en shrugs. Plus tussendoor handstand oefenen en human flag L&R

    Dagje rust

    - Squat front en back, handstand push ups en bankdrukken, afmaken met weighted dips. Tussen de sets door, dragon flags

    Dagje rust

    - Cardiodag bestaande uit jumps, functional patterns, kettlebell swings, battle ropes, balans, stretchen en triggerpoints.
    Wat Muscle ups en andere tricks en weer die handstand oefenen.

    dagje rust

    - etc.

    Ja en soms heb ik wel eens een ouderwets Bodybuilding dagje als iemand vraagt of ik mee wil trainen.
    Dan heb ik ook echt weer enorme spierpijn.

    Doel: Allround sterk, snelheid, lenig(blijven), skills Calisthenics/Gymnastics

  22. #897
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Hier... Adam RAW


  23. #898
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    [QUOTE=Silat;1262132]Hier... Adam RAW



    Zag hem vandaag ook, echt een topvideo van een topatleet!

    Deze blijft ook mooi! Hier wil ik graag naartoe, met daarnaast een sterke big compound basic!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  24. #899
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Hier... Adam RAW

    Bruut hoor, echt bruut.

  25. #900
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    [QUOTE=Pansier;1262134]
    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Hier... Adam RAW



    Zag hem vandaag ook, echt een topvideo van een topatleet!

    Deze blijft ook mooi! Hier wil ik graag naartoe, met daarnaast een sterke big compound basic!
    Ook bruut.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •