MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 8 of 43 FirstFirst ... 45678910111218 ... LastLast
Results 176 to 200 of 1075
  1. #176
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik zit inmiddels op 5x5, 120kg deadlift. 130 kg 1 rep geproefd, ging ook best eigenlijk.
    Alleen mijn vingers en eelt krijgen het wel moeilijk nu.

    Ik heb wel van die wraps, maar zat ook nog te denken om bv een oude judoband ertussen te knopen en dan over mjn schouders, precies op de juiste lengte voor extra steun. Ik voel nl dat er veel meer in zit.

    Ik gebruik voorlopig nog geen creatine.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #177
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Zit nog wat te stallen op 130kg deadlift en squat. Bench maar 70kg stallen 5x5.

    1) Ben aan twijfelen of ik hoger zou gaan in gewicht met deadlift en squat?

    Mijn benen zijn na 1 jaar wekelijks te gaan squatten overdreven ontwikkeld. Weet eigenlijk niet goed of nog zwaarder te gaan voordelen zou bieden voor vechtsport...

    Low kicks zijn wel harder, maar als ik 10 km moet mee lopen, ben ik niet meer snel meer.

    2) Dacht om te gaan werken in tabata/ crossfit stijl. Lichter in gewicht maar veel reps op compound delen?

    Iemand advies?

    Mijn doel: Alles wat voordeel zal zijn om kyokushin tornooien te draaien dus 3x 2 minuten hakken enzo...
    En ook om wat te flexen op de fibo beurs

  3. #178
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Zo ik ga weer wat meer posten! Afgelopen weken bij team Agua getraind en met het ADCC grappling toernooi meegedaan. Heb ook nieuwe leuke supps dus zal jullie binnenkort updaten

  4. #179
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Zo ik ga weer wat meer posten! Afgelopen weken bij team Agua getraind en met het ADCC grappling toernooi meegedaan. Heb ook nieuwe leuke supps dus zal jullie binnenkort updaten
    goed bezig,ben benieuwd welke supps je gebruikt maat

  5. #180
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Goed bezig, Nick! Keep up the good work!
    NR 1 Whey Proteine - Whey Perfection
    Kwaliteit tot in perfectie. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste!




  6. #181
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default Grappling/BJJ

    Om jullie helemaal up to date te houden het huidige schema:

    Na mijn stage periode ben ik aangekomen tot 77 kg. Heb dit ondertussen teruggebracht naar 74. Helaas heeft dit samen met minder krachttraining aardig invloed gehad op mijn maximaalkracht. Maar ben wel nog steeds een stuk sterker dan voorheen.

    Eind februari ben ik door een teamgenoot overgehaald om mee te doen met ADCC (man wat was mijn condtie slecht) maar het resultaat viel me alles mee. Vond dit een erg leuk toernooi en heb daarom besloten in Eindhoven weer mee te doen. Aankomende en afgelopen weken ligt de nadruk dus vooral op grappling:

    Ma 2 uur MMA
    di ochtend 3*5 stronlift
    di avond grappling
    wo MMA
    Do crossfit
    vrijdag MMA/rust
    zaterdag kracht/conditietraining


    Ik merkte dat dit best een intensief schema was dus besloot mijn koolhydraten wat op te schroeven door Vitargo bij B&F shop te kopen. Vooral bij de training sochtends merk je dat je savonds beter hersteld bent. Daarnaast gebruik ik op dit moment het gebruikelijke (whey perfection & sport en vitaliteit en omega 3).

    Heb nu ook magnificent en preworkout powder aangeschaft dus of die werken horen jullie nog van me.

    @leventdepent: als je vragen hebt hoor ik het wel
    @Niels: Bedankt, leuk om te horen

  7. #182
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik heb een paar maanden geleden sinds lange tijd weer eens aan bankdrukken gedaan. Eigenlijk heb ik een hele tijd alleen met dumbels gewerkt of heeeeeeel licht bankdrukken (60kg en dan 30 reps). Dumbels pak ik redelijk zwaar; 60kg plat, tussen de 12 en 16 reps.

    Dus ik dacht laat ik het weer eens proberen. Dat ging goed! 100kg 8x, 120kg 8x, 140 kg 8x... toen een keer 160kg en daarna 180kg een keer! Erna zei ik eigenlijk voor de grap 'volgende week pak ik 200kg!'. De week erop heb ik daad bij woord gevoegd en voor het eerst in mijn leven 200kg weg weten te drukken!
    Training gaat nog steeds lekker. Ben goed in shape en voel me sterk. Vandaag een rustdag en morgen weer aan de bak; borst staat op het programma en ik ben van plan morgen zwaar los te gaan

  8. #183
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default Wintersport!!

    Deze post even helemaal niks over knokken, of trainen. Want na het zien van de prijsvraag van Body & Fitshop heb ik ook maar eens een potje Maximize Intense aangeschaft. En nee, ik heb er geen vechtsporttrainingen mee gedaan maar heb hem meegenomen op wintersport.

    Ik weet het, misschien was het niet erg verstandig. Wintersport is normaal al geweldig, maar met een sterk preworkout supplement kan je helemaal lachen. Voelde me een held, vooral in het funpark haha. Ik zal kijken of ik wat filmpjes kan plaatsen. Maar als Maximize Intense half zo goed werkt bij mijn MMA trainingen is het een blijvertje. Er is 1 nadeel en dat is dat je er niet goed op slaapt.

  9. #184
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik ga nog steeds hard op m'n eigen creatine

    Was wel even 10 dagen ziek, zware griep.

    Maar in m'n 2e training zat ik toch al bijna weer redelijk niveau.
    Ik ga powerhooks bestellen want mijn vingers houden niet meer vast dan 130 kg bij deadlift.

  10. #185
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default frontsquats

    Ik heb de laatste tijd wat last van mijn onderrug. Ik heb daarom besloten van squats naar frontsquats over te stappen.

    Lijkt jullie dit een goed idee? en wat is geschikter voor mma, gewoon of front?

    Ben erg benieuwd naar jullie mening

  11. #186
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    frontsquats zijn verre van ideaal maar dat is voor iedereen verschillend je gaat waarschijnlijk heel wat minder gewicht kunnen squaten.
    Voor mma heb ik geen idee wat beter is squats maken in ieder geval je core sterker dus je kan er veel voordeel uit halen.

  12. #187
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    frontsquats zijn verre van ideaal maar dat is voor iedereen verschillend je gaat waarschijnlijk heel wat minder gewicht kunnen squaten.
    Voor mma heb ik geen idee wat beter is squats maken in ieder geval je core sterker dus je kan er veel voordeel uit halen.
    Thanks voor je reactie! Ja mijn frontsquats zijn qua gewicht en hopeloos. Merk wel dat mijn rug veel mooier recht is dan bij het squatten, waarbij ik snel geneigd ben tot een soort goodmorning.

    Wel is het zo dat je bij je mma takedowns je een gewicht aan je voorkant optilt (meestal) en niet een gewicht dat op je rug ligt. Dus wat dat betreft is een frontsquat misschien effectiever(?)

  13. #188
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    27
    vCash
    126000

    Default

    Een front squat lijkt me een goed alternatief ja. Ook een fijne variant is de zercher squat. Een oefening die meteen je corespieren extra aan de gang zet. Verder is het soms handig om eerst box squats te oefenen zodat je gewicht echt naar achter ligt en je minder snel gaat compenseren en er een good morning van maakt.

    Soms is het naar voor vallen van het bovenlichaam tijdens squats een gevolg van overactieve of te strakke spieren ( heupflexoren, rugspieren te korte kuiten enz enz) misschien een idee om voordat je gaat squatten een goede warming up te doen en soms wat spieren te foamrollen. Eventueel squatten met schijven onder de hielen kan ook helpen.

    laatste tip, varieer eens in high bar of low bar squatten. Mijn ervaring is dat low bar ( hoeweldit enige schouderflexibiliteit vergt) ook minder aanleiding geeft tot het naar voor valllen.

    Rippetoe over high bar vs low bar squatting http://www.youtube.com/watch?v=mC5-g1Ugmgc

    Succes!

  14. #189
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MMArjolein View Post
    Een front squat lijkt me een goed alternatief ja. Ook een fijne variant is de zercher squat. Een oefening die meteen je corespieren extra aan de gang zet. Verder is het soms handig om eerst box squats te oefenen zodat je gewicht echt naar achter ligt en je minder snel gaat compenseren en er een good morning van maakt.

    Soms is het naar voor vallen van het bovenlichaam tijdens squats een gevolg van overactieve of te strakke spieren ( heupflexoren, rugspieren te korte kuiten enz enz) misschien een idee om voordat je gaat squatten een goede warming up te doen en soms wat spieren te foamrollen. Eventueel squatten met schijven onder de hielen kan ook helpen.

    laatste tip, varieer eens in high bar of low bar squatten. Mijn ervaring is dat low bar ( hoeweldit enige schouderflexibiliteit vergt) ook minder aanleiding geeft tot het naar voor valllen.

    Rippetoe over high bar vs low bar squatting http://www.youtube.com/watch?v=mC5-g1Ugmgc

    Succes!
    Zo dan! aan jou heb ik wat super bedankt.

    Hoe komt het dat je dit allemaal weet?

  15. #190
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    27
    vCash
    126000

    Default

    Haha fijn dat je er wat aan hebt! Altijd goed als we elkaar een beetje kunnen helpen!

    Ben sowieso erg geïnteresseerd in alles wat met sport te maken heeft dus lees zo ongeveer alles wat los en vast zit. Heb verschillende opleidingen en cursussen gedaan en studeer momenteel bewegingswetenschap.

    Maar het blijft zo, hoe meer je leert, hoe meer je je ervan bewust bent van hoe weinig je echt weet.

    Inmiddels nog getraind en gesquat? ben wel benieuwd.

  16. #191
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    ff tot maandag geduld...
    heb gister dit bestelt.



    Dikke site trouwens..
    http://www.fitness-seller.nl/product...ity-Bench.html

    Nu ga ik ff lekker uitrazen in de gym.

  17. #192
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MMArjolein View Post
    Haha fijn dat je er wat aan hebt! Altijd goed als we elkaar een beetje kunnen helpen!

    Ben sowieso erg geïnteresseerd in alles wat met sport te maken heeft dus lees zo ongeveer alles wat los en vast zit. Heb verschillende opleidingen en cursussen gedaan en studeer momenteel bewegingswetenschap.

    Maar het blijft zo, hoe meer je leert, hoe meer je je ervan bewust bent van hoe weinig je echt weet.

    Inmiddels nog getraind en gesquat? ben wel benieuwd.
    Oooh bewegingswetenschappen maar? Dus eigenlijk doe je alleen maar of je er verstand van hebt:P nee hoor grapje.

    Ja ik heb weer enkele malen getraind. Ik vind frontsquatten zelf nu erg lekker. Merk dat mijn rug perfect recht blijft en ik flink wat ''extra'' spieren gebruik om in balans te blijven.
    Ik had voor het trainen een zeurende pijn in mijn onderrug, tijdens het frontsquatten kreeg ik een soort tikje in mijn rug waarvan ik verwachtte dat het meer pijn zo veroorzaken. Tot mijn verbazing bleek de pijn na de training een heel eind gezakt. Heel appart

  18. #193
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Hou het in de gaten Nick!

    Ik heb vanmiddag ook nog even frontsquat geprobeerd, maar mijn pezen en sleutelbeen links trekt die stang niet als het zwaar wordt. Vervolgens heb ik de hacksquat gedaan en dat was lekker.

    Hier even een mooi woord van Arnold voor de motivatie..
    http://www.youtube.com/watch?v=kSqPT...eature=related

  19. #194
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Hulp nodig. Inmiddels gaat het cardio'en ok. Bouw langzaam uit, gewicht gaat langzaam naar beneden dus is het tijd om het krachttrainen op te gaan pakken.

    Inmiddels heb ik hier geleerd: squatten en deadliften (en de rest uiteraard). Maar wat is slim ? Beginnen met schemaatje 3x 8 om wat sneller naar grotere gewichten te gaan en dus testosteron te boosten ? Of de spieren en pezen meer tijd gunnen en 5x 12 of iets dergelijks ? Let wel, ben 41 en heb ruim 3 jaar helemaal niks kunnen doen vanwege zware blessures.

    Ga 3x per week de sportschool in, zal voorlopig ook cardio blijven doen.

    Roept U maar....

  20. #195
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Hulp nodig. Inmiddels gaat het cardio'en ok. Bouw langzaam uit, gewicht gaat langzaam naar beneden dus is het tijd om het krachttrainen op te gaan pakken.

    Inmiddels heb ik hier geleerd: squatten en deadliften (en de rest uiteraard). Maar wat is slim ? Beginnen met schemaatje 3x 8 om wat sneller naar grotere gewichten te gaan en dus testosteron te boosten ? Of de spieren en pezen meer tijd gunnen en 5x 12 of iets dergelijks ? Let wel, ben 41 en heb ruim 3 jaar helemaal niks kunnen doen vanwege zware blessures.

    Ga 3x per week de sportschool in, zal voorlopig ook cardio blijven doen.

    Roept U maar....
    Ik raad absoluut 5*5 stronglift of rippetoe aan. HEERLIJKE schema's niet zo verschrikkelijk saai en langdradig. Je pakt alle grote spiergroepen aan en nogmaals 1% spiergroei op een grote spiergroep is meer dan 1% groei op een kleine spiergroep

  21. #196
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Hou het in de gaten Nick!
    Ja ga ik zeker doen thanks. Loop hier nou al een poosje mee dus misschien moet ik maar eens langs de fysio.

  22. #197
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Is de site betrouwbaar?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  23. #198
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    Ik raad absoluut 5*5 stronglift of rippetoe aan. HEERLIJKE schema's niet zo verschrikkelijk saai en langdradig. Je pakt alle grote spiergroepen aan en nogmaals 1% spiergroei op een grote spiergroep is meer dan 1% groei op een kleine spiergroep
    Heb even een beetje in zitten lezen en stronglift gaat hem worden denk ik.
    Thanks.

  24. #199
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben 31 mrt begonnen. Eindelijk.
    Ik heb me aangemeld op de innercircle van Mehdi.
    De eerste 6 weken doe ik zonder PWO of creatine.
    Gewoon biefstuk, magere bakkies kwark en veel regelmatig eten.
    De 2e 6 weken ga ik knallen met Shotgun en Synt. en een whey shake.

    Zie hier onder het resultaat van 4 trainingen, A, B, A, B.
    Ik hou altijd 2 vrije dagen voor herstel. En dat gaat prima.
    Je groeit immers op die dagen en niet dat uurtje in de gym.
    Geen isolatie oefeningen, puur compound.

    Ik zie nu al wat zwaar benen trainen met je boven lichaam doet.
    Daarbij train ik elke 6e dag pas weer Bench, OHpress en BR. (Ik wil liever 4e dag)
    1 dag rust voor Squatten is (nu nog) te weinig. Toch denk ik dat als ik steeds maar zwaarder ga 1 dag niet mogelijk is. Dus ergens vind ik het jammer van het bovenlichaam, maar het mooie is de testosteron boost van je benen. En mijn bovenlichaam knalt heel goed. Weinig spierpijn.

    Ik zie het zo.
    Spaar je energie door intensiever en korter te trainen. Zo hou je energie over om te herstellen.
    Ik moet me nl helemaal gek eten om aan te komen en heb net 5kg vet op m'n lichaam.

    In de laatste training zie je dat ik 10 kg minder had op de DL.
    Ik was kapot van de squat en te gretig om die 130 te overtreffen.
    Volgende keer beter opbouwen.
    Morgen 5 x 5, 100kg squat. Daar heb ik echt zin in.
    Benen trainen is echt bruut om te doen.

    Owja, ik mis echt de pullups in dit schema.
    Hij had best 4 oefeningen per keer kunnen doen.
    Bv Pull ups en dips erbij.





    Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by Silat; 12-04-2012 at 00:06.

  25. #200
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik ben echt op 0 begonnen zoals hij schrijft. Heb dus even te gaan naar normale gewichten. Even de techniek een beetje gekeken. Moest wachten tot ik bij het squatrack kon en heb dus even rustig kunnen bekijken hoe weinig er getraind word in een fitnesscentrum en hoeveel gezeten en aangesteld...

    Even wat vraagjes:
    1. squatten met of zonder plankje onder de hak ? Heb er op gezocht maar kom net zoveel voor als tegenstanders tegen. 20 jaar geleden was het met.
    2. barbell row heb ik een aantal keer bekeken op youtube. Onderhandse grip werk voor mij lekker. Maar de hoek van de rug ben ik nog niet uit. Dat doet iedereen anders. De instructeur keek mij buitengewoon vreemd aan toen ik over een barbell row begon.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •