MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 9 of 43 FirstFirst ... 567891011121319 ... LastLast
Results 201 to 225 of 1075
  1. #201
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    wat doen jullie voor Cardio training erbij eigenlijk?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #202
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik ren naar mijn werk waar ik ga trainen, 10 min en weer terug.
    Scheelt me opwarmen op de sportschool.
    Nu even niet maar normaal ren ik 2 x 30 min buiten.

    Momenteel geen vechtsport dus daar haal ik geen cardio uit.

    Ik merkte wel dat ik een stuk makkelijker loop sinds de squatpower.

    Bromios.. leer een losse squat met een schijf van 5 kg in je handen.
    Als je squat strek je de armen ver vooruit zodat je een contra gewicht krijgt.
    Knieën niet voorbij je tegen laten komen, komt naar achter gooien en rug strak, dus iets hol.
    Als dat goed gaat neem je de lege stang en leer meteen diep te squatten.
    Dan train je sowieso meet de gluteus maximus.

    Rustig opbouwen met 5 x5, leer je techniek goed.
    De rest komt vanzelf!

    Train om de dag, elke training squatten.
    Check het 5 x 5 programma.

  3. #203
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Dudes zijn jullie zo hard aan het trainen en het log vergeten?

    Vandaag was weer master. Elke training overtref ik de vorige.

    5x5
    Squad 105 kg
    Bench 87,5 kg
    B Row 75 kg

    Dippen + 30
    Decline situps met 20 kg dubbell tegen m'n neus.
    Leg extensions om het af te maken, hele blok, 112 kg dacht ik.

    nu kapot..


    2 kg zwaarder sinds 19 dagen.

  4. #204
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Zit nog in het begin dus heb niet zoveel te schrijven helaas
    Maar je bent dus uit gaan breiden buiten de 5x5 ?

  5. #205
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    yes Bro..

    Ik had veel energie over. na 7 trainingen ben ik er niet meer zo kapot van.

    Bij schema B doe ik Pull ups, omdat ik dan vaker rug doe en omdat Pull ups de antagonist is van Overhead press
    En bij A dus dippen. Dit werkt prima met de Bench. Triceps moeten gewoon heel erg sterk worden en die maken je armen echt groot. Ook laten ze je schouders er beter uit komen.

    Kan best dus. Als het maar binnen de 60 min valt.

    5 x 5 met alleen 3 basis hoofd oefeningen is prima, maar het kan nog beter natuurlijk.

    Niet vergeten Abs elke training max met 5 x 5.

  6. #206
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    yes Bro..

    Ik had veel energie over. na 7 trainingen ben ik er niet meer zo kapot van.

    Bij schema B doe ik Pull ups, omdat ik dan vaker rug doe en omdat Pull ups de antagonist is van Overhead press
    En bij A dus dippen. Dit werkt prima met de Bench. Triceps moeten gewoon heel erg sterk worden en die maken je armen echt groot. Ook laten ze je schouders er beter uit komen.

    Kan best dus. Als het maar binnen de 60 min valt.

    5 x 5 met alleen 3 basis hoofd oefeningen is prima, maar het kan nog beter natuurlijk.

    Niet vergeten Abs elke training max met 5 x 5.
    Ik ben doordat ik nog in het begin zit echt snel klaar en combineer dus met cardio want er moet nog 5kg buik af.
    Maar ik zal de pull ups en de dips ook eens toevoegen. kan ik altijd even tijdelijk mee stoppen als het squatten te zwaar begint te worden.

  7. #207
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Yep, want je zit met dit programma vast aan de squat.
    Volgens Stronglifts moet je om de dag trainen en dat vind ik dus al te snel.
    Je zou dus ook kunnen variëren als bv je benen al erg goed zijn en je bort achterloopt, de Bench bv als hoofd onderdeel kunnen doen.

    Als je de mogelijkheid hebt, laat je ook elke week FF goed door de mangel halen door een sterke masseur.
    En sauna 2 x per week.

  8. #208
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Yep, want je zit met dit programma vast aan de squat.
    Volgens Stronglifts moet je om de dag trainen en dat vind ik dus al te snel.
    Je zou dus ook kunnen variëren als bv je benen al erg goed zijn en je bort achterloopt, de Bench bv als hoofd onderdeel kunnen doen.

    Als je de mogelijkheid hebt, laat je ook elke week FF goed door de mangel halen door een sterke masseur.
    En sauna 2 x per week.
    Ik heb net bij de sportschool masseur gevraagd hoe en wat want als je 15 jaar hebt stilgestaan merk je wel dat er wat gaat gebeuren. en rijd ook nog 4x per week 100km woon werk met de motor (dus 200 per dag) dus als ik de avond ervoor getraind heb ben ik zo stijf als een plank.

    Gasten op de sportschool kijken me wel raar aan. Ik kom binnen, korte warming up. Doe een half uurtje de oefeningen en ben weer pleite. Koptelefoon op, niet staan te lullen. Gewoon ff knallen. De meesten hanger er de hele avond rond.

    Als ik het zo voel kom ik rond de 70-80 kg squat echt in de problemen, maar zit nu pas op 40 dus die grens zal wel opschuiven in de tijd. Ik ga zien hoe ver ik kom.

  9. #209
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    vandaag weer gedaan voor de afwisseling Box squats:

    http://www.youtube.com/watch?v=k5BJbiguxOc

  10. #210
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Dat is idd een mooie Levent om de squat te leren.
    Een bankje tussen je benen, werkt trouwens ook prima.

  11. #211
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Dat is idd een mooie Levent om de squat te leren.
    Een bankje tussen je benen, werkt trouwens ook prima.
    ik wissel het af front squat,back squat en box squat........box squat is wel lekker omdat dan ff de druk van je benen af is. een seconde of 3 blijven zitten en weer omhoog. gegarandeerd brandende pootjes

  12. #212
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Van de week een paar dagen onderweg voor het werk dus 's avonds eindelijk maar het hele verhaal van 5x5 gelezen.

    Ik heb geleerd dat je goed moet kijken wat anderen doen en daarvan leren. Ik zeg dus vaarwel naar het 5x5 en ga dat doen wat iedereen doet. stoer/ boos kijkend door de sportschool lopen, sms'en, met anderen lullen en tussendoor 15 verschillende bicepsoefeningen doen. Als dat geen resultaten oplevert weet ik het ook niet meer, want echt iedereen doet het.

    Maar ik kruip langzaam vooruit met de 5x5. 50kg squatten vandaag, kunnen eindelijk de grotere schijven er op. Het gaat eerder gemakkelijker dan moeilijker. Rest gaat ook prima behalve overhead press, dat kost al de nodige moeite. Maar dat kan ook komen omdat mijn arm nog uit de kom lag 4 maand geleden.
    Gewoon dom doorgaan dus. Voorlopig ga ik nog wel omhoog en heb nog nergens pijn dus kijk het nog even aan.

    Heb dippen en latpulldown toegevoegd. verder nog niks behalve wat cardio. Omwille van tijdgebrek is dat wel wat minder geworden.

  13. #213
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Goed bezig man. Overhead press gaat bij ook het langzaamst vooruit. Is ook de kleinste groep in de compounds. Ook ik merk dat mijn schouder de focus nodig heeft..

    Ik heb nu 10 trainingen gedaan en kan wel zegen dat ik nu tegen mijn max zit. Dat is mooi want nu begint het pas echt. De spierpijn over mijn hele lichaam is niet te harden, elke training weer. Wakker worden als of je in elkaar geslagen bent. We moeten er wat voor over hebben.

    Ik ben ook van 110 paralelsquat terug gegaan naar 100 om de fullsquat "onder de knie" te krijgen. Dat is zo rete zwaar om weer omhoog te komen, maar gaat echt goeie ontwikkelingen doen.

    Heb ook de lowbar squat geprobeers maar dat vinden mijn schouderbladen niet zo fijn.. Heeft iemand anders hier ook last van?

    Net wat je zegt, dat sportschool beeld zie ik ook elke dag weer. En wat dacht je van de rotzooi die ze achterlaten. Stelletje kleuters.

  14. #214
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Goed bezig man. Overhead press gaat bij ook het langzaamst vooruit. Is ook de kleinste groep in de compounds. Ook ik merk dat mijn schouder de focus nodig heeft..

    Ik heb nu 10 trainingen gedaan en kan wel zegen dat ik nu tegen mijn max zit. Dat is mooi want nu begint het pas echt. De spierpijn over mijn hele lichaam is niet te harden, elke training weer. Wakker worden als of je in elkaar geslagen bent. We moeten er wat voor over hebben.

    Ik ben ook van 110 paralelsquat terug gegaan naar 100 om de fullsquat "onder de knie" te krijgen. Dat is zo rete zwaar om weer omhoog te komen, maar gaat echt goeie ontwikkelingen doen.

    Heb ook de lowbar squat geprobeers maar dat vinden mijn schouderbladen niet zo fijn.. Heeft iemand anders hier ook last van?

    Net wat je zegt, dat sportschool beeld zie ik ook elke dag weer. En wat dacht je van de rotzooi die ze achterlaten. Stelletje kleuters.
    Dat beeld wat ie schetst in dat verhaal klopt wel. Iedereen isoleert als een gek en niemand traint benen. Ik moet de helft van de tijd wachten tot het squatrek vrij is omdat iemand biceps aan het trainen is of shrugs aan het doen is met een belachelijk groot gewicht.

    Ik merk wel wat spanning in mijn benen maar spierpijn valt tot nu toe mee. Maar moet nog serieus wat bij op hoop ik voordat het problematisch wordt. Merk alleen dat mijn knieen wat pijn doen. Hoop dat het niet chronisch wordt.

  15. #215
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Diep squatten met de juiste techniek zorgt ervoor dat je posterior chain, de achterkant, net zo sterk wordt. Als je quad ivt de hams te syerk zijn geworden kan dit dus pijn in de knieen geven.
    Dat diep squatten slecht is voor je knieen is een fabeltje. Baby's squatten ook zo diep als het maar kan. Als de mens ouder wordt, wordt hij te lui om te squatten en is verwend met een stoel. In Azie zitten ze gesquat te kaarten.

    Yoga of iets in die vorm raad ik iedereen aan.

  16. #216
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Van de week een paar dagen onderweg voor het werk dus 's avonds eindelijk maar het hele verhaal van 5x5 gelezen.

    Ik heb geleerd dat je goed moet kijken wat anderen doen en daarvan leren. Ik zeg dus vaarwel naar het 5x5 en ga dat doen wat iedereen doet. stoer/ boos kijkend door de sportschool lopen, sms'en, met anderen lullen en tussendoor 15 verschillende bicepsoefeningen doen. Als dat geen resultaten oplevert weet ik het ook niet meer, want echt iedereen doet het.

    Maar ik kruip langzaam vooruit met de 5x5. 50kg squatten vandaag, kunnen eindelijk de grotere schijven er op. Het gaat eerder gemakkelijker dan moeilijker. Rest gaat ook prima behalve overhead press, dat kost al de nodige moeite. Maar dat kan ook komen omdat mijn arm nog uit de kom lag 4 maand geleden.
    Gewoon dom doorgaan dus. Voorlopig ga ik nog wel omhoog en heb nog nergens pijn dus kijk het nog even aan.

    Heb dippen en latpulldown toegevoegd. verder nog niks behalve wat cardio. Omwille van tijdgebrek is dat wel wat minder geworden.
    REPSSSSSSSS!

  17. #217
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben nu een beetje in de war met mijn schema (sportschool was gisteren dicht) Dus combineer ik Upper Body A & B uit mijn even vandaag:

    Bench Press
    Bent over row
    Lying tricep extension
    Dips
    Pull ups
    Cable curl
    Tricep cable pressdown
    DB shoulder press

    Alles 3x10-12

    Wel een beetje jammer zo, maar ik wil sowieso mijn benen 2x pw trainen
    Fighting is poetry in motion

  18. #218
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Gisteren echt lekker getraind, gaat steeds beter. Allen overhead press ging moeizaam maar daarvan bleek later dat ik een rekenfoutje had gemaakt en had er 10kg te veel op liggen. Maar wel 5x5 dus ik zat er gisteravond over na te denken dat het tempo wel omhoog mag eigenlijk.

    Squat zit ik op 60 en doe braaf 2,5 per keer erbij maar kom met een minuutje rust wel toe.
    Bank zit ik op 45. heb gisteren aan het eind even getopt en drukte easy 80. ben toen gestopt want was alleen in de zaal.

    wat is wijsheid ? Stappen opvoeren met 5kg per stuk en sneller richting failure gaan of de tijd nemen en rustig met 2,5 per keer verder gaan. Tot nu toe blessurevrij en fit. Voel mijn spieren, niet teveel spierpijn.

    Ik neig zelf naar een week of 2 de stappen opvoeren en dan weer terug naar kleinere stappen.

  19. #219
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Gisteren echt lekker getraind, gaat steeds beter. Allen overhead press ging moeizaam maar daarvan bleek later dat ik een rekenfoutje had gemaakt en had er 10kg te veel op liggen. Maar wel 5x5 dus ik zat er gisteravond over na te denken dat het tempo wel omhoog mag eigenlijk.

    Squat zit ik op 60 en doe braaf 2,5 per keer erbij maar kom met een minuutje rust wel toe.
    Bank zit ik op 45. heb gisteren aan het eind even getopt en drukte easy 80. ben toen gestopt want was alleen in de zaal.

    wat is wijsheid ? Stappen opvoeren met 5kg per stuk en sneller richting failure gaan of de tijd nemen en rustig met 2,5 per keer verder gaan. Tot nu toe blessurevrij en fit. Voel mijn spieren, niet teveel spierpijn.

    Ik neig zelf naar een week of 2 de stappen opvoeren en dan weer terug naar kleinere stappen.
    Tuurlijk, lekker doen als je uitvoering maar goed blijft. Periodiseren zal je nog niet aan toe zijn.

  20. #220
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    236
    vCash
    126000

    Default

    Weekaanbiedingen

    Hydroxycut Hardcore Pro Series

    120 capsules nu 29,90 euro

    Transform (L-Carnitine Tartrate)

    60 capsules nu 9,90 euro

    BCAA Pure Caps

    200 capsules nu 13.50 euro

    Magnificent

    2100 Gram (30 doseringen) nu 19,90 euro


    ---------- Post toegevoegd Fri 11 May 2012 om 07:49 ----------

    Nieuwe smaak, nu voorradig:
    Rara welke smaak is het?






    Groetjes Ralf
    NR 1 Whey Proteine - Whey Perfection
    Kwaliteit tot in perfectie. Je traint hard, geef je lichaam en spieren dan ook het allerbeste!




  21. #221
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by OldSkoolDenHaag View Post
    Mag ik vragen waarvoor jullie trainen?
    Wat zijn jullie doelstellingen? Zitten er nog wedstrijdvechters tussen?
    Mijn doelstellingen zijn te lezen in mijn eerste posts, en ik ben wedstrijdvechter ja al ben ik al even niet meer actief geweest.

  22. #222
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by OldSkoolDenHaag View Post
    Mag ik vragen waarvoor jullie trainen?
    Wat zijn jullie doelstellingen? Zitten er nog wedstrijdvechters tussen?
    Ik ben een 41 jarige ex-karateka die door blessures, botbreuken etc. al een paar de sportschool niet van binnen had gezien. Las hier over 5x5 stronglift en leek me wel een leuk experiment om eens vanaf 0 te proberen en te kijken waar het stopt. Ben nu 4 weken bezig en voorlopig bouw ik gewoon verder. Voel me er goed bij.

  23. #223
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik ben een 41 jarige ex-karateka die door blessures, botbreuken etc. al een paar de sportschool niet van binnen had gezien. Las hier over 5x5 stronglift en leek me wel een leuk experiment om eens vanaf 0 te proberen en te kijken waar het stopt. Ben nu 4 weken bezig en voorlopig bouw ik gewoon verder. Voel me er goed bij.
    dat vind ik leuk om te horen!

  24. #224
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by HARDnickCORE View Post
    dat vind ik leuk om te horen!
    keep you posted

  25. #225
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    10 jaar lang blessure leed, gebroken duimen,kruisband, rib, schouder ACL3, de hele rattenplan.
    Ik deed Judo, Silat, MT en MMA. Dit heeft mijn droom verpest, maar hierdoor ben ik mentaal/spiritueel enorm gegroeid en fysiek heel bewust gemaakt.
    Ik ben trainer en masseur geworden.

    Ik ben een jaar verder na mijn schouder en enorm sterk geworden. Weer 6 kg spiermassa erbij (terug).
    Ik heb me helemaal op 5 x 5 Stronglifts gegooid om zo weer de oude ik terug te krijgen en iedereen om me heen die traint mee te sleuren en gek te maken. Ik ga een beter lichaam bouwen dan ooit. Maar vechten blijft bij dromen.
    Ik heb mijn lichaam nodig en ben toch al 33 nu.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •