MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default [HELP] Videokaart kapot. Welke nieuwe? (budget)

    Ok, zet zojuist pc aan, en zelfs het grafische bios introscherm zag er vernaggelt uit. (kleurdiepte i guess)

    Daarna in windows: Slechts 1 monitor krijgt beeld/wordt aangestuurd. Diegene met beeld toont 640x480 met zeer lage kleurdiepte (laagste)

    Ik gok er nu op dat videokaart defect is. Heb ook al de nieuwste drivers geinstalleerd, maar dat hielp niet.

    Het is overigens een 8800GTX die ik jaren geleden kocht voor 550 euro. Toen game'de ik nog.

    Voor nu: Ik moet morgen direct een nieuwe zien te kopen. Of dalijk nog online bestellen. Heb geen eisen, behalve dat ie 2 monioren moet aansturen (dvi). Ik game feitelijk niet meer. Gebruik wel veel photoshop etc.
    Als het kan mag het een stille kaart zijn. Altijd fijn tijdens muziek produceren/maken/.

    Budget: goedkoop.. als het kan toch graag onder de 100 euro.

    Wie o wie heeft een goeie tip voor me?
    Thanks
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

  3. #3
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    ik zou de kaart eerst eens proberen bij een vriend in een ander systeem of visa versa. want beeld is nog niet kapot
    dat mag ik niet hopen.. want als het de videokaart niet is, dan is het moederbord defect... damn.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  4. #4
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Thanks. helaas slechts 1x DVI.. heb er twee nodig voor mijn 2x syncmaster 215TW
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Ok, zet zojuist pc aan, en zelfs het grafische bios introscherm zag er vernaggelt uit. (kleurdiepte i guess)

    Daarna in windows: Slechts 1 monitor krijgt beeld/wordt aangestuurd. Diegene met beeld toont 640x480 met zeer lage kleurdiepte (laagste)

    Ik gok er nu op dat videokaart defect is. Heb ook al de nieuwste drivers geinstalleerd, maar dat hielp niet.

    Het is overigens een 8800GTX die ik jaren geleden kocht voor 550 euro. Toen game'de ik nog.

    Voor nu: Ik moet morgen direct een nieuwe zien te kopen. Of dalijk nog online bestellen. Heb geen eisen, behalve dat ie 2 monioren moet aansturen (dvi). Ik game feitelijk niet meer. Gebruik wel veel photoshop etc.
    Als het kan mag het een stille kaart zijn. Altijd fijn tijdens muziek produceren/maken/.

    Budget: goedkoop.. als het kan toch graag onder de 100 euro.

    Wie o wie heeft een goeie tip voor me?
    Thanks
    De Nvidea GTS8600/8800 zijn bekende problemen mee met de kaart. Maar het valt te repareren. Zonder enige kosten .
    Neem eens hier een kijkje: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1367618
    En dit is hoe je het kan fixen: http://gathering.tweakers.net/forum/...25275#32625275 (de bekende oventruc... Gewoon proberen, je hebt toch niks te verliezen)

    kosten: 0,-

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    De Nvidea GTS8600/8800 zijn bekende problemen mee met de kaart. Maar het valt te repareren. Zonder enige kosten .
    Neem eens hier een kijkje: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1367618
    En dit is hoe je het kan fixen: http://gathering.tweakers.net/forum/...25275#32625275 (de bekende oventruc... Gewoon proberen, je hebt toch niks te verliezen)

    kosten: 0,-
    Die optie ga ik voor nu niet proberen... Kost me net iets te veel tijd om die videokaart te demonteren etc...

    Neemt niet weg dat ik dit wel een keer ga doen als ik meer tijd heb. Mocht de videokaart het vervolgens weer doen dat gaat ie marktplaats op
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  8. #8
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Mijn collega had nog een videokaartje thuis liggen. Mag ik gratis hebben. Kan ik op mijn gemak kijken voor een nieuwe.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  9. #9
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ja precies... kan ik iets langer nadenken en een weloverwogen keuze maken.

    De kaart die ik nu gekregen heb is een oudje... een 6600GT. (maar heeft wel 2x DVI)
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •