MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 19 of 19
  1. #1
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    86
    vCash
    126000

    Default Badr Hari: Beetje Cruijff-achtig

    "Het was een beetje Cruijff-achtig: het leek makkelijk, maar er zat een hele studie achter”, zei Badr Hari, nadat hij met een loepzuivere opstoot zijn slotpartij tegen Gökhan Saki had gewonnen.


    "Aangezien Saki een kleine vechter is, is hij gewend om stoten van boven af te krijgen", vervolgde Hari, die zijn opponent samen met zijn trainer Mike Passenier uitstekend had geanalyseerd. "Vandaar dat ik hem van onderen probeerde te raken. Dit was hogeschoolwerk. Op deze partij had ik al mijn zinnen gezet. Ik was scherp en gefocust. Toen ik ’s ochtends wakker werd, voelde ik al dat ik de puzzel zou afmaken.”








    Hari sloot zo zaterdagavond in het WTC Expo in Leeuwarden het K1-boek op spectaculaire wijze af. Vanaf nu moet alles in het leven van de Amsterdammer van Marokkaanse komaf wijken voor een doorbraak als profbokser in de Verenigde Staten.

    http://www.telegraaf.nl/telesport/11...l?sn=telesport
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    leuk stukje
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Zeer intelligent gameplan achteraf gezien!
    Maar blijft jammer voor ons de toeschouwers dat Badr maar 2 minuten nodig had al blijft het wel fenomenaal
    Mike zal wel flink balen dat zn paradepaardje naar de USA verkast en de fans ook natuurlijk.

    Respect osu!!

  4. #4
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het blijkbaar zo'n mooie overwinning dat ik m per ongeluk 2 x gepost heb sorry ;-)

    Osu

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Durfal View Post
    Ik vind het blijkbaar zo'n mooie overwinning dat ik m per ongeluk 2 x gepost heb sorry ;-)

    Osu
    wuahaha, ik zal dr 1 weg halen
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Thx Kemal hahahaha maar blijft n moie overwinning

  7. #7
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Mooie woorden.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Mooie analyse van Mike. Het valt me op dat hij vaak met een erg goed gameplan komt dat gebaseerd is op de tegenstsander. Dit doen veel trainers, maar bij de vechters van Mike's Gym zie je dat dit plan ook meestal werkt en verrassend is.

    Kijk eens naar de wedstrijd van Kyshenko vs Yodsaenklai. Heel logisch om Kyshenko links naar buiten te laten bewegen en zo de gevaarlijke trappen van Yod te neutraliseren. Ook kon Kyshenko Yod zo makkelijk vegen en de aanval overnemen. Wanneer je het ziet klopt het gewoon en het is dan ook vreemd dat dit anderen nog niet gelukt is.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Inderdaad erg vreemd, in MMA zie je dit veel meer. Na een tijdje zie je het patroon van een vechter, de sterke en zwakke punten. Je hoeft ook niet echt intelligent te zijn om te weten hoe je weg moet draaien voor gevaarlijke eentonige trappen..

    Ander mooi voorbeeld hiervan (mma) hoe Rampage in de 3e match met Silva de wilde hoeken blokte en counterde met een linker hoek..

  10. #10
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    75
    vCash
    126000

    Default

    Badr hari is 100x groter dan cruijf!

  11. #11
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by beautiful_lie View Post
    Badr hari is 100x groter dan cruijf!
    Wat een gezwam zeg Johan Cruyff is de bekendste NL aller tijden staat in de top 3 vd beste voetballers aller tijden en voetbal is nog altijd de grootste meest beoefende en meest populaire sport ter wereld !!
    Dus jouw uitspraak in deze vat ik ff niet??
    Maar ik ga Badr de kickboxer erg missen Hari is de smaakmaker in kickboxland vinnik!!

  12. #12
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Durfal View Post
    Wat een gezwam zeg Johan Cruyff is de bekendste NL aller tijden staat in de top 3 vd beste voetballers aller tijden en voetbal is nog altijd de grootste meest beoefende en meest populaire sport ter wereld !!
    Dus jouw uitspraak in deze vat ik ff niet??
    Maar ik ga Badr de kickboxer erg missen Hari is de smaakmaker in kickboxland vinnik!!
    Vriend, Badr is 1.95/1.98 ..en best gespierd ..Cruijf is korter en kleiner gebouwd. Dus wie is groter?!

  13. #13
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    goeie vergelijking eigenlijk badr met cruijf.
    ze behoren allebei tot de grootste van hun sport.
    badr heeft alle prijzen gepakt behalve de k1 titel.
    cruiif heeft alle prijzen gepakt behalve de wereldbeker.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Respect voor Badr in deze partij! Erg sportief en laat zien dat hij een echte atleet is!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  15. #15
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    431
    vCash
    126000

    Default

    slim gevochten!! jammer dat ie stopt met kickboxen.

  16. #16
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by The_Rock View Post
    Vriend, Badr is 1.95/1.98 ..en best gespierd ..Cruijf is korter en kleiner gebouwd. Dus wie is groter?!
    Johan Cruyff=178 cm
    Bade Hari=197 cm en idd gespierder.
    Scheelt 19 cm "vriend" maar dat wordt hier niet eens bedoeld met 100x groter wat een gezwam nogmaals........

  17. #17
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    308
    vCash
    129959

    Default

    Quote Originally Posted by beautiful_lie View Post
    Badr hari is 100x groter dan cruijf!
    Dat is een mooie leugen..

  18. #18
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    323
    vCash
    126000

    Default

    Mooie overwinning en degelijk gameplan maar hogeschoolwerk is wel erg overdreven. Gewoon een goed uitgevoerde basisstoot. Als de tegenstander stil tegenover je staat met zijn vuisten aan beide zijde van zijn kin en zijn ellebogen wijd is het, in ieder geval voor een bokser, ondenkbaar om geen opstoot te geven.

    Ik vraag me eerder af wat Saki bezielde om met zo'n dekking stil voor Badr te gaan staan zonder ook maar met zijn bovenlichaam te "bob en weaven".

    Ik hoop dat Badr de komende tijd meer op snelheid (explosiever) en minder "op kracht" gaat stoten. Zal zijn kansen bij het boksen vergroten. De basis ziet er goed uit, moet alleen soepeler, bewegelijker en sneller/explosiever worden.

    Githa makte qua gameplan en technische uitvoering meer indruk op me. Kwam veel dichter in de buurt van "de hogeschool van de vechtsport". Erg leuk om te zien hoe hij Hesdy, die een kleine tig loeiharde stoten van Badr kon wegslikken met een technisch goed geplaatste snelle voorhand aan het wankelen kon brengen en later met een perfect ingestapt en ingedraaide snelle linker hoek KO kan slaan. Niet op brute kracht maar op timing, techniek en snelheid.
    Last edited by Dalton; 31-01-2012 at 12:55.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Mooie analyse Dalton complimenten

    Osu

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •