MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 51 to 70 of 70

Threaded View

  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default Verslag en Foto's: Battle of the South 10 - 31 maart 2012 - Hoyer Productions


    Tekst: Tony Schreurs
    Fotografie: Jos Erkens/Cobra

    Op 31 maart organiseerde Hoyer Productions voor de tiende keer het MMA/Kickboks gala Battle of The South. In totaal werden er 20 partijen gevochten in Sporthal de Biessen in Hoensbroek. De grote klapper was het Europees titelgevecht WFCA -70kg tussen Duane van Helvoirt en Johannes Eckert.


    Ja beste mensen, jullie lezen het goed. Gisteren vond maar liefst de 10e editie van Battle of the South plaats. En wat voor één, tjongejonge. Moeite noch geld werden gespaard om ook deze keer weer groots uit te pakken in sporthal de Biessen. Ik was ruim op tijd aanwezig (dacht ik) toen ik omstreeks een uur 17.20 arriveerde op de plaats van bestemming. Totdat ik erachter kwam dat nagenoeg alle parkeerplaatsen reeds bezet waren. Dit beloofde weer een drukbezocht gala met talloze fans. En terecht! Want laten we eens naar de fightcard kijken.

    In totaal 20 partijen verdeeld over 10 MMA partijen, 7 K1-C, 2 K1-A en 1 MT-A. Elke vechtsportfan kwam dus aan zijn trekken hier op dit mooie gala van Loe en Danny Hoyer. De presentatie was overigens in de vertrouwde handen van Ronald Wustenberg.

    Eenmaal gesetteld en mijn spullen uitgepakt aan mijn ringside tafeltje ben ik eens rond gaan lopen om mijn ogen eens goed de kost te doen. De tribunes zaten al behoorlijk vol terwijl er nog steeds grote aantallen bezoekers naar binnen stroomden. De aankleding van het gala zag er weer puik uit. Mooie locatie, sfeervolle verlichting, mooie opkomst gang met grote banners, vlammenwerpers, groot LCD scherm en een handjevol schaars geklede schone deernes die het publiek vermaken met wulpse dansjes. Jazekers beste mensen, dit is hoe ieder gala er uit zou moeten zien. In de entreehal waren er overigens nog diverse stands te vinden met kleding en sportvoeding (waaronder die van onze eigen forumbroeder El Bastardo).

    Even terug naar de eerder genoemde fightcard. Want zoals bij elk gala zijn er wel een paar gevechten die extra aandacht verdienen. Zo ook nu. We zien o.a. de afscheidspartij van Maria Verheijen. Deze kickboks topper heeft volgens mij wel zo ongeveer alles gewonnen wat er te winnen valt. Ze vocht op dit gala tegen de Duitse topper Anja Fuchs (IKBF champ). Een andere partij die zeker de nodige aandacht verdiend is die tussen El Bastardo’s Cult knokker Duane van Helvoirt en Johannes Eckert. Deze partij zal uitmaken wie de nieuwe Europese WFCA -70 champion wordt. Duane (Calmaro gym/Gracie Barra) kennen we allemaal wel. Johannes Eckert was een onbekende naam voor me. Een beetje research leert me dat dit een Duitse top grappler is. Meer over deze partijen bij de gevechtverslagen.

    Een partij waar ik erg naar uit keek was die tussen Jego’s Shaun Waltmans en Jackie Dings van GG Helmond. Helaas wilde Jackie tijdens de weging (de dag ervoor) al los gaan waarna de WFCA in overleg met Hoyer besloot om de partij af te lassen wegens relgevaar. Jammer, maar de veiligheid en sfeer op het gala gaan boven alles.

    Ik zei eerder al dat Loe en Danny wel weten hoe ze een gala moeten organiseren. Dat was nu niet anders. Een strakke timetable waarbij werd ingezet op een gala dat tot een uur of 23.30 zou duren. Nou, volgens mij was de laatste partij om 23.20u afgelopen, dus dit kwam weer perfect uit. Ook de algemene verzorging van de innerlijke mensch was wederom puik. Heb lekker gegeten in de pauze mannen. Van een lekker stukje zalm tot zoete kip en van salades tot een goed stuk vlees. Perfect!

    Het gala is me dan ook wederom erg goed bevallen. Ik heb heel erg gave partijen gezien en de sfeer was echt super met al die vechtsportfans op de tribunes. Afgezien van een klein opstootje in de ring na het gevecht tussen Jermaine de Rooy en Saigan Muradov (geen escalatie verder) verliep alles rustig en soepel. En zo moet het ook.

    Loe en Danny, hartelijk dank voor jullie vertrouwde gastvrijheid en inzet om ook dit gala weer tot een regelrechte topper te maken.

    Verder dank aan de mannen van de WFCA en iedereen die op wat voor manier dan ook heeft meegewerkt aan het succes van dit gala.
    Last edited by Tony; 01-04-2012 at 19:26.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •