MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Default beginnen mma, kans op enkelblessures

    Hallo, ik ben 23 jaar en ik volg al een paar jaar MMA. Nu wil ik het zelf graag gaan beoefenen, alleen heb ik door het voetballen al jaren veel last van mn enkel.
    Een half jaar geleden heb ik breuk opgelopen in mn enkel en tijdens een CT-scan was te zien dat er ook veel botsplinters zweefden in m'n enkel. Ik heb toen 7 weken rust gehad met mīn voet in het gips en een paar weken erna was ik weer op volledige sterkte.
    Nu ben ik veel het sporten (fitness+voetbal) en zou heel graag willen beginnen met het trainen van MMA, alleen zullen mijn enkels altijd een zwakke plek blijven. Mijn vraag is of de kans op enkelblessures groot is tijdens het trainen. Zijn er misschien nog mensen met ervaringen hiermee?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    mma is sowieso een blessure gevoelige sport

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik heb hetzelfde en heb het grootste probleem met het hardlopen op de zachte mat. Met grapplen heb ik niet veel problemen of iemand moet er echt aan gaan trekken. Vastpakken is gelijk tappen bij mij dan houd ik hem heel.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Misschien ligt boksen je?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Geef het duidelijk aan bij je teammaatjes zodat ze er niet aan trekken. Het is ook wel een idee om wat oefeningetjes te vragen om het aan te sterken aangezien je je enkels wel nodig hebt Je hebt ook enkelkousjes die een klein beetje extra steun geven aan je enkel. Kun je tijdens trainen om je slechte enkel doen weten je maatjes ook gelijk waar ze niet aan mogen trekken.

    Waar woon je en waar wil je gaan trainen, misschien kennen wij ze wel en weten we of ze beetje relaxed zijn met trainen.
    Last edited by Briant; 12-04-2012 at 00:48.

  6. #6
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Misschien ligt boksen je?
    Niet echt, ik wil juist de technieken op de grond leren maar ook staand bezig zijn dus mij lijkt het veel leuker om mma te doen dan bijv alleen boksen of bjj

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Geef het duidelijk aan bij je teammaatjes zodat ze er niet aan trekken. Het is ook wel een idee om wat oefeningetjes te vragen om het aan te sterken aangezien je je enkels wel nodig hebt Je hebt ook enkelkousjes die een klein beetje extra steun geven aan je enkel. Kun je tijdens trainen om je slechte enkel doen weten je maatjes ook gelijk waar ze niet aan mogen trekken.

    Waar woon je en waar wil je gaan trainen, misschien kennen wij ze wel en weten we of ze beetje relaxed zijn met trainen.
    ik zal het zeker aangeven van tevoren, maar ik kan bijv zelf aan mn enkel trekken zonder echt pijn te hebben. het is vooral dat ik soms door mn enkel ga met rennen
    maar ik ga het gewoon eens een keer proberen en dan zie ik wel of ik er teveel last van heb
    bedankt voor de reacties en als andere nog ervaringen hebben zie ik ze wel

  7. #7
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    leiden
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Stevige enkelbandage?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •