MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29

Thread: Shakes?

  1. #1
    Join Date
    May 2012
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default Shakes?

    Hallo allemaal

    Ik had een vraag over shakes.

    Ik train al een lange tijd maar heb nooit wat van die shakes begrepen. Bij ons in de gym zie ik mensen regelmatig shakes nemen.

    Waar is dat precies voor? Ik heb begrepen dat het voor een snelle herstel is maar kan je ook inplaats van shakes gewoon voedsel eten waar veel eiwitten in zitten?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ja dat kan
    de eiwitbehoefte van een intensief sportende atleet kan ruimschoots gedekt worden door een uitgebalanceerde dagelijkse voeding. (anabole steroiden gebruikers uitgezonderd, maar dat heeft niets te maken met de hoeveelheid van eiwitten, maar meer met een door het AS optredende tekort aan bepaalde aminozuren, zoals glutamine).
    Het is trouwens nog altijd belangrijker om genoeg brandstof tot je te nemen, dan dat het is om een overdosis bouwmateriaal tot je te nemen..ofwel: koolhydraten voor je energie.

    Ik weet dat heeeeel erg veel mensen het hier absoluut niet mee eens zijn......
    "If you have to stop and think, it's too late"

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ja dat kan
    de eiwitbehoefte van een intensief sportende atleet kan ruimschoots gedekt worden door een uitgebalanceerde dagelijkse voeding. (anabole steroiden gebruikers uitgezonderd, maar dat heeft niets te maken met de hoeveelheid van eiwitten, maar meer met een door het AS optredende tekort aan bepaalde aminozuren, zoals glutamine).
    Het is trouwens nog altijd belangrijker om genoeg brandstof tot je te nemen, dan dat het is om een overdosis bouwmateriaal tot je te nemen..ofwel: koolhydraten voor je energie.

    Ik weet dat heeeeel erg veel mensen het hier absoluut niet mee eens zijn......
    ik eigenlijk wel

  4. #4
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Ik ook shakes zijn eigenlijk zelfs overbodig als je genoeg en goed eet.
    En als je het helemaal 100% goed wilt doen dan moet je je macros en calorieen tellen.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    fawaka, maar wat is dan het voordeel van een shake want ik zie het ook vaak om me heen weet je. er moet toch wel iets zijn wat er zo goed aan is, of is het alleen omdat het gewoon makkelijk is ipv tijd uittrekken en eten?

  6. #6
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    Ik ook shakes zijn eigenlijk zelfs overbodig als je genoeg en goed eet.
    En als je het helemaal 100% goed wilt doen dan moet je je macros en calorieen tellen.
    Dat laatste klopt al zijn je micro's (vitaminen en mineralen) net zo belangrik, toch is het met name tijdens je anabolic window (de 20 min na je training) enorm belangrijk om dat juiste koolhydraten en snelle eiwitten binnen te krijgen omdat hoe sneller je lichaam overgaat van afbraak naar opbouw, hoe beter je herstelt. Uiteraard kan je een maaltijd mee naar de sportschool nemen, maar dan kies ik toch liever voor een makkelijke shake die alles bevat dat ik nodig heb


    Quote Originally Posted by germaine View Post
    fawaka, maar wat is dan het voordeel van een shake want ik zie het ook vaak om me heen weet je. er moet toch wel iets zijn wat er zo goed aan is, of is het alleen omdat het gewoon makkelijk is ipv tijd uittrekken en eten?
    Snelheid, gemak, een goede samenstelling. Relatief vaak goedkoop

  7. #7
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    In een eiwitshake zitten zoveel eiwitten dat je erg veel moet eten om genoeg binnen te krijgen.
    Het is dus makkelijker om voldoende eiwitten binnen te krijgen door shakes te drinken.

    Voor een gemiddelde krachtsporter (3x krachttraining per week) wordt zo'n 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht aangeraden. Als jij dus 75kg weegt heb je per dag 150 gram eiwit nodig.

    Ter illustratie: In kwark zit zo'n 12 gram eiwit per 100 gram. Een bak van 500 gram bevat dus 60 gram eiwit.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    dr zijn een paar dingen nodig om zo snel mogelijk van afbraak naar opbouw te gaan
    in volgorde van belangrijkheid:
    rust
    energie (koolhydraten)
    bouwstenen (eiwitten)

    overgiet het geheel met een sausje van anabole hormonen en presto!
    je wordt sterker, gaat groeien enz enz

    Dat sausje kan je ook op natuurlijke wijze verkrijgen:
    intensief trainen, kort trainen,
    VOLDOENDE RUST
    VOLDOENDE KOOLHYDRATEN (Insuline mensen!!!)

    shakes zijn onzin
    "If you have to stop and think, it's too late"

  9. #9
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    dr zijn een paar dingen nodig om zo snel mogelijk van afbraak naar opbouw te gaan
    in volgorde van belangrijkheid:
    rust
    energie (koolhydraten)
    bouwstenen (eiwitten)

    overgiet het geheel met een sausje van anabole hormonen en presto!
    je wordt sterker, gaat groeien enz enz

    Dat sausje kan je ook op natuurlijke wijze verkrijgen:
    intensief trainen, kort trainen,
    VOLDOENDE RUST
    VOLDOENDE KOOLHYDRATEN (Insuline mensen!!!)

    shakes zijn onzin
    Shakes met koolhydraten na je training verhogen de insuline afgifte, zoals ik al zei kan je dit ook gewoon eten of drinken. Maar het gemak is toch groter met shakes...

  10. #10
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    "anabolic window" is iets wat nooit wetenschappelijk is onderbouwd, dit is verzonnen door mensen die supplementen verkopen net als andere "bodybuilding mythe's".
    Je hebt eigenlijk helemaal geen supplementen nodig als je voeding helemaal in orde is.

  11. #11
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    "anabolic window" is iets wat nooit wetenschappelijk is onderbouwd, dit is verzonnen door mensen die supplementen verkopen net als andere "bodybuilding mythe's".
    Je hebt eigenlijk helemaal geen supplementen nodig als je voeding helemaal in orde is.
    Ook dat is zo'n verschrikkelijk argument om maar te beweren dat iets niet waar is. Letterlijk duizenden mensen zweren bij de JUISTE supplementen op de JUISTE momenten. Maar dit zijn zeker allemaal ''gebrainwashed'' door de supplementen industrie. Laat je eens goed adviseren, probeer het uit en je zal zien wat het voor je kan doet. Het is niet OF goed voeding OF supplementen, het is complementair.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Supplementen kunnen zeker veel effect hebben bij mensen die elke dag trainen, die gaan namelijk snel door hun reserves heen en dan wordt het lastig om alles wat je nodig hebt uit vaste voeding te halen. Beste voorbeeld is misschien wel het wielrennen: die gasten verbranden dagelijks alleen al 8000 calorieen, probeer dat maar eens bij elkaar te eten, dat trekt je lichaam gewoon niet.

    Iemand die daarintegen 'maar' 3x per week traint heeft eigenlijk voldoende aan een paar flinke borden pasta.
    Last edited by ijsbier; 27-09-2012 at 00:45.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hmm wielrenners verbranden echt geen 8000cal per dag hoor
    dat is alleen tijdens de tour
    en dan zitten ze onder de anabole steroiden, epo, stimulantia en zo
    zo'n tour is pure roofbouw, je moet wel aan de doping, wil je zulke afstanden en hellingen op die snelheid rijden
    anders krijg je dat echt niet voor elkaar

    dus dat argument gaat niet op

    zelfs als je 20 uur per week traint -of meer- kun je ruimschoots aan je energiebehoefte voldoen, door gewoon goed te eten
    het is niet de voeding die in het gedrang komt, het is de RUST
    -er komt een punt, dat je lichaam niet meer in een anabole staat KAN komen, als je niet genoeg rust neemt.
    De oplossing is dan; minder trainen, minder hard trainen, en/of anabole steroiden
    MEer eiwitten gaan je echt niet helpen, dan...rust versus activatie is een staat van het organisme -je lijf- die gedicteerd wordt door het zenuwstelsel, niet van je spieren en of ze voldoende bouwsteentjes hebben.
    Als je een huis bouwt en alle bouwvakkers staken, dan kun je bakstenen blijven aanrijden, dat huis komt niet af...

    En idd duizenden -nee honderdduizenden- mensen laten zich brainwashen.
    maar jongen, kijk eens om je heen, dat gaat niet alleen voor supps op..
    Ik zag pas een reclame, waar ze -ECHT WAAR- een gezichtscrème aanprezen, die caffeïne bevatte, om een VERMOEIDE HUID tegen te gaan

    Nou, als ze dat verkocht krijgen, dan moet een eiwitshakey toch wel makkelijk verkocht kunnen worden, aan de onzekere biggorexia man van nu
    Last edited by FOCUS; 27-09-2012 at 12:36.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  14. #14
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Goed betoog Focus. You must spread....

  15. #15
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    na goed Focus heeft gewoon gelijk je kunt veel uit gewone voeding halen en rust is zeker een belangrijk punt al is het in mijn ogen het belangrijkste punt
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  16. #16
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Focus ja precies.

    http://www.uitzending.net/gemist/965...Editie_NL.html

    Jullie dachten toch zeker niet dat er ook maar iets beters op de wereld is dat eten zelf kan vervangen? Zorg dat je eten in orde is en dan ben je al op de helft, de rest is "slim" trainen en goed rusten. Met de nadruk op goed rusten.
    Last edited by Nosferatu187; 27-09-2012 at 14:27.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    weet je
    we willen ook gewoon bedonderd worden
    het zit in onze natuur
    we zijn onzeker, we willen sterker, groter, sneller worden
    en in plaats van te accepteren dat het aankomt op trainen, rusten, voeding en GEDULD
    gaan we op zoek naar dat geheime middeltje, dat ene trainingsapparaat, die speciale GEAR, of die ene ultieme oefening,

    en de supplementenindustrie die speelt daar gewoon handig op in
    ik heb jarenlang tribulus genomen
    en als ik in een 'tribuluskuurtje' zat kon ik zo 10kg meer op mn 1RM gooien
    zat allemaal in mijn hoofd

    ik las de website van ergogenics HELEMAAL
    en ik heb ELK stofje dat daar genoemd werd en dat MOGELIJK iets kon bijdragen aan mijn prestatie geprobeerd
    ik heb heel creanite leeggekocht
    ik heb met diaree gezeten, gasvorming, misselijk, hoofdpijn
    ging de hele lijst af


    mijn vrieskist lag vol met kilo's kip, tonijn noem-maar-op

    en uiteindelijk maakt het allemaal weinig tot niets uit
    "If you have to stop and think, it's too late"

  18. #18
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    hmm wielrenners verbranden echt geen 8000cal per dag hoor
    dat is alleen tijdens de tour
    en dan zitten ze onder de anabole steroiden, epo, stimulantia en zo
    zo'n tour is pure roofbouw, je moet wel aan de doping, wil je zulke afstanden en hellingen op die snelheid rijden
    anders krijg je dat echt niet voor elkaar

    dus dat argument gaat niet op

    zelfs als je 20 uur per week traint -of meer- kun je ruimschoots aan je energiebehoefte voldoen, door gewoon goed te eten
    het is niet de voeding die in het gedrang komt, het is de RUST
    -er komt een punt, dat je lichaam niet meer in een anabole staat KAN komen, als je niet genoeg rust neemt.
    De oplossing is dan; minder trainen, minder hard trainen, en/of anabole steroiden
    MEer eiwitten gaan je echt niet helpen, dan...rust versus activatie is een staat van het organisme -je lijf- die gedicteerd wordt door het zenuwstelsel, niet van je spieren en of ze voldoende bouwsteentjes hebben.
    Als je een huis bouwt en alle bouwvakkers staken, dan kun je bakstenen blijven aanrijden, dat huis komt niet af...

    En idd duizenden -nee honderdduizenden- mensen laten zich brainwashen.
    maar jongen, kijk eens om je heen, dat gaat niet alleen voor supps op..
    Ik zag pas een reclame, waar ze -ECHT WAAR- een gezichtscrème aanprezen, die caffeïne bevatte, om een VERMOEIDE HUID tegen te gaan

    Nou, als ze dat verkocht krijgen, dan moet een eiwitshakey toch wel makkelijk verkocht kunnen worden, aan de onzekere biggorexia man van nu
    Het tour gedeelte...agree, maar jij blijft het maar hebben over die eiwitshakes. Feit blijft dat moment van inname belangrijk is, en shakes rondom de training gemakkelijk zijn. Daarnaast zijn er veel meer supplementen dat eiwitshakes. Bijvoorbeeld vitargo, magnificent en multivitaminen. Je kan me alles wijsmaken maar als ik van die eerste twee niet beter herstel dan eet ik mijn handschoenen op.
    Ik zal ongetwijfeld die voedingsstoffen ook uit gewone voeding kunnen halen, maar het is zo makkelijk op deze manier...

  19. #19
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    we zijn het er in ieder geval over eens, dat het eten van je handschoenen niet bijdraagt aan een sneller herstel



    als je erin gelooft, gewoon blijven doen natuurlijk

    en ook blijven posten erover natuurlijk!

    uiteindelijk moeten we allemaal onze eigen weg bewandelen
    -met of zonder shakes, als we maar traineh!!!
    "If you have to stop and think, it's too late"

  20. #20
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    Haha, die gast van die supplementen winkel op het laatst is echt goed.

    Maar wat die subs betreft hè. Ik heb toch echt het idee dat creatine wel werkt, de rest geloof ik niet zo in, maar ik ervaar toch echt meer kracht wanneer ik creatine gebruik. Wie weet zit het in m'n kop hoor, maar ik lift wel meer als ik het op heb, dus baat het niet dan schaad het niet.

  21. #21
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Ik hoop maar voor hem dat zijn handschoenen goed verteerbaar zijn. Misschien gain je er zelfs op.

  22. #22
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Haha, die gast van die supplementen winkel op het laatst is echt goed.

    Maar wat die subs betreft hè. Ik heb toch echt het idee dat creatine wel werkt, de rest geloof ik niet zo in, maar ik ervaar toch echt meer kracht wanneer ik creatine gebruik. Wie weet zit het in m'n kop hoor, maar ik lift wel meer als ik het op heb, dus baat het niet dan schaad het niet.
    Staat er ook duidelijk bij Creatine is echt het enigste supplement wat zichzelf jaar in jaar uit heeft bewezen, Creatine monohydraat.

  23. #23
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    En btw ik ben zelf ook iemand die meer dan genoeg geld heeft uitgegeven aan allerlei poeders en pillen. Maar trust me aan het einde van de dag gaat dit helemaal niks meer uitmaken.
    Eet goed en je zult goed groeien.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    lol ja creatine gebruik ik zelf ook

    daar geloof ik dan wel weer in
    "If you have to stop and think, it's too late"

  25. #25
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    maar ja het enige wat écht zoden aan de dijk zette, waren toch de prohormonen en de AS...
    "If you have to stop and think, it's too late"

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •