MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 49 of 49
  1. #26
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Tis als een soort mislukt experiment. We zetten twee natuurlijke aartsrivalen in een kooi en we zien wat er gebeurt... Dit conflict kent geen oplossing totdat een van tweeën van de kaart geveegd is. Maar goed misschien ben ik te pessimistisch.

    Het effect op ons valt te verwaarlozen denk ik. Behalve als andere (olie) landen zich er echt mee gaan bemoeien. Zo lang de VS een supermacht blijft, zal dat echter wel meevallen. Wat natuurlijk de vraag oproept wat er met Israël zal gebeuren op het moment dat de VS z'n troon verliest. Misschien dat de Palestijnen dan alsnog aan het langste eind trekken.
    Ik dacht het niet, Israel heeft veel Nukes dit kan zeker ernstige gevolgen hebben voor iedereen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Als mens vind ik de manier hoe Israel de Palestijnen terroriseert gewoon vreselijk. Dit grijpt me erg aan. Ik zal maar niets meer zeggen voordat ik een ban te pakken heb.....

  3. #28
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Zo lang mensen beried zijn te sterven omdat ze in een boek lezen dat een bepaald stukje van deze aardkloot van hen is en als 'heilig' moet worden gezien, wordt het lastig een rationele oplossing te vinden.
    Ze hadden Jeruzalem gewoon een 'neutrale stad' moeten maken en een stukje vruchtbaar Zuid Duitsland inrichten voor een Joodse staat. Maar ratio en religie zijn vaak lastig te matchen Beide kanten maken er nu een chaos van. Helaas kan een oplossing alleen plaats vinden als de partij met de meeste macht het meeste inlevert. In dit geval is dat Israel en gezien het politieke landschap (Bibi wintr de verkeizingen met hulp van ultra orthodoxe partijen en centrum links is zo verdeeld dat ze proberen Shimon Peres zo ver te krijgen mee te doen, en te stoppen als president......
    Te veel verschillende belangen, te veel historie en te veel emotie (lees religie).......succes Tony Blair.....

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Denk dat dit een onoplosbare zaak is door allerlei geschiedkundige, politieke, etnische en vooral religieuse kwesties. De Islam en Orthodoxe Joden staan hier lijnrecht tegen over elkaar en beiden staan nu niet bepaald bekend om hun tolerantie jegens andersdenkenden.

    Zou zeggen maak er twee staten van met een grote muur er tussen dan een stuk niemandsland met VN bezettingsmacht en weer een grote muur. En laat beiden mekaar lekker negeren en dus ook niet proberen uit te moorden. De oude stad Jeruzalem moet maar een internationale stad worden bestuurd door de VN.

    Godsdienst waanzinnigen en extremisten zal je altijd houden maar mij lijkt dat de massa van de Israelieten en Palestijnen gewoon rustig in vrede willen leven net als elk ander normaal mens.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  5. #30
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Liefde is de enige oplossing. Niet denken met het hoofd, maar met het hart. Er is geen rationele oplossing denkbaar, het gaat.niet om wie er gelijk heeft, wie begon.. Ja lach me maar uit, ik geloof dat daar de oplossing te vinden is.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  6. #31
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Het is hartverscheurend als je ziet wat zich in Gaza afspeelt. Als de Hamas terroristen zijn wat is de overheid van Israel dan wel niet?
    Max. 400 x 125

  7. #32
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Het is hartverscheurend als je ziet wat zich in Gaza afspeelt. Als de Hamas terroristen zijn wat is de overheid van Israel dan wel niet?
    Hamas schiet willekeurig raketten richting onschuldige burgers... als israel dan terugslaat met gerichte acties, dan kan ik daar begrip voor opbrengen. Laat de arabische wereld ervoor zorgen dat Hamas zich geweldloos gaat opstellen, laten ze een voorbeeld aan fatah nemen!

  8. #33
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Hamas schiet willekeurig raketten richting onschuldige burgers... als israel dan terugslaat met gerichte acties, dan kan ik daar begrip voor opbrengen. Laat de arabische wereld ervoor zorgen dat Hamas zich geweldloos gaat opstellen, laten ze een voorbeeld aan fatah nemen!
    Gericht? Wie hou je voor de gek. Wie geeft jou die informatie? FOX news?
    Max. 400 x 125

  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    van Agt had gelijk, dat zeg ik al jaren:

    Ze hadden na 45 voor straf Duitsland gewoon 1/4 af moeten laten staan aan de Joden en het Israel laten noemen. Dan was dit nu allemaal niet geweest.


    op de vot dermit

  10. #35
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Het is hartverscheurend als je ziet wat zich in Gaza afspeelt. Als de Hamas terroristen zijn wat is de overheid van Israel dan wel niet?
    De lui die verantwoordelijk zijn voor het afschieten van raketten op israel zijn boefjes, dat lijkt me duidelijk. Dat israel daarop reageerd met tegenaanvallen vind ik logisch. Wat ik wel erg vindt is dat de aanvallen van israel niet precies genoeg zijn en dat er onschuldige burgers sneuvelen als gevolg daarvan. Strijden om een ideologie en zelf elke dag weer wakker worden terwijl er onschuldige burgers sterven, ik zou niet trots zijn op mezelf, wat ik zou mezelf haten.

  11. #36
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Vergeet niet dat burgerslachtoffers vaak vallen omdat men deze als menselijk schild gebruikt. Als men vanaf het dak van een school bijvoorbeeld raketten afvuurt en een land reageert erop door daar een bom op te gooien omdat zij denken dat het een militaire of terroristische schuilplaats is dan heeft de andere partij weer een hoop propaganda erbij.

    Ik praat bewust neutraal dus wat hier beschreven staat is even algemeen bedoeld.

  12. #37
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    van Agt had gelijk, dat zeg ik al jaren:

    Ze hadden na 45 voor straf Duitsland gewoon 1/4 af moeten laten staan aan de Joden en het Israel laten noemen. Dan was dit nu allemaal niet geweest.
    beetje te simpel deze gedachte, er werd al enkele decennia voor het begin van de tweede wereld oorlog gewerkt aan een joodse staat; al na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk (ca 1918) vluchtten veel joden uit arabische landen voor burgeroorlogen waarin ze het doelwit waren van slachtpartijen. Een deel groot deel van hen heeft zich toen gevestigd in wat nu Israel is, Tegenwoordig is maar de helft van de israelische joden van Europese afkomst.


    Natuurlijk is israel ook een makkelijke oplossing voor europa geweest om van de holocaustoverlevers af te komen, maar de arabische wereld heeft zeker ook haar steentje bijgedragen.

  13. #38
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    280
    vCash
    126000

    Default

    zag gisteren een stukje erover op ned2, vond het vreselijk om te zien hoe de palestijnen daar leven.

  14. #39
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by Garcia View Post
    Vergeet niet dat burgerslachtoffers vaak vallen omdat men deze als menselijk schild gebruikt. Als men vanaf het dak van een school bijvoorbeeld raketten afvuurt en een land reageert erop door daar een bom op te gooien omdat zij denken dat het een militaire of terroristische schuilplaats is dan heeft de andere partij weer een hoop propaganda erbij.

    Ik praat bewust neutraal dus wat hier beschreven staat is even algemeen bedoeld.
    Laten we nie vergeten dat israel een van de beste geheime diensten heeft die er bestaat( de mossad) . Als er een raket vanaf bv een dak van een school geschoten wordt dan kan je er de donder op zeggen dat israel precies weet wat voor locatie het is. Het uitschakelen vab het lanceersysteem heeft echter prio en of het dan vanaf een school gelanceerd wordt is dan pech in de ogen van israel gok ik zo. De taliban hebben er helemaal een handje van om troepen te beschieten vanuit moskeeen, scholen en dorpen waar ze nier thuis horen. Als de troepenndan terug vuren hebben ze gelijk hoopjes vijanden erbij. Maar das een ander verhaal over hoe laf sommige lui kunnen zijn.

  15. #40
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat de strategie van Israël is om de steun van de bevolking voor de acties van de lokale terreur groepen als Hamas te breken door zo hard terug te slaan dat men uit puur lijfsbehoud geen acties meer wil. Ik denk dus dat bewust niet altijd chirurgisch wordt ingegrepen. Op korte termijn werkt een dergelijke strategie denk ik, want waren er geen raketaanvallen geweest dan zou er geen dreiging tot inval bestaan. Daarom denk ik dat puur om die reden veel Palestijnen liever niet hebben dat Israël geprovoceerd wordt. Koppel je dit aan de economische sancties dan levert dit een onmenselijke situatie op voor de doorsnee burger van Palestina wat tegelijkertijd weer de kweek van terroristen stimuleert. Op langere termijn is het dus geen oplossing.

  16. #41

    Default

    Quote Originally Posted by mocro9 View Post
    zag gisteren een stukje erover op ned2, vond het vreselijk om te zien hoe de palestijnen daar leven.
    Echt he, ik snap ook niet dat dit gewoon wordt getolereerd door de de "beschaafde wereld".

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  17. #42
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Planet Earth
    Posts
    2.251
    vCash
    126000

    Default

    Palistina is een grote open lucht gevangenis

  18. #43
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Gericht? Wie hou je voor de gek. Wie geeft jou die informatie? FOX news?
    NOS nieuws. Maar over barbaars gesproken... Hamas laat 6 "vermeende" collaberateurs op beestachtige wijze afslachten en daarna wordt er eentje aan een touw vastgebonden achter motoren, door de stad gereden.... is dat beschaving dan?

    Kijk, Israel speelt ook smerige spelletjes en hun handen zijn ook vuil. Maar kijk even naar de andere kant want dat voor een debielen zijn.... nogmaals laten ze een voorbeeld aan Fatah nemen!

    Dit is trouwens niet specefiek op jou gericht, maar op allen die hier eenzijdig vanaf Palestijnse kant op belichten.
    Last edited by smike; 21-11-2012 at 12:54.

  19. #44
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Vorige week was er nog een "mooi" filmpje na een raketaanval van Israel...er zouden burgers zijn getroffen en te zien was hoe er een zwaargewonde/dode man werd weggedragen door een woedende en van verdriet verscheurde menigte....een halve minuut later zie je dezelfde kerel springlevend weer door beeld wandelen....

    Alles is niet altijd wat het lijkt...propaganda genoeg (van beiden zijden)
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  20. #45
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    NOS nieuws. Maar over barbaars gesproken... Hamas laat 6 "vermeende" collaberateurs op beestachtige wijze afslachten en daarna wordt er eentje aan een touw vastgebonden achter motoren, door de stad gereden.... is dat beschaving dan?

    Kijk, Israel speelt ook smerige spelletjes en hun handen zijn ook vuil. Maar kijk even naar de andere kant want dat voor een debielen zijn.... nogmaals laten ze een voorbeeld aan Fatah nemen!

    Dit is trouwens niet specefiek op jou gericht, maar op allen die hier eenzijdig vanaf Palestijnse kant op belichten.
    Dan moet je dit een lezen:
    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...Tel-Aviv.dhtml

    Een bomaanslag in tel aviv, de palestijnen lopen juichend over straat en er worden taartjes uitgedeeld in een ziekenhuis in gaza. Wat een debielen. Nu juichen ze nog, ze snappen alleen nog niet dat dit een stap dichterbij een aanval van israelische grondtroepen is. Als dat gaat gebeuren wordt er helemaal bloedvergoten. Maar vooral lachen en taartjes uitdelen.

  21. #46
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...Tel-Aviv.dhtml

    Wat een debielen, juichend over straat lopen en taartjes uitdelen. Ze bevatten niet dat het bloedvergieten nu pas echt begint en dat ze geluk hebben als er nu geen grondtroepen aan te pas komen.

  22. #47
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...estijnen.dhtml

    Wij feliciteren jullie met deze heldhaftige daad. WTF!!! wat is er heldhaftig aan onschuldige mensen opblazen dmv een aanslag.

  23. #48
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Vanaf 20:00 uur een wapenstilstand, goed nieuws. Hopen dat er niemand over de scheef gaat.

  24. #49
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    In principe ben ik pro-palestina omdat ze met kattenpulten tegen hightech arsenaal moeten vechten. De terreuraanslagen keur ik niet goed maar enigsinds begrijpbaar daar ze helemaal niks anders kunnen. Een goed beeld van oneerlijke strijd:



    Wat ik ervan begreep is er op 29 october al wat voorgevallen:

    "On 29 October the BBC reported that “Militants in Gaza have fired 26 rockets into Israel, officials say, amid a flare-up in fighting which shattered a brief ceasefire between the two sides. No injuries were reported from the barrage, in the south of the country.” The BBC said that, “It came hours after Israeli aircraft hit targets in Gaza, after militants fired rockets following the killing by Israel of a Gazan who Israel said fired mortars at its troops.”

    Dus wie heeft de oorspronkelijke wapenstilstand verbroken?
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita


Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •