MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default Thailand in maart of april?

    Hallo Thailand gangers.

    Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken voor een rondreis door thailand. Dit willen we in maart of begin april doen. Nu las ik echter dit op internet

    Warme seizoen (maart t/m mei)
    In deze periode is het droog en heet in Thailand. Voor veel toeristen te heet. Ook de natuur ziet er droog en flets uit. Er zijn wel toeristen die het leuk vinden om Songkran een keer mee te maken en daarom wel naar Thailand op vakantie gaan. In deze maanden is het alleen aan zee enigszins uit te houden. In het centrum van Bangkok, waar dan ook niet veel wind staat, is het onaangenaam heet.

    Heeft er iemand ervaring met deze periode in thailand? en zo ja is het verstandig om te gaan of kan ik beter in een ander jaargetijde gaan? alvast bedankt
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Highline View Post
    Hallo Thailand gangers.

    Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken voor een rondreis door thailand. Dit willen we in maart of begin april doen. Nu las ik echter dit op internet

    Warme seizoen (maart t/m mei)
    In deze periode is het droog en heet in Thailand. Voor veel toeristen te heet. Ook de natuur ziet er droog en flets uit. Er zijn wel toeristen die het leuk vinden om Songkran een keer mee te maken en daarom wel naar Thailand op vakantie gaan. In deze maanden is het alleen aan zee enigszins uit te houden. In het centrum van Bangkok, waar dan ook niet veel wind staat, is het onaangenaam heet.

    Heeft er iemand ervaring met deze periode in thailand? en zo ja is het verstandig om te gaan of kan ik beter in een ander jaargetijde gaan? alvast bedankt
    Ik ben een maand in maart in Thailand geweest. Als je zorgt dat er zee in de buurt is is het geen probleem. denk wel dat bangkok te veel van het goede is wat betreft smog en hitte. dat is geen leven dan. op de eilanden is er wat wind frissere lucht en zee. eerlijk gezegd vond ik maart de beste tijd om te gaan. ik ben verder ook in november december januari juli en augustus geweest....

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Proximo View Post
    denk wel dat bangkok te veel van het goede is wat betreft smog en hitte.
    Ik ben ook wel eens in april / mei in Bangkok geweest. Wel heel warm inderdaad, maar of het ook té warm is... dat is gewoon heel erg persoonsgebonden. Als je niet goed tegen de warmte kunt kun je inderdaad beter een andere periode zoeken.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  4. #4
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Van het weer kun je niet echt meer op aan. Ben meerdere malen in Juli/Augustus geweest met fantastisch weer (terwijl het daar dan de regentijd is) en ook wel eens in Februari met twee weken non-stop regen (terwijl het dan normaliter de droge periode is). Ik zou gewoon gaan wanneer het jou het beste uit komt en volop genieten, ongeacht het weer.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    ik wil juist rond september gaan, of kan ik dan beter wachten tot oktober/november?

    ik ben nog aan het orienteren maa ik zou graag circa 3 weken willen gaan met mn vriendin. ik denk aan een paar dagen bangkok, daarna wat plaatsjes in het noorden om cultuur op te snuiven, misschien phuket ( ik wil die eilandjes voor de kust wel graag zien) en nog een weekje koh samui of iets dergelijks om te relaxen

    iemand nog tips? ik ben nog aan het orienteren dus heb er nog weinig verstand van.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by ICON View Post
    iemand nog tips? ik ben nog aan het orienteren dus heb er nog weinig verstand van.
    Doe anders even een zoekopdracht op Mixfight op "Thailand". Er zijn al heel veel topics over. Met een zoekopdracht kun je denk ik nog heel wat leuke tips vinden.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    8.002
    vCash
    126000

    Default

    dat is een goede tip, eens even goed inlezen

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    4.760
    vCash
    124750

    Default

    Ik ben in april geweest, takkeheet. Was een graad of 42 en op het strand liggen was er niet bij. Wel Songkran (waterfeest) meegemaakt, dat was wel weer erg leuk...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •