MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 28
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default Voetbal een mannelijke sport?

    Wat klinkt dat raar zeg: op het journaal hoor je nu kritiek op het te strenge fluiten van scheidsrechters bij voetbal. Verbeek, van Basten en PSV geven aan dat voetbal een mannelijke sport is waarbij contact gewoon toegestaan is en er niet te streng opgetreden moet worden. Het gekke is dat ik daarbij steeds beelden in mijn hoofd heb van spelers die over de grond heen liggen te rollen terwijl ze amper geraakt zijn. Hoezo mannelijk?

    Los daarvan, heel mooi dat er nu eindelijk is wat strakker opgetreden wordt. Niets zo vervelend om te zien in het voetbal dan al die protesterende spelers die tegen de scheids aan lopen te duwen omdat ze vinden dat de scheids moet doen wat zij tegen hem zeggen. Mannelijk is toch juist ook dat je je kop weet te houden als je gezamenlijk vooraf besloten hebt dat het de scheids is die bepaald wat er gebeurt? Niet drammen als een klein kind maar gewoon je verlies nemen en verder spelen.

    Het misplaatste gebruik van het woord mannelijk stoort me enorm in deze discussie. Dat moest ik gewoon ff kwijt
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Wat klinkt dat raar zeg: op het journaal hoor je nu kritiek op het te strenge fluiten van scheidsrechters bij voetbal. Verbeek, van Basten en PSV geven aan dat voetbal een mannelijke sport is waarbij contact gewoon toegestaan is en er niet te streng opgetreden moet worden. Het gekke is dat ik daarbij steeds beelden in mijn hoofd heb van spelers die over de grond heen liggen te rollen terwijl ze amper geraakt zijn. Hoezo mannelijk?
    Hahaha exact!!

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    reps voor Ronald
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Het verschil tussen een voetballert en een kickboksert een voetballer krijgt een knietje op zijn been tijdens de wedstrijd en is 3 maand geblesseerd een kickboksert krijgt lowkick na lowkick op zaterdag tijdens een wedstrijd en staat op maandag weer op de mat.
    Yup voetbal een echte mannensport ik moet de eerste kickboksert nog zien die uitgeteld wordt na een "schwalbe".....

  5. #5
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Het verschil tussen een voetballert en een kickboksert een voetballer krijgt een knietje op zijn been tijdens de wedstrijd en is 3 maand geblesseerd een kickboksert krijgt lowkick na lowkick op zaterdag tijdens een wedstrijd en staat op maandag weer op de mat.
    Yup voetbal een echte mannensport ik moet de eerste kickboksert nog zien die uitgeteld wordt na een "schwalbe".....
    Het verschil zit hem waarschijnlijk tussen dat het bedoeling is om iemand te schoppen in tegenstelling tot het schoppen van een bal. klein verschil....
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  6. #6
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Het verschil zit hem waarschijnlijk tussen dat het bedoeling is om iemand te schoppen in tegenstelling tot het schoppen van een bal. klein verschil....
    Kom op man ze gaan al liggen als er een schoppende beweging gemaakt wordt en de voetballer niet eens geraakt wordt en dan kermen als een klein meisje.


  7. #7
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Kom op man ze gaan al liggen als er een schoppende beweging gemaakt wordt en de voetballer niet eens geraakt wordt en dan kermen als een klein meisje.

    Ja en? Het is onderdeel van het spelletje om of een vrijtrap/penalty te krijgen, of om de tegenstander een kaart aan te naaien.
    is het daarom minder mannelijk dan BJJ waar gasten liggen te knuffelen op de grond (zie je wat ik daar doe?)

    Jij maakt het verschil dat een voetballer 3 maanden geblesseerd is en dat een kickbokser de maandag erop weer op de mat staat. Heb je hier voorbeelden van? was dit met dezelfde blessure, trek jij die blessure in twijfel, ben jij een dokter? Nee, het is gewoon een loze opmerking van iemand die redelijk bekrompen en met enige Calimero gevoelens naar een andere sport kijkt.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  8. #8
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Ja en? Het is onderdeel van het spelletje om of een vrijtrap/penalty te krijgen, of om de tegenstander een kaart aan te naaien.
    is het daarom minder mannelijk dan BJJ waar gasten liggen te knuffelen op de grond (zie je wat ik daar doe?)

    Jij maakt het verschil dat een voetballer 3 maanden geblesseerd is en dat een kickbokser de maandag erop weer op de mat staat. Heb je hier voorbeelden van? was dit met dezelfde blessure, trek jij die blessure in twijfel, ben jij een dokter? Nee, het is gewoon een loze opmerking van iemand die redelijk bekrompen en met enige Calimero gevoelens naar een andere sport kijkt.
    Volgens mij zijn er meer met Calimero gevoelens in dit topic het enige wat ik doe is aan de hand van ook nog eens een filmpje onderbouwen wat ik van voetbal vind. Te duur betaalde spelers die hun kunsten moeten vertonen op een grasmat en die janken als een klein meisje als ze een tikkie krijgen.
    En rode kaarten, vrije trappen of penalties uitlokken door te gaan liggen en beweren het hoort bij het spelletje?
    Dan moeten ze Lance zijn titels ook terug geven doping hoort bij het wielrennen, lekker kortzichtig Dirk en je argumentatie slaat kant noch wal.
    Als de spelertjes zo goed zijn dan hoeven ze niet te scoren middels vals spelen immers ze zijn toch goed genoeg?

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Volgens mij zijn er meer met Calimero gevoelens in dit topic het enige wat ik doe is aan de hand van ook nog eens een filmpje onderbouwen wat ik van voetbal vind. Te duur betaalde spelers die hun kunsten moeten vertonen op een grasmat en die janken als een klein meisje als ze een tikkie krijgen.
    En rode kaarten, vrije trappen of penalties uitlokken door te gaan liggen en beweren het hoort bij het spelletje?
    Dan moeten ze Lance zijn titels ook terug geven doping hoort bij het wielrennen, lekker kortzichtig Dirk en je argumentatie slaat kant noch wal.
    Als de spelertjes zo goed zijn dan hoeven ze niet te scoren middels vals spelen immers ze zijn toch goed genoeg?
    Te duur betaald is het niet zo zeer... Relatief gezien zijn er nu eenmaal veel meer (welvarende) voetballiefhebbers dan vechtsportliefhebbers. Des te meer mensen er gentertained worden des te meer mensen hun steentje bijdragen aan deze bedragen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Volgens mij zijn er meer met Calimero gevoelens in dit topic het enige wat ik doe is aan de hand van ook nog eens een filmpje onderbouwen wat ik van voetbal vind. Te duur betaalde spelers die hun kunsten moeten vertonen op een grasmat en die janken als een klein meisje als ze een tikkie krijgen.
    En rode kaarten, vrije trappen of penalties uitlokken door te gaan liggen en beweren het hoort bij het spelletje?
    Dan moeten ze Lance zijn titels ook terug geven doping hoort bij het wielrennen, lekker kortzichtig Dirk en je argumentatie slaat kant noch wal.
    Als de spelertjes zo goed zijn dan hoeven ze niet te scoren middels vals spelen immers ze zijn toch goed genoeg?
    Duur betaald = omdat ze onderdeel zijn van grootste sport van de wereld.
    Janken als ze een tik krijgen = omdat een tegenstander de bal moet raken, niet de man. Alle kickboksers vechten door wanneer ze in hun ballen getrapt worden toch? (there I did it again)

    Maar het gaat mij vooral over je volgende brainfart: "Het verschil tussen een voetballert en een kickboksert een voetballer krijgt een knietje op zijn been tijdens de wedstrijd en is 3 maand geblesseerd een kickboksert krijgt lowkick na lowkick op zaterdag tijdens een wedstrijd en staat op maandag weer op de mat"

    WTF is dit voor statement? Namen, voorbeelden? Nee, helemaal niks...

    btw zeg je dat mij argumentatie nergens op slaat, maar jij haalt er eerst Lance Armstrong bij en begint vervolgens te blaten over hoe goed ze zijn en dat ze valsspelen niet nodig hebben, terwijl dit totaal niks te maken heeft met de discussie.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  11. #11
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Duur betaald = omdat ze onderdeel zijn van grootste sport van de wereld.
    Janken als ze een tik krijgen = omdat een tegenstander de bal moet raken, niet de man. Alle kickboksers vechten door wanneer ze in hun ballen getrapt worden toch? (there I did it again)

    Maar het gaat mij vooral over je volgende brainfart: "Het verschil tussen een voetballert en een kickboksert een voetballer krijgt een knietje op zijn been tijdens de wedstrijd en is 3 maand geblesseerd een kickboksert krijgt lowkick na lowkick op zaterdag tijdens een wedstrijd en staat op maandag weer op de mat"

    WTF is dit voor statement? Namen, voorbeelden? Nee, helemaal niks...

    btw zeg je dat mij argumentatie nergens op slaat, maar jij haalt er eerst Lance Armstrong bij en begint vervolgens te blaten over hoe goed ze zijn en dat ze valsspelen niet nodig hebben, terwijl dit totaal niks te maken heeft met de discussie.
    Tsjong, waar jij je al druk om maakt op een puur sarcastische post van mij. Ik heb niks met voetbal zal er ook nooit wat mee hebben. Waarom ze miljoenen moeten verdienen omdat ze tegen een bal kunnen schoppen is mij een raadsel zal wel een gevalletje zijn "het is wat een gek er voor geven wil" wat ik wou zeggen is dat ze miepen punt uit dat filmpje gaf precies aan waar ik mij aan zou storen als ik een fan zou zijn. Jij zegt dat het bij de sport hoort ik noem het valsspelen want je beïnvloed het spel door te liegen hetzelfde als wat Lance deed, toch?
    En wat was er met "fair play" die grappenmakers op de grasmat doen totaal niet aan "eerlijk spelen" en dan laat ik het matchfixing gebeuren even buiten beschouwing.
    Voetbal het kan mij geen bal interesseren......

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    Kom op man ze gaan al liggen als er een schoppende beweging gemaakt wordt en de voetballer niet eens geraakt wordt en dan kermen als een klein meisje.
    Grappigste in die filmpjes is wanneer 2 spelers elkaar niet (of amper) raken en beiden dan kermend naar de grond gaan. Het lijkt er soms op dat voetballers er op trainen: als je aangeraakt wordt ga je theater maken.

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Ja en? Het is onderdeel van het spelletje om of een vrijtrap/penalty te krijgen, of om de tegenstander een kaart aan te naaien.
    is het daarom minder mannelijk dan BJJ waar gasten liggen te knuffelen op de grond (zie je wat ik daar doe?)
    Antwoord is erg eenvoudig: ja, daarom is het minder makkelijk. Daar hoef je niet goed voor te kunnen debateren om die stelling te onderbouwen. Ga ik dus zelfs geen eens een poging toe doen

    Overigens was mijn post niet bedoeld om er een westrijdje van te maken welke sport het mannelijkst is. Ik gaf alleen aan dat het erg vreemd is om een sport mannelijk te noemen terwijl je er zoveel aanstellers hebt rondlopen. Om het nog erger te maken: voetbal is één van de weinige sporten die ik ken die zelfs een eigen term heeft voor aanstellerig gedrag (schwalbe). Als je er zelfs een term voor hebt dan geeft dat al aan dat het heel veel voorkomend is. Allemaal leuk en aardig, maar om je sport dan ook nog mannelijk te gaan noemen... tja...
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  13. #13
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het opzettelijk laten vallen is net zo ongewenst als het overal voor fluiten. Het is een gedraging van sommige professionele beoefenaars van de sport, maar de regels van het voetbal op zich gedogen dit gedrag niet. Het is daarom een non-argument om te zeggen dat dit onderdeel van de sport is, want dan werden er geen kaarten voor gegeven. Ik denk dat niemand het leuk vindt om naar schwalbes te kijken. Tegelijkertijd als het het WK is en Nederland kan eindelijk winnen en we krijgen een strafschop onder wat dubieuze omstandigheden, hoor je niemand erover waarschijnlijk.

    Het is de beleving van de sport die dus anders is, niet de sport zelf die inherent dit soort hatelijke dingen toestaat. Voetbal is ook een van de weinige sporten die zelfs niet eens leuk hoeft te zijn, zolang we winnen is het goed. Omdat voetbal een volkssport is, voelt een totaal land vaak ook veel meer trots als een bepaalde club of het nationale voetbalelftal iets wint dan op het moment dat Peter Aerts de K-1 wint of Sven Kramer voor de tachtigste keer kampioen allround wordt. Hierdoor zijn de belangen groter en is er ook veel meer een mentaliteit van alles doen om te winnen inclusief laag bij de grondse acties.

    Voor de rest kan ik me overigens wel vinden in de schijnheiligheid van het gebruik van de term 'mannelijk'. Het argument wordt echter gemaakt om aan te geven dat de Nederlandse arbitrage compleet ander beleid gaat voeren dan de ons omringende landen waardoor wij op Europees vlak nog minder mee kunnen komen dan eerst. Een bepaalde ingreep krijg je in NL rood voor, maar in de EL of CL kom je er met een waarschuwing vanaf. De kwalificatie wijvensport is iets dat Verbeek ervan maakt die overigens zelf gebokst heeft dacht ik
    Last edited by Facade; 20-02-2013 at 14:40.

  14. #14
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Dana, make it happen!!


  15. #15
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Antwoord is erg eenvoudig: ja, daarom is het minder makkelijk. Daar hoef je niet goed voor te kunnen debateren om die stelling te onderbouwen. Ga ik dus zelfs geen eens een poging toe doen
    It is all in the eye of the beholder, en daar hoef je ook niet over te debateren...

    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    It is all in the eye of the beholder, en daar hoef je ook niet over te debateren...
    Oops... ik zie dat ik schreef "minder makkelijk". Moet zijn "minder mannelijk" uiteraard

    En tuurlijk Dirk... dan vind je omgekeerd Lara Croft vast ook niet vrouwelijk. Ze heeft tenslotte wapens in haar handen en een doodshoofd op haar riem...

    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  17. #17
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Oops... ik zie dat ik schreef "minder makkelijk". Moet zijn "minder mannelijk" uiteraard

    En tuurlijk Dirk... dan vind je omgekeerd Lara Croft vast ook niet vrouwelijk. Ze heeft tenslotte wapens in haar handen en een doodshoofd op haar riem...

    http://www.impawards.com/2001/poster...omb_raider.jpg
    Volgensmij mis je mijn punt compleet, maar we zullen het erbij laten.

    btw werken plaatjes met [img] tags wel
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  18. #18
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Oops... ik zie dat ik schreef "minder makkelijk". Moet zijn "minder mannelijk" uiteraard

    En tuurlijk Dirk... dan vind je omgekeerd Lara Croft vast ook niet vrouwelijk. Ze heeft tenslotte wapens in haar handen en een doodshoofd op haar riem...

    En dikke tetten.....
    En dikke tetten.....

  19. #19
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Bonjasky zou ook goed hebben gedaan als voetballer denk ik.
    Hij heeft er alle kwaliteiten voor in ieder geval.
    Persoonlijk had ik hem daar liever gezien.
    Maar ja, het kan je niet allemaal gegeven zijn.

  20. #20
    Join Date
    May 2011
    Location
    Osaka
    Posts
    353
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Bonjasky zou ook goed hebben gedaan als voetballer denk ik.
    Hij heeft er alle kwaliteiten voor in ieder geval.
    Persoonlijk had ik hem daar liever gezien.
    Maar ja, het kan je niet allemaal gegeven zijn.
    Bonjasky,Spong,Buakaw,Hoost,Aerts

  21. #21
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Voetballers zijn valsspelers.. vooral hoe zuidelijker je komt.

    kijk eens naar Pepe van Real, zelf kan ie aardig vals spelen maar als ie een tikkie krijgt is het 10x doorrollen.

    Als je rugby kijkt is het heel anders. Geen gezeik tegen de scheids en toch wel beren van kerels.

  22. #22
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Johannes de Sloper View Post
    Bonjasky zou ook goed hebben gedaan als voetballer denk ik.
    Hij heeft er alle kwaliteiten voor in ieder geval.
    Persoonlijk had ik hem daar liever gezien.
    Maar ja, het kan je niet allemaal gegeven zijn.
    Nee, ik zie Bonjasky meer op een paard, in de ring op het paard van Anky van Grunsven. En het liefst de kuur op muziek.

    On topic: Voetbal kan mooi zijn, maar door randverschijnselen een debiel instituut geworden.
    Last edited by daanII; 22-02-2013 at 19:13.
    Maart guur geeft een volle schuur.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    271
    vCash
    126000

    Default

    Ik zie persoonlijk niet zoveel verschil tussen een Bonjasky en Cristiano Ronaldo.
    Zijn beide figuren die het liefst in een kapsalon rondhangen, met hun vriendjes die hen ophemelen.
    Met net wat te veel stijl en elegantie om voor een echte kerel door te gaan.
    Snap dat het in de voetballerij niet vreemd is.
    Maar in de vechtsport is Bonjasky toch wel een vreemde eend in de bijt.

  24. #24
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Als je een man bentffff

    Maart guur geeft een volle schuur.

  25. #25
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Maart guur geeft een volle schuur.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •