MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 25 of 102
  1. #1
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default De voet van Badr

    De voet van Badr


    "Nee, daar klopt natuurlijk niks van Diaan." Mijn bokstrainer Ron en ik hebben het na afloop van de training nog even over het gevecht van Badr Hari.

    © ANP

    Door Diana Kuip
    "Heb je gezien hoe Badr die wedstrijd uiteindelijk uit heeft gevochten?" vraagt Ron. "Al achteruit huppelend? Dat kan dus niet als je je middenvoetsbeentje zou hebben gebroken. En ook niet als je je banden zwaar hebt verrekt. Want dat is geloof ik het laatste nieuws toch? Dat het tóch niet was gebroken? Klopt gewoon niet."
    Ron is altijd lekker duidelijk. En als iemand veel van vechtsport weet is hij het.
    Ron vermoedt dus dat er niks mis was met Hari's voet: "Als je het mij vraagt ging hij sowieso maar één gevecht vechten. Pakt Badr het startgeld en verdient de K1 een smak geld aan de kaartverkoop en de tv-rechten die Badr oplevert. Iedereen blij."
    Semmy Schilt

    De K1 staat inderdaad bekend om zijn schimmige deals. In NUsport magazine beaamt vijfvoudig K1 wereldkampioen Semmy Schilt ook het bestaan van matchfixing in zijn sport.
    Zo lag Schilt er in 2002 ineens halverwege het toernooi uit, omdat hij een blessure zou hebben opgelopen met bowlen. Onzin dus, zegt Schilt daarover nu. Maar het kwam de K1 beter uit als er in de finale populairdere vechters zouden staan.
    In het geval van Badr zou die vlieger ook op kunnen gaan. De publiekslieveling mocht hier tenslotte 'op speciale uitnodiging' vechten, ondanks dat hij net een half jaar stil op een gevangenisbedje had gezeten en dus niet fit kon zijn.
    En opvallend is ook dat Badr als enige vechter de anderhalve ton startgeld van tevoren schijnt te hebben gekregen.
    En ja, er is inderdaad een foto van een dikke voet, maar die heeft Badr zelf gemaakt.
    Toernooi

    Maar om het zeker te weten bel ik Jens Olde Kalter, een journalist die nu een boek over Badr aan het schrijven is en mee was naar het toernooi. “Jens, mijn bokstrainer Ron denkt dat er niks mis was met Badr zijn voet. Jij was erbij. Wat denk jij?
    "Jeetje Diaan." Het is even stil. "Ik kan in ieder geval dit zeggen: ik mocht als verslaggever helemaal nergens bij, en mocht met niemand praten. Dat heb ik bij alle voorgaande toernooien dus nog nooit meegemaakt."
    "En toen ik tóch backstage ging werd ik er door de organisatie meteen uitgegooid. Ik heb in een winkelcentrum een petje en een trainingsjack moeten kopen om ongemerkt weer naar binnen te kunnen."
    "Maar ook nadat Badr zijn voet zou hebben geblesseerd mocht er geen pers bij. Dus wat dat betreft zou je bokstrainer gelijk kunnen hebben. Anderzijds zag zijn voet er op die foto wel echt geblesseerd uit. Dus we zullen het voorlopig niet weten", aldus Jens.
    Ah. Nou.
    Dan gooi ik het zelf maar voor het gemak op dit zekerheidje: de trainer heeft altijd gelijk.
    Lees het hele interview met Semmy Schilt in NUsport magazine.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Zou Schilt goed kunnen bowlen?

  3. #3
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Ik heb hier ook mijn vraagtekens bij. In het gevecht zie je NERGENS dat hij zijn voet blesseert en ook niet dat hij aan het eind strompelt.

  4. #4
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Ik ook Badr rende veel te soepel op het einde.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Een kickboks schwalbe, erger word het niet

    @ turbo, ben uberhaupt benieuwd of zijn vingers in die bal passen.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  6. #6
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    in de pers confertentie voor het gevecht had badr het alleen over crocop. hoe geweldig hij wel niet was.
    en uitgerekend crocop wint het toornooi in zijn eigen land.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Niet echt een verrassing. De dag voor het toernooi kreeg ik al een tip van iemand dat dit zou gebeuren.

  8. #8
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Niet echt een verrassing. De dag voor het toernooi kreeg ik al een tip van iemand dat dit zou gebeuren.
    Johan Derksen bij VI..................

  9. #9
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Photoshop!
    Max. 400 x 125

  10. #10
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    360
    vCash
    126000

    Default

    zal allemaal wel mee vallen denk ik. hij zit nu niet voor niks in het gips!!

  11. #11
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    389
    vCash
    126000

    Default

    get a fucking life

  12. #12
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Who gives a fuck.

    Om het topic nog te redden een echte bikkel.

    http://www.youtube.com/watch?v=_2DAkFNJY9k

  13. #13
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Het eerste wat je denkt, is meestal het juiste en iedereen vond het dubieus dat Hari opeens eruit lag...maar ach...
    wel een slimme zet voor zijn portomonnee

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    wel een mooi stukje..
    Be a Warrior, not a Worrier

  15. #15
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Het eerste wat je denkt, is meestal het juiste en iedereen vond het dubieus dat Hari opeens eruit lag...maar ach...
    wel een slimme zet voor zijn portomonnee
    dat laatste zeker ja

  16. #16
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    250
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Niet echt een verrassing. De dag voor het toernooi kreeg ik al een tip van iemand dat dit zou gebeuren.
    hahaha

  17. #17
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    Het rare is serieus nog dat voordat het begon dat er al een gerucht rondging dat het een fix was.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Plus het feit dat CroCop won, echt het hele toernooi was gewoon een opgezet verhaal. Laten we dat allemaal volhouden en denken dat er mafia achter zit.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by arielhelwani View Post
    get a fucking life
    dankzij fixfight.nl?
    Maart guur geeft een volle schuur.

  20. #20
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Het eerste wat je denkt, is meestal het juiste en iedereen vond het dubieus dat Hari opeens eruit lag...maar ach...
    wel een slimme zet voor zijn portomonnee
    Precies, hij heeft nog gelijk ook. Plukken die hap

  21. #21
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by arielhelwani View Post
    get a fucking life
    Get a brain.

  22. #22
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    sterf

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    504
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by tidelot View Post
    De voet van Badr


    "Nee, daar klopt natuurlijk niks van Diaan." Mijn bokstrainer Ron en ik hebben het na afloop van de training nog even over het gevecht van Badr Hari.

    http://bin.snmmd.nl/m/m1nxc64aqt32_sqr256.jpg© ANP

    Door Diana Kuip
    "Heb je gezien hoe Badr die wedstrijd uiteindelijk uit heeft gevochten?" vraagt Ron. "Al achteruit huppelend? Dat kan dus niet als je je middenvoetsbeentje zou hebben gebroken. En ook niet als je je banden zwaar hebt verrekt. Want dat is geloof ik het laatste nieuws toch? Dat het tóch niet was gebroken? Klopt gewoon niet."
    Ron is altijd lekker duidelijk. En als iemand veel van vechtsport weet is hij het.
    Ron vermoedt dus dat er niks mis was met Hari's voet: "Als je het mij vraagt ging hij sowieso maar één gevecht vechten. Pakt Badr het startgeld en verdient de K1 een smak geld aan de kaartverkoop en de tv-rechten die Badr oplevert. Iedereen blij."
    Semmy Schilt

    De K1 staat inderdaad bekend om zijn schimmige deals. In NUsport magazine beaamt vijfvoudig K1 wereldkampioen Semmy Schilt ook het bestaan van matchfixing in zijn sport.
    Zo lag Schilt er in 2002 ineens halverwege het toernooi uit, omdat hij een blessure zou hebben opgelopen met bowlen. Onzin dus, zegt Schilt daarover nu. Maar het kwam de K1 beter uit als er in de finale populairdere vechters zouden staan.
    In het geval van Badr zou die vlieger ook op kunnen gaan. De publiekslieveling mocht hier tenslotte 'op speciale uitnodiging' vechten, ondanks dat hij net een half jaar stil op een gevangenisbedje had gezeten en dus niet fit kon zijn.
    En opvallend is ook dat Badr als enige vechter de anderhalve ton startgeld van tevoren schijnt te hebben gekregen.
    En ja, er is inderdaad een foto van een dikke voet, maar die heeft Badr zelf gemaakt.
    Toernooi

    Maar om het zeker te weten bel ik Jens Olde Kalter, een journalist die nu een boek over Badr aan het schrijven is en mee was naar het toernooi. “Jens, mijn bokstrainer Ron denkt dat er niks mis was met Badr zijn voet. Jij was erbij. Wat denk jij?
    "Jeetje Diaan." Het is even stil. "Ik kan in ieder geval dit zeggen: ik mocht als verslaggever helemaal nergens bij, en mocht met niemand praten. Dat heb ik bij alle voorgaande toernooien dus nog nooit meegemaakt."
    "En toen ik tóch backstage ging werd ik er door de organisatie meteen uitgegooid. Ik heb in een winkelcentrum een petje en een trainingsjack moeten kopen om ongemerkt weer naar binnen te kunnen."
    "Maar ook nadat Badr zijn voet zou hebben geblesseerd mocht er geen pers bij. Dus wat dat betreft zou je bokstrainer gelijk kunnen hebben. Anderzijds zag zijn voet er op die foto wel echt geblesseerd uit. Dus we zullen het voorlopig niet weten", aldus Jens.
    Ah. Nou.
    Dan gooi ik het zelf maar voor het gemak op dit zekerheidje: de trainer heeft altijd gelijk.
    Lees het hele interview met Semmy Schilt in NUsport magazine.
    Interessant artikel. Echter na het lezen van dit stukje kwaliteitsjournalistiek heb ik de volgende vragen:

    - Wie is de altijd lekker duidelijke opgevoerde bokstrainer 'Ron' (zonder achternaam)?
    - De kampioenentrainer van de verslaggeefster?
    - Hoeveel voetblessures op de wreef heeft deze altijd lekker duidelijke bokstrainer 'Ron' in zijn carrière meegemaakt bij zijn vechters? Wist niet dat boksers mochten trappen?
    - Waarom is er geen echte deskundige zoals (bij gebrek aan de directe betrokken vechter en trainer) een kickbokstrainer, sportarts of kickbokser die ervaring heeft met dergelijke toernooien als 'deskundige' opgevoerd? Ooit van adrenaline gehoord?
    - "Dan gooi ik het zelf maar voor het gemak op dit zekerheidje: de trainer heeft altijd gelijk". Wat is dit nu weer voor conclusie? Een opgevoerde deskundige die niets van kickboksen af lijkt te weten en een opgevoerde journalist die de kleedkamers (dus geen enkele kleedkamer) in mocht .. Dus dan maak je zelf maar een conclusie?

    Dit geeft voeding aan o.a. 'Badr hater Ilest' en anderen die ook de foto van 'de voet' als conspiracy zien (Photoshop!) en geeft de weg vrij voor matchfixing theorieën.

    Dat Sem Schilt zich heeft uit laten kopen voor een K1 Finale heeft in mijn opinie niets met de voet van Badr Hari te maken. Maar zegt wellicht meer over de keuze die Sem Schilt of zijn management gemaakt heeft. Let wel; ik zeg hierbij niet dat dit een verkeerde keuze is.
    Last edited by sportfan; 30-03-2013 at 04:28.

  24. #24
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by sportfan View Post

    Dit geeft voeding aan o.a. 'Badr hater Ilest' en anderen die ook de foto van 'de voet' als conspiracy zien (Photoshop!) en geeft de weg vrij voor matchfixing theorieën.
    jammer dat je mij zo noemt terwijl ik zelfs op radio 538 in de auto hoorde dat de DJ twijfelde aan zijn blessure...ik ben geen hater...ik ben slechts reëel...daarbij komt dat veel meer mensen twijfelden aan het verhaal..
    ok, ik reageer vaak in dit door threads, dat klopt maar de twijfel die gezaaid is...daar ben ik niet verantwoordelijk voor..dat hebben ze allemaal zelf gedaan
    Last edited by Illest; 30-03-2013 at 09:37.

  25. #25
    Join Date
    Sep 2009
    Posts
    1.153
    vCash
    127209

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    sterf
    Het is een topic... donder op als je het niet interesseert...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •