MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 60
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default 15 jaar cel voor Melvin Rozenblad

    Ik vind het eerlijk gezegd verrekte weinig!



    15 jaar cel voor moord

    AMSTERDAM -
    De rechtbank in Amsterdam heeft woensdag celstraffen van 15 jaar opgelegd aan de twee verdachten die hebben bekend in 1997 het bejaarde paar Henk Opentij (79) en Mary Run (73) te hebben gedood.

    De 34-jarige Melvin R. en de 35-jarige Miquel K. werden vorig jaar gearresteerd in deze geruchtmakende Amsterdamse cold case-zaak. Het Openbaar Ministerie (OM) had 20 jaar cel geëist voor doodslag in combinatie met inbraak.
    R. en K. beschikten over de sleutels van de woning van Opentij in Amsterdam-Noord en wilden in november 1997 inbreken. Zij stuitten op Opentij en Run, die vervolgens met extreem geweld werden gedood. Pas na hernieuwd onderzoek kwamen zij in het vizier van de recherche, die hen vorig jaar arresteerde.
    De rechtbank legde lagere straffen op dan de 20 jaar die het OM had geëist, die was gebaseerd op de maximumstraf die in 1997 gold voor het misdrijf. De rechtbank koos voor strafverlaging omdat beide daders destijds slechts 19 jaar oud waren en omdat ze allebei na aanhouding spijt en berouw hebben getoond.
    De rechter houdt beide daders verantwoordelijk „voor de gruwelijke wijze waarop zij twee vitale oudere mensen in hun eigen woning met klappen en messteken om het leven hebben gebracht”. De rechtbank oordeelde ook dat de daders „onherstelbaar leed” aan de nabestaanden hebben toegebracht. „Enkele van hen zijn enige tijd als verdachten aangemerkt. Zij hebben daardoor veel leed ondervonden en jaren in isolement geleefd, omdat de ware toedracht pas 15 jaar later werd ontdekt.”
    Het OM zei na de uitspraak serieus na te denken over een hoger beroep. Persofficier Otto van der Bijl noemde de strafvermindering van 5 jaar een groot verschil. „We verschillen met de rechtbank van mening over de hoogte van de straf. We gaan nog eens goed nadenken over de argumenten die de rechtbank aanvoert.”
    Nabestaanden van de slachtoffers reageerden teleurgesteld op de uitspraak.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    schandalig laag....15 jaar voor het letterlijk afslachten van 2 bejaarden, ongelooflijk

  3. #3
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    is toch een bepaald slag volk, die ik niet kan begrijpen. Daarna gewoon weer een kb carriere oppakken, en doorgaan
    met je leven en het nog goed doen ook. En dan na 15 jaar als je bent opgepakt spijt betuigen. Dan ben je geen mens,
    en zit er geen greintje menselijkheid in je. Met goed gedrag is hij met 8 jaar weer buiten.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Heerlijk dat ze alsnog gepakt zijn! Jammer van de lage straf. Zulke mensen horen gewoon levenslang te krijgen. Edit: Wat een zwakkelingen allebei, honden zijn het.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Den Bosch
    Posts
    124
    vCash
    126000

    Default

    15 jaar is schandalig laag, maar 15 jaar betekent wel 15 jaar. Mensen die nog steeds denken dat je strafvermindering krijgt door goed gedrag te vertonen hebben het mis.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik hoop dat ze in hoger beroep gaan... misschien krijgen ze dan wat meer.


  7. #7
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Ik hoop dat ze in hoger beroep gaan... misschien krijgen ze dan wat meer.
    Hier nog één. Dit was compleet moordzuchtige (cocaine?) waanzin. Messen in de ogen gestoken en al

  8. #8
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Zieke honden, de tering voor ze.

  9. #9
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by BC1983 View Post
    15 jaar is schandalig laag, maar 15 jaar betekent wel 15 jaar. Mensen die nog steeds denken dat je strafvermindering krijgt door goed gedrag te vertonen hebben het mis.
    Voorwaardelijke in vrijheidsstelling heet dat toch? En da's toch nog steeds van kracht? Weliswaar geen totale vrijheid, maar geen gevangenis meer...

    Maar het verbaast me dat ze er geen TBS bijhebben gekregen voor zo'n gruwelijke moord? Verschrikkelijke daad....

  10. #10
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Waarschijnlijk zijn het rustige, behulpzame jongens die goede cijfers op school halen.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    15 jaar.. pff dat is imo toch te weinig voor dit delict.
    Be a Warrior, not a Worrier

  12. #12
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Dit soort mensen moeten toch nooit meer terugkomen in de samenleving of ligt het nou aan mij?
    Iemand die een ander onschuldig mens gewoon slacht moet ergens wegrotten en nooit meer terugkeren in de samenleving

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Dit soort lieden moeten voorgoed uit de samenleving verwijderd worden en geld maar een straf voor en dat is levenslang!
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  14. #14
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Dit soort lieden moeten voorgoed uit de samenleving verwijderd worden en geld maar een straf voor en dat is levenslang!
    Ik vind dat veel mensen een 2e kans verdienen, maar dit is voor mij inderdaad ook levenslang.
    Home mtk-gym.nl


  15. #15
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Dit soort lieden moeten voorgoed uit de samenleving verwijderd worden en geld maar een straf voor en dat is levenslang!
    Te triest idd!!

  16. #16
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BC1983 View Post
    15 jaar is schandalig laag, maar 15 jaar betekent wel 15 jaar. Mensen die nog steeds denken dat je strafvermindering krijgt door goed gedrag te vertonen hebben het mis.
    Onzin na 2/3e van je straf uitgezeten te hebben, kom je in aanmerking voor vervroegde vrijlating

  17. #17
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Deze mensen verdienen inderdaad levenslang. Wat een schoften. 15 jaar later pas worden opgepakt, hoe kan je zo doorleven dan? Als je zoiets al in je hebt op je 19de verdien je het niet om vrij rond te lopen, ooit nog

  18. #18
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Den Bosch
    Posts
    124
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Voorwaardelijke in vrijheidsstelling heet dat toch? En da's toch nog steeds van kracht? Weliswaar geen totale vrijheid, maar geen gevangenis meer...

    Maar het verbaast me dat ze er geen TBS bijhebben gekregen voor zo'n gruwelijke moord? Verschrikkelijke daad....
    Sommige mensen denken dat je door goed gedrag maar 2/3 van je straf hoeft uit te zitten maar dat is een fabeltje en tbs kun je alleen krijgen als je meewerkt aan een geestelijk onderzoek maar dat wordt door de meeste advocaten afgeraden daarom wordt er steeds minder vaak een tbs maatregel opgelegd.

  19. #19
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Is geen fabeltje...je zit in principe 2/3 van je straf uit...in Belgie schijnt het zelfs de helft van de straf te zijn (geweest)...volgens mij is er wel het voornemen om dat niet meer vanzelfsprekend te laten zijn en dat mensen bij slecht gedrag wel hun volledige straf uit moeten zitten maar in de praktijk is alles nog bij het oude....2/3 dus..
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  20. #20
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Quote Originally Posted by BC1983 View Post
    15 jaar is schandalig laag, maar 15 jaar betekent wel 15 jaar. Mensen die nog steeds denken dat je strafvermindering krijgt door goed gedrag te vertonen hebben het mis.
    Precies, sinds VVD/PVDA aan de macht zijn zijn er wat dingen veranderd in het Strafrecht. Straffen verzwaard en levenslang is nu ook echt levenslang.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    474
    vCash
    126000

    Default

    1997 mooi dat ze zijn gepakt, twee gekken van de straat!

  22. #22
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    184
    vCash
    126000

    Default

    Door dit soort lui kan ik helaas publiekelijk niet zeggen dat kickbox/muay thai beoefen. Men denkt meteen dat je een psychopaat bent als je durft te zeggen dat je een vechtsporter bent.

    ALs ik deze jongens en hen daden zo zie, dan krijg ik ook het idee dat deze gasten gewoon gek zijn. Een normaal mens gaat zoiezo niet iemand beroven, laat staan als een hoofdrolspeler uit een horror film mensen afslachten. Te ziek voor woorden, zulke lieden verdienen naar mijn idee ook geen tweede kans. Onschuldige mensen beroven voor geld en daarbij op een sadistische wijze mensen vermoorden. Ik mis soms de doodstraf, zeker na het lezen van dit soort berichten. Maar goed, daar zijn we in Nederland te humanistisch voor.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Ik schrok mij dood, ik dacht dat het om Melvin Manhoef ging haha
    Alistair Overeem is de goat.

  24. #24
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    1.551
    vCash
    126200

    Default

    Met goed gedrag , staan ze over 10 jaar weer buiten.

  25. #25
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BC1983 View Post
    Sommige mensen denken dat je door goed gedrag maar 2/3 van je straf hoeft uit te zitten maar dat is een fabeltje en tbs kun je alleen krijgen als je meewerkt aan een geestelijk onderzoek maar dat wordt door de meeste advocaten afgeraden daarom wordt er steeds minder vaak een tbs maatregel opgelegd.
    zucht

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •