MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 23 FirstFirst 12345612 ... LastLast
Results 26 to 50 of 566

Thread: ZWARTE PIET

  1. #26
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Daar was het wachten op.....de troefkaart word wederom op tafel gelegd: Racisme.
    Ik snap helemaal niets van deze opmerking. Je vraagt of wij dit racisme vinden of niet, maar zodra iemand het wel racisme vindt legt hij de troefkaart op tafel? Zeg dan gelijk dat je alleen mag posten als je het geen racisme vindt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Max. 400 x 125

  2. #27
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Ik snap helemaal niets van deze opmerking. Je vraagt of wij dit racisme vinden of niet, maar zodra iemand het wel racisme vindt legt hij de troefkaart op tafel? Zeg dan gelijk dat je alleen mag posten als je het geen racisme vindt.
    Zie weinig onderbouwing bij je waarom je dit vind. Je roept weer eens wat, vandaar de troefkaartopmerking

  3. #28
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Zwarte pieten die de slaven zijn van de blanke sinterklaas. Hoeveel argumentatie heb je nog nodig. Of vind je slavernij niet rasistisch? Ow wacht het zijn natuurlijk geen slaven, maar assistenten.
    Max. 400 x 125

  4. #29
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Zwarte pieten die de slaven zijn van de blanke sinterklaas. Hoeveel argumentatie heb je nog nodig. Of vind je slavernij niet rasistisch? Ow wacht het zijn natuurlijk geen slaven, maar assistenten.
    Kijk eens aan, same same als de elfjes.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Kijk eens aan, same same als de elfjes.
    Goede argumenten.
    Max. 400 x 125

  6. #31
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Goede argumenten.
    gewoon omdat het kan, even een goed argument uit een ander topic van jou:

    -Dirk4 ouwe jankerd. Hij is de beroemde vechtsporter terwijl jij in je signature te koop loopt met signature bets. Je hebt gelijk hij is inderdaad een stumperd vergeleken met jou.

    Die selectieve verontwaardiging van jou is zum kotsen!
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  7. #32
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    gewoon omdat het kan, even een goed argument uit een ander topic van jou:

    -Dirk4 ouwe jankerd. Hij is de beroemde vechtsporter terwijl jij in je signature te koop loopt met signature bets. Je hebt gelijk hij is inderdaad een stumperd vergeleken met jou.

    Die selectieve verontwaardiging van jou is zum kotsen!
    als je dit topic had doorlezen dan je kunnen lezen dat Richelieu aangaf dat ik niet met argumenten kwam, toen ik vervolgens met argumenten kwam antwoordde hij iets ongefundeerd. Vandaar dat ik de bal terugkaatste. Dit heeft verder niets te maken met jou Dirk4, de internetheld.

    Zum kotsen? Dat zal wel van geenstijl komen, waar jij ongetwijfeld komt gezien het niveau van je posts.
    Max. 400 x 125

  8. #33
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Dames laten we het gezellig houden!
    Be a Warrior, not a Worrier

  9. #34
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default


  10. #35
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik weet niet of Kemal bedoelde dat we het zó gezellig maken levent :P

  11. #36
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Over het sinterklaasfeest en de relatie tussen sint en piet
    - Piet wordt niet mishandeld
    - Piet is positief en houdt van kinderen, deelt snoep uit.
    - Al met al is het een positief feest.

    Sommigen zeggen: het doet denken aan de slavernij en daarom moet het worden afgeschaft. Voor de mensen die de relatie tussen Sint en Piet als slavernij aanduiden, heb ik een boodschap: ga leren wat slavernij inhoudt. Moord, vastgeketend aan kettingen, mensonterend bestaan, weinig eten, negers worden niet als mens beschouwd, etc. Indien deze zaken aan de orde waren op het Sinterklaasfeest, had ik ervoor gepleit om het af te schaffen.

  12. #37
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Over het sinterklaasfeest en de relatie tussen sint en piet
    - Piet wordt niet mishandeld
    - Piet is positief en houdt van kinderen, deelt snoep uit.
    - Al met al is het een positief feest.

    Sommigen zeggen: het doet denken aan de slavernij en daarom moet het worden afgeschaft. Voor de mensen die de relatie tussen Sint en Piet als slavernij aanduiden, heb ik een boodschap: ga leren wat slavernij inhoudt. Moord, vastgeketend aan kettingen, mensonterend bestaan, weinig eten, negers worden niet als mens beschouwd, etc. Indien deze zaken aan de orde waren op het Sinterklaasfeest, had ik ervoor gepleit om het af te schaffen.
    Lol. De term slaaf is toch echt niet alleen dat, wat jij hebt beschreven. Het kan veel milder hoor.
    Home mtk-gym.nl


  13. #38
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Zwarte pieten die de slaven zijn van de blanke sinterklaas. Hoeveel argumentatie heb je nog nodig. Of vind je slavernij niet rasistisch? Ow wacht het zijn natuurlijk geen slaven, maar assistenten.
    Dus als er een groep donker gekleurde medemensen met een blanke man lopen is het meteen racisme?

    Als je aan Zwarte Piet vraagt hoe of wat zullen ze allemaal zeggen dat ze vrijwilligers werk doen voor de lieve goede Sint.

    Nee maar even serieus, de mensne die klagen dat Zwarte Piet racisme is WILLEN veelste graag DAT het racisme is. Als je kijkt naar de hele opzet etc etc is er geen enkele vorm van slavernij te bekennen. Misschien is de oorsprong wel slavernij geweest, dat weet ik niet. Maar dingen moderniseren nou eenmaal, dingen veranderen. En dan willen veel mensen dat Zwarte Piet vervangen zou worden door Witte Piet. Is het dan ineens geen slavernij meer? Want blanken kunnen geen slaven zijn?

    Al die mensen die lopen te zeveren zijn gewoon aanstellers. Take it, or leave it.

  14. #39
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Lol. De term slaaf is toch echt niet alleen dat, wat jij hebt beschreven. Het kan veel milder hoor.
    Klopt, je kan ook gewoon een hypotheek nemen bij een bank. Ook dat maakt je de komende 30 maar niets meer dan een loonslaaf om deze af te kunnen lossen

  15. #40
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Heel deze discussie zet me eigenlijk aan tot het steunen van de Goedheiligman en zijn kornuiten. Ik denk dat ik mezelf de aankomende december ga aanbieden bij de gemeente als vrijwilliger. Die hebben zo'n clubje wat verkleed bij de minder bedeelde mensen uit de gemeente langs gaat om die kinderen ook een mooie Sinterklaas te geven dmv het geven van cadeautjes van gemeente geld....

    Daar gaat het volgensmij uiteindelijk nogsteeds om, de kinderen....
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  16. #41
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dirk5 View Post
    Heel deze discussie zet me eigenlijk aan tot het steunen van de Goedheiligman en zijn kornuiten. Ik denk dat ik mezelf de aankomende december ga aanbieden bij de gemeente als vrijwilliger. Die hebben zo'n clubje wat verkleed bij de minder bedeelde mensen uit de gemeente langs gaat om die kinderen ook een mooie Sinterklaas te geven dmv het geven van cadeautjes van gemeente geld....

    Daar gaat het volgensmij uiteindelijk nogsteeds om, de kinderen....
    x2. Reps.

  17. #42
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default


  18. #43
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    "Zwarte pieten die de slaven zijn van de blanke sinterklaas. Hoeveel argumentatie heb je nog nodig. Of vind je slavernij niet rasistisch? Ow wacht het zijn natuurlijk geen slaven, maar assistenten."

    Slavernij is niet bij definitie racisme.

    Er zijn zat voorbeelden van slavernij die geen fluit met ras te maken hebben.



  19. #44
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    ik vind van wel, afschaffen gewoon.

  20. #45
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    tja de romeinen hadden ook genoeg slaven en er waren een heleboel blank Slavernij bestaat al sinds de mens bestaat en in de huidige tijd zijn er nog rond de 100 miljoen slaven maar goed we zullen pasen ook maar afschaften want ik heb het gevoel dat straks alle hazen de straat op gaan omdat ze niet willen dat mensen denken dat ze met eieren slepen
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  21. #46
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Damn vorig jaar was hier ook al zo'n drama topic over.

    diepe zucht

  22. #47
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat ik alle facetten van de slavernij netjes heb verwoord. Als ze niet werden vermoord, werden ze wel als untermenschen beschouwd. Maar zeg eerlijk, de zaken waarmee de slavernij bekend staat, dat komt toch absoluut niet tot uiting in het Sinterklaasfeest.

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Lol. De term slaaf is toch echt niet alleen dat, wat jij hebt beschreven. Het kan veel milder hoor.

  23. #48
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    reps

  24. #49
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Wat is dat toch voor idioterie allemaal. Mijn kinderen zijn al wat groter maar altijd veel lol mee gehad.

  25. #50
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Ik denk dat ik alle facetten van de slavernij netjes heb verwoord.
    Dat zijn echt niet alle vormen van slavernij. En vermoord werden ze over het algemeen ook niet. Daar waren ze te duur voor.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •