MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Moet alcohol gelegaliseerd worden op vechtsportevenementen?

Voters
45. You may not vote on this poll
  • Eens, Alcohol moet gelegaliseerd worden.

    10 22,22%
  • Oneens, Alcohol moet niet gelegaliseerd worden.

    35 77,78%
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41
  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Stelling: Moet alcohol gelegaliseerd worden op vechtsportevenementen? JA - NEE

    De volgende stelling wil ik met dit topic even onder de aandacht brengen:
    Moet alcohol gelegaliseerd worden op vechtsport evenementen?

    Deze stelling zit al een tijdje in mijn gedachten en na een gesprek met een goede vriend van me wilde ik er verder op ingaan, vandaar dat ik deze stelling op mixfight heb geplaatst om zo meer diepgang te krijgen.

    Mij lijkt het namelijk geen goed idee om alcohol te legaliseren op vechtsportevenementen, sterker nog, op geen enkel sportevenement. (Nouja, darten uitgesloten... )

    Na het slechte nieuws, voornamelijk rondom het kickboksen, moeten er maatregelen worden genomen. Het verbod op alcohol vind ik hier erg belangrijk voor.


    FOG, Federatie Oosterse Gevechtskunsten
    De FOG heeft volgens de bron (Onderstaand aan dit artikel) al een verbod op alcohol ingevoerd binnen de wedstrijdgebouwen.

    Citaat:
    ''Organisaties die niet onder de FOG vallen, krijgen in deze gemeenten geen vergunning meer om vechtsportgala’s te organiseren. Verder komt er bij dit soort wedstrijden een alcoholverbod in de wedstrijdgebouwen, wordt de beveiliging aan de deur verscherpt en worden organisatoren en sporters uitvoeriger gescreend. Ook worden risicoanalyses gemaakt en komen er leeftijdsadviezen voor ouders die met hun kinderen naar een gala willen.''
    http://www.vngmagazine.nl/nieuws/628...a%E2%80%99s-op
    (Niet zeker wetend of dit een betrouwbaar artikel is.)

    Wat mij echter niet duidelijk is in dit artikel is wanneer dit alcoholverbod ingevoerd is of wordt. De afgelopen tijd ben ik namelijk op een gala geweest dat onder de FOG viel, maar hier werd wel degelijk alcohol geschonken.

    Ik zit dus nog met de vraag van wanneer dit verbod van de FOG is ingevoerd. Heeft iemand hier meer duidelijkheid over?

    En wat zijn jullie meningen/visies over dit onderwerp?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Persoonlijk ben ik ook van mening dat alcohol niet gelegaliseerd moet worden op vechtsportevenementen. Het brengt naar mijn mening meer narigheid met zich mee dan iets positiefs. Al weet ik niet in hoeverre de problemen rondom vechtsportevenementen worden veroorzaakt door alcohol...

  3. #3
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Alcohol is toch al legaal?

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Alcohol is toch al legaal?
    Ik formuleer enkel de stelling op deze manier. Volgens de bron is het bij de FOG niet toegestaan. Iemand meer duidelijkheid hierover?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Oké. Nou ja. Mij maakt het allemaal geen ene flikker uit. Ik kijk liever veilig vanaf mijn bank UFC op de tv. Verder dan dat zal het wel nooit komen.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Oké. Nou ja. Mij maakt het allemaal geen ene flikker uit. Ik kijk liever veilig vanaf mijn bank UFC op de tv. Verder dan dat zal het wel nooit komen.
    De stelling is meer bedoeld naar de Nederlandse evenementen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Betet niet. Sowieso niet bij kickboksen en mma. Bij boksen kan prima en gebeurd ook

  8. #8
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    De stelling is meer bedoeld naar de Nederlandse evenementen.
    Ach ja, ze doen maar.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    1.551
    vCash
    126200

    Default

    Is alleen maar meer narigheid.

  10. #10
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    gewoon geen alcohol bij evenementen!

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    geen alcohol op evenementen
    Be a Warrior, not a Worrier

  12. #12
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Geen alcohol op sportevenementen.



  13. #13
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Iemand meer duidelijkheid over de FOG?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  14. #14
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    566
    vCash
    141766

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Iemand meer duidelijkheid over de FOG?
    http://oostersegevechtskunsten.nl/
    Met sportieve groet,
    Pavani

  15. #15
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    geen alcohol.

  16. #16
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    158
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou zeggen absoluut niet. In Eindhoven word Fightsensation III (A gala) op 25 januari voor de derde keer georganiseerd zonder alcohol. Vanaf de 1e keer is dat het geval en aankomende edities zal dat niet anders zijn. Dit om de simpele reden dat men niet voor andere doelen het event moeten bezoeken behalve te genieten van wedstrijden en namelijk niet de tafelkosten eruit proberen te drinken met allerlei gevolgen van dien. Vele andere promotors hebben de organisatoren van dit gala voor gek verklaard omdat de tafelverkoop ver achter zou blijven als je het alcohol component weglaat. Ik kan hen nu vertellen dat als je alcohol weglaat en die bespaarde kosten weer extra investeert in het beter aankleden van het vipdek/tafels (extra bediening, 3 gangen menu, aankleding etc en een top MM) dat zorgt voor continuiteit van je event en voor tevreden bezoekers die een jaar later weer terugkomen. Wat mij betreft weg met dat alcohol zeker in deze tijd waar een donkere wolk boven onze sport hangt!!

  17. #17
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Alcohol gewoon weglaten bij vechtsportevenementen! Bezoekers hiervan bewijzen al jaren dat ze daar niet mee om kunnen gaan...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  18. #18

    Default

    sport en alcohol gescheiden houden.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  19. #19
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Alcohol is voor de meeste mensen geen probleem. Helaas voor een minderheid wel met als gevolg narigheid.
    Nee dus.

  20. #20
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    253
    vCash
    126000

    Default

    Wat een gelul, ik ben een blije consument van alcoholische dranken en heb menig gala bezocht, zowel als trainer/begeleider of als supporter. Nog nooit heb ik de drang gevoeld de boel op te stoken of eens lekker kort en klein te slaan. Het zijn de zwakzinnigen onder ons die zich niet kunnen gedragen, en daar hebben ze vast geen alcohol voor nodig.

    Sterker nog, dankzij een pilschje of twee heb ik menig gala tot u het einde vol weten te houden, bijv. Staredown 5, wat een slijtageslag
    Last edited by johnmixfight; 03-12-2013 at 20:52.

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Solo View Post
    Idiote stelling. Iedereen weet dat alcohol gepaard gaat met geweld. Vooral in zulk soort evenementen.
    Waarom een idiote stelling? Het gebeurd tot op heden regelmatig dat een evenement gepaard gaat met alcohol. Schijnbaar zijn er dus genoeg voorstanders.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #22
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by johnmixfight View Post
    Wat een gelul, ik ben een blije consument van alcoholische dranken en heb menig gala bezocht, zowel als trainer/begeleider of als supporter. Nog nooit heb ik de drang gevoeld de boel op te stoken of eens lekker kort en klein te slaan. Het zijn de zwakzinnigen onder ons die zich niet kunnen gedragen, en daar hebben ze vast geen alcohol voor nodig.

    Sterker nog, dankzij een pilschje of twee heb ik menig gala tot u het einde vol weten te houden, bijv. Staredown 5, wat een slijtageslag
    Als ik je goed begrijp trek jij de conclusie dat alcohol iemand niet agressiever maakt uit het feit dat jij niet agressief van alcohol wordt?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  23. #23
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Iemand meer duidelijkheid over de FOG en Alcohol? Of kan de FOG, indien zij dit hier lezen, hier zelf helderheid over geven?

    (De website van de FOG geeft geen duidelijkheid hierover.)
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  24. #24
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Iemand meer duidelijkheid over de FOG en Alcohol? Of kan de FOG, indien zij dit hier lezen, hier zelf helderheid over geven?

    (De website van de FOG geeft geen duidelijkheid hierover.)
    Over je eerdere link: Het is de gemeente Noord-Holland Noord die een alcoholverbod hanteert, niet de FOG.

    Ik denk niet dat de FOG al een uitspraak hierover heeft gedaan.

  25. #25
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    253
    vCash
    126000

    Default

    Neem me niet kwalijk Pansier, ik dacht dat je een open vraag stelde vwb. alcohol op vechtsport evenementen. Ik had niet door dat ik het met je eens moest zijn. Laten we het anders mijn mening noemen, ik heb er geen onderzoek naar gedaan tenslotte.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •