MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 51 to 75 of 123
  1. #51
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    X2 hell yeah

    Ik word gek van al die verkeerd geinformeerde pussies hier die alles geloven wat de Westerse mainstream media hun voorkauwen. Totaal andere percepties. Mensen zouden zich juist een beetje meer moeten verdiepen in de Russische volksziel en beweegredenen van zo'n inmens grote en heftige natie. Poetin biedt m.i. eigenlijk alleen maar gezond en voor hun noodzakelijk tegenwicht aan de huidige westerse krankzinnigheid en de dwangmatige (politieke, sociologische, economische) neuroses die daar uit voortkomen.
    Dat de Westerse Mainstream media liegt is mij zeker bekend, wat veel mensen niet lijken te begrijpen is dat Rusland nou niet bepaald beter is. In het Westen komen geheimen vaak genoeg naar boven, in Rusland worden deze begraven samen met de journalist die er achter kwam. Poetin lulde eerder doodleuk dat er geen Russische troepen in de oekraine waren.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  2. #52
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Ik moet lachen om mensen die Putin vergelijken met Hitler. Jullie laten je brainwashen door de EU. Lees onderstaand bericht uit de Volkskrant.


    Gelekt: 'Lid nieuwe coalitie Kiev gaf opdracht te schieten op demonstranten'
    Door: Sacha Kester − 05/03/14, 17:17

    © AFP. Catherine Ashton, op bezoek in Kiev, legt bloemen neer voor de mensen die zijn omgekomen door kogels van sluipschutters.
    De scherpschutters die vorige maand in de Oekraïense hoofdstad Kiev op demonstranten hebben geschoten, zouden niet door president Viktor Janoekovitsj zijn ingezet maar door iemand die deel uitmaakt van de nieuwe coalitie. Dat suggereert de Estlandse minister van Buitenlandse Zaken Urmas Paet in een telefoongesprek met de buitenlandcoördinator van de Europese Unie, Catherine Ashton.


    Het is uitermate storend dat de nieuwe coalitie niet wil onderzoeken wat er daadwerkelijk gebeurd is
    Het gesprek is uitgelekt en op het internet geplaatst. Het Estlandse ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt tegenover de zender Russia Today dat de opname echt is.

    Paet bracht op 25 februari een bezoek aan Kiev, een paar dagen nadat de Oekraïense president Viktor Janoekovitsj de benen had genomen. Een week eerder waren zo'n honderd mensen om het leven gekomen doordat scherpschutters op betogers begonnen te schieten. Het parlement van Oekraïne houdt Janoevitsj hiervoor verantwoordelijk.

    Iemand uit de nieuwe coalitie
    'Er wordt meer en meer gedacht dat niet Janoekovtisj, maar iemand van de nieuwe coalitie achter de scherpschutters zat', zegt Paet in het telefoongesprek met Ashton dat op 26 februari plaatsvond. 'Het is uitermate storend dat de nieuwe coalitie niet wil onderzoeken wat er daadwerkelijk gebeurd is.'

    'Ik denk dat we dat wel willen onderzoeken', antwoordt Ashton. 'Ik bedoel, dat had ik nog niet gehoord. Dat is interessant. Goh.'

    De Estlandse minister vertelt over de bevindingen van 'Olga', een vrouw die een groep artsen zou vertegenwoordigen en die Ashton lijkt te kennen. 'Uit al het bewijs blijkt dat mensen die zijn vermoord door scherpschutters (...), dus zowel politiemensen als mensen van de straat, dat het dezelfde scherpschutters waren die op beide partijen schoten.'

    Hierop reageert Ashton met de woord: 'Well, ja... Dat is... Dat is verschrikkelijk.'

    Paet concludeert dat deze hele gang van zaken de nieuwe coalitie 'van het begin af aan in diskrediet brengt'.

    'Een smerig verleden'
    Eerder in het telefoongesprek geeft de Estlandse minister al aan dat zijn eerste indruk van de situatie in Kiev niet zo goed is. De Oekraïense bevolking zou haar nieuwe leiders niet vertrouwen en politici die deel willen uitmaken van de nieuwe regering zouden 'een smerig verleden' hebben.

    'Minister Paet gaf een samenvatting van wat hij een dag eerder in Kiev had gehoord, en gaf aan bezorgd te zijn over de situatie', zegt het Estlandse ministerie van Buitenlandse Zaken in een reactie. 'Hij gaf niet zijn oordeel over het aandeel van de oppositie in het geweld.'

    De woordvoerster van Ashton liet weten geen commentaar te geven op gelekte telefoongesprekken.

    In het filmpje hieronder in het gesprek tussen Paet en Ashton te horen. De opmerkingen over de sluipschutters komen rond 8.25 minuten. Waarschuwing: er zijn in het filmpje bloederige beelden te zien.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZEgJ0oo3OA8

  3. #53
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Asura, wil je deze problematiek linken aan de Islam? Jij bent daar zo goed in. Ben benieuwd.
    Als iets met de Islam te maken heeft link ik het er graag aan. Er wonen wel veel Moslims in de Krim die waarschijnlijk afstammen van de Moslims die ergens rond de 10e eeuw vele Slavische gevangenen richting het midden-oosten stuurden, zover ik dacht over de zwarte zee richting Anatolië. Het is een flinke tijd terug dat ik er over las, dus vergeef mijn onwetendheid op dit gebied Dit conflict heeft natuurlijk niets met de Islam te maken, sterker nog, de Moslims staan voor een groot deel aan de kant van de nationalisten, maar ze spelen geen werkelijke rol van belang,hun motieven voor het steunen van de nationalisten lijken mij ook niet voort te komen uit religieuze motieven. Het is wel een interessant verleden daar in de krim overigens, het doet denken aan de slavenpoort in Kreta tussen de 8e en 10e eeuw, waar Islamitische belegeraars gevangen Europeanen uit Griekenland en andere delen van Europa vastzetten om ze later te transporteren naar Noord-Afrika. De slavenpoort werd bevrijd door Nikephoros Phokas rond 960.



    De slavenhandel in Europese slaven ging door tot ruwweg begin 19e eeuw toen de Verenigde Staten onder het kommando van Thomas Jefferson de slavenpoorten in onder andere Tripoli aanviel om de Noord-Afrikanen te dwingen de slavenhandel op te geven. Uiteraard bleven men nog handelen in zwarte Afrikanen tot diep in de 20e eeuw,niet met de Europeanen uiteraard, totdat men dit onder druk van het Westen moesten afschaffen.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  4. #54
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Als iets met de Islam te maken heeft link ik het er graag aan. Er wonen wel veel Moslims in de Krim die waarschijnlijk afstammen van de Moslims die ergens rond de 10e eeuw vele Slavische gevangenen richting het midden-oosten stuurden, zover ik dacht over de zwarte zee richting Anatoli�. Het is een flinke tijd terug dat ik er over las, dus vergeef mijn onwetendheid op dit gebied Dit conflict heeft natuurlijk niets met de Islam te maken, sterker nog, de Moslims staan voor een groot deel aan de kant van de nationalisten, maar ze spelen geen werkelijke rol van belang,hun motieven voor het steunen van de nationalisten lijken mij ook niet voort te komen uit religieuze motieven. Het is wel een interessant verleden daar in de krim overigens, het doet denken aan de slavenpoort in Kreta tussen de 8e en 10e eeuw, waar Islamitische belegeraars gevangen Europeanen uit Griekenland en andere delen van Europa vastzetten om ze later te transporteren naar Noord-Afrika. De slavenpoort werd bevrijd door Nikephoros Phokas rond 960.

    http://calvaryguard.com/ru/images/foka.jpg

    De slavenhandel in Europese slaven ging door tot ruwweg begin 19e eeuw toen de Verenigde Staten onder het kommando van Thomas Jefferson de slavenpoorten in onder andere Tripoli aanviel om de Noord-Afrikanen te dwingen de slavenhandel op te geven. Uiteraard bleven men nog handelen in zwarte Afrikanen tot diep in de 20e eeuw,niet met de Europeanen uiteraard, totdat men dit onder druk van het Westen moesten afschaffen.
    Haha je bent vermakelijk. Reps
    Max. 400 x 125

  5. #55
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post


    De slavenhandel in Europese slaven ging door tot ruwweg begin 19e eeuw toen de Verenigde Staten onder het kommando van Thomas Jefferson de slavenpoorten in onder andere Tripoli aanviel om de Noord-Afrikanen te dwingen de slavenhandel op te geven. Uiteraard bleven men nog handelen in zwarte Afrikanen tot diep in de 20e eeuw,niet met de Europeanen uiteraard, totdat men dit onder druk van het Westen moesten afschaffen.
    Jefferson was president. Hij had niet het bevel ter plekke. En het ging niet om de slavenhandel maar om dat de VS weigerden de noord-Afrikaanse piratenstaten tribuut te betalen.

  6. #56
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Jefferson was president. Hij had niet het bevel ter plekke. En het ging niet om de slavenhandel maar om dat de VS weigerden de noord-Afrikaanse piratenstaten tribuut te betalen.
    Dat zei ik ook nergens, in Amerika is de president automatisch de opperbevelhebber. Jefferson had uiteraard andere zaken aan zijn hoofd dan Algerije, Libië en Tunesië binnen te vallen als president.De tribuut werd betaald om de piraten ervan te weerhouden zowel buit als slaven van de Amerikaanse schepen te roven, net zoals ze dit bij Europese schepen deden. Om deze reden werden de slavenpoorten in die landen geneutraliseerd.

    Één van de lokale bevelhebbers was officier Stephen Decatur, hier afgebeeld liggend onder een boze Mohammedaan
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  7. #57
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Financial & Energy warfare met de gehele wereld als speelveld. In dit geval de voortuin van Rusland.

  8. #58
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    http://scgnews.com/videos-from-ukrai...never-show-you

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Poetin lulde eerder doodleuk dat er geen Russische troepen in de oekraine waren.
    Tja je moet een hond ook geen stok geven om je mee te slaan
    (of hoe ging dat spreekwoord ook alweer )

  9. #59
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Waar doel je precies op?
    Een van de eerste ambtsbeslissingen die de nieuwe (niet-gekozen) regering voltrok, was het intrekken van een wet die het Russisch (maar ook Bulgaars en Hongaars) officieel erkent als regionale taal. Op grond van die wet hebben inwoners uit bepaalde regio's formeel het recht hun taal te gebruiken. Vergelijk het met de wet die het mogelijk maakt voor Friezen in Nederland om in het Fries te kunnen communiceren met (regionale) overheidsinstanties e.d. Nou kun je je afvragen of dit nou zo'n big deal is, maar er zijn ontzettend veel Russen in Oekraïne die alleen Russisch spreken. Door het afschaffen van die wet worden die mensen dus in een klap monddood gemaakt.

    Als je dan als Krim-inwoner ook nog eens dit soort beelden op tv ziet:



    En de protesterdende hordes in koor "vermoord alle Russen" hoort roepen, dan snap ik heel goed dat men zich daar in de Krim heeft georganiseerd en hun broeders in Rusland om hulp heeft gevraagd.

  10. #60
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Ik heb ook nogal gemengde gevoelens bij het feit dat Westerse media,de EU en de de VS Poetin afschilderen als de grote slechterik...kan me behoorlijk vinden in de woorden van Poetin dat de huidige regering in de Oekraine aan de macht is gekomen door een ordinaire coupe
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  11. #61
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Ik moet lachen om mensen die Putin vergelijken met Hitler. Jullie laten je brainwashen door de EU. Lees onderstaand bericht uit de Volkskrant.


    Gelekt: 'Lid nieuwe coalitie Kiev gaf opdracht te schieten op demonstranten'
    Door: Sacha Kester − 05/03/14, 17:17

    � AFP. Catherine Ashton, op bezoek in Kiev, legt bloemen neer voor de mensen die zijn omgekomen door kogels van sluipschutters.
    De scherpschutters die vorige maand in de Oekra�ense hoofdstad Kiev op demonstranten hebben geschoten, zouden niet door president Viktor Janoekovitsj zijn ingezet maar door iemand die deel uitmaakt van de nieuwe coalitie. Dat suggereert de Estlandse minister van Buitenlandse Zaken Urmas Paet in een telefoongesprek met de buitenlandco�rdinator van de Europese Unie, Catherine Ashton.


    Het is uitermate storend dat de nieuwe coalitie niet wil onderzoeken wat er daadwerkelijk gebeurd is
    Het gesprek is uitgelekt en op het internet geplaatst. Het Estlandse ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt tegenover de zender Russia Today dat de opname echt is.

    Paet bracht op 25 februari een bezoek aan Kiev, een paar dagen nadat de Oekra�ense president Viktor Janoekovitsj de benen had genomen. Een week eerder waren zo'n honderd mensen om het leven gekomen doordat scherpschutters op betogers begonnen te schieten. Het parlement van Oekra�ne houdt Janoevitsj hiervoor verantwoordelijk.

    Iemand uit de nieuwe coalitie
    'Er wordt meer en meer gedacht dat niet Janoekovtisj, maar iemand van de nieuwe coalitie achter de scherpschutters zat', zegt Paet in het telefoongesprek met Ashton dat op 26 februari plaatsvond. 'Het is uitermate storend dat de nieuwe coalitie niet wil onderzoeken wat er daadwerkelijk gebeurd is.'

    'Ik denk dat we dat wel willen onderzoeken', antwoordt Ashton. 'Ik bedoel, dat had ik nog niet gehoord. Dat is interessant. Goh.'

    De Estlandse minister vertelt over de bevindingen van 'Olga', een vrouw die een groep artsen zou vertegenwoordigen en die Ashton lijkt te kennen. 'Uit al het bewijs blijkt dat mensen die zijn vermoord door scherpschutters (...), dus zowel politiemensen als mensen van de straat, dat het dezelfde scherpschutters waren die op beide partijen schoten.'

    Hierop reageert Ashton met de woord: 'Well, ja... Dat is... Dat is verschrikkelijk.'

    Paet concludeert dat deze hele gang van zaken de nieuwe coalitie 'van het begin af aan in diskrediet brengt'.

    'Een smerig verleden'
    Eerder in het telefoongesprek geeft de Estlandse minister al aan dat zijn eerste indruk van de situatie in Kiev niet zo goed is. De Oekra�ense bevolking zou haar nieuwe leiders niet vertrouwen en politici die deel willen uitmaken van de nieuwe regering zouden 'een smerig verleden' hebben.

    'Minister Paet gaf een samenvatting van wat hij een dag eerder in Kiev had gehoord, en gaf aan bezorgd te zijn over de situatie', zegt het Estlandse ministerie van Buitenlandse Zaken in een reactie. 'Hij gaf niet zijn oordeel over het aandeel van de oppositie in het geweld.'

    De woordvoerster van Ashton liet weten geen commentaar te geven op gelekte telefoongesprekken.

    In het filmpje hieronder in het gesprek tussen Paet en Ashton te horen. De opmerkingen over de sluipschutters komen rond 8.25 minuten. Waarschuwing: er zijn in het filmpje bloederige beelden te zien.

    https://www.youtube.com/watch?v=ZEgJ0oo3OA8
    Dus wij mogen de westerse media niet geloven omdat er iemand zou zijn die misschien suggereert dat er mogelijkerwijze een mogelijkheid zou bestaan dat iemand van de oppositie misschien zelf het bevel zou hebben gegeven om te schieten. Althans dat heeft iemand gehoord van de slager van zijn neef en daar de buurman van.

    Het is wel grappig om te lezen dat degenen die keihard roepen dat anderen dom en achterlijk zijn zelf op zeer naïeve wijze achter de andere kant aanlopen.

  12. #62
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Ik weet niet of je op mij doelt maar ik zeg niet dat je de Westerse media niet moet geloven....ik zeg dat ik er vraagtekens bij zet,zoals je bij de Russische media natuurlijk nog veel grotere vraagtekens kunt zetten,maar dat terzijde.... Ik mag toch hopen dat je wel begrijpt dat Westerse landen,de EU in het bijzonder,er belang bij menen te hebben dat de bevolking hier meent dat "wij" (de EU,de nieuwe Oekrainese regering) de goeden zijn en Poetin (de Russen) de slechten....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  13. #63
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Dit doet me denken aan de situatie in Syrië. Toen daar het conflict oplaaide werden we ook dagelijks door de media gebombardeerd met het beeld dat Assad een duivelse dictator is en dat hij zijn 'eigen bevolking' aan het slachten was. Later bleek het toch iets genuanceerder in elkaar te steken...

  14. #64
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Ik denk dat de enige die weten hoe en waarom putin en vriendjes zelf zijn, de rest is aan het speculeren.

  15. #65
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Originally Posted by Asura
    Poetin lulde eerder doodleuk dat er geen Russische troepen in de oekraine waren.

    moet meteen aan deze denken "there are no american tanks in iraq"

  16. #66
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Haha...wat een cultfiguur was dat zeg.........
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  17. #67
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Ik weet niet of je op mij doelt maar ik zeg niet dat je de Westerse media niet moet geloven....ik zeg dat ik er vraagtekens bij zet,zoals je bij de Russische media natuurlijk nog veel grotere vraagtekens kunt zetten,maar dat terzijde.... Ik mag toch hopen dat je wel begrijpt dat Westerse landen,de EU in het bijzonder,er belang bij menen te hebben dat de bevolking hier meent dat "wij" (de EU,de nieuwe Oekrainese regering) de goeden zijn en Poetin (de Russen) de slechten....
    Je kunt toch moeilijk tegenspreken dat wij het democratisch gezien iets beter voor elkaar hebben dan dat de russen dat hebben. daar verdwijnen nog dagelijks mensen naar de goelag omdat ze een afwijkende mening hebben.
    Heer putin poetst de logo's van de tanks, haalt de nummerborden er af en marcheert de Krim binnen.

    Dan kun je dat wel afdoen als westerse propaganda maar die Russen hebben nog een lange weg te gaan naar democratie.
    Ik ben het met je eens dat dit een lastig conflict is maar roepen dat je er niks mee te maken hebt en ondertussen gewoon ter bescherming van je eigen volk een land binnenvallen (waarvan inderdaad 58% dat best vind) is niet de manier om het te doen.

    De afgezette president was een potentaat (en vriend van de russen) die 14 miljard naar zijn eigen familie heeft doorgespeeld en het land naar de afgrond heeft gebracht. Dat kun je westerse propaganda noemen maar ik denk dat dat wel aardig klopt.
    Of de oppositie een haar beter is dat denk ik niet (macht corrumpeert). Behalve misschien Klitschko zelf want die hoeft het voor de centen niet te doen.

  18. #68
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Natuurlijk zit het hier democratisch een heel stuk beter in elkaar,al is de EU nu toch ook niet bepaald een democratisch iets te noemen maar goed....spreek ik ook absoluut niet tegen maar wanneer Poetin zegt de Russen in de Krim te willen beschermen (geloof 58% van de bevolking daar) kan ik me daar zeer zeker iets bij voorstellen,zeker na het zien van de vele beelden van allerlei rare neo nazistische snuiterd gewapend met knuppels en pistolen die ropen dat Russen afgemaakt moeten worden...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  19. #69
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Heer putin poetst de logo's van de tanks, haalt de nummerborden er af en marcheert de Krim binnen.
    Waar blijkt dat uit? Zijn daar beelden van? Ik heb beelden van een Russische tank op CNN gezien, maar die bleek achteraf in Rusland te zijn gefilmd.

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    De afgezette president was een potentaat (en vriend van de russen)
    Hij was een democratisch verkozen president, die naar aanleiding van de rellen vervroegde verkiezingen heeft laten uitschrijven. De verkiezingen zouden komende zomer plaatsvinden.

  20. #70
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    De afgezette president was een potentaat (en vriend van de russen) die 14 miljard naar zijn eigen familie heeft doorgespeeld en het land naar de afgrond heeft gebracht. Dat kun je westerse propaganda noemen maar ik denk dat dat wel aardig klopt.
    Of de oppositie een haar beter is dat denk ik niet (macht corrumpeert). Behalve misschien Klitschko zelf want die hoeft het voor de centen niet te doen.
    Heb jij bewijzen dat de afgezette president 14 miljard heeft doorgespeeld? Dat de Oekraïne bankroet is, ligt trouwens echt niet alleen aan hem, maar ook zijn voorgangers. Dus ook de oppositie.


    Belachelijk dat de EU in deze bodemloze put 11 miljard inpompen. Het geld klotst hier tegen de muren zeker.

  21. #71
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    De EU is gevaarlijker voor ons dan Poetin....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  22. #72
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    De EU is gevaarlijker voor ons dan Poetin....
    Dat denk ik dus ook. de EU is gewoon de nieuwe USSR, maar helaas hebben weinig mensen dat nog maar door.

  23. #73
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Mijn familie woont in mariupol, donetsk. Zuidoost oekraine. Daar waar iedereen russisch spreekt. Wilt dat zeggen dat ze pro russisch zijn? Sommige wel sommige niet. Maar het merendeel van hun voelt zich oekrainer, ondanks dat ze russisch spreken. Iedereen daar kan er ook russische staats televisie kijken. De pro russische mensen kijken dat ook alleen. Wat fox is in amerika voor de republikeinen, is russia 1 voor de pro russen. Ze worden er compleet gebrainwashed met alleen russische propaganda. Men denkt daar dat wat in kiev is gebeurd, alleen door facisten en extreem rechtse mensen is opgezet die alles en iedereen wat russisch spreken weg willen hebben uit oekraine. Dat is gewoon totale onzin. Ja er hebben dat soort mensen mee geholpen met de president weg te jagen, maar het merendeel in kiev waren gewone mensen die vrede willen en een einde aan de macht van de oude president. De president en zijn aanhang staat al jaren synoniem voor corruptie, en de mensen waren dat gewoon beu. Rusland grijpt dit gewoon aan om krim weer te terug krijgen, en misschien zelfs andere delen van de oekraine. Maar hoe dan ook, als je putin gelooft, dan geloof je ook dat george bush een eerlijke president was, putin is 10 keer erger. Hij heeft schijt aan zijn eigenvolk, als je in rusland protesteert tegen hem, dan Mag je 3 jaar naar siberie. Gisteren zijn er weer 300 personen opgepakt tijdens een anti oekriane demonstratie in moskou. wat gebeurd met hun? Waarom zou hij zich nu wel interesseren en zorgen maken over 'zijn' russisch sprekende volk buiten rusland..? Ook alleen maAr omdat er iets te halen valt, de krim zelf, anders boeide het hem ook niets.
    Last edited by MB667; 06-03-2014 at 14:15.


    op de vot dermit

  24. #74
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Zal ik dan maar?

    Punt 1. De huidige president is op democratische wijze verkozen.
    Punt 2. Ukraine is een land met twee grote bevolkingsgroepen. Enerzijds Ukrainiers en anderszijds Russen. Binnen Ukraine bestaan er partijen en groepen mensen die de Russen niet mogen, op z'n zachts gezegd.
    Punt 3. Kunnen jullie het je nog herinneren, zo'n half jaar geleden ongeveer wou het Westen een overeenkomst met Ukraine sluiten. Uiteindelijk kwam Rusland met een beter bod, waardoor Ukraine het aanbod van het Westen afwees en verder in zee ging met de Russen. De oppositie in Ukraine is fel gekant tegen Rusland en haat de coalitie om dit besluit. De oppositie doet er alles aan om de huidige coalitie uit de regering te werken, alleen kunnen zij dat niet via de normale politieke middelen die zij tot hun beschikking hebben. Gezien deze constatering hebben zij besloten om zich dan maar te wenden aan geweld.
    punt 4. Dat Ukraine uiteindelijk het aanbod van het westen afwees en in zee ging met Rusland, was een grote bitchslap in het gezicht van het westen. Zij willen dit besluit van Janoekovits ongedaan maken en ervoor zorgen dat Ukraine met het westen gaat samenwerken, in plaats van met Rusland. Het westen is er altijd bij gebaat om Rusland te isoleren. Dit doen zij door Rusland te omsingelen met bondgenootschappen.
    Punt 5. Het westen steunt de oppositie. Echter weet het westen dat de oppositie grotendeels bestaat uit anarchisten, nazi's en criminelen. Maar dat maakt het westen niks uit hoor. Het gaat hen erom dat Ukraine samenwerkt met het westen en dat zij Rusland kunnen isoleren. Wat dat betreft zou het westen zijn moeder verkopen om er een slaatje uit te slaan. Als het aan het Westen ligt, wordt Ukraine op korte termijn een tweede Syrie. Als ze die deal uiteindelijk maar met de oppositie kunnen sluiten.
    Punt 6. De oppositie, waaronder de anarchisten, nazi's en criminelen hebben in principe een Coupe gepleegd en de president verdreven. Alles wat nu gebeurd is gewoon illegaal. Het westen steunt een coupe, nazi's, criminelen en anarchisten. Deze mensen hebben met hun anti russische sentimenten zelfs de peilen op de Krim gericht om Russen te onderdrukken. Hiernaast hebben de Russen een legerbasis op de Krim die ze moeten beschermen.
    Punt 7. Putin heeft het aantal Russiche soldaten op de Krim op laten lopen tot ruim 15.000. Zij beschermen de russiche mensen en hun legerbasis op de Krim. Hierbij moet worden verteld dat dit op verzoek gebeurd. De burgermeester van het Krim heeft aan Rusland gevraagd om hen te komen beschermen op de Krim en de legerbasis te beschermen. Ook de legale president van Ukraine staat hier achter.
    Punt 8. huh, heeft het westen niet al de afgelopen 10 jaar bijna alle landen in het midden oosten aangevallen of voor een opstand in die landen gezorgd, zodoende miljoenen slachtoffers zijn gevallen. Schonden zij de soevereiniteit niet van al die landen? Zei Rusland hier iets over? Nu gaat het westen een coupe steunen dat wordt uitgevoerdt door criminelen, anarchisten en nazi's en wanneer rusland op verzoek van de burgemeester en de president van ukraine de krim beschermt, gaat het westen zeuren over soevereiniteit.

  25. #75
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Rusland is een eng land waar het grootste gedeelte van de bevolking heel arm, onopgeleid en verslaafd aan drugs en alcohol is. Zij worden middels staatspropaganda kort gehouden. iedereen die een mening heeft die afwijkt wordt gedeporteerd of ge�ntimideerd. En dat is geen mening maar dat zijn keiharde feiten die elke dag weer naar boven komen borrelen.

    Dat kan ook bijna niet anders omdat ze tot voor kort een communistisch land waren en het kost een paar generaties om dat van je af te schudden. Het enige land wat daar min of meer succesvol uitgekomen is is tjechie; de rest heeft nog een paar generaties te gaan.

    Oekra�ne zou echt veel beter af zijn als ze meer met het westen op zouden trekken. Sterker nog, Rusland zou dat ook zijn. Het is niet voor niks dat alle ex-oostblok en ex-sovjet staten die een beetje groei hebben graag bij de EU willen horen. Wij zijn hoger opgeleid hebben een betere economie (ondanks de crisis) en een betere gezondheid.

    Rusland probeert wanhopig de boel bij elkaar te houden maar gaan dat gewoon niet redden. De russische elite trekt weg naar het buitenland.
    Last edited by Bromios; 06-03-2014 at 14:28.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •