MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 9 of 9
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Camerabg1 Mixfight.nl in gesprek met Raymond Jarman

    Tekst: Chris van der Meijde
    Foto's: Chris van der Meijde

    Raymond Jarman staat zondag a.s. voor wellicht een van de grootste uitdagingen van zijn carrière. Dan zal hij in Den Haag op het Fight Club Den Haag gala een greep doen naar de Europese titel. Om deze belt om te kunnen laten hangen zal hij daarvoor wel Pieter Buist moeten zien te verslaan. En zeker gezien de media battle die beide vechters op internet voeren zal dat geen makkelijke opgave worden.

    Aan de Raymond zal het zeker niet liggen want wie deze vechter kent weet dat het een knokker pur sang is die tot het uiterste gaat in de ring. Met zijn 33-jaar is Raymond een gelouterde vechter die al bijna 15 jaar de ring betreedt in het MMA en al ruim 60 partijen op zijn naam heeft staan. Met zijn aanvallende stijl, sterke incasserings vermogen en soms zeer onorthodoxe technieken hebben bijna al deze partijen een grote overeenkomst. Namelijk dat er altijd spektakel was en het publiek waar voor zijn geld kreeg als Raymond in actie kwam. Ongeacht of hij nu won of verloor.

    Mixfight.nl spraak met Raymond over zijn komende gevecht en over zijn carrière.




    Raymond a.s. zondag vecht je voor de Europese titel in Den Haag. Maar laten we eerst even terug gaan naar het begin. Hoe en waarom ben je met vechtsporten begonnen?

    Toen ik jong was was altijd een jong mannetje en ik mocht toen een sport uitkiezen om te gaan beoefenen. Ik was toen 4 jaar en bij het Judo gaan kijken en daar viel mijn keuze meteen op. Vond het ook heel leuk en ben vanaf toen altijd bezig geweest met de vechtkunst.


    Hoe ben je uiteindelijk van het Judo bij het MMA terechtgekomen?

    In de loop der jaren was ik naast het Judo ook diverse andere vechtsporten gaan doen en men vroeg mij om ook eens mee te doen met een MMA training. Ik vond het gelijk leuk en sindsdien ben ik het MMA blijven doen. Ik ben ook meteen bij de sport betrokken geraakt en ging bij trainingsmaatjes kijken als ze wedstrijden hadden. Toen wist ik dat ik dat ook eens wou doen om in een ring MMA partijen te vechten. Ik hou van sport in competitie verband. Judo wedstrijden of karate ik vond het allemaal schitterend. En het MMA is de ultieme test voor je zelf zijn. De beste manier om je vechtkunsten te testen.




    Wanneer was het dat je je eerste partij vocht en hoe heb je dat beleefd?

    Ik was een jaar of 20 toen ik mijn eerste partij vocht. Hoewel ik al mijn hele leven lang al meedeed aan wedstrijden in diverse vechtsporten was de spanning voor mijn eerste MMA partij erg hoog. Vanaf mijn opkomst kwam ik in een soort tunnel visie en ondanks dat ik die eerste partij verloor vond ik het ontzettend gaaf en wou ik zo snel mogelijk weer een partij knokken.


    Ondertussen ben je bijna 15 jaar en een partijtje of 60 verder. Als je terugkijk wat zie je dan als je beste partij?

    Denk de partij die ik in Brazilië vocht. Het publiek was daar super en ik won de partij met een gesprongen knie gevolgd door een ground and pound.




    Ook nog een partij waar je liever niet aan terug denkt en die je als de slechtste ziet?

    Een partij die ik in Spanje vocht en na 30 seconden verloor op KO. Dan heb je zo hard ergens naar toe getraind en dan loop je net effe tegen een verkeerde stoot aan. Heb je ook niets kunnen laten zien.


    Opvallend is dat we je maar weinig in Nederland in actie zien maar ondertussen zeer actief ben in het buitenland. Wat zijn landen waar je hebt gevochten?

    Dat zijn ondertussen heel wat landen. Denk dat ik zo’n beetje overal in de EU wel heb gevochten. Vooral veel in landen als Denemarken, Zweden, Duitsland, Engeland, Finland, Zwitserland, Luxemburg maar ook in Oost-Europese landen en Brazilië.


    Wat vond je de meest bijzondere van je buitenlandse reizen om te vechten?

    Denk Finland. Het was heel bijzonder om op de Noordpool te vechten. Maar ook een keer in Duitsland was een hele aparte en bijzondere ervaring toen ik bij de Hells Angels vocht.




    Wat voor een type vechter ben je en wat zijn je sterke punten?

    Ben erg sterk op de grond, kan een hoop incasseren maar vooral dat je nooit kan verwachten wat ik van plan ben en ga doen is een sterk punt van me.


    Heb je zelf nog vechters die een voorbeeld voor je zijn?

    Melvin Manhoef, een mooie en explosieve vechter die keihard traint. Maar ook Anderson Silva, een legende. En zo zijn er wel meer eigenlijk.


    A.s. zondag is voor jou een bijzonder dag want dan vecht je voor de Europese titel tegen Pieter Buis. Wat weet je van je tegenstander?

    Nieuw bloed. Een jonge die goed kan kickboksen en staand dus erg sterk is. Hij heeft veel kracht en is sterk en een vechter die hard traint en zijn sport serieus neemt. Maar ook op de grond is hij niet slecht en heeft goede swipes en kantelingen.




    Wat voor een partij hoop jij er zondag van te maken?

    Ik wil KO slaan. Liefst staand maar via een ground and pound is ook lekker!


    Op moment is er een kleine media battle bezig tussen jou en Pieter via enkele video’s. Heb je hier nog een boodschap voor hem?

    Pieter maak je borst maar nat. IK kom dit maal niet een beetje puntjes pakken. Ik ga je dit keer slopen.


    Nog een woord voor de fans en liefhebbers op Mixfight.nl

    Hoop dat jullie me weer komen steunen de 22e en in de toekomst. Zonder jullie worden wij niet gedragen. Ush!!

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Mooi verslag Chris! reps!
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Dank je wel Chris, leuk interview.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Goed bezig Chris, bedankt

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  5. #5
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Kijk uit naar de pot!

  6. #6
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    1.013
    vCash
    126000

    Default

    Mooi stuk Chris en Raymond! Wordt een knaller zondag!
    Fightsport Matchmaking



    Fightsport Matchmaking is sponsored by Cusley Boxing gear Home

  7. #7
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Laat iemand ajb die partij filmen want dat wordt een knaller!!!!
    Fighting is poetry in motion

  8. #8
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    286
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Laat iemand ajb die partij filmen want dat wordt een knaller!!!!
    Wordt niet gefilmd!
    Just be there!
    Santi....Ik zet je op de gastenlijst als je me plechtig beloofd volgende keer wederom in Den Haag te knokken!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Laat iemand ajb die partij filmen want dat wordt een knaller!!!!
    Ga verslag doen

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •