MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 26 of 26 FirstFirst ... 162223242526
Results 626 to 638 of 638
  1. #626
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Glen post het, waarom val je hem niet aan?

    Don't Quincy me please...#smh
    Over Quinsy gesproken, zijn interview in het programma Oog in Oog met Sven Kockelmann;

    http://tvblik.nl/oog-in-oog/quinsy-gario
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #627
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Glen post het, waarom val je hem niet aan?

    Don't Quincy me please...#smh
    Volgens mij ben jij gewoon de hele boel bij elkaar aan het trollen.

  3. #628
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Volgens mij ben jij gewoon de hele boel bij elkaar aan het trollen.
    Volgens zet jij al heel de week je schoentje

  4. #629
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Over Quinsy gesproken, zijn interview in het programma Oog in Oog met Sven Kockelmann;

    http://tvblik.nl/oog-in-oog/quinsy-gario
    hield zich prima staande trouwens

  5. #630
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    I hate Oprahs hairdooo in this videoclip, now I'm probably a racist


  6. #631
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    141
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik vond hem eigenlijk wel tegenvallen. Enorm eenzijdige berichtgeving. Hoop open deuren. Ik hoopte antwoord te krijgen op de vraag waarom de gemoederen zo hoog oplopen maar ik zie alleen een anti-piet promotie clip.
    Hoewel ze zeker niet 'neutraal' is (dat zegt ze zelf ook aan het begin) vind ik het zeker niet eenzijdig, ze laat ook zien waarom volgens haar mensen die zwarte piet in de huidige vorm willen behouden op deze manier reageren. Waarom de gemoederen zo hoog oplopen aan de kant van de zwarte mensen legt ze goed uit vind ik. Ze weerlegt tevens dat het zwarte piet dilemma iets van 'nu' is, maar dat veel langer speelt.
    Maar goed, de docu gaat verder dan zwarte piet. Het belicht het racisme dat nog steeds bestaat. Wij Nederlanders (even generaliseren) denken dat onze maatschappij totaal niet racistisch is, maar het tegendeel is gebleken door deze discussie.

    Ik vond het trouwens geniaal hoe ze met facebook bedreigingen omgingen.

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Over Quinsy gesproken, zijn interview in het programma Oog in Oog met Sven Kockelmann;

    http://tvblik.nl/oog-in-oog/quinsy-gario
    Heel irritant hoe lang Sven Kockelmann het blijft hebben over de financiële kwestie in deze zaak. Pure karakter moord die verder niets te maken heeft met de discussie.

  7. #632
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    hield zich prima staande trouwens
    Die man is een grap geworden met zijn gekronkel dat zijn tweetje omtrent de slachtoffers van MH17 nu plotseling ging over de kindertjes in de Gaza strook. Gewoon kansloos.


  8. #633
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Het brein werkt nu eenmaal o.b.v. vooroordelen. Rasicme is here to stay helaas. Met je kleine beetje bewust zijn moet je jezelf elke keer op wijze je niet te veel uit te gaan van je vooroordelen. De dominante ras kan bijna niet gediscrimineerd worden zodat deze er last van heeft. Zoals b.v. met solliciteren bv. Afgelopen 40.000 jaar hebben we de vruchten geplukt van vooroordelen. Lastig weg te krijgen. Net als dat vet en suiker lekker is maar nu zorgt voor obesitas.

  9. #634
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    hahahahah wtf juist ja.

  10. #635
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Helaas is het zo. Vooroordelen ga je niet weg krijgen. Zelfs jij hebt ze
    bewust zijn is slechts schijn. Wat ik zelf een mooie analogie mbt zelfbewustzijn vind is: het lijkt alsof je achter het stuur van je brein zit, je zit echter op de achterbank.

  11. #636
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Die man is een grap geworden met zijn gekronkel dat zijn tweetje omtrent de slachtoffers van MH17 nu plotseling ging over de kindertjes in de Gaza strook. Gewoon kansloos.

    http://mwnw.nl/wp-content/uploads/OH-NO-HE-DIDNT.jpg
    Misselijkmakend ventje... ongelofelijk dat zo'n vervelende lullo zoveel aandacht krijgt!

  12. #637
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Het brein werkt nu eenmaal o.b.v. vooroordelen. Rasicme is here to stay helaas. Met je kleine beetje bewust zijn moet je jezelf elke keer op wijze je niet te veel uit te gaan van je vooroordelen. De dominante ras kan bijna niet gediscrimineerd worden zodat deze er last van heeft. Zoals b.v. met solliciteren bv. Afgelopen 40.000 jaar hebben we de vruchten geplukt van vooroordelen. Lastig weg te krijgen. Net als dat vet en suiker lekker is maar nu zorgt voor obesitas.
    Rasicme en vooroordelen zijn er vooral omdat er een hele grote groep heel druk bezig is die vooroordelen in stand te houden. Dat kun je als allochtoon met de beste bedoelingen niet veranderen in je eentje.
    Daar heeft zwarte piet ook niks mee te maken.

    Wat ze ininueren is dat zwarte piet racistisch is en dat door zwarte piet rasicme blijft bestaan. En in mij optiek heeft het niets met elkaar te maken. Dat is ook mijn probleem met de documentaire.

  13. #638
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben het met je eens als je zegt allochtonen plegen meer criminaliteit dan autochtonen. Daar lijden de normale allochtonen idd onder. Echter is het ook zo dat bevolking uit een slechte buurt, laag opgeleid ook vaak meer crimineel zijn. Dat zijn vaak mensen met noord Afrikaanse of Antilliaanse achtergrond. Vergelijk dat met de vs dan zijn dat afro Amerikanen en Mexicanen. Dat veroorzaakt vooroordelen die wel degelijk een grondslag hebben. De kans is immers groter dat je daar mee te maken krijgt. Dit terwijl de meeste prima conform de norm leven. Daar moet je bewust van blijven en dus niet de normale uitsluiten. In mijn ervaring heeft zp hier idd niks mee te maken. Echter herinner ik mij een discussie met een maat van mij omstreeks 1999 (!!) toen sprak men ook al in lichte mate over discrimineren door zp. Ik denk dat men toch wel negatieve ervaringen mee maakt door "grappen" die de afzender eigenlijk niet zo voelt. Zp is meer een hulpmiddel om dit soort discriminatie aan te kunnen kaarten denk ik. Verder denk ik dat de Quincy Gario achtigen een "hoe duur is de suiker" moeten lezen mbt de slavernij en de huidige blanken hier niet meer op aan mogen spreken. Let op, dit betekend niet dat je het moet vergeten maar juist van de geschiedenis moet leren.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •