MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 26 FirstFirst 123456713 ... LastLast
Results 51 to 75 of 638
  1. #51
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    Dat is een hele andere discussie die niks te maken heeft met zwarte piet. Als je het over uitkeringen en criminaliteit enzo wil hebben is er vast een ander topic voor je.
    Niet iedere nederlander denkt gelijk aan geld vriend.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    ZWARTE PIET IS MIJN GELOOF JONGE!!

  3. #53
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Sjonge jonge wat een gezeik om die zwarte piet. Altijd dat gejank over slavernij...was jij erbij? Was ik erbij? Wordt de slavernij ontkent? Willen de "witte" weer slaven. Moesten slaven vroeger zwarte piet spelen? Voor 99,5% heeft zwarte piet niks met donkere mensen te maken of whatsoever. Ondertussen is er zoveel gezeik dat het gewoon niet houdbaar meer is. Ok so be it. Dan maar op een andere wijze. Ik vind wel dat een deel van donkere Nederlands krokodillentranen hebben. Sinds 1863 is die onzin afgeschaft. Dat moet bij iedereen duidelijk zijn. Het mag nooit nooit nooit meer maar een beetje meer emancipatie kan geen kwaad imo. Dat religieuze felheid van beide kanten is gewoon weg zielig.

  4. #54
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post

    Ik noem hem geen racist, maar als de piet door de schoorsteen zwart is vind ik het merkwaardig dat deze meneer zoveel waarde hecht aan de kroes haar, oorbellen en rode lippen.
    Ik laat graag tradities in stand.
    Net als moslims op gruwelijke wijze dieren slachten zeur ik niet over hun traditie

  5. #55
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    Dat bedoel ik dus. Jij bent er zo een die zich heel erg achtergesteld voelt als iemand zegt dat je discrimineert. Wat maakt het nou ECHT uit? We moeten het toch samen doen in dit land, die mensen gaan echt niet weg. Dus maak het je medemens wat makkelijker, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
    Als je niet zo panisch op Zwarte Piet zou reageren zou jou leven er ook iets aangenamer uitzien. Waarom overl het negatieve van inzien? Racisme is zo'n heerlijk makkelijk argument om je gelijk te krijgen.
    Wie voelt zich nou het meest achtergesteld hier in NL? De allochtonen of de autochtonen. Vast de schuld van de blanken.

    En nee Sadix, het is niet normaal dat je je dochter liever niet met een blanke ziet trouwen. Da's pas racisme.

  6. #56
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Racisme kan idd ook prima andersom. Het is geen witte monopolie.

  7. #57
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    deze discussie gaat echt niet meer over zwarte piet hoor.

  8. #58
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    holland
    Posts
    1.338
    vCash
    1180566

    Default

    wauw wat een niveau weer...
    ten eerste neem ik remy zijn woorden niet serieus de man die miljoenair en wereld beroemd is geworden door kickboxen .. die vervolgens omdat hij een beetje acteert en danst op ijs .. voelt hij zich te goed voor kickboxen en haalt op een hele lage manier uit naar het wereldje die hem zijn faam en budget heeft gebracht.. deze man zijn woorden zijn minder waart dan gebrabbel van een kind (vind ik) laten we maar niet over holywood beginnen dat zijn ook een stellete coke snuivers en kinder misbruikers bij elkaar .. maar ach das altijd beter dan anabolen gebuikers en criminelen .... remy je doet jezelf meer schade aan dan dat het je goed doet .. en dat vind ik jammer want jij was echt een van me grote helden toen ik met de sport begon
    verder over zwarte piet terug komen ... ik hecht wel waarde aan tradities maar ik vier al jaren geen sinterklaas meer aangezien mijn 2 grootste traumatische ervaring op sinterklaas avondz zijn gebeurt en ik een brok in me keel krijg bij sinterklaas liedjes ...
    maar het moet niet zo zijn dat een ene helft van nederland feest viert en de andere helft zich zuur voelt omdat het terug doet denken aan slavenarij... sinterklaas was een kindervriend en kocht in turkije alle kinderslaven op om ze vervolgens knechten te maken ( betaalde baan) zodat ze zelf als ze volwassen waren konden kiezen wat ze gingen doen en wat geld hebben opgebouwt.. daarom was sinterklaas een kindervriend en een goedheiligman .... toch snap ik wel waarom mensen het niet vet vinden .. het doet toch aan de tijd van slavenarij denken .. en dat is ook iets waar nederland helemaal niet trots op hoeft te zijn .. de hele wereld zit vol met kromme dingen en als nu heel nederland een vuist kan maken tegen racisme en slavenarij .... zal een stap kunnen zijn van eenheid want de mensheid heeft veel grotere gevechten uit te vechten samen ....het breken van een systeem dat de ene helft van de wereld verwent maakt en de helft van hun eten weg gooit .. terwijl de andere helft van de wereld dood gaat van de honger .... er zijn zoveel kromme dingen in het systeem dat ik me afvraag of deze hele ding niet in leve is geroepen door een bepaalde elite groep met mensen die puur bezig is met haat spreiden en mensen bezig houden met onzin .. terwijl er in het midden oosten een van de grootste evils uit de geschiedenis zich aan het ontwikkelen is .. terwijl er miljarden mensen met honger rond lopen .. vinden wij allemaal dat we maar eens flink ruzie moeten maken over een simpel kinderfeest en daarmee weer mensen in een hatende state of mind weet te brengen.. denk ik dat er veel belangrijkere dingen zijn waar we ons druk over moeten maken ...... realy i dont care about zwarte piet .. of piet of sint zn knecht of hoe ik het ook moet brengen zonder iemand boos te maken ... kunnen we echt om niks beters een gezamelijke vuist maken ... erg jammer

  9. #59
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    deze discussie gaat echt niet meer over zwarte piet hoor.
    het ging nooit om zwarte piet
    Last edited by ijsbier; 16-10-2014 at 15:22.

  10. #60
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Nosferatu187 View Post
    wat een bullshit zeg.
    Sorry, je hebt gelijk . Ik overdrijf. Het is maar 60%.


    • Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht. Onder jongens van autochtone herkomst is dat 24,8 procent.

  11. #61
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    60% is al een heel groot verschil met 95% maar ik ik houd nu beter mijn mondje dicht want het gaat teveel offtopic en altijd als er mensen gebanned moeten worden dan ben ik altijd als eerste aan de beurt.

  12. #62
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    Daarbij, wie zijn wij als Nederlanders, wat een gastvrij volk zou moeten zijn om een ''traditie'' vast te willen houden
    Haal je nu de 'traditie' van gastvrijheid erbij? Waarom wil je daar nou aan vasthouden?

    een groot deel van onze bevolking zich niet prettig bij voelt?
    Hoe groot is dat gedeelte dan? Iets minder dan 1% meende ik toch?

  13. #63
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Look at the bright side. Het is alleen maar goed dat je in een samenleving woont waar je gewoon kritiek kan uiten.

  14. #64
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Look at the bright side. Het is alleen maar goed dat je in een samenleving woont waar je gewoon kritiek kan uiten.
    +1.

    Noord Korea heeft bijvoorbeeld geen zwarte piet, maar om nou te zeggen dat het daar zo lekker wonen is...

  15. #65
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Om de discussie weer een beetje on track te krijgen.

    De discriminatie/allochtonen discussie is precies waarom zwarte piet zo'n lading heeft. Er leeft een enorm gevoel van onrecht bij allochtone nederlanders en zwarte piet is een manier om hun gelijk te krijgen. Maar het gaat dieper als zwarte piet.
    Tegelijk is er een nog veel grotere groep autochtone nederlanders die als ze het gevraagd wordt sociaal wenselijke antwoorden geeft maar in de onderbuik wel een beetje klaar is met de allochtonen in dit land. (zie het succes van de pvv)

    En daarnaast heb je de tweederangs bnérs die zich in de kijker moeten spelen om weer te worden uitgenodigd voor poledansen en zo. En daar moet de schoorsteen blijven roken. (zie remy)

    Simpelweg is het op te lossen door een piet te voorzien van zwarte vegen ipv volledig zwarte schmink en dat zal mij aan mijn reet roesten maar daar gaat het dus helemaal niet om. Het is een principekwestie geworden.

  16. #66
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Leuk hé weer een topic over zwarte piet, ben benieuwd hoeveel pagina's we dit jaar gaan halen.

  17. #67
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Leuk hé weer een topic over zwarte piet, ben benieuwd hoeveel pagina's we dit jaar gaan halen.
    Dat hangt een beetje van Ilest af

  18. #68
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Absoluut. Maar straks heb je allerlei pieten en voor de rest is er niks veranderd....

  19. #69
    Join Date
    Aug 2011
    Posts
    80
    vCash
    126000

    Default

    wat ik nog mis naast de hele "zwarte pieten" discussie is de vraag of sinterklaas zelf uberhaupt nog wel mag bestaan als grote (katholieke) kindervriend?
    Er zullen toch een hoop kinderen/ouders/groot-ouders zijn die door een katholieke bisschop zijn misbruikt en daardoor misschien een minder prettig belevenis bij het Sinterklaas feest hebben.
    Zij hebben dan toch net zoveel recht op aanpassing van het Sinterklaas feest (of sinterklaas zelf) als degene die nu aandragen dat zwarte piet racistisch zou zijn....
    Het verbaasd me in ieder geval dat daar nog geen stemmen voor opgegaan zijn. Of zouden deze mensen snappen dat het Sinterklaas feest 100% los staat van het vreselijke misbruik in de katholieke kerk???

  20. #70
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    ben blij als het 6 december is
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  21. #71
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Klopt zeker dat ik liever heb dat mijn dochter met een Koerd zou trouwen. Let op het woordje Liever. Zij bepaald uiteindelijk zelf met wie ze trouwt. Een hollander heeft ook liever dat zijn dochter met een hollander trouwt, een marokkaan met een marokkaan etc etc Dat is volgens mij heel natuurlijk.

    Ik noem hem geen racist, maar als de piet door de schoorsteen zwart is vind ik het merkwaardig dat deze meneer zoveel waarde hecht aan de kroes haar, oorbellen en rode lippen.
    Ik ken veel Koerden en Turken. Zo ongeveer het ergste wat zij vinden, is dat hun dochter iets met een neger krijgt. Ik vind het daarom nogal hypocriet van je om Nederlanders die voor Zwarte Piet opkomen als racisten weg te zetten.

  22. #72
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Absoluut. Maar straks heb je allerlei pieten en voor de rest is er niks veranderd....
    Dat is natuurlijk niet waar. Zodra Piet een andere kleur krijgt is er:
    - geen honger meer
    - houdt IS op te bestaan
    - is Ebola te genezen
    - en mag Sadix dochter toch met Nederlanders trouwen...


    Schijnt het overigens ook minder te gaan regenen in dit mooie landje

  23. #73
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by joostje View Post
    wat ik nog mis naast de hele "zwarte pieten" discussie is de vraag of sinterklaas zelf uberhaupt nog wel mag bestaan als grote (katholieke) kindervriend?
    Er zullen toch een hoop kinderen/ouders/groot-ouders zijn die door een katholieke bisschop zijn misbruikt en daardoor misschien een minder prettig belevenis bij het Sinterklaas feest hebben.
    Zij hebben dan toch net zoveel recht op aanpassing van het Sinterklaas feest (of sinterklaas zelf) als degene die nu aandragen dat zwarte piet racistisch zou zijn....
    Het verbaasd me in ieder geval dat daar nog geen stemmen voor opgegaan zijn. Of zouden deze mensen snappen dat het Sinterklaas feest 100% los staat van het vreselijke misbruik in de katholieke kerk???
    Ik denk dat er gewoon nog niemand is geweest die hun voldoende heeft opgehitst. En zo blijven ze zich er onbewust van dat ze zich verdomme hebben op te winden. Is er niet nog ergens een subsidie slurpende kunstenaar met teveel vrije tijd beschikbaar?

  24. #74
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Dus wat, gaan ze die belachelijke zwarte piet nou afschaffen/aanpassen of niet? Ik hoor dit nu al jaren lang. Ik zeg maak nou eens een beslissing.

  25. #75
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    De vorige was 23 pagina's GOGOGO

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •