MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 6 of 26 FirstFirst ... 234567891016 ... LastLast
Results 126 to 150 of 638
  1. #126
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Ik vraag me af hoe lang mensen de pieten nog zwarte piet gaan noemen, ook al zijn ze paars of geel. Dat krijg je er ook niet zomaar uit denk. Gele piet is trouwens een slecht voorbeeld, beetje kwetsend voor de leverpatienten.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #127
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    En voor de chinezen, want die jaag je vroeg of laat ook tegen je in het harnas.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  3. #128
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Chinezen zijn geen zeurpieten...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  4. #129
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mario the count View Post
    Ik vraag me af hoe lang mensen de pieten nog zwarte piet gaan noemen, ook al zijn ze paars of geel. Dat krijg je er ook niet zomaar uit denk. Gele piet is trouwens een slecht voorbeeld, beetje kwetsend voor de leverpatienten.
    Groene Piet kan kwetsend zijn voor aliens.


  5. #130
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Witte piet voel ik me gediscrimineerd!
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  6. #131
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Met rode piet krijg je ruzie met ongestelde vrouwen.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  7. #132
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by S.B. View Post
    En voor de chinezen, want die jaag je vroeg of laat ook tegen je in het harnas.
    Vraag maar aan Gordon.

  8. #133
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Groene Piet kan kwetsend zijn voor aliens.

    http://thumbs.dreamstime.com/x/alien...p-31986286.jpg
    greetings earthlings.

  9. #134
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  10. #135
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Let op quincy en de beledig mensen houden hier niet mee op.

    Als zwarte piet weg is komt er iets anders (verzin het maar Gouden koets, WIC herrineringen)

    Het zelfbeeld van sommige mensen is zo fucked up die hebben altijd iets nodig om tegen te schoppen zodat het nooit hun Eigen schuld is als iets niet lukt.

    Empathie is een mooi ding,maar soms is genoeg is genoeg en moet je een streep trekken, tot hier en niet verder.

  11. #136
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fifi23 View Post
    Let op quincy en de beledig mensen houden hier niet mee op.

    Als zwarte piet weg is komt er iets anders (verzin het maar Gouden koets, WIC herrineringen)

    Het zelfbeeld van sommige mensen is zo fucked up die hebben altijd iets nodig om tegen te schoppen zodat het nooit hun Eigen schuld is als iets niet lukt.

    Empathie is een mooi ding,maar soms is genoeg is genoeg en moet je een streep trekken, tot hier en niet verder.
    2x Sommige mensen lijken ook wel gewoon te worden opgevoed met een extreem wantrouwen naar Nederlanders en blanken in het algemeen, dat is niet iets wat ik voor ze kan oplossen.

  12. #137
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fifi23 View Post
    Let op quincy en de beledig mensen houden hier niet mee op.

    Als zwarte piet weg is komt er iets anders (verzin het maar Gouden koets, WIC herrineringen)

    Het zelfbeeld van sommige mensen is zo fucked up die hebben altijd iets nodig om tegen te schoppen zodat het nooit hun Eigen schuld is als iets niet lukt.

    Empathie is een mooi ding,maar soms is genoeg is genoeg en moet je een streep trekken, tot hier en niet verder.
    Klopt, groot deel van de bevolking geeft immigratie de schuld dat ze zelf geen baan hebben, criminaliteit wordt alleen veroorzaakt door Marrokanen en 3 generaties Nederlanders hebben nog steeds een hekel aan Duitsers.

    En een aantal mensen waarvan hun voorouders 2 eeuwen, door onze voorouders, van Afrika naar de VS en Latam zijn verscheept, en daar als grof vuil behandeld, zijn wat sensitiever als ze als knecht betrokken worden bij een traditioneel lokaal feest. Zeker als er, door het informatietijdperk, steeds meer bekend, en gedeeld, wordt over deze periode in onze geschiedenis.

    Allemaal percepties waar in meer of mindere mate begrip voor kan worden opgebracht.
    Sommigen zullen idd nooit tevreden zijn en altijd wel een externe reden vinden waarom ze niet succesvol/gelukkig zijn. Maar feit blijft dat dit onderdeel van deze specifieke traditie niet meer past in de huidige maatschappelijke omgeving. Dus lekker het verhaal een beetje aanpassen (gebeurd met allerlei sprookjes) en de kids blij laten zijn met hun kados.

  13. #138
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Klopt, groot deel van de bevolking geeft immigratie de schuld dat ze zelf geen baan hebben, criminaliteit wordt alleen veroorzaakt door Marrokanen en 3 generaties Nederlanders hebben nog steeds een hekel aan Duitsers.

    En een aantal mensen waarvan hun voorouders 2 eeuwen, door onze voorouders, van Afrika naar de VS en Latam zijn verscheept, en daar als grof vuil behandeld, zijn wat sensitiever als ze als knecht betrokken worden bij een traditioneel lokaal feest. Zeker als er, door het informatietijdperk, steeds meer bekend, en gedeeld, wordt over deze periode in onze geschiedenis.

    Allemaal percepties waar in meer of mindere mate begrip voor kan worden opgebracht.
    Sommigen zullen idd nooit tevreden zijn en altijd wel een externe reden vinden waarom ze niet succesvol/gelukkig zijn. Maar feit blijft dat dit onderdeel van deze specifieke traditie niet meer past in de huidige maatschappelijke omgeving. Dus lekker het verhaal een beetje aanpassen (gebeurd met allerlei sprookjes) en de kids blij laten zijn met hun kados.
    Dat kun jij wel mooi een feit vinden, maar daar is het merendeel van dit land het helemaal niet mee eens. Feit mi is dat een kleine groep mensen met hele lange tenen zich veel te druk om iets wat de discussie niet eens waard is. Zeker niet als je bedenkt welke echte misstanden er momenteel gaande zijn in de wereld.

  14. #139
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Klopt, groot deel van de bevolking geeft immigratie de schuld dat ze zelf geen baan hebben, criminaliteit wordt alleen veroorzaakt door Marrokanen en 3 generaties Nederlanders hebben nog steeds een hekel aan Duitsers.

    En een aantal mensen waarvan hun voorouders 2 eeuwen, door onze voorouders, van Afrika naar de VS en Latam zijn verscheept, en daar als grof vuil behandeld, zijn wat sensitiever als ze als knecht betrokken worden bij een traditioneel lokaal feest. Zeker als er, door het informatietijdperk, steeds meer bekend, en gedeeld, wordt over deze periode in onze geschiedenis.

    Allemaal percepties waar in meer of mindere mate begrip voor kan worden opgebracht.
    Sommigen zullen idd nooit tevreden zijn en altijd wel een externe reden vinden waarom ze niet succesvol/gelukkig zijn. Maar feit blijft dat dit onderdeel van deze specifieke traditie niet meer past in de huidige maatschappelijke omgeving. Dus lekker het verhaal een beetje aanpassen (gebeurd met allerlei sprookjes) en de kids blij laten zijn met hun kados.
    Stemt zeker GroenLinks?

  15. #140
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik heb nooit aanleiding gezien het feest te wijzigen in het kader van racisme. Desalniettemin denk ik dat het op dit moment beter is te zoeken naar een compromis. Ik vind dat beide partijen de discussie en in het verlengde daarvan het sinterklaasfeest misbruiken om allerlei frustraties te botvieren. Latente gevoelens dat alle Nederlanders stiekem racisten zijn versus latente gevoelens van cultuurverlies, minderwaardigheid, frustratie en nog een hele rats andere dingen.

    Bij de verdediging van zwarte piet is andermaal het punt aangehaald dat het een kinderfeest is. Ik denk dat beide partijen zich eens af moeten vragen hoeveel het hun waard is dat ze hun frustraties eens even goed kunnen ventileren. Het is al lang niet meer een eventuele blauwe piet die het feest verpest. Het is de manier waarop deze 'discussie' gevoerd wordt die zorgt voor de meeste schade.

    Ik zie het meeste in een toevoeging van gekleurde pieten zoals ze dat ook in Curacao hebben gedaan. Ik zie niet zoveel in roetveegpieten omdat dat om praktische redenen niet erg haalbaar lijkt, je herkent natuurlijk direct Henk van om de hoek met een paar vegen.

  16. #141
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.142
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik heb nooit aanleiding gezien het feest te wijzigen in het kader van racisme. Desalniettemin denk ik dat het op dit moment beter is te zoeken naar een compromis. Ik vind dat beide partijen de discussie en in het verlengde daarvan het sinterklaasfeest misbruiken om allerlei frustraties te botvieren. Latente gevoelens dat alle Nederlanders stiekem racisten zijn versus latente gevoelens van cultuurverlies, minderwaardigheid, frustratie en nog een hele rats andere dingen.

    Bij de verdediging van zwarte piet is andermaal het punt aangehaald dat het een kinderfeest is. Ik denk dat beide partijen zich eens af moeten vragen hoeveel het hun waard is dat ze hun frustraties eens even goed kunnen ventileren. Het is al lang niet meer een eventuele blauwe piet die het feest verpest. Het is de manier waarop deze 'discussie' gevoerd wordt die zorgt voor de meeste schade.

    Ik zie het meeste in een toevoeging van gekleurde pieten zoals ze dat ook in Curacao hebben gedaan. Ik zie niet zoveel in roetveegpieten omdat dat om praktische redenen niet erg haalbaar lijkt, je herkent natuurlijk direct Henk van om de hoek met een paar vegen.
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

  17. #142
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Stemt zeker GroenLinks?
    Neuh, sinds de CPN is opgegaan in die slappe middenpartij heb ik een aantal jaar niet gestemd. Nu stem ik voor die andere partij die het proletariaat in beweging probeert te krijgen....PVV dus.

    Clown.

  18. #143
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Klopt, groot deel van de bevolking geeft immigratie de schuld dat ze zelf geen baan hebben, criminaliteit wordt alleen veroorzaakt door Marrokanen en 3 generaties Nederlanders hebben nog steeds een hekel aan Duitsers.

    En een aantal mensen waarvan hun voorouders 2 eeuwen, door onze voorouders, van Afrika naar de VS en Latam zijn verscheept, en daar als grof vuil behandeld, zijn wat sensitiever als ze als knecht betrokken worden bij een traditioneel lokaal feest. Zeker als er, door het informatietijdperk, steeds meer bekend, en gedeeld, wordt over deze periode in onze geschiedenis.

    Allemaal percepties waar in meer of mindere mate begrip voor kan worden opgebracht.
    Sommigen zullen idd nooit tevreden zijn en altijd wel een externe reden vinden waarom ze niet succesvol/gelukkig zijn. Maar feit blijft dat dit onderdeel van deze specifieke traditie niet meer past in de huidige maatschappelijke omgeving. Dus lekker het verhaal een beetje aanpassen (gebeurd met allerlei sprookjes) en de kids blij laten zijn met hun kados.
    Of zij die zich 'gekwetst' voelen vieren het niet of vieren het thuis anders. Zonder het gelijk voor iedereen te verpesten. En zich tegelijkertijd enorm populair te maken. Er wordt altijd geroepen dat Wilders groepen tegen elkaar opzet. Nou, dat is toch een kleine jongen vergeleken met een zekere subsidie slurpende nietsnut. Niemand heeft in de recente geschiedenis de atmosfeer in de samenleving zo zeer of zo snel weten te verpesten en op scherp gezet als hij. Het leuke is er wordt dan geroepen dat tradities maar moeten worden aangepast als het een zekere kleine groep uitkomt. Maar in dezelfde adem beroept men zich dan op de traditie van tolerantie, die blijkbaar onveranderlijk hoort te zijn.

  19. #144
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Neuh, sinds de CPN is opgegaan in die slappe middenpartij heb ik een aantal jaar niet gestemd. Nu stem ik voor die andere partij die het proletariaat in beweging probeert te krijgen....PVV dus.

    Clown.
    Je roeptoetert maar wat over de slavernij. Je hebt je totaal niet in de geschiedenis ervan verdiept. Het is volgens jou allemaal de schuld van de "witte man". Je roept maar wat.

    Wie is hier de clown?

  20. #145
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik heb nooit aanleiding gezien het feest te wijzigen in het kader van racisme. Desalniettemin denk ik dat het op dit moment beter is te zoeken naar een compromis. Ik vind dat beide partijen de discussie en in het verlengde daarvan het sinterklaasfeest misbruiken om allerlei frustraties te botvieren. Latente gevoelens dat alle Nederlanders stiekem racisten zijn versus latente gevoelens van cultuurverlies, minderwaardigheid, frustratie en nog een hele rats andere dingen.

    Bij de verdediging van zwarte piet is andermaal het punt aangehaald dat het een kinderfeest is. Ik denk dat beide partijen zich eens af moeten vragen hoeveel het hun waard is dat ze hun frustraties eens even goed kunnen ventileren. Het is al lang niet meer een eventuele blauwe piet die het feest verpest. Het is de manier waarop deze 'discussie' gevoerd wordt die zorgt voor de meeste schade.

    Ik zie het meeste in een toevoeging van gekleurde pieten zoals ze dat ook in Curacao hebben gedaan. Ik zie niet zoveel in roetveegpieten omdat dat om praktische redenen niet erg haalbaar lijkt, je herkent natuurlijk direct Henk van om de hoek met een paar vegen.
    Juist daarom geen compromis sluiten: dit lost namelijk niets op in de onderbuik gevoelens die je beschrijft.

  21. #146
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Als we nou gewoon Sinterklaas licht getint maken zijn we van deze hele discussie af met een dikke fuck you naar al die zeikerds.


    Klaar!!

  22. #147
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Doorgeven van gestolen goederen?

  23. #148
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Juist daarom geen compromis sluiten: dit lost namelijk niets op in de onderbuik gevoelens die je beschrijft.
    Een discussie over zwarte piet, gaat concreet nog steeds over de schmink van zwarte piet. Als deze discussie afgerond is, is er dus een oplossing over de schmink, niet zozeer over latente onderbuikgevoelens en welke plek die hebben.

    Die gevoelens blijven wel ongeacht de uitkomst. Nieuwe 'uitingen van racisme en slavernij' zullen gevonden worden en nieuwe ontwikkelingen waarbij we ons aangevallen net zo goed. Het is een product van deze tijd denk ik, en niet zozeer iets wat je oplost door deze discussie.

  24. #149
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Peter0711 View Post
    Als we nou gewoon Sinterklaas licht getint maken zijn we van deze hele discussie af met een dikke fuck you naar al die zeikerds.


    Klaar!!
    Sinterklaas een Marokkaan! Briljant!!!!! XD

  25. #150
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Je roeptoetert maar wat over de slavernij. Je hebt je totaal niet in de geschiedenis ervan verdiept. Het is volgens jou allemaal de schuld van de "witte man". Je roept maar wat.

    Wie is hier de clown?
    Als je, na een cursus begrijpend lezen, met argumenten komt, kunnen we misschien verder discussiëren.

    Ik zal je vast een beetje op weg helpen.

    De manier waarop die Quincy groep iedereen die het traditionele feest wil handhaven als racist afschildert slaat nergens op. Maar ik kan behoorlijk goed begrijpen dat een deel van de bevolking zich niet prettig voelt bij de stereotiepe manier waarop Pieterman nu wordt neergezet. Dat jouw perceptie van de geschiedenis anders is dan de mijne is prima, maar doe dat niet af als roeptoeterij, of gebrek aan kennis/inzicht.
    "Allemaal de schuld van de witte man".......lol, nee, zeker niet, maar ga me nu niet vertellen dat "de witte man" zich zo gedragen heeft dat "de zwarte man" nu geen vraagtekens kan zetten bij dit specifieke deel van deze lokale traditie. En aangezien het culturele afbreukrisico bij een kleine aanpassing, ik ga me er in ieder geval niet minder door voelen als rasechte ariër, volgens mij beperkt is, zie ik het probleem niet.

    En ja, er zijn veel belangrijkere dingen in de wereld. Die zijn er altijd, maar dat betekent niet dat je hier ook niet over kan discussiëren op een vrije vrijdagmiddag.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •