MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 101 to 125 of 158
  1. #101
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    184
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Kan me herinneren dat een sociale politicus opperde dat een zeker bevolkingsgroep in de hoofdstad een "etnisch monopolie op criminaliteit" had.....
    Wat is de relatie met dit topic? ik zeg toch niet dat autochtonen oververtegenwoordigd zijn?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    184
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Als je onderzoeken kent die wellicht van belang zijn, deel die dan vooral.
    Facade,

    Ik lees zoveel, ik onthoud de namen en de onderzoeken niet in mijn hoofd. Ben geen lopende bieb, er is veel erover te vinden in zowel sociologische/criminologische handboeken, als in verschillende artikelen. Ik geloof dat jij een bureaucratische achtergrond had. ik herinner dat nog. Voor jou moet het een makkie zijn, je hebt tenslotte veel in artikelen gesnuffeld in je studiejaren. Check de sites, screen op bepaalde termen en je ziet ze vanzelf wel.

    Onlangs nog een socioloog op at5, een haagse zender over schilderswijk reportage op YouTube en nog veel meer. Ik onthoud het niet allemaal, ben geen onderzoek aan het schrijven, dus ik kan je geen bronnenlijst geven. Als je doel nieuwsgierigheid is check het even.

  3. #103
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Ben toch even onder de indruk van Sadix zijn verhaal..... Respect kerel.

    Je hebt gelijk toch over die Tony Montana droom???
    (kinderen van de 1e generatie hier die elkaar consequent op straat al aanriepen met 'hee mafia')

    Vandaag op de radio hoorde ik trouwens ook een raar verhaal (uit het Sunny Bergman kamp?) ... over hoe multiculti jongeren altijd expres een lager schooladvies zouden krijgen en dat dit de enige reden is waarom er zoveel allochtonen op het vmbo zitten. Pff krijgen we nou dat soort complotshit.

    @Tyson19 ik ben maar een klein beetje multiculti en verre van allochtoon, maar ik heb ook momenten gekend dat ik me volledig uitgekotst voelde door de Nederlandse maatschappij, ik respecteer jouw persoonlijk ervaring, maar dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat het kenmerkend is voor een hele bevolkingsgroep.

  4. #104
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by tyson19 View Post
    Wat is de relatie met dit topic? ik zeg toch niet dat autochtonen oververtegenwoordigd zijn?
    Ging over die onderzoeken van je en uitspraken die gedaan zijn in het recente verleden.

  5. #105
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    http://www.vn.nl/Archief/Justitie/Ar...Nederlands.htm

    tjek die Frank Bovenkerk (zit ook in die brandpunt uitzending die ik eerder poste) dat is een criminoloog welke al in 1994 gewaarschuwd heeft. Hij geeft ook aan dat het geen uitzondering is dat lui van bepaalde komaf voor problemen zorgen. Vergelijkt het ook met de vs en problemen met Ieren en Italianen.

  6. #106
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    4.163
    vCash
    160723

    Default

    het heeft te maken met een klasse probleem, niet mensen van een bepaalde afkomst laat dat wel duidelijk zijn.

  7. #107
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Een pijnlijke conclusie is dat het nog lang gaat duren voordat dit opgelost wordt.....tot die tijd houd je stigmatisering en lijden alle goede jongens onder de ontspoorden. Jammer dat dure spullen zo belangrijk zijn in de straat cultuur. Geld is echt de kanker in onze samenleving...

  8. #108
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    184
    vCash
    126000

    Default

    @brainthief

    gast we zitten wat bij te lullen, fuck it, pak je geld en leef goed. redt jezelf, geldt voor iedereen. Voor de rest, het is nu eenmaal ene vieze wereld, daar kan jij en ik niets aan veranderen ;-)

    geld is het probleem niet, de onwetendheid van de mens is het probleem.

  9. #109
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by tyson19 View Post
    @facade

    Leuk dat je de wetenschap erbij betrekt, nu we het daarover hebben, weet je ook dat er sociologen zijn die beweren dat criminaliteit in een samenleving niet hoeft voor te komen? Weet je hoeveel sociologen duidelijk hebben gemaakt dat de Marokkaanse jongeren van Amsterdam niet zelf kiezen voor criminaliteit? Ga maar goed onderzoek doen vriend, er is zat erover gepubliceerd.

    Ik zal je nog wat vertellen, dergelijke eerlijke onderzoekers komen niet in publiciteit. Hen onderzoek verdwijnt of in een donkere hoek waardoor niemand het kan zien of in de prullenbak.

    Heb ik ook gehoord inderdaad. Komt omdat het ongefundeerd en biased onderzoek is. M.a.w. bullshit.
    It's okay to be white

  10. #110
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    184
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Heb ik ook gehoord inderdaad. Komt omdat het ongefundeerd en biased onderzoek is. M.a.w. bullshit.
    jij mag het bullshit vinden, verschillende universiteiten en hogescholen bieden het wel als studiemateriaal aan. genoeg gelult en energie aan besteed, voor mijzelf een slotje...

  11. #111
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Man geliquideerd in Utrecht


    Onderzoekers op de plaats van het delict. © RTL Nieuws

    In Utrecht is een man van dichtbij in zijn auto doodgeschoten. Volgens de politie wijst alles op een liquidatie.

    De man werd rond 19:45 uur vanavond doodgeschoten in de wijk Hoograven. De man werd in zijn auto gevonden, een deur stond nog open.


    De omgeving is afgezet en de politie is op zoek naar twee verdachten die er in een grijze Volkswagen Golf vandoor zijn gegaan.
    Bij de zoektocht is onder andere een helikopter ingezet.
    ZIE OOK: Dode bij schietpartij in Amsterdam
    De politie kan nog niet zeggen of er een verband is met de oorlog in de Amsterdamse onderwereld. Sinds het begin van het jaar zijn al zeker 13 mensen doodgeschoten. Daarnaast zijn er meerdere moordpogingen mislukt. De schietpartijen waren niet alleen in Amsterdam zelf, maar ook in plaatsen als Amstelveen, Almere, Amersfoort, Zaandam en Beverwijk. Zo werd de bekende topcrimineel Gwenette Martha (40) in mei geliquideerd in Amstelveen.



    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...ideerd-utrecht

  12. #112
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Dat met die asielzoekers zuig je uit je duim denk ik.

    En waarom vrije sector wonen? Kijk ik begrijp dat het lastig was voor hem, maar ga dan goedkoper wonen. Je moet nu eenmaal in sommige situaties water bij de wijn doen en zo te horen had je broer dat op het gebied van woning moeten doen. In dit soort situaties heb ik altijd vooral medelijden met het kind, wat dat kan nog geen bewuste keuzes maken.
    Bij familie van mij in een nieuwbouwwijk zijn een hele zooi Somalische gezinnen komen wonen die echt heel kort in Nederland zijn, en krijgen een nieuwbouw huis en hebben serieus 5 ruggen gekregen van de gemeente in de vorm van een lening.

    Mijn broertje kon wel iets goedkopers krijgen, een appartement van 700 en een bungalow op een camping van 750 maar toen vroegen de eigenaren daarvan een loonstrook en werkgeversverklaring, dat was geen probleem maar een voorwaarde was dat die 3 keer bruto de kale huur verdiende, dus dat ging weer niet door.

    Natuurlijk heeft hij de verkeerde keuzes gemaakt, en heeft hij zichzelf in deze situatie gebracht, maar als je dan ziet dat hij zo hard zijn best doet om alles op de rit te krijgen en je word nergens geholpen, dan is dat zuur.

    Hij zit nu vast en zijn vriendin krijgt een uitkering van 1100. Dat betekend dat ze elke maand bijna 400 tekort komt voor de vaste lasten.
    Dat komt weer op mijn schouders terecht.

    Het kindje komt niks tekort.
    Die krijgt genoeg liefde van haar ooms en tantes en de rest van de familie.
    En krijgt alle kleding wat mijn dochtertje niet meer aan kan.
    Dat was ook nog zoiets. Mijn schoonzusje ging een uitkering aanvragen, zegt dat mens bij het uwv heb je wel een uitkering nodig want ik zie dat je kindje een burberry jurkje aan heeft en een moncler jas.
    Last edited by Willem033; 20-12-2014 at 02:24.

  13. #113
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Jij werkt toch ook niet? Ook nooit gedaan en zul je ook nooit doen ook?

  14. #114
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Klopt. Maar we hebben het nu niet over mij, maar over mijn broertje en kansarme jongeren in het algemeen.

  15. #115
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Klopt. Maar we hebben het nu niet over mij, maar over mijn broertje en kansarme jongeren in het algemeen.
    Ik vraag me alleen af waar je dan die 400 die elke maand op jouw schouders terechtkomen dan vandaan tovert. En of jij dan wel zo een goede invloed bent voor jouw broertje.

  16. #116
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

    Default

    Ik heb een zeer goede invloed op hem. Steun hem waar ik kan steunen. Als je soms doelt of ik hem boj dingen betrek. Nee dat doe ik niet. Want ik doe zelf ook niks wat verboden is

  17. #117
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by tyson19 View Post
    @facade

    Leuk dat je de wetenschap erbij betrekt, nu we het daarover hebben, weet je ook dat er sociologen zijn die beweren dat criminaliteit in een samenleving niet hoeft voor te komen? Weet je hoeveel sociologen duidelijk hebben gemaakt dat de Marokkaanse jongeren van Amsterdam niet zelf kiezen voor criminaliteit? Ga maar goed onderzoek doen vriend, er is zat erover gepubliceerd.

    Ik zal je nog wat vertellen, dergelijke eerlijke onderzoekers komen niet in publiciteit. Hen onderzoek verdwijnt of in een donkere hoek waardoor niemand het kan zien of in de prullenbak.
    Deel die onderzoeken aub, interessant maar dat je geen eigen keus hebt is natuurlijk onzin, je hebt altijd een keus.
    Dat die keuze moeilijk of makkelijk is is een 2e maar dat geef ik zelf ook al aan.
    Fighting is poetry in motion

  18. #118
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Willem033 View Post
    Bij familie van mij in een nieuwbouwwijk zijn een hele zooi Somalische gezinnen komen wonen die echt heel kort in Nederland zijn, en krijgen een nieuwbouw huis en hebben serieus 5 ruggen gekregen van de gemeente in de vorm van een lening.

    Mijn broertje kon wel iets goedkopers krijgen, een appartement van 700 en een bungalow op een camping van 750 maar toen vroegen de eigenaren daarvan een loonstrook en werkgeversverklaring, dat was geen probleem maar een voorwaarde was dat die 3 keer bruto de kale huur verdiende, dus dat ging weer niet door.

    Natuurlijk heeft hij de verkeerde keuzes gemaakt, en heeft hij zichzelf in deze situatie gebracht, maar als je dan ziet dat hij zo hard zijn best doet om alles op de rit te krijgen en je word nergens geholpen, dan is dat zuur.

    Hij zit nu vast en zijn vriendin krijgt een uitkering van 1100. Dat betekend dat ze elke maand bijna 400 tekort komt voor de vaste lasten.
    Dat komt weer op mijn schouders terecht.

    Het kindje komt niks tekort.
    Die krijgt genoeg liefde van haar ooms en tantes en de rest van de familie.
    En krijgt alle kleding wat mijn dochtertje niet meer aan kan.
    Dat was ook nog zoiets. Mijn schoonzusje ging een uitkering aanvragen, zegt dat mens bij het uwv heb je wel een uitkering nodig want ik zie dat je kindje een burberry jurkje aan heeft en een moncler jas.
    Waar speelt dit zich af? In het westen en in de grote steden liggen de huurprijzen enorm hoog voor wat je krijgt. Bij middelgrote steden en krimpgebieden liggen de huurprijzen doorgaans beduidend lager. Ook zijn de wachtrijen een stuk korter in de sociale sector. Als er geen uitzicht is op een baan, dan kan ze wellicht verhuizen. Het zal geen kasteel zijn natuurlijk, maar nu is er sprake van armoedeval. Je gaat er namelijk op achteruit wanneer een van de twee een baan rond minimumloon neemt. Het totale inkomen wordt tegenwoordig als uitgangspunt genomen dacht ik, dus wanneer hij vrij komt en werk vindt, kom je mogelijk in een slechtere positie terecht dan voorheen.

    Voor wat betreft de lening van 5000 euro; dat heeft naar ik vermoed te maken met de inburgering. Hiervoor kan inderdaad een forse lening worden aangevraagd. De inburgering moet namelijk zelf betaald worden en asielzoekers hebben dit geld doorgaans niet. De lening hiervoor is echter niet vrij besteedbaar. Het geleende geld wordt betaald aan de instelling die aangewezen wordt door de inburgeringsplichtige om de inburgering te verzorgen (artikel 16 Wet Inburgering lid 1 en 2).

  19. #119
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    'Nieuwe liquidaties niet te voorkomen'

    Archieffoto © ANP

    De onderwereldoorlog die in 2012 in Amsterdam ontbrandde met de wilde schietpartij in de Staatsliedenbuurt zal voorlopig nog doorgaan. "We hebben niet het idee dat dit conflict is uitgedoofd", zegt hoofdofficier van Justitie Theo Hofstee

    "Het aantal liquidaties en pogingen daartoe is dit jaar fors opgelopen'', zegt Hofstee tegen het ANP. Zeker zes liquidaties in 2014 worden toegeschreven aan het conflict tussen twee groepen. Vorig jaar ging het om twee van zulke afrekeningen.
    Een verdwenen partij drugs in Antwerpen was in 2012 de 'trigger' voor de ruzie. Maar volgens Hofstee gaat het daar allang niet meer om. Inmiddels zijn er nieuwe conflicten om geld, macht en zeggenschap over de drugshandel. Groot onderling wantrouwen speelt waarschijnlijk ook een belangrijke rol.
    ZIE OOK: Politie komt capaciteit tekort voor liquidatie-onderzoek
    "Wij kunnen de liquidaties niet logisch verklaren'', aldus de hoofdofficier. Hij vermoedt dat sommige criminelen vrezen dat ze gevaar lopen en 'preventief' maatregelen nemen door een vermeende vijand uit de weg te ruimen.
    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...m#node_1235971

    Gaat lekkurh!


  20. #120
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Hey Frank Bovenkerk is mijn docent! Interessante man

  21. #121
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Doe jij criminologie toevallig en zo ja hoor je dan wel eens wat over dit soort onderwerpen?

  22. #122
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Hoe bouw je een sterk cv op met goede nevenfuncties als je overal na korte tijd uit gegooid wordt?

    Zelfreflectie is weer ver te zoeken in veel van de verhalen over onze verziekte racistische samenleving, waarbij de schuld altijd bij de ander 15 miljoen ligt, die danwel allochtonen onderdrukken (tyson19), danwel overladen met kados (willem033).

    De waarheid ligt misschien wel ergens in het midden waarbij het idd steeds moeilijker wordt om, zonder de juiste opleiding, uit bepaalde socio-economische klasses te komen, en het verschil tussen haves en have nots toeneemt. Zeker als daar ook nog culturele verschillen bij komen kan dat, op individueel niveau heel vervelend zijn.

    Maar laten we nu niet doen also we in een 3e wereld land leven en de meesten in deze situatie slachtoffer van de boze maatschappij zijn. Het lijkt erop dat velen vinden dat iedereen recht heeft op dezelfde materialistische welvaart, waardoor crimineel gedrag geaccepteerd wordt, als een product van al die sociale onderdrukking in Nederland.

  23. #123
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    502
    vCash
    126000

    Default

    aangezien ik ben opgegroeid met;

    vrienden waarvan de ouders crimineel zijn
    vrienden waarvan de ouders geen geld hebben
    vrienden waarvan de ouders een goede baan hebben
    vrienden van allochtone afkomst
    vrienden van autochtone afkomst

    en daaruit jongens zijn voortgekomen die;

    werken bij top bedrijven met een salaris van 100k plus pj.
    straffen uitzitten van 2/8 jr
    geliquideerd zijn..(ook in de laatste 'mocro oorlog')
    kan ik je vertellen dat iedereen een keus heeft. Het is namelijk niet zo dat alleen de autochtone jongens met een goede basis een top baan hebben. Er zit ook 1 vast die ouders met geld heeft, daarnaast hebben 3 Marokkaanse vrienden van me een HBO diploma, terwijl zij genoeg criminele voorbeelden hebben in hun omgeving.

    kortom leg de schuld bij je zelf. je bepaald zelf hoe je leven eruit ziet.

    Het is heel makkelijk altijd maar de schuld te geven aan zaken waar je zelf niks aan kan doen. (fuck het systeem)

    100% dat je dik achter staat met een kut basis. maar it's still all on you!

  24. #124
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    hamza 20 jaar gekregen in marokko. gezellig.
    Home mtk-gym.nl


  25. #125
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    hamza 20 jaar gekregen in marokko. gezellig.
    In ieder geval geen levenslang, wat de aanklager daar wel wilde hebben. Vraag mij af hoe slecht het daar in de gevangenis nu is.... Hij schijnt wel iets van 15 kilo te zijn aangekomen daar, hij eet blijkbaar goed ;-)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •