MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 43
  1. #1
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default Alistair: Kickboksen 'Nederlandse stijl' is achterhaald en niet bruikbaar in MMA...

    While Overeem has trained at a number of camps over the years, Struve still resides at Team Schrijber in his homeland. As he has in most of his bouts, Struve will possess a reach advantage(four inches) come fight night. He hasn’t always used his physical tools in the best manner possible, however. Overeem believes that Struve’s roots are preventing him from properly utilizing his length.

    “I know he’s training on it. I know that he tries to, but the Dutch kickboxing in my opinion, respectfully, is outdated. It’s not used for MMA,” Overeem said. “I know because I am the K-1 2010 Grand Prix champion. MMA is just different.”

    http://www.sherdog.com/news/news/Alistair-Overeem-Beautiful-Things-Will-Come-During-Remainder-of-UFC-Tenure-78557
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Na zijn partij tegen Brock Lesnar stond hij nog in de octagon zijn 'K-1 style kicks' op te hemelen en nu is het achterhaald...

  3. #3
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Het werkt al een paar partijen niet meer voor hem

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Hoor ik hem eindelijk wat verstandigs zeggen, nederlandse stijl is vooral recht op, diep in de dekking en maar beuken en ontvangen. Werkt niet bij MMA.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Hij heeft gelijk.
    MMA is een totaal ander spelletje.
    We zijn jaren geleden al ingehaald op staand gebied door de rest van de wereld, in MMA helemaal.
    Fighting is poetry in motion

  6. #6
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Ik denk dat het vooral een kwestie is van de stijl durven gebruiken, en daar moet je weer snelheid voor hebben. Kijk naar aldo, zijn stijl lijkt aardig op de nederlandse en komt er goed mee weg. Uiteindelijk blijft het MMA dus 100% hetzelfde als met het kickboksen gaat niet werken. Belangrijke elementen gebruiken echter wel, zoals de combinaties afronden met lowkicks.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Hij heeft wel een beetje gelijk Nederlandse stijl is veel combinaties maken als jij linkse direct , rechtste directe een links hoek daarna een high kick geeft heeft je tegenstander bij de linker hoek je al op de rug gelegd.

  8. #8
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    jij hebt echt verstand van kickboksen.

  9. #9
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    Gravenbeek, beargumenteer jezelf dan als je iemand zo te kijk probeert te zetten. Drogredenering tot dusver

  10. #10
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    Dit zijn uitspraken van mensen die nooit verder zijn gekomen dan een beginners lesje,als ze deze überhaupt wel gevolgd hebben.Kijk maar naar Nicky Holzken bv . Dat is wat ik bedoel ,niet het domme gelul van Anderson.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by gravenbeek View Post
    Dit zijn uitspraken van mensen die nooit verder zijn gekomen dan een beginners lesje,als ze deze überhaupt wel gevolgd hebben.Kijk maar naar Nicky Holzken bv . Dat is wat ik bedoel ,niet het domme gelul van Anderson.
    Want gravenbeek weet waar hij over praat...

  12. #12
    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    1.940
    vCash
    26250

    Default

    Ik vind jouw uitspraken ook niet bepaald van hoog niveau als ik zo even terug lees. Misschien moet je eens doorvragen in plaats van je ongegronde mening te ventileren.
    When life gets tough...
    Put on your boxing gloves

  13. #13
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    Ijsbeer rechtop diep in de dekking ,waar heb je het over man? Ga vissen vangen ijsbeer

  14. #14
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by gravenbeek View Post
    Dit zijn uitspraken van mensen die nooit verder zijn gekomen dan een beginners lesje,als ze deze überhaupt wel gevolgd hebben.Kijk maar naar Nicky Holzken bv . Dat is wat ik bedoel ,niet het domme gelul van Anderson.
    Wat heeft Nieky Holzken met een standup MMA gedeelte te maken?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wat heeft Nieky Holzken met een standup MMA gedeelte te maken?
    Denk dat hij bedoelt dat je het Nederlandse kickboksen niet simpelweg kan omschrijven als linkse directe, rechtse directe en dan een lowkick maar dat je eens een partij van Holzken moet bekijken om te zien wat het werkelijk inhoudt. En natuurlijk kun je het niet één op één toepassen in het MMA, maar zul je het moeten aanpassen en verder ontwikkelen.
    Last edited by king; 12-12-2014 at 16:04.

  16. #16
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Puur NL k-1 kickboksen is niet goed voor MMA (te recht op voor take down defence), maar dat het Nederlande systeem niet werkt in K-1/Kickboksen is natuurlijk bullshit.
    .
    Al die vechters op al die gala's waar bij staat uit welk land ze komen hebben dit allemaal in Nederland geleerd en vechten ook van uit Nederland.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by king View Post
    While Overeem has trained at a number of camps over the years, Struve still resides at Team Schrijber in his homeland. As he has in most of his bouts, Struve will possess a reach advantage(four inches) come fight night. He hasn’t always used his physical tools in the best manner possible, however. Overeem believes that Struve’s roots are preventing him from properly utilizing his length.

    “I know he’s training on it. I know that he tries to, but the Dutch kickboxing in my opinion, respectfully, is outdated. It’s not used for MMA,” Overeem said. “I know because I am the K-1 2010 Grand Prix champion. MMA is just different.”

    http://www.sherdog.com/news/news/Alistair-Overeem-Beautiful-Things-Will-Come-During-Remainder-of-UFC-Tenure-78557
    En toch is Struve in de UFC succesvoller dan Overeem. En heeft Stefan Berkenpas niet geholpen Big Foot voor te bereiden?
    Maar ja. Dit verklaart waarom hij geen frontkicks meer afweert zoals men dat in het kickboksen doet.
    War Struve.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    2.835
    vCash
    131156

    Default

    En dan alsnog? Moet je op hoog niveau gevochten hebben om de sport te begrijpen of er nog meer dan de gemiddelde fan van vechtsport van te weten. Lijkt me niet.

    In ieder geval hoop ik ook op Struve. Hoop dat hij Overeem met pensioen stuurt met weer een keiharde KO

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.347
    vCash
    126000

    Default

    Ik vond juist dat Alistair zijn verliezen te maken hadden dat hij JUIST niet de Nederlandse kickboksstijl heeft gebruikt. Dit eerste les die je krijgt is 'handen hoog', iets wat Alistair verzuimde te doen.

    Als hij gewoon zijn handen hoog had gehouden bij partijen als Bigfoot en Travis Browne had hij die wedstrijd gewoon gewonnen. Hij koos er voor om ineens met zijn handen laag te vechten iets wat hij in de K-1 nooit deed. Het ligt dus meer aan hemzelf dat hij koos voor een andere manier van vechten.

    Het is logisch dat kickboksen je niet 1 op 1 kan gebruiken om een MMA wedstrijd te winnen. Daar zijn te veel risico's voor met andere handschoenen en het grondgevecht. Maar dat kan een simpel persoon die nog nooit heeft gevochten ook wel zien, sterker nog ik heb nog nooit iemand gehoord die het tegendeel wilt bewijzen dat het nederlandse kickboksen stijl wel zou werken in M.M.A. anders hadden we echt wel jongens als Nieky Holzken, Robin van Roosmalen en Gokhan Saki als M.M.A. vechters gezien. Mooiste voorbeeld is de M.M.A. wedstrijden van Peter Aerts, Errol Zimmerman en zelfs Badr Hari die in de eerste ronde gewoon kansloos verliezen.... Dan moet je echt een idioot zijn wil je beweren dat het Nederlandse kickboksen goed is voor M.M.A.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.684
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fasada View Post
    Ik vond juist dat Alistair zijn verliezen te maken hadden dat hij JUIST niet de Nederlandse kickboksstijl heeft gebruikt. Dit eerste les die je krijgt is 'handen hoog', iets wat Alistair verzuimde te doen.

    Als hij gewoon zijn handen hoog had gehouden bij partijen als Bigfoot en Travis Browne had hij die wedstrijd gewoon gewonnen. Hij koos er voor om ineens met zijn handen laag te vechten iets wat hij in de K-1 nooit deed. Het ligt dus meer aan hemzelf dat hij koos voor een andere manier van vechten.
    Hier ben ik het helemaal met je eens!

  21. #21
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fasada View Post
    Ik vond juist dat Alistair zijn verliezen te maken hadden dat hij JUIST niet de Nederlandse kickboksstijl heeft gebruikt. Dit eerste les die je krijgt is 'handen hoog', iets wat Alistair verzuimde te doen.

    Als hij gewoon zijn handen hoog had gehouden bij partijen als Bigfoot en Travis Browne had hij die wedstrijd gewoon gewonnen. Hij koos er voor om ineens met zijn handen laag te vechten iets wat hij in de K-1 nooit deed. Het ligt dus meer aan hemzelf dat hij koos voor een andere manier van vechten.
    Maar die Brown gebruikte natuurlijk ook geen Nederlandse stijl kickboksen he? En Big foot had waarschijnlijk de memo niet gekregen. Dus....

  22. #22
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    55
    vCash
    126000

    Default

    Natuurlijk moet je sommige dingen aanpassen,maar handen bij je hoofd houden doen struve en overeem allebei niet,dit is echt geleerd bij kickboksen les 1,hoog trappen is ook niet echt slim ,maar voor de rest veel boksen vast zetten en lowkick,en als je tegen een worstelaar vecht gameplan iets wijzigen.EN oppassen voor de takedown.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by gravenbeek View Post
    Natuurlijk moet je sommige dingen aanpassen,maar handen bij je hoofd houden doen struve en overeem allebei niet,dit is echt geleerd bij kickboksen les 1,hoog trappen is ook niet echt slim ,maar voor de rest veel boksen vast zetten en lowkick,en als je tegen een worstelaar vecht gameplan iets wijzigen.EN oppassen voor de takedown.
    Heb jij ooit tegen een worstelaar gevochten dan?

  24. #24
    Join Date
    May 2012
    Posts
    864
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind bas rutten wel een voorbeeld dat het wel kan of jose aldo zoals iemand al zei die heeft een vergelijkbare stijl met het nl kickboks. Een van de laatste partijen van bas tegen villareal daar gaf hij 3 echte echte lowkicks en de partij was voorbij tko.

  25. #25
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Het komt er denk ik vooral op neer dat Overeem het niet kan.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •