MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 17 of 17
  1. #1
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Camerabg1 Verslag | SLAMM!! "Back to the Oldskool" | 't Zonnehuis 20.12.2014

    Tekst & fotografie: Harmen Bakker



    Enige tijd geleden werd ik gebeld door promotor Milton Felter dat hij weer iets in het Zonnehuis ging doen. Door de jaren heen zijn hier enorm veel shows georganiseerd, van klein tot groot. De locatie blijft uiteraard dezelfde, maar met klein bedoel ik meer met verlichting nog net niet van de zaal en een patatje achter de coulissen. Door de jaren heen kwamen onder andere Masters of the Ring, Power Fist, Dangerzone, Beatdown, Killerdome, Amsterdam Fightclub, Noord-Gestoord (waarbij nog eens een heftige brand bijna roet in het eten gooide), Fight4Life, Profighters naar de historische plek in Amsterdam Noord, waarbij het één en ander steeds luxer en professioneler werd aangepakt. Hoewel Felter zelf al eens eind jaren 90 met Ivan Hippolyte aldaar een gala had gehost was het na de Superkombat van september weer tijd om Oldskool te gaan. Gewoon knokken zonder al te lange organisatorische aanlooptijd. Deze maal dus Slamm!! in samenwerking met M4Y Management, onder auspiciën van de I.R.O.

    Zelf was ik meteen enthousiast omtrent het idee, want het Zonnehuis blijft speciaal. De roemruchte plek waar mening thaibokser, van het niveau nieuweling tot aan Hoost zijn partijen vocht. Ondergetekende heeft in ver verleden zelf nog een drietal partij'tjes geknokt en iedereen weet dat je een eerste partij nooit vergeet. Als toeschouwer, fotograaf of reporter vaak op de bovenverdieping zitten genieten van menig toppartij en de sfeer is er zelden vervelend te noemen. Zaterdagavond 20 december was het dan weer na een lange periode raak in het Zonnehuis. De organisatie had een dikke 20-tal partijen op de matchmaking staan met een tweetal A-klasse en vier B-klasse partijen waarvan de foto's van het hoofdprogramma onder dit verslag te vinden zijn. De bekende scholen uit de omgeving; Ajuau & Etta, Mike's Gym, Manhoef Fight & Fitness, Team van den Berg/Hanse, Day's Gym, Mousid en de Bonjasky Academy waren allen vertegenwoordig, maar de school die qua naam voor mij toch het meest opviel was Mandigo Gym. De bekende gym, onder leiding van Glen Brasdorp waar toppers als Marco Pique en Hesdey van Assen hun eerst partijen voor vochten.

    De als een groot talent bekend staande Appy Bekour (Team Ramzi) nam het in de eerste B-klasse partij van de avond op tegen Baris Karabas uit België die onder andere Kamil Uygen in zijn hoek had staan, was meteen één van de partijen van de avond. In een enorm hoog tempo met veel techniek bevochten de twee heren elkaar, die weinig voor elkaar onder deden. In een redelijk gelijk opgaande strijd was het toch Bekour die net iets scherper was dan Karabas en de partij op punten won en op de cruciale momenten net het initiatief nam. Toch zou ik deze Belgische vechter wel eens vaker willen zien in Nederland, want ook hij is erg talentvol. De tweede B-klasse partij tussen Fernando Reemet (Bonjasky Academy) vs Romano Duin (Simson Gym) duurde iets langer dan een ronde, want "Klaas" Duin liet er geen gras over groeien en met een harde knie naar het hoofd moest Reemet 8-tellen nemen waarna hij uitgeteld werd door de scheidsrechter.

    Satino Verbeek (Sokudo Gym) nam het in de derde B-klasse partij op tegen Gokhan Geddik (Mike's Gym). Beide heren, onder de 90 kilogram waren redelijk aan elkaar gewaagd. Vond Verbeek technischer vechten, met name in de derde ronde maar Geddik scoorde zijn punten en won uiteindelijk de partij op punten. Na de wedstrijd werd er in de ring aandacht gevraagd voor de 20 maanden oude Nathaniel Roggeveld, het neefje van Verbeek die aan neuroblastoomkinderkanker lijdt. geconstateerd. De meest agressieve vorm is geconstateerd en een operatie in de VS kan zijn leven redden. Er is inmiddels een stichting (NVF) in het leven geroepen die voor Roggeveld en in de toekomst ook andere kinderen geld wil inzamelen om een ingreep die in Nederland niet word vergoed te realiseren. Meer informatie kan op de Facebook pagina van de stichting worden gelezen. Tegenstander Geddik maakte een erg sportief gebaar door 50 euro als startgedrag in te leggen toen de stichting na de partij in de ring aandacht vroeg voor de collecte.

    Voor Mustapha "Musie" el Messaoudi (Team Slamm!!!) was deelname zelf al een overwinning. In een kleine vier weken trainde hij zichzelf van 86 kilogram, naar het wedstijdgewicht van 75 kilogram. Hij vocht de laatste B-partij van de avond. Tegenstander, de Belg Mohamed Hendoef van Queensbury had dezelfde intenties als el Messaoudi. Vanaf het begin van de eerste ronde werd er op een enorm hoog tempo geknokt en samen met de partij van Appy Bekour was dit dé partij van de avond. Erg aan elkaar gewaagd, enorm technisch en hierbij was het publiek de winnaar in een partij die onbeslist eindigde. Hopelijk houd el Messaoudi zijn gewicht meer op peil, want had de indruk dat hij toch teveel aan kracht had verloren.

    Na de vier knallende B-partijen was het tijd voor het slotstuk met de laatste twee (A) partijen van de avond. De Belg Hotmane Assene nam het op tegen één van de meest getalenteerde jonge zwaargewichten van de Nederland, D'Angelo Marshal uitkomend voor Team Slamm!! Op het spel stond de Slamm!! Benelux titel in het zwaargewicht en Marhal had hier slechts een ronde voor nodig om deze te veroveren. Assene, eveneens van Queensbury had meteen zichtbaar last van de harde lowkicks die Marshal maakte en vocht vrijwel vanaf de start van de partij achteruit. Toen ook nog zijn handen gingen zakken was het prijsschieten en Marshal probeerde het met zijn knieen af te maken. Assene haalde het eind van de eerste rond om vervolgens in zijn hoek op te geven. De laatste partij van de avond werd geknokt tussen de Portugees Bruno Susana, uitkomend voor Mike's Gym en de Amsterdammer Marcello Adriaans die anno 2014 eveneens uitkomt voor Team Slamm!! Adriaans zat niet lekker in de partij en hoewel ik Susana ook niet de meest aansprekende vechter vond maakte hij wel zijn punten. Met name in de eerste ronde leek het erop of Adriaans nog wakker moest worden en vanaf de tweede ronde begon hij te counteren op de acties van Susane die de gehele partij het initiatief had genomen. Na drie ronden won hij de partij en de Europese Slamm!! titel in het zwaargewicht.
    Last edited by Richelieu; 21-12-2014 at 21:45.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Hieronder de foto's van het hoofdprogramma;


































































  3. #3
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default











































































































    Last edited by Richelieu; 21-12-2014 at 21:04.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ouderwets mooie foto's Harmen!
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    2.388
    vCash
    126000

  6. #6
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Gave reportage Harmen, dank je wel.
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Mooi Harmen. Leuk om het Zonnehuis weer te zien
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Bij deze nog de volledige uitslagen;


  9. #9
    Join Date
    May 2014
    Posts
    527
    vCash
    111758

    Default

    Het was erg vet, was al weer vergeten wat een goede locatie het zonnehuis is: hopelijk komen er weer wat meer gala's in de toekomst.

    Wel vond ik zelf de onbeslist uitslag van de partij tussen El Messaoudi en Hendouf nogal vreemd omdat die Belg echt een behoorlijke pak rammel had gegeven...

  10. #10
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    gegeven of gekregen snap de zin niet goed
    Home mtk-gym.nl


  11. #11
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    gegeven of gekregen snap de zin niet goed
    x2

  12. #12
    Join Date
    May 2014
    Posts
    527
    vCash
    111758

    Default

    Oh ok, refrase: die Belgische dude domineerde alle 3 de rondes en gaf die jongen van team slamm een pak slaag. Het was een aantrekkelijke partij maar bij mij en de mensen direct om me heen bestond er geen twijfel wie gewonnen had.

    Howevers, er zijn dus duidelijk anderen die de partij anders beoordeelden.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    De partij was close, maar om te zeggen dat de Belg van Queensbury drie ronden heeft gedomineerd...absoluut niet imo. Vond zelf wel dat el Messaoudi kracht miste en in de derde ronden was de Belg sterker. El Messaoudi begon sterk aan zijn partij. Op ouderwetse 5x2 minuten regels had het nog wel anders kunnen uitpakken, maar nu vond ik een onbeslist wel op zijn plaats.

  14. #14
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Mooi werk Harmen!

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Thanx Harme, mooi verslag en foto's.

    Dat Zonnehuis is altijd toch een mooie locatie voor gala's.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  16. #16
    Join Date
    Jan 2015
    Posts
    10
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben nog niet heel lang member van dit forum, vandaar mijn late reactie maar heel mooi verslag en foto's!

  17. #17
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by daredevil1 View Post
    Ik ben nog niet heel lang member van dit forum, vandaar mijn late reactie maar heel mooi verslag en foto's!
    Welkom op Mixfight.nl

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •