MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 10 of 20 FirstFirst ... 67891011121314 ... LastLast
Results 226 to 250 of 493
  1. #226

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Om even in eigen land te blijven, hoeveel mensen zijn er in nederland uit naam van Islam vermoord.

    Hoeveel mensen zijn er in Nederland uit naam van een motorbende vermoord?

    Maakt niet uit of iemand schuldig is of niet, men hoort niet te doden toch/ Of zijn hier verschillende maten van toepassing?
    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Zelfs Hezbollah en Hamas hebben de slachtpartij ondubbelzinnig veroordeeld, maar jij komt weer met je "ja, maar". Dat stelt te denken.
    Waar lees jij ja maar? Ik heb het over nederland. Misschien dat je eerst eens moet lezen voordat je weer een debiel antwoord geeft.

    Er is geen ja maar.

    Ongeacht bij welke club of religie je hoort of uit welk land je komt..Stop met beledigen, stop met bedreigen en stop met moorden.


    Religion Doesn’t Kill People, People Kill People
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  2. #227
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Sorry dat ik dit prettig samenzijn nog even onderbreek, maar ik ben ergens heel benieuwd naar.
    Is een serieuze vraag.

    Als je een gematigde moslim bent voel je je dan ook beledigd als je een satirische/beledigende afbeelding van de profeet ziet ?

    Ik hoor daar namelijk nooit wat over. het wordt gepresenteerd als een vaststaand feit.

  3. #228
    Join Date
    Jun 2014
    Posts
    75
    vCash
    124446

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Zelfs Hezbollah en Hamas hebben de slachtpartij ondubbelzinnig veroordeeld, maar jij komt weer met je "ja, maar". Dat stelt te denken.
    Het interesseert ze geen moer. Het is niks meer dan op een goedkope manier een wit voetje halen bij de rest van de wereld.

  4. #229
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Sorry dat ik dit prettig samenzijn nog even onderbreek, maar ik ben ergens heel benieuwd naar.
    Is een serieuze vraag.

    Als je een gematigde moslim bent voel je je dan ook beledigd als je een satirische/beledigende afbeelding van de profeet ziet ?

    Ik hoor daar namelijk nooit wat over. het wordt gepresenteerd als een vaststaand feit.
    Dan zul je toch eerst moeten vaststellen wat een "gematigd moslim" is. Naar mijn mening bestaan die niet. Of je bent moslim, of niet. Naar ik begrijp is de Islam duidelijk over de regels waar een moslim naar moet leven. Het afbeelden van een profeet is strikt verboden.
    Dit geldt overigens ook voor christenen. Of je gelooft in de bijbelse leer, of niet. Als je niet gelooft dat Jezus de zoon van god is en voor jou zonden is gestorven aan het kruis, ben je dan nog christen? Of ben je gematigd christen als je het allemaal met een korreltje zout neemt en glimlacht als de pastoor verteld over de wonderen die Jezus verrichtte. Wat overigens wel grappig is in dit verhaal is dat Jezus volgens de koran ook een profeet is en dus eigenlijk ook niet mag worden afgebeeld.

  5. #230
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by king View Post
    Dan zul je toch eerst moeten vaststellen wat een "gematigd moslim" is. Naar mijn mening bestaan die niet. Of je bent moslim, of niet. Naar ik begrijp is de Islam duidelijk over de regels waar een moslim naar moet leven. Het afbeelden van een profeet is strikt verboden.
    Dit geldt overigens ook voor christenen. Of je gelooft in de bijbelse leer, of niet. Als je niet gelooft dat Jezus de zoon van god is en voor jou zonden is gestorven aan het kruis, ben je dan nog christen? Of ben je gematigd christen als je het allemaal met een korreltje zout neemt en glimlacht als de pastoor verteld over de wonderen die Jezus verrichtte. Wat overigens wel grappig is in dit verhaal is dat Jezus volgens de koran ook een profeet is en dus eigenlijk ook niet mag worden afgebeeld.
    Er zijn echt ontzettend veel christenen die naar de kerk gaan en geloven dat er een god is maar de bijbel niet letterlijk nemen.
    Sterker nog, bijna niemand neemt de bijbel letterlijk.
    Ik vroeg me af of dat bij de moslim gemeenschap ook zo is.

  6. #231
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Er zijn echt ontzettend veel christenen die naar de kerk gaan en geloven dat er een god is maar de bijbel niet letterlijk nemen.
    De vraag is of je dan nog wel christen bent? Uiteraard hangt het antwoord op die vraag af van de persoon aan wie je het vraagt. Maar ik verzeker je dat er een hoop zijn die je dan niet meer als christen zien.

  7. #232
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by king View Post
    De vraag is of je dan nog wel christen bent? Uiteraard hangt het antwoord op die vraag af van de persoon aan wie je het vraagt. Maar ik verzeker je dat er een hoop zijn die je dan niet meer als christen zien.
    En dat is exact wat ik doe. Ik vraag het persoonlijk. Fijn dat jij nog even verteld wat volgens de krant het verhaal is maar dat vraag ik niet. Ik ben benieuwd wat de mensen hier persoonlijk er van vinden.

  8. #233
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Masri View Post
    Het interesseert ze geen moer. Het is niks meer dan op een goedkope manier een wit voetje halen bij de rest van de wereld.
    Hezbollah vecht in Syrië tegen de Islamitische Staat. Het interesseert ze dus wel.

  9. #234
    Join Date
    Jun 2014
    Posts
    75
    vCash
    124446

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Hezbollah vecht in Syrië tegen de Islamitische Staat. Het interesseert ze dus wel.

    Het interesseert ze om IS uit eigenbelang te bekritiseren, ja. Het interesseert ze om wel even te laten zien dat ze aan dezelfde kant staan als het Westen in deze kwestie. Interesseert het ze dat er in Frankrijk een zooitje mensen wordt afgeslacht dat de Islam en de Profeet belachelijk maakt? Dacht het niet.

  10. #235
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Noem maar eens een demonstratie van extreemrechts waar de AFA, of een soort gelijke club niet bij aanwezig was.
    Ja maar jij bent toch geen afa? jij bent toch de gematigde nederlander? en de afa wordt ook uitkotst door de gematigde nederlander.
    Home mtk-gym.nl


  11. #236
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Als moslim hoef je natuurlijk helemaal niets. Maar het is best verstandig om er wel iets van te zeggen. Zoals die ene knaap "niet in naam van mijn Islam" geloof ik dat die fb pagina heet. Wat is daar nu mis mee?

    Ik weet zeker dat zo een signaal verbroederd.Netzoals wanneer autochtonen aangifte doen tegen wilders ivm het verwerpelijke minder Marokkanen
    daar is ook niks mee maar laat de mens gewoon leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor ander mans daden. Als ik me voor alles zo zou moeten verontschuldigen heb je geen normaal leven meer.
    Home mtk-gym.nl


  12. #237
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by bryan View Post
    Maar zij zijn de gene die het " verzieken" toch ? Als het zo zou zijn dat extreem rechts echt op zou rukken en deze mate van geweld in Nederland zou tentoonstellen zou ik WEL wat doen. Zoals Wilders. Hij gebruikt nu woorden, ik doe er iets aan om tegen hem te stemmen en vocaal maken dat ik er niet van gediend ben. Tuurlijk zal jij nu met voorbeelden komen maar ik zie weinig tot niets van de gematigde moslims. Ik weet volgens mij dat dit iets wat jou persoonlijk raakt maar kijk naar Turkije... Die laat liever Koerden afslachten door IS dan te zeggen, " ok de koerden zijn niet onze vrienden maar ze vermoorden uit de naam van de Islam vinden wij een echte belediging van de islam en DAAR gaan wij iets aan doen. Nee dat doen ze niet, maar als iemand een spotprent plaats zij ze de eerste die op hun achterste benen gaan staan. " Ze kiezen gewoon waar ze aanstoot aan nemen. Als ik in een god zou geloven, zou ik persoonlijk meer over de zeik gaan van iemand die uit de naam van mij god mensen vermoord dan iemand die een spotprentje tekent. Maar de Taliban, IS, etc moet bevochten worden door de westerse wereld... waarom niet in grote mate door de gematigde moslims ???? die hebben er toch de meeste last van als ik iedereen moet geloven ? En dit is een serieuze vraag.. ik snap het gewoon niet.
    je hebt gelijk in dat wat je zegt. Maar er leven 1,5 miljard moslims. En echt 99% van de moslims is anti is etc etc anders leefden er vandaag de dag geen mensen meer want dan was iedereen elkaar aan het uitmoorden.

    Jij leeft in europa, dus krijg je europees nieuws. De coalitie die IS bombadeerd bestaat grotendeels uit islamitische landen.

    Verder heb ik nog 1 ding geleerd de afgelopen week. En dat is dat iedereen alleen de pijn van zijn eigen volk of ras of geloof voelt. Ik wordt ook moe van iedereen die nu parijs vergelijkt met Gaza. Waarom dan alleen Gaza? de wereld is gewoon krom. Ik weet zeker dat ze in marokko niet hebben gedemonstreerd voor de 40 mexicaanse studenten. Ik weet ook dat ze in mexico niets hebben gedaan voor de overstroming in marokko. In koerdistan hebben ze ook niets gedaan voor ukraine en in ukraine kon sengal en kobane hun ook niets schelen. Amerika kwam in actie toen er journalisten werden vermoord. Turken gingen demonstreren toen israel paletstina met de grond gelijk maakte. In parijs ging niemand de straat op voor de 2000 nigerianen die door boko harram zijn vermoord maar wel voor de 12 cartoonisten. Op de dam was er geen stille tocht voor de nu 1 miljoen dode syrieers maar wel voor 12 man.

    iedereen rouwt om het gene wat dichtbij ze staat en voor de rest zijn we allemaal hypocriet en wereld verbeteraars en weten we alles beter.
    Home mtk-gym.nl


  13. #238
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Sorry dat ik dit prettig samenzijn nog even onderbreek, maar ik ben ergens heel benieuwd naar.
    Is een serieuze vraag.

    Als je een gematigde moslim bent voel je je dan ook beledigd als je een satirische/beledigende afbeelding van de profeet ziet ?

    Ik hoor daar namelijk nooit wat over. het wordt gepresenteerd als een vaststaand feit.
    Ja natuurlijk voel je je beledigd. Satire is altijd voor 1 partij beledigend of kwetsend of noem maar op daarom heet het Satire anders heette het wel wat anders. Maar vind ik dat er dan wat aan gedaan moet worden? Nee zeker niet. Kan mij verder echt niet schelen wat ze over de profeet tekenen of doen. er wonen 7 miljard mensen op aarde. Heb geen tijd om me om alle 7 druk te maken
    Home mtk-gym.nl


  14. #239
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Waar lees jij ja maar? Ik heb het over nederland. Misschien dat je eerst eens moet lezen voordat je weer een debiel antwoord geeft.

    Er is geen ja maar.

    Ongeacht bij welke club of religie je hoort of uit welk land je komt..Stop met beledigen, stop met bedreigen en stop met moorden.


    Religion Doesn’t Kill People, People Kill People
    Mijn god wat kraam jij een onzin uit. Stop met beledigen?? En hoe wil je dat dan toetsen of strafrechtelijk regelen?

    Feit is dat er altijd mensen zijn die zich beledigd voelen. Kijk maar naar die hele onzinnige ZP discussie. Wij leven nou eenmaal in een wereld met verschillende rassen, geloven en geaardheden. En in zo'n samenleving zullen er altijd groepen zijn die zich beledigd voelen. Get over it. Zoals Sadix het zegt, als je je daar over druk moet gaan maken... De grens licht in mijn ogen ook altijd bij geweld/aanzetten tot haat!
    Last edited by my2cents; 13-01-2015 at 03:24.

  15. #240
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Cholitzu voor iemand die tegen het recht van beledigen is maak je toch redelijk vaak mensen uit voor debielen...

    Wat beterft de term gematigde moslim....volgens Erdogan is Islam Islam...bestaat er niet zoiets als gematigde,fanatieke of extremistische moslim en is het verschil maken alleen al een belediging voor de Islam! Iemand anders omschreef het in een discussie wel bijzonder....Het verschil tussen een gematigde moslim en een extremistische moslim? De extremistische moslim wil alle ongelovigen doden...de gematigde moslim wil dat de extremistische moslim alle ongelovigen dood....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  16. #241
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    worldwide
    Posts
    2.142
    vCash
    126000

    Default

    Je Suis Allemagne: Vreedzame Anti Islam Demonstratie in Duitsland (40.000) ontaard op diverse plaatsen in geweld met linkse extremisten:
    http://rt.com/news/221955-pegida-dre...rowds-protest/

  17. #242
    Join Date
    Jan 2012
    Posts
    1.238
    vCash
    60000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Cholitzu voor iemand die tegen het recht van beledigen is maak je toch redelijk vaak mensen uit voor debielen...

    Wat beterft de term gematigde moslim....volgens Erdogan is Islam Islam...bestaat er niet zoiets als gematigde,fanatieke of extremistische moslim en is het verschil maken alleen al een belediging voor de Islam! Iemand anders omschreef het in een discussie wel bijzonder....Het verschil tussen een gematigde moslim en een extremistische moslim? De extremistische moslim wil alle ongelovigen doden...de gematigde moslim wil dat de extremistische moslim alle ongelovigen dood....
    Dus Erdogan bepaald dat voor iedere moslim? Kom op zeg, je wil dus zeggen dat in principe 2 miljard moslims de overige 5 miljard mensen wil uitroeien? Sorry, maar daar geloof ik geen reet van. Ik ga er nog steeds van uit dat deze extremisten een uitzondering zijn en dat 95% van de moslims gewoon tegen dit geweld is.

  18. #243
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    daar is ook niks mee maar laat de mens gewoon leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor ander mans daden. Als ik me voor alles zo zou moeten verontschuldigen heb je geen normaal leven meer.
    Verontschuldigen is ook niet het juiste woord. Je hebt er feitelijk niets mee van doen. Eigenlijk is het precies wat die jongen op fb doet. Misbruik mijn religie niet. Wat betreft alle problemen op de wereld. Je hebt inderdaad binding met je eigen regio en daarnaast krijg je een beperkt aanbod van minstreel media. Syrië is echt een schoolvoorbeeld van landen die powerplay doen met als gevolg nog meer terreur.

  19. #244
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    je hebt gelijk in dat wat je zegt. Maar er leven 1,5 miljard moslims. En echt 99% van de moslims is anti is etc etc anders leefden er vandaag de dag geen mensen meer want dan was iedereen elkaar aan het uitmoorden.

    Jij leeft in europa, dus krijg je europees nieuws. De coalitie die IS bombadeerd bestaat grotendeels uit islamitische landen.

    Verder heb ik nog 1 ding geleerd de afgelopen week. En dat is dat iedereen alleen de pijn van zijn eigen volk of ras of geloof voelt. Ik wordt ook moe van iedereen die nu parijs vergelijkt met Gaza. Waarom dan alleen Gaza? de wereld is gewoon krom. Ik weet zeker dat ze in marokko niet hebben gedemonstreerd voor de 40 mexicaanse studenten. Ik weet ook dat ze in mexico niets hebben gedaan voor de overstroming in marokko. In koerdistan hebben ze ook niets gedaan voor ukraine en in ukraine kon sengal en kobane hun ook niets schelen. Amerika kwam in actie toen er journalisten werden vermoord. Turken gingen demonstreren toen israel paletstina met de grond gelijk maakte. In parijs ging niemand de straat op voor de 2000 nigerianen die door boko harram zijn vermoord maar wel voor de 12 cartoonisten. Op de dam was er geen stille tocht voor de nu 1 miljoen dode syrieers maar wel voor 12 man.

    iedereen rouwt om het gene wat dichtbij ze staat en voor de rest zijn we allemaal hypocriet en wereld verbeteraars en weten we alles beter.
    Het kan aan mij liggen maar ik hoor dat 99% verhaal al te lang... ik geloof dat gewoon niet meer. Als ik zie hoe er bv in Indonesië wordt omgegaan met de islam ( is volgens mij het grootste moslim land van de wereld qua inwoners) vind ik dat bijzonder streng en hebben de mensen niet de vrijheid te zeggen wat ze willen. En je pakt het Boko Harram voorbeeld, weer een voorbeeld van moslim extremisten. Waarom vallen moslims niet over elkaar heen om DAAR wat van te zeggen om aan te doen ? Maar stel je voor dat er een strip gemaakt wordt dat zitten ze in ieder tv programma. Roepen ze "ja waarom moet dat nou ? het kwetst me..." Er worden in de wereld wel veeeel ergere zaken gedaan vanuit de Islam dan een paar spotprenten. En ook de zaken die je boven noemt. Sorry maar ik vind die appels met peren vergelijken.

    Hoe kan je nou politiek geweld of een overstroming vergelijken met personen die vanuit een geloofsovertuiging mensen vermoorden. Mensen die gewoon gebruik maken van de vrijheden die ze hebben in bepaalde landen. Tuurlijk is het erg van Mexico maar dat heeft met drugs en macht te maken, maakt niet net minder erg maar het is wel een fundamenteel verschil. Er wordt uit naam van JULLIE geloof verschrikkelijke dingen gedaan. Als het dan werkelijk maar 1% is DOE ER DAN WAT AAN ALS GEMEENSCHAP. Maar zolang landen als Saoedi Arabië het wel prima vinden en lijf straffen uitvoeren en landen als Pakistan Bin Laden onderdak geven gaat voor mij die 1% niet meer op. En inderdaad ook Turkije, hoe kan je je mond vol hebben over dit terwijl je social media blokkeert en journalisten laat oppakken voor de vrijheid van mening.

    Sorry is echt niet persoonlijk, maar dit is precies het punt voor de meeste als het uitkomt zeggen ze, ja is maar een klein groepje die het verziekt... maar schijnbaar is de gemeenschap niet willend genoeg om het ZELF op te lossen. En wie is er dan slechter.. de persoon die het doet of de persoon die het toelaat.

  20. #245
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Ja natuurlijk voel je je beledigd. Satire is altijd voor 1 partij beledigend of kwetsend of noem maar op daarom heet het Satire anders heette het wel wat anders. Maar vind ik dat er dan wat aan gedaan moet worden? Nee zeker niet. Kan mij verder echt niet schelen wat ze over de profeet tekenen of doen. er wonen 7 miljard mensen op aarde. Heb geen tijd om me om alle 7 druk te maken

    Je spreekt jezelf wel erg tegen in deze post.

  21. #246
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    The neverEnding story...
    Be a Warrior, not a Worrier

  22. #247
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Ja natuurlijk voel je je beledigd. Satire is altijd voor 1 partij beledigend of kwetsend of noem maar op daarom heet het Satire anders heette het wel wat anders. Maar vind ik dat er dan wat aan gedaan moet worden? Nee zeker niet. Kan mij verder echt niet schelen wat ze over de profeet tekenen of doen. er wonen 7 miljard mensen op aarde. Heb geen tijd om me om alle 7 druk te maken
    Thanks, voor mij wel duidelijk zo.
    Volgens mij is dat ook de insteek van vrijheid van meningsuiting. Je mag alles zeggen maar dan hoef je dat nog niet te doen.

    De Theo van Gogh insteek: ja hoor vieze geitenneuker, ik wil wel met jou in discussie. Dan bevorder je de discussie niet echt.

  23. #248
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Theo van Gogh was dan ook een enorme provocateur. Mss kan je die dieudonné een beetje vergelijken. Die gast zegt ook walgelijke dingen. Maar soms zit er ergens wel een kern van waarheid in.

  24. #249
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Dus Erdogan bepaald dat voor iedere moslim? Kom op zeg, je wil dus zeggen dat in principe 2 miljard moslims de overige 5 miljard mensen wil uitroeien? Sorry, maar daar geloof ik geen reet van. Ik ga er nog steeds van uit dat deze extremisten een uitzondering zijn en dat 95% van de moslims gewoon tegen dit geweld is.
    Erdogan is met grote meerderheid gekozen in Turkije. En op dit moment zijn al tienduizenden mensen afgeslacht door de IS in Rak en Syrië. Maar hou maar vol dat 95% van de moslims tegen dit soort geweld is.

    De wereld telt trouwens geen 2 miljard, maar 1,5 miljard moslims.

  25. #250
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by my2cents View Post
    Mijn god wat kraam jij een onzin uit. Stop met beledigen?? En hoe wil je dat dan toetsen of strafrechtelijk regelen?

    Feit is dat er altijd mensen zijn die zich beledigd voelen. Kijk maar naar die hele onzinnige ZP discussie. Wij leven nou eenmaal in een wereld met verschillende rassen, geloven en geaardheden. En in zo'n samenleving zullen er altijd groepen zijn die zich beledigd voelen. Get over it. Zoals Sadix het zegt, als je je daar over druk moet gaan maken... De grens licht in mijn ogen ook altijd bij geweld/aanzetten tot haat!
    x dikke 2!

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •