MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 6 of 11 FirstFirst ... 2345678910 ... LastLast
Results 126 to 150 of 267
  1. #126
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    de fotos zouden kunnen worden gebruikt om strategische redenen en positie bepaling. Ook staan er mensen op die me toestemming gaven voor prive gebruik maar niet voor internet ivm veiligheid van families.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Home mtk-gym.nl


  2. #127
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    http://m.ad.nl/ad/m/nl/1013/Buitenla...ionItemId=5585

    Die zien we in ieder geval niet meer terug.

  3. #128
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    de fotos zouden kunnen worden gebruikt om strategische redenen en positie bepaling. Ook staan er mensen op die me toestemming gaven voor prive gebruik maar niet voor internet ivm veiligheid van families.

    'tuurlijk.

  4. #129
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Turboknecht View Post
    Ik vermoed dat ik nogal op val wanneer ik me in die contreien begeef, met m'n bijna twee meter en blauwe ogen. No way dat ik me tot twee kilometer afstand van door IS belegerd gebied ga ophouden. Dan zit ik straks in zo'n kooi, in een oranje outfit, met een stel van die gekken om me heen, te wachten tot ze me in brand steken of m'n kop er langzaam afsnijden. Bedankt, maar daar heb ik het lef niet voor en heb ik de nieuwsgierigheid niet voor over. Ik heb er ook geen familie zitten.
    Daarom is het strategisch ook beter om middels het luchtwapens doelen van IS te bestoken.

  5. #130
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Daarom is het strategisch ook beter om middels het luchtwapens doelen van IS te bestoken.
    Inzet van grondtroepen is onontbeerlijk om IS te verslaan.

  6. #131
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

  7. #132
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Inzet van grondtroepen is onontbeerlijk om IS te verslaan.
    Hoe je het ook wendt of keert, dit soort extremistische groepen ontstaan in de gemeenschap zelf. Ze moeten dus ook door diezelfde gemeenschap verslagen worden. Grondtroepen zijn dus inderdaad onontbeerlijk, maar dat laat onverlet de vraag waar die grondtroepen vandaan moeten komen. Wanneer dit westerse troepen zijn die het land zo goed als overnemen, versla je IS wellicht maar is het een kwestie van tijd tot de er een opvolger komt op het moment dat externe troepen weer vertrokken zijn. Ze moeten het daar uiteindelijk zelf doen.

  8. #133
    Join Date
    Apr 2013
    Posts
    522
    vCash
    122800

    Default

    Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
    Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
    .
    Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
    .
    Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.

  9. #134
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by fifi23 View Post
    Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
    Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
    .
    Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
    .
    Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.
    Dat is natuurlijk voortschrijdend inzicht. Niemand gaat nu nog een operatie zoals D-day doen waar je duizenden jongemannen de dood injaagt. Of een atoombom ergens opgooien. De wereld is gewoon veranderd. Althans de westerse.

  10. #135
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by fifi23 View Post
    Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
    Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
    .
    Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
    .
    Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.
    Destijds verklaarden Duitsland en Japan als landen zijnde oorlog aan ons , nu vecht je niet tegen een land met regering maar tegen een stel losgeslagen randdebielen die land proberen te veroveren van een regering en zijn bevolking.

  11. #136
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    2.348
    vCash
    126527

    Default

    De media werd toentertijd tevens veel meer gecensureerd. Het thuisland kreeg lang niet zoveel mee van de verschrikkingen in een oorlog die ergens verderop gevoerd werd. De Vietnamoorlog was een van de eerste oorlogen waar de media echt bovenop zat. Dan krijg je veel meer publieke tegenstand in eigen land en kan de politiek slachtoffers aan eigen zijde minder makkelijker veroorloven.

    Daarnaast, je kunt niet zomaar het Midden-Oosten van nu met Europa halverwege de vorige eeuw vergelijken natuurlijk. Ook niet met Japan. Andere geschiedenis, cultuur, geografie, et cetera. Het is een totaal andere situatie.

  12. #137
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by fifi23 View Post
    Waarom is dit dan niet in Duitsland of Japan gebeurt?
    Daar zijn na 70 jaar de Nazis en (wat ze in Japan hadden) ook niet terug gekeerd.
    .
    Moeten "we" (de beschaafde landen zullen we maar zeggen) deze gebieden zo totaal en volledig vernietigen en de extremisten ala Neurenburg vervolgen om de mensen die nog over zij volledig te doordringen van wat ze hebben gedaan/gesteunt zodat er een soort van zelfcheck onstaat op de samenleving?
    .
    Wat mij opvalt is dat sinds de tweede wereld oorlog het "westen" er met de handrem er op vecht en de tegenstander dus niet. Niemand had problemen met het structureel bombarderen van Duitse en Japanse steden met 100.000en doden tot gevolg. Maar als we nu het zelfde zouden doen in IS gebied dan is de wereld te klein en is het zielig.
    Wat er nu gebeurt, is direct te relateren aan eerder ingrijpen. Het is dan ook volstrekt onlogisch om die aanpak te herhalen en een ander resultaat te verwachten. In WOII liep het anders, maar dat doet aan de vorige constatering natuurlijk niets af. Maar goed, dat is waarschijnlijk doordat je die conflicten niet met elkaar kan vergelijken. Het verschil in wapengebruik lijkt me nou niet dé factor die alles verklaart. In WOI was de schade en het dodenaantal ook niet te overzien. Toch is uit de nasleep van dit conflict is de volgende (WOII) ontstaan. Het is dus wat complexer dan totale vernietiging en wat rechtszaken...

  13. #138
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    977
    vCash
    126000

    Default

    Het westen kan het niet oplossen. Er kan altijd de kaart getrokken worden over de kwaadaardige vijand van de islam. Verder hebben westerse machtspelletjes/ belangen de afgelopen 50 jaar ook niet meegeholpen. Het moet uit de regio zelf komen. Er is ook nog een enorme religieuze traditie met weinig vrijheden om jezelf te ontplooien. Gaat nog heeeeeel lang duren. Ik ga dat niet meemaken denk ik. Misschien wordt Iran wel machtig. En misschien is dat niet eens zo erg. Veel jongeren die meer vrijheid willen en anders denken. Jammer genoeg helpt het rechtse deel van Israël ook niet mee. Maar ook daar zijn veel Israëli het zat. Het is een kwestie van tijd en een lange adem. Het westen moet minder links lullen en rechts vullen....imho. en ondertussen zitten de gewone mensen met de teringzooi.

  14. #139
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

  15. #140
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Brainthief View Post
    Het westen kan het niet oplossen. Er kan altijd de kaart getrokken worden over de kwaadaardige vijand van de islam. Verder hebben westerse machtspelletjes/ belangen de afgelopen 50 jaar ook niet meegeholpen. Het moet uit de regio zelf komen. Er is ook nog een enorme religieuze traditie met weinig vrijheden om jezelf te ontplooien. Gaat nog heeeeeel lang duren. Ik ga dat niet meemaken denk ik. Misschien wordt Iran wel machtig. En misschien is dat niet eens zo erg. Veel jongeren die meer vrijheid willen en anders denken. Jammer genoeg helpt het rechtse deel van Israël ook niet mee. Maar ook daar zijn veel Israëli het zat. Het is een kwestie van tijd en een lange adem. Het westen moet minder links lullen en rechts vullen....imho. en ondertussen zitten de gewone mensen met de teringzooi.
    De eigen regio moet voor de buitenwereld absoluut de regie nemen, maar wel met behulp van het Westen militaire acties plannen. We hebben al gezien dat, vooral Iraakse, legers in die regio niet echt met het hart vechten en regelmatig IS (onbewust) bevoorraadt.
    Zou mooi zijn als Israël de rol van de VS zou kunnen overnemen, maar ik vermoed dat weinig landen in de regio daarmee akkoord zouden gaan.
    It's okay to be white

  16. #141
    Join Date
    Jun 2014
    Posts
    75
    vCash
    124446

    Default

    Guerrilla Fighters of Kurdistan

    https://vimeo.com/129935570

  17. #142
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    thnx hij is top deze docu.
    Home mtk-gym.nl


  18. #143
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.837
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    De eigen regio moet voor de buitenwereld absoluut de regie nemen, maar wel met behulp van het Westen militaire acties plannen. We hebben al gezien dat, vooral Iraakse, legers in die regio niet echt met het hart vechten en regelmatig IS (onbewust) bevoorraadt.
    Zou mooi zijn als Israël de rol van de VS zou kunnen overnemen, maar ik vermoed dat weinig landen in de regio daarmee akkoord zouden gaan.
    Volgens mij heb je je niet zo verdiept in het conflict. Israël heeft er juist belang dat ISIS niet verslagen wordt. ISIS vecht namelijk tegen twee tegenstanders van Israë; Assad en Hezbollah.Vandaar dat Israël ook groepen als FSA en Al Nusra (Al Qaida) steunt in Syrië.

    Dit is goed gedocumenteerd. Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel in Jerusalem Post:

    http://www.jpost.com/Middle-East/Rep...vil-war-393862

  19. #144
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Wereldkampioen Thai boksen Valdet Gashi uit Duitsland heeft zich aangesloten bij ISIS

    Wereldkampioen Thai boksen

    Valdet Gashi, tweevoudig wereldkampioen Thai boksen uit Duitsland, heeft zich aangesloten bij terroristische organisatie Islamitische Staat (ISIS/IS) in Syrië.
    http://terrorismemonitor.nl/wereldka...oten-bij-isis/


  20. #145
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Volgens mij heb je je niet zo verdiept in het conflict. Israël heeft er juist belang dat ISIS niet verslagen wordt. ISIS vecht namelijk tegen twee tegenstanders van Israë; Assad en Hezbollah.Vandaar dat Israël ook groepen als FSA en Al Nusra (Al Qaida) steunt in Syrië.

    Dit is goed gedocumenteerd. Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel in Jerusalem Post:

    http://www.jpost.com/Middle-East/Rep...vil-war-393862

    dank je voor de link, maar je hebt mijn post niet goed gelezen. Ik zeg toch nergens dat Israel dit gaat doen of überhaupt wil doen. 'k Zeg alleen dat het mooi zou zijn dat Israel een voortrekkersrol zou spelen.
    It's okay to be white

  21. #146
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wereldkampioen Thai boksen Valdet Gashi uit Duitsland heeft zich aangesloten bij ISIS

    Wereldkampioen Thai boksen

    Valdet Gashi, tweevoudig wereldkampioen Thai boksen uit Duitsland, heeft zich aangesloten bij terroristische organisatie Islamitische Staat (ISIS/IS) in Syrië.
    http://terrorismemonitor.nl/wereldka...oten-bij-isis/

    Mooi, laat hem maar lowkicks geven als die 500 ponders op zn dak worden gegooid.

  22. #147
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default


  23. #148
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

  24. #149
    Join Date
    Jun 2014
    Posts
    75
    vCash
    124446

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Volgens mij heb je je niet zo verdiept in het conflict. Israël heeft er juist belang dat ISIS niet verslagen wordt. ISIS vecht namelijk tegen twee tegenstanders van Israë; Assad en Hezbollah.Vandaar dat Israël ook groepen als FSA en Al Nusra (Al Qaida) steunt in Syrië.

    Dit is goed gedocumenteerd. Lees bijvoorbeeld onderstaand artikel in Jerusalem Post:

    http://www.jpost.com/Middle-East/Rep...vil-war-393862
    Denk dat Israel er belang bij heeft dat het aan hun grens rustig blijft. Denk niet dat zij zitten te wachten een Syrie onder de controle van ISIS. ISIS vecht sinds kort pas op grote schaal tegen Assad en Hezbollah. Voorheen waren dat enkele kleine schermutselingen. Ze vochten/vechten vooral tegen andere ''rebellen'' en de Koerden. Ze vochten zo'n beetje met alles en iedereen, terwijl zij en Assad's troepen mekaar veelal met rust lieten. Dus volgens jou heeft Israel er belang bij dat ISIS niet verslagen wordt, zodat zij tegen de door Israel gesteunde groepen kan vechten. Klinkt logisch.

    Wat bedoel je met het steunen van FSA en Al Nusra? Medische steun? Alles en iedereen die zich voor medische hulp aan de grens meldt, wordt geholpen. Meestal burgers, soms andere figuren. Bepaalde mensen zien dat als onomstotelijk bewijs dat Israel bepaalde groeperingen steunt, enz. Lijkt me eerder dat ze de kans aangrijpen om over verschillende groeperingen informatie in te winnen en mensen te ''turnen''. Plus is het een goede manier, hoe bruut het misschien ook klinkt, om de medici te trainen (zowel mentaal als qua skills) op grote aantallen zwaargewonden.

  25. #150
    Join Date
    Feb 2012
    Posts
    1.056
    vCash
    126000

    Default

    Het is een proxy oorlog die door de grootmachten, direct en indirect wordt uitgevochten. Wat mij betreft hebben alle betrokkenen partijen vuile handen. De enigste groep waar ik sympathie voor kan opbrengen zijn de burgerslachtoffers die de ellende moeten ondergaan.
    Last edited by hypergiant; 12-06-2015 at 00:31.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •