MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 69
  1. #26
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    626
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je een vog moet hebben om les te geven. Wat heeft dat er nou eigenlijk mee te maken??
    Snap je dat echt niet?

    Iemand die andere mensen vaardigheden aanleert waarmee je bij misbruik veel kwaad kan aanrichten hoeft voor jou niet van onbesproken gedrag te zijn?
    Last edited by Coldcrust; 06-03-2015 at 12:12.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Wel eens van Benno L. gehoord ? En recentelijk weer 2 judoleraren in het nieuws vanwege ontucht.

    Het wordt nog steeds erger. Straks mag je zonder VOG niet meer bij de overheid werken gaat het gerucht. maak je 1x een misstap dan lig je gelijk buiten de maatschappij. En dan is er maar 1 weg en dat is het criminele pad op.

  3. #28
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Net alsof er alleen maar banen bij de overheid zijn.

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RedDawn View Post
    Dertig jaar maakt de vechtsportwereld er een puinhoop van en dan huilie huilie doen wanneer de overheid ingrijpt. Komisch.....
    Hier sluit ik mij bij aan.

    Het is echt een giga puinhoop, op zich is het niet verkeerd dat het nu gereguleerd wordt en onder toezicht gaat vallen. Dat kinderen/pubers tot 17 jaar geen klappen meer op hun hoofd krijgen ben ik ook voorstander van. Dat de regels naar vechtsportscholen worden aangescherpt ben ik het ook mee eens.

    En die vergunning plicht voor gala's hebben de gala's aan zichzelf te danken. Gala's worden dan wel duurder, op het moment dat je vergunning plicht hebt en je evenement wordt geclassificeerd als zijnde een "risico" dan ben je ook verplicht om de kosten van ordebewaking op je te nemen.

    Dus niet alleen eigen beveiliging/suppoosten aan de deur maar je krijgt dan van de gemeente politie toegewezen en politie heeft een eigen tak in huis die de boel gaat monitoren, net als bij voetbalclubs zeg maar. Dat zal niet goedkoop zijn, ben ik bang.


  5. #30
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Dus niet alleen eigen beveiliging/suppoosten aan de deur maar je krijgt dan van de gemeente politie toegewezen en politie heeft een eigen tak in huis die de boel gaat monitoren, net als bij voetbalclubs zeg maar. Dat zal niet goedkoop zijn, ben ik bang.
    Een voetbalclub betaald niet voor aanwezigheid van politie de gemeente betaald dat en daar zijn de gemeentes en politie niet zo blij mee.

  6. #31
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Coldcrust View Post
    Snap je dat echt niet?

    Iemand die andere mensen vaardigheden aanleert waarmee je bij misbruik veel kwaad kan aanrichten hoeft voor jou niet van onbesproken gedrag te zijn?
    Nee dat hoeft niet...als iemand iets heeft gedaan en zijn leven heeft verbeterd en wat verder niks met zijn manier van lesgeven heeft te maken maakt dat mij niks uit. Hoezo moet zo iemand heilig zijn? Tuurlijk, sommige dingen kunnen niet door de beugel, maar iemand die ooit eens wat heeft gestolen, een tuin op zolder had, of gepakt is met een snoepje op een dancefeest of iets dergelijks...wat interesseerd mij dat nu? Enorm veel kampioenen hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen en die zouden dan geen les mogen geven omdat ze geen vog krijgen? onzin..!

  7. #32
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post

    Het wordt nog steeds erger. Straks mag je zonder VOG niet meer bij de overheid werken gaat het gerucht. maak je 1x een misstap dan lig je gelijk buiten de maatschappij. En dan is er maar 1 weg en dat is het criminele pad op.
    2x Ik zie tegenwoordig allerlei banen voorbij komen waar men een vog moet overleggen...waarom? Denk je dat iemand dan beter is als iemand zonder een vog? Leuk zon brandmerk...misschien moeten we die mensen allemaal maar een tattoo op hun onderarm geven, dan kunnen we gelijk zien wat voor een criminelen het zijn. (Ja dat is sarcasme)
    Last edited by TheSkindo; 06-03-2015 at 16:34.

  8. #33
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Wel eens van Benno L. gehoord ? En recentelijk weer 2 judoleraren in het nieuws vanwege ontucht.
    Bij het hockey doen ze gelukkig alleen maar kijken en niet kopen.
    Alhoewel ik geschokt was om de rechter zoiets te horen zeggen... 'wie zegt dat u zich niet heeft staan aftrekken op die foto's?'
    Alsof je je dan schuldig maakt aan seksueel misbruik, schandalig eigenlijk.

    *on topic maar weer*

  9. #34
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Ik vind, met alle respect, dit de instelling die het ''probleem'' in stand houdt.
    Ik vind het kapot reguleren van de sport eigenlijk ook wel een probleem. En dat is wat er zo meteen gaat gebeuren. Straks staat het Nederlandse kickboksen op het hetzelfde 'hoge' niveau als boksen. En met alle respect ik kan dat niet staan toejuichen.

  10. #35
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Nee dat hoeft niet...als iemand iets heeft gedaan en zijn leven heeft verbeterd en wat verder niks met zijn manier van lesgeven heeft te maken maakt dat mij niks uit. Hoezo moet zo iemand heilig zijn? Tuurlijk, sommige dingen kunnen niet door de beugel, maar iemand die ooit eens wat heeft gestolen, een tuin op zolder had, of gepakt is met een snoepje op een dancefeest of iets dergelijks...wat interesseerd mij dat nu? Enorm veel kampioenen hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen en die zouden dan geen les mogen geven omdat ze geen vog krijgen? onzin..!
    Weet iemand wat de voorwaarden zijn voor een VOG?

    @Skindo, waar ligt de grens precies? Wat zijn 'vergrijpen' waarbij je nog wel een sportschool kan runnen en waneer niet meer?

  11. #36
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Wel eens van Benno L. gehoord ? En recentelijk weer 2 judoleraren in het nieuws vanwege ontucht.

    Het wordt nog steeds erger. Straks mag je zonder VOG niet meer bij de overheid werken gaat het gerucht. maak je 1x een misstap dan lig je gelijk buiten de maatschappij. En dan is er maar 1 weg en dat is het criminele pad op.
    valt best mee:

    De terugkijktermijn voor volwassenen is in principe 4 jaar. Bij zedenzaken wordt altijd 20 jaar terug gekeken.
    De terugkijktermijn voor jeugdigen is in principe 2 jaar voor jongeren die ten tijde van de VOG-aanvraag jonger zijn dan 23 jaar. Bij ernstige strafbare feiten of een zeden- of geweldsdelict geldt een terugkijktermijn van 4 jaar.

    https://www.juridischloket.nl/politi...strafblad/vog/
    It's okay to be white

  12. #37
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik vind het kapot reguleren van de sport eigenlijk ook wel een probleem. En dat is wat er zo meteen gaat gebeuren. Straks staat het Nederlandse kickboksen op het hetzelfde 'hoge' niveau als boksen. En met alle respect ik kan dat niet staan toejuichen.
    De meeste sporten in Nederland zijn enorm gereguleerd en daarin wordt bovenmatig gepresteerd als jij kijkt naar het inwoneraantal. Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen en wie weet wordt kickboksen juist uiteindelijk populairder bij de mainstream omdat het stigma langzaam verdwijnt.
    Kan ook he, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd dus het zal even duren.

  13. #38
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    De meeste sporten in Nederland zijn enorm gereguleerd en daarin wordt bovenmatig gepresteerd als jij kijkt naar het inwoneraantal. Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen en wie weet wordt kickboksen juist uiteindelijk populairder bij de mainstream omdat het stigma langzaam verdwijnt.
    Kan ook he, Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd dus het zal even duren.
    We presteren al bovenmatig in onze sport hoor. Iedere week komt er een Wereldkampioen bij.

  14. #39
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    idd alleen een WMC of WBC stelt nog wat voor.

  15. #40
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    De meeste sporten in Nederland zijn enorm gereguleerd en daarin wordt bovenmatig gepresteerd als jij kijkt naar het inwoneraantal.
    Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.

  16. #41
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het probleem dat men probeert op te lossen met deze vorm van regulering heeft geen betrekking op de verminderde sportprestaties. Regels worden gesteld om de verstrengeling van criminaliteit met de sector tegen te gaan. Een en ander ligt niet in het verlengde van elkaar.

    Ik ben geen voorstander van deze vorm van regulering. Er is maar een ding erger dan geen regels: slechte regels. Als er echt regels gesteld moeten worden, dan zie ik dat liever op overheidsniveau gebeuren en ook zoveel mogelijk integraal bij vergunningverlening. Het is niet wenselijk dat allerlei verschillende instanties allemaal verschillende regels gaan stellen zodat mensen tig verschillende formulieren moeten inleveren bij tig verschillende instanties. Nu zal men naast de vergunning, nog aan talloze andere voorwaarden moeten voldoen. Ik denk dat het niet ondenkbaar is dat je het voor legale promotors heel onaantrekkelijk maakt om een gala op te zetten. De vechtsportautoreit vind ik persoonlijk een wassen neus. Deze autoriteit moet, zo blijkt uit het pva, worden opgevuld door "onafhankelijke vrijwilligers" uit de sector, met slechts 1 betaalde kracht. Ik geloof niet dat een toezichthouder moet bestaan uit mensen uit de sector zelf. Formele onafhankelijkheid is daarnaast maar zeer betrekkelijk als je ziet hoe klein die wereld is. Dat levert dus zeer waarschijnlijk een belangenverstrengeling op of de schijn daarvan. Beide resulteert in een gebrekkig draagvlak, terwijl "de Autoriteit vooral stuurt op het draagvlak bij en de samenwerking en afstemming tussen lokale overheid en de vechtsportsector." Als je een belangrijke plek voor draagvlak ziet, is dat niet een bijzonder gelukkig uitgangspunt. Doe het goed of doe het niet.

  17. #42
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    "Helaas zien we negatieve zaken bij voetbal, zoals geweld, onveiligheid, slechte trainers, gezondheidsrisico's en zelfs georganiseerde criminaliteit”, zegt Schippers."

    Vraag me af waaraan je moet voldoen om een keurmerk te krijgen, waarschijnlijk kan je die dan gewoon jaarlijks kopen bij je gemeenten voor zo'n 150 euro
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  18. #43
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    "De Vechtsport Autoriteit wordt eigenaar van keurmerk en richtlijn in de sector (voor vechtsportscholen en evenementen), zet zich in voor en ziet toe op de veiligheid van de sporters, houdt toezicht op het licentiesysteem voor stakeholders en is primair de spreekbuis richting de overheid. Ook geeft zij gevraagd en ongevraagd advies aan gemeenten.

    De Vechtsport Autoriteit richt zich op sport overstijgende maatregelen, die niet door onafhankelijke bonden en/of organisaties alleen kunnen worden ingevuld. Taken en bevoegdheden met betrekking tot wedstrijdzaken, topsport en tuchtrechtspraak blijven zo veel mogelijk bij de aangesloten bonden zelf. De Vechtsport Autoriteit is nadrukkelijk geen nieuwe of overkoepelende vechtsportbond."

    Afkomstig uit eerdergenoemd pva. De vechtsport autoriteit wordt dus eigenaar en je moet zo'n keurmerk dus waarschijnlijk aanschaffen bij deze autoriteit om die ene werknemer te financieren. Tweede alinea ook weer wat apart. Een autoriteit zonder echte bevoegdheden.

  19. #44
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.
    Oke, de statistieken bewijzen het tegendeel maar als jij het beter weet dan zal dat zo zijn.

  20. #45
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.
    Darten.

  21. #46
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Wat ik ook een beetje vreemd vind is dat er eerst heel hoog wordt ingezet met die nieuwe kwalificatiestructuur van NOC*NSF voor de opleidingen binnen de (vecht)sport. En dat je nu links en rechts om je heen alweer van die cursussen ziet opduiken waar je vermoedelijk in no time en zonder echte harde eisen (alleen op papier) alweer op niveau 3 van dit opleidingensysteem kunt instappen. En dan ben je dus rijkserkend 'leraar' he. Niveautje 4 ben je top coach zoiets. De FOG heeft heel lang een opleiding LMA (leraar martial arts) gehad. Op een gegeven moment is deze opgehouden te bestaan, als ik me niet vergis juist vanwege dat nieuwe competentiesysteem. Die opleiding werd tot dat moment door heel vechtsporters gevolgd en gold als rijkserkend. Het leek mij in ieder geval een waardig diploma. Zoiets mis ik nu een beetje. Wat ik wel zie is dat deze organisatie weer een beetje de credibility (of macht?) naar zich toe wil trekken op dit gebied door bijvoorbeeld vorig jaar allerlei diploma's uit te reiken aan gerenommeerde vechtsporters. Op zich ook niks mis mee, maar ik hoop gewoon dat er weer een echte goede opleiding komt die volledig erkend wordt door de NOC*NSF en die niet te hoog gegrepen is, maar waarvan de kwaliteit dus wel echt gewaarborgd blijft. Dus niet zomaar papiertjes uitdelen en ook niet een wildgroei van allerlei verschillende bonden en stichtingen die allemaal hun eigen opleiding in elkaar geknutseld hebben. Maar ook weer niet te elite willen zijn door de lat van zo'n traject té hoog te willen leggen. Het andere uiterste.
    Last edited by cornelus; 07-03-2015 at 17:00.

  22. #47
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Darten.
    Ow ja sorry. I stand corrected.

  23. #48
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd dus het zal even duren.
    wel in 1 dag verbouwd...........nog niet zo lang geleden

  24. #49
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    wel in 1 dag verbouwd...........nog niet zo lang geleden
    Dat was idd ook een Nederlandse top prestatie op wereld niveau die je niet vaak ziet.

  25. #50
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Als je het over schaatsen hebt ben ik het met je eens. De hele rest stelt op wereldniveau niks voor.
    Ooit de medaillespiegel tijdens de Olympische Spelen in de gaten gehouden?
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •