MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 35
  1. #1
    Join Date
    Sep 2015
    Posts
    10
    vCash
    125000

    Default wat is de maximum leeftijd mma competities

    Hoi,

    Ik ben een newbie wat betreft Het vechtsport wereldje en heb er ook weinig ervaring in en natuurlijk wat betreft dit forum.

    Ik ben een meid van 24 en doe zeg maar nu pas 2 jaar 4 keer per week aan een zelfverdediging systeem, dit heb ik vermindert naar 2 keer per week en doe nu 3 keer per week sinds kort aan mma. Ik zelf ben er mee begonnen omdat ik vind dat je zelf niet kan verdedigen als je iets niet herkent. En ik gewoon iedere vechtsport prachtig vind om te ervaren. Omdat in zelfverdediging geen competities zijn en ik het leuk vind om te sparren beetje uitesten stress verhogen en te leren van een ander.Ik kreeg vaak te horen tijdens de trainingen dat ze respect hadden voor mijn vechtersmentaliteit. Zelfverdediging is natuurlijk niet te vergelijken met een competitie sport. Mijn vraag is Mocht ik ooit de stap willen zetten om wedstrijden te doen, ben ik er niet te oud voor of te laat mee begonnen? Misschien heeft iemand tips over hun eigen ervaringen die men met me zou willen delen.

    Gr . liberty
    Last edited by liberty; 02-10-2015 at 20:18.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2015
    Posts
    627
    vCash
    127886

    Default

    Nee joh, je bent nooit te oud om te leren. Daarbij ben je in de sterkste periode van je leven.

  3. #3
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Nee gewoon doen? Kom je van het Krav Maga af? Je zult het één en ander beetje moeten afleren maar na een paar maandjes trainen komt dat wel goed.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Nee hoor. Bij vrouwen is de spoeling vaak een stuk dunner en zie je dat ze vaak pas op latere leeftijd beginnen met wedstrijden. Ik zou wel volledig de focus leggen op de sport waar je graag competities in zou willen draaien. Dus zelfverdediging (krav maga?) stopzetten en volledig op mma richten.

  5. #5
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    92
    vCash
    43250

    Default

    Er zijn mensen die op hun 41e nog wereldkampioen Freefight (voorloper van MMA) worden dus je hebt nog even ;-)
    Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    T/m je 35e moet sowieso wel kunnen, daarna ligt het sterk aan de persoon en manier van trainen. Normaal gesproken zou ik wel zeggen dat 24 te oud is om nog hoog te komen, maar bij vrouwen ligt dat anders. Wel goed luisteren naar je coach/trainer.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Gert Jan View Post
    Er zijn mensen die op hun 41e nog wereldkampioen Freefight (voorloper van MMA) worden dus je hebt nog even ;-)
    Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!
    Precies en nooit teveel luisteren naar het deskundige gewauwel van anderen..

    (en gewoon niet meer zo hard van stapel lopen )

  8. #8
    Join Date
    Sep 2015
    Posts
    10
    vCash
    125000

    Default

    Ik kan ivm me werk niet stoppen wat betreft zelfverdediging ik kom veel in aanmerking met zinloos geweld. Doormiddel van me wettelijke kennis te combineren met praktijksituaties maakt het me bewuster/rustiger en kiezen van me keuzes. Buiten dat vind ik het echt heel leuk om naar me MMA trainingen tegaan het maakt me nog bewuster en controleerbaarder en ik merk dat me feelings meer die kant opgaan omdat er technisch veel meer in te vinden is vind ik persoonlijk. Vandaar me vraag over de leeftijdscategorie ik hoef niet hoog in de top te komen. ik wil gewoon mijn skills verbeteren en meer vaardigheden bezitten en doen wat mij een goede vechter maakt, voor mind en body . In competitie gericht training word ik gewoon goed afgestraft van me fouten waar ik dus van leer en dat dan ook leuk vind. En in wedstrijden wordt druk goed opgevoerd wat me nog bewuster gaat maken over welke keuzes en technieken ga uitvoeren tenslotte je hebt veel bekijks wat meer druk met zich meeneemt wat anders is in dojo/mat.of zeg ik wat geks? Idg bedankt voor de tips goed luisteren naar me trainer en me ding doen. I got it

  9. #9
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Je ziet je MMA trainingen niet als een goede voorbereiding op geweldsituaties?

  10. #10
    Join Date
    Sep 2015
    Posts
    10
    vCash
    125000

    Default

    Quote Originally Posted by Klassikl View Post
    Je ziet je MMA trainingen niet als een goede voorbereiding op geweldsituaties?
    Ja zeker wel! Ik wel alleen dat andere niet opgeven omdat het wat rauwe is en je in andere situaties terecht komt. Wat betreft meerdere aanvallers en wapens (bedreigingen)

    De mma training zijn perfect ik wil alleen meer als ik ready ben omdat ik het leuk vind en het wil ervaren! Kijken hoe wat ik nou werkelijk bezit en kan en ik vind de technieken combinaties gewoon prachtig wat mma betreft simpel gezegd mma is gewoon echt tof

  11. #11
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    92
    vCash
    43250

    Default

    Als je vaker traint gaat op een gegeven moment ook de schrikreactie weg die niet getrainde mensen wel hebben.
    Dit is in jouw voordeel bij een geweldsuitbarsting naar jou toe.
    Je kunt ook beter een tegenstander onder controle houden dus gewoon lekker doorgaan met die trainingen! :-)

  12. #12
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Quote Originally Posted by liberty View Post
    Ja zeker wel! Ik wel alleen dat andere niet opgeven omdat het wat rauwe is en je in andere situaties terecht komt. Wat betreft meerdere aanvallers en wapens (bedreigingen)

    De mma training zijn perfect ik wil alleen meer als ik ready ben omdat ik het leuk vind en het wil ervaren! Kijken hoe wat ik nou werkelijk bezit en kan en ik vind de technieken combinaties gewoon prachtig wat mma betreft simpel gezegd mma is gewoon echt tof

  13. #13
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    839
    vCash
    115250

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Typisch Hank Moody, weet weer een leuk en informatief topic te verkloten.

    OT: Overleg met je coach/trainer. Zoals eerder gezegd is de spoeling bij de dames dunner dus zal het over het algemeen wat lastiger zijn om geschikte tegenstanders te vinden. Maar je bent niet snel te oud om te leren, veel succes en vooral plezier!
    "Ronda is the most mentally strong person I know"- Dana White

  14. #14
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Irritante podcast, er is een hoop shit aan self defence in omloop maar je kunt ook de positieve aspecten eruit halen. Bas heeft nota bene zelf van die filmpjes gemaakt. Joe Rogan is arrogant, BJJ is geweldig maar leg op straat maar iemand in een armbar, en toen werd je gezicht van je romp geschopt door zijn maatjes.
    Ik weet wel dat ze het over de wildgroei aan ''experts'' hebben maar ik heb me er goed aan geïrriteerd.

  15. #15
    Join Date
    Sep 2015
    Posts
    10
    vCash
    125000

    Default

    Daar ben ik met je eens. Er zijn tegenwoordig* zoveel self defence scholen. Het is niet zo moeilijk* om instructor* te worden. Ik mag van geluk spreken met de ervaringen van me instructeurs 1 op psychologische vak en tevens militaire achtergrond en de andere opgegroeid is met kickboksen en BJJ en natuurlijk* 9 jaar self defence en nog steeds zelf fanatiek bezig zijn. Wat ik* merkte uit ervaring* met (proeflessen) bij andere scholen toch veel aan vaardigheid en kennis ontbrak en zelf niet eens de technieken fatsoenlijk konden uitvoeren. Waarvan zelf ik als starter bepaald echt niet zo zou aanpakken als ik nog levend uit een bepaald situatie wil komen.sommige trainers kunnen niet eens beargumenteren waarom zo voor zo een aanpak kiezen en volgen letterlijk*volgen wat in hun handboek staat ( yep handboek)heb mischien geen ervaring wat de systemen of sport betreft toen ik net kwam kijken. Maar praktijk ervaring* heb ik wel ik kom veel in aanmerking met drank/drugsgebruikers,groeperingen, emotionele agressie etc. Om te voorkomen dat situaties uit de hand lopen is het belangrijkste om je niet anders voor te doen dan je bent. Be the person to understand the person. (Ik kan hier uren over Door ouwehoeren)

    Wat ik persoonlijk hebt is Hoe langer en verder je komt met je ervaringen in de sport en trainingen Hoe meer je beseft dat je nog zo weinig weet en er nog zoveel te leren valt en te bekritiseren wat betreft smoothness en technische skill etc.

    Om terug te komen op het leeftijd. Ik zal het navragen bij me trainer. Thnx Hoe zit het dan precies bij de heren gewoon* nieuwsgierig!

  16. #16
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Hahaha oke sorry ik dacht dat Bas het wat beter zou uitleggen in die video.

    Ik ben het helemaal eens met wat de boys hierboven zeggen. Aangezien je op een wat oudere leeftijd begint is de kans klein dat je de next Ronda rousey wordt, maar je kan sowieso wel een paar partijtjes draaien. FF bij je trainer aangeven dat je geïnteresseerd bent. Eigenlijk kan je beter meteen ook dit soort vragen bij je trainer neerleggen. Op het forum zitten wel mensen die er zeker verstand van hebben, maar dat heeft je trainer ook als het goed is. Verder heeft de gym waar je traint ook andere wedstrijdvechters (anders wegwezen daar) en kan je hun vragen stellen en erover praten.

    Verder denk ik persoonlijk dat het zoals Klassikl zegt een beter idee is om volledig op MMA te focussen. Zo is de kans ten eerste groter dat je heelhuids de kooi uitkomt en daarbij geloof ik er ook echt in dat MMA juist een betere manier is om jezelf te kunnen verdedigen. De oude zelfverdedigingssystemen zoals japans Jiu Jitsu en Aikido zijn over de jaren heen wel minder serieus genomen en Krav Maga is daar eigenlijk voor in de plaats genomen. Er is ook niks mis met Krav Maga, je leert er prima jezelf verdedigen tegen iemand die zelf geen vechtsport doet. Echter is het argument dat je als Krav Maga beoefenaar jezelf beter tegen meerdere tegenstanders kan verdedigen dan een getrainde (wedstijd) mma vechter gewoon niet waar. Aan fatsoenlijk leren boksen, worstelen en grapplen heb je veel meer dan aan wat lesjes van een Krav Maga dude die helemaal wordt afgeslacht in een mma training (jaja, ze komen weleens langs). In plaats van de paar worsteltechniekjes die Krav Maga uit grappling heeft gehaald kan je beter gewoon echt leren grapplen en heb je alleenmaar een wijder scala aan technieken op je tegenstander te controleren. Als je bij de politie ofso werkt zal Krav Maga wel belangrijk zijn tegen wapentraining, dat zou dan misschien een goede reden kunnen zijn om het te blijven doen.. (alhoewel ik denk dat Eskrima beter is op dat gebied).

  17. #17
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    [QUOTE=Als je bij de politie ofso werkt zal Krav Maga wel belangrijk zijn tegen wapentraining, dat zou dan misschien een goede reden kunnen zijn om het te blijven doen.. (alhoewel ik denk dat Eskrima beter is op dat gebied).[/QUOTE]

    Mijn mening is dat Krav Maga inderdaad goed werkt tegen aanvallen met wapens. En met goed werken bedoel ik dan dat je de overlevingskansen vergroot want het is niet zaligmakend. Verdediging tegen mes op afstand en de verdediging tegen knuppels vind ik ook erg mooi, tegen een gun vind ik kansloos en de technieken tegen een mes op korte afstand gevaarlijk. Een goede leraar vertelt je ook dat je de techniek alleen moet uitvoeren wanneer je denkt dat het fataal gaat worden.
    Verder is het trainen tegen meerdere tegenstanders zeker wel nuttig omdat je anders om je heen gaat kijken. Je gaat er niet beter door vechten maar gaat er wel anders door kijken, andere awareness. Ik ben zelf wel eens van de zijkant op straat neergeslagen omdat ik me alleen focuste op degene tegenover me.
    Verder is de training zeer goed geschikt voor een kroeggevecht maar wanneer je tegen een getrainde vechter komt te staan werken de technieken tegen punches gewoon echt niet meer. Wat wel een grappig feit is, is dat zelfs de meest getrainde vechters tijdens een echt gevecht grotendeels hun techniek kunnen vergeten en beginnen te maaien.
    Ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik vond dat de defences tegen (straight) punches waardeloos zijn tegen iemand die echt kan vechten. Ook worden je allerlei technieken aangeleerd die iemand met mijn postuur beter kan vervangen door een paar goede klappen of ellebogen te geven. Als je door een Krav Maga bril naar MMA kijkt zie je een hoop technieken die niet werken.

    Samenvattend ben ik blij dat ik het getraind heb maar was het voor mij mooi geweest na P3.

  18. #18
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    453
    vCash
    123292

    Default

    Bij de paar lessen Krav Maga waaraan ik heb deelgenomen (geven seminars en shit) heb ik zeer onverantwoordelijke wapentechnieken gezien. Wat ik ook niet heel vreemd vind aangezien de mensen gaven ken ik al een paar jaar en die dude gaat 100% niet een straatgevecht overleven. Ik was al shocked dat 'k hem zag teache. Ik vind het belangrijk dat vooral vrouwen zich kunnen verdedigen en als ik dan dat soort dingen zie maakt dat mij wel boos. Bij Frans Stroeven had ik dat gevoel niet.


    Kijk bijvoorbeeld naar dit. Hij geeft zelf aan in de video dat het binnen een paar seconden over is als die choke gelokt zit en het eerste dat hij doet is pukken en aan z'n piemeltje zitten.

    Zo hoort het..
    https://www.youtube.com/watch?v=JR2e0IsqhrQ

    1 van de 100e voorbeelden

  19. #19
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Je vergelijkt appels met peren Moody. Misschien moet jij een keer een video maken. Ben benieuwd hoe een a-klasse kickbokser die internationaal sub only toernooien grappled zich weert in een self defense situatie.

  20. #20
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Dat Krav Maga is echt een hype tegenwoordig...........

  21. #21
    Join Date
    Sep 2015
    Posts
    10
    vCash
    125000

    Default

    De nieuwe ronda rousey* moet er niet aandenken. Is me doel niet en zou echt niet realistisch zijn en zit daar ook niet op tewachten.

    *De technieken van krav maga zijn idd* gebaseerd* op redelijke kroeggevechten en straat gevechten de meeste malloten die je op straat aanvallen die staan er niet om punten de scoren. Die hebben met hun aanvallen een andere doel voor ogen dan op professionele gebied. Straatvechten* is niet zo moeilijk als je weet wat je doet nagezien de meeste aanvallers op straat letterlijk van te voren faxen voor dat ze een knal aan je verkopen ( er zijn uitzonderingen).Wat wapens betreft* ik ben geen voorstander van ontwapening* ziet er heel tof uit als je het beheerst maar levens gevaarlijk de kans dat je gaat vechten om een mes na een* bedreiging* Is heel groot. De kans dat als je iemand* ontwapend je zelf de bewapend* aanvaller wordt is ook groot. ( dont do that je speelt met je eigen veiligheid) als hij geen bedreiger maar een Aanvaller wordt het weer een ander verhaal. Daarbij zijn we van nature*geneigd* om de spullen te gebruiken die we in onze* handen hebben. De kunst is om ze niet te gebruiken(zoals met ee n knuppel naar het gezicht te slaan na een* ontwapening)
    *Net als met ontwapen van een pistool* harstikke* leuk dat je het leert maar dan heb je het* pistool en dan? ik zie niemand ermee na de politie gaan en zeggen ik werd aangevallen* Door een gozer met een pistool dus heb hem afgepakt hier heeft u het pistool.* Ik denk dat je dan wel toch echt heel wat* papierwerk* mag uitvoeren. En je moet er altijd van uitgang dat er 1 kogel Door de impact* gelost* wordt.* Dat is* Het Laatste Wat we willen vooral* als* er* dierbaren* bij betrokken zijn.* Wat ok he geleerd dat we beewust onze keuze moeten maken. En de gevolgen/nasleep* moeten weten.
    een kravist* tegen een mma dat ga je niet winnen. De mma gaat het winnen omdat die getraind is om te winnen
    *En een kravist is getraind op andere doelen en zal in een wedstrijd* met regels* het nooit kunnen winnen. daarom is het ook zo simpel om aan te leren(krav maga/zelfverdediging) maar wil je ook in zelfverdediging* een beetje goed zijn zijn je uren maken ook belangrijk ik ben opweg naar me G1. Wat nu toch echt pittig begint te worden.

    Klopt krav maga is echt een hype we waren met 5 man begonnen in de zaal en nu zitten we er met 40 man. Moet toegeven dat de helft na P2/3 er al meestopt.

    Ik vond het wel tijd worden om me horizon te verbreden en meer te gaan doen. Ik wil me meer* gaan verdiepen in de vechtsporten. Self defence* is zeer zeker goed voor vrouwen* omdat die in andere soort situaties* terecht komen dan mannen.

  22. #22
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Heb je een nieuw toetsenbord nodig ? Ik zie alleen sterretjes. Komt de leesbaarheid niet echt ten goede terwijl dit best een interessant onderwerp is.

    (en dan laat ik als oude man de opmerkingen over me/mijn en na/naar maar achterwege)

  23. #23
    Join Date
    Sep 2015
    Posts
    10
    vCash
    125000

    Default

    Ik type vanaf me telefoon wat op 1 of andere manier sterretjes er tussen zet. Ik zal er op Letten

  24. #24
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by hankmoody View Post
    Bij de paar lessen Krav Maga waaraan ik heb deelgenomen (geven seminars en shit) heb ik zeer onverantwoordelijke wapentechnieken gezien. Wat ik ook niet heel vreemd vind aangezien de mensen gaven ken ik al een paar jaar en die dude gaat 100% niet een straatgevecht overleven. Ik was al shocked dat 'k hem zag teache. Ik vind het belangrijk dat vooral vrouwen zich kunnen verdedigen en als ik dan dat soort dingen zie maakt dat mij wel boos. Bij Frans Stroeven had ik dat gevoel niet.


    Kijk bijvoorbeeld naar dit. Hij geeft zelf aan in de video dat het binnen een paar seconden over is als die choke gelokt zit en het eerste dat hij doet is pukken en aan z'n piemeltje zitten.

    Zo hoort het..
    https://www.youtube.com/watch?v=JR2e0IsqhrQ

    1 van de 100e voorbeelden
    Dus jij gaat tijdens een straatgevecht vrijwillig op de grond liggen? Benieuwd hoeveel soccerkicks jij kunt wegkoppen dan....
    Krav Maga is zeker niet zaligmakend maar dit is nou precies hetgeen wat het onderscheidt van BJJ.

  25. #25
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by liberty View Post
    Klopt krav maga is echt een hype we waren met 5 man begonnen in de zaal en nu zitten we er met 40 man. Moet toegeven dat de helft na P2/3 er al meestopt.
    Misschien ben ik wel gewoon jaloers hoor. Kan het gewoon moeilijk verdragen dat mensen kiezen voor zo'n instap vechtsport. Lekker gebaseerd op gevoelens van onveiligheid. Het uitschakelen en ontwapenen van je tegenstander e.d. Situaties op straat en in kroegen naspelen. Ik hou van ontwikkeling. Dingen waar je niet direct resultaat bij ziet. En die niet alleen op pijn van je tegenstander gericht zijn, maar ook op een stukje vorming van jezelf. Noem me romantisch, maar ik koester in ieder geval niet de illusie dat ik iemand met een AK47 effe handmatig uitschakel. Van die dingen.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •