MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Slowjuicer N.A.V. Documentaire: Fat Sick and Nearly Dead

    N.a.v. de documentaire Fat Sick and Nearly Dead ben ik van plan een Slow-Juicer te halen. Niet omdat ik enigszins in de buurt kom van deze gezondheidsbeperking, maar omdat ik meer groente wil consumeren. Zie hieronder de uitermate interessante documentaire overigens!

    Heeft iemand een aanrader voor een bepaald type slowjuicer? Het liefste heb ik dat deze ook gemakkelijk schoon te maken is.

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Jan 2014
    Posts
    95
    vCash
    125890

    Default

    Ik denk ik zal het topic in de gaten houden. Na het zien van de docu wel benieuwd, maar merk dat het niet echt populair is .

    @Pansier. Inmiddels al een Slow-Juicer gehaald, zo ja welke is het geworden en bevalt ie?

  3. #3
    Join Date
    Aug 2013
    Posts
    2.527
    vCash
    31325

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Jorem View Post
    Ik denk ik zal het topic in de gaten houden. Na het zien van de docu wel benieuwd, maar merk dat het niet echt populair is .

    @Pansier. Inmiddels al een Slow-Juicer gehaald, zo ja welke is het geworden en bevalt ie?
    Nog niet. Op het moment nog andere financiële prioriteiten.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1.743
    vCash
    124769

    Default

    Om meer groenten te eten heb je toch niet zo'n juicer nodig?

    Gewoon elke ochtend pannetje op het vuur met groenten erin.
    Elke ochtend 200gram groenten bij je ontbijt nemen.

  6. #6
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Ik heb een Philips soepmaker waar je ook vruchtenshakes mee kunt maken. Maar de functie van die slowjuicer is toch om de vitamines e.d. zo volwaardig mogelijk naar binnen te krijgen en niet kapot te maken? Is mij net een brug te ver.
    En rauwe wortels ben ik verslaafd aan rauwe wortels.
    Last edited by LightHeavyWeight; 10-02-2016 at 14:47.

  7. #7
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    "Hoogleraar voedingsleer Martijn Katan vindt de slowjuicer weinig meerwaarde hebben. "Enzymen moeten sowieso stevig kapot gemaakt worden en het maakt niet zoveel uit of je lichaam of de sapcentrifuge dit doet."
    Ook het verloren gaan van een aantal vitamines is niet erg. "Het lichaam van de gemiddelde Nederlander heeft geen vitamine C tekort. Het verschil tussen een slowjuicer en sapcentrifuge is dus eigenlijk onbelangrijk."




    "Bioloog Midas Dekkers sluit zich hier volledig bij aan en vindt de hele sapjesrage onzinnig. "Je haalt drie goede dingen uit de groente en fruit: vitamines, mineralen en vezels. Door die sapjes gaan alle vezels verloren. Doodzonde, want die zijn belangrijk voor de darmwerking."
    Zowel Dekkers als Katan zijn voorstanders van kauwen op je voedsel. Dat is niet alleen beter voor je lichaam, maar ook voor je portemonnee. Dekkers: "Eet de groente en fruit gewoon zo op. Dat scheelt je een dure en lawaaierige machine."

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •