MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default Mixfight in gesprek met TARIK KHABEZ

    Naam: Tarik Khabez

    Geboortedatum: 20-04-1992

    Woonplaats: Den haag

    Gewicht: 104 kg

    Lengte: 1.84 m

    Aantal wedstrijden: 48

    Gewonnen: 42

    Verloren: 5

    Onbeslist: 1

    KO’s: 24

    Sportschool: ARJ Trainingen

    Trainer: Maikel Polanen

    Laatste drie wedstrijden: allemaal gewonnen





    Tijdens de twee laatste kickboksgala’s van de WFL was er een vechter die beide keren een van de smaakmakers van de avond was, Tarik Khabez! Beide avonden vocht hij een beukpartij en versloeg hij zowel Gokhan Cedik als Nordine Mahieddine. Reden voor Mixfight om eens met Tarik te praten.
    Als kleine jongen van 3 jaar kwam Tarik al in aanraking met vechtsporten en op 10-jarige leeftijd begon hij met kickboksen. Hij was een jongen die op straat en school vaak vocht en toen hij de grote K-1 helden op tv zag was hij verkocht. Dat wilde hij ook en richtte zijn energie toen op het kickboksen. Hij trainde bij diverse sportscholen als Dragon Gym, Boksschool Harry Houwaart, Thaiboxing Den Haag, Vos Gym en heden ten dage bij ARJ trainingen in Den Haag.

    Toch trainde hij al vijf jaar voor hij op 15-jarige leeftijd zijn eerste partij vocht. Het duurde zo lang omdat geen een trainer hem serieus nam waardoor hij niet de kans kreeg de ring in te stappen. Uit eindelijk was het Bart, een vriend van hem, die hem onderhanden nam en trainde voor de wedstrijden. Dit deed hij tot in de B-Klasse waarna zijn trainer Bart aangaf dat hij hem niet verder kon helpen en hij hem adviseerde verder te kijken.

    Met Mike Tyson en Mohammed Ali als grote voorbeelden groeide Tarik uit tot een van de beloften in het zwaargewicht. Vocht op gala’s als de WFL, Superkombat, Mixfight en Taftnet. En met succes van zijn 48 partijen won hij er 42 waarvan 24 op KO en verloor hij slechts 5 maal. En wellicht belangrijker met zijn vechtstijl zorgt hij voor sensatie door het publiek echte knokpartijen te geven.





    Tarik, tijdens de laatste evenementen van de WFL was jij een van de grootste smaakmakers van de avond. Ondanks dat je niet echt goed voorbereid de ring in kon. Na je gewonnen wedstrijd tegen Nordine Mahieddine op het WFL gala van 29 oktober jl. vertelde je zelfs dat je kort voor de partij nog had moeten overgeven. Wat was er aan de hand?

    Ik ben paar maanden geleden geopereerd aan me hand waar ik last van carpal bossing had. Er moest een stuk bot worden weggehaald maar na de operatie is er iets niet goed gegaan. Hierdoor heb ik een grote bult die er voor zorgt geen harde stoot kan geven omdat mijn aders afknellen. Ik moest opnieuw geopereerd worden maar ik wou mijn partij vechten voor de laatste 16 van de WFL. Hierdoor moesten we zeer aangepast trainen. Tot ramp van overmaat liep ik twee weken voor de wedstrijd een stevige griep op. Waardoor ik een week plat lag in mijn bed. Om mijn wedstrijd te kunnen vechten moest ik een injectie krijgen met een pijnstiller wat overlegd was met de WFL. Dit was om 6 uur op de avond van de wedstrijd. Maar door alles viel dit denk ik verkeerd waardoor ik misselijk en duizelig werd en de hele tijd liep te kotsen.


    Op het gala er voor vocht je tegen Gokhan Cedik en was je een last minute invaller op de middag van de partij. Wat gebeurde er?

    Ik was net klaar met trainen in de Haagse duinen waar ik aan het rennen was geweest op de trappen van de duinen toen het verzoek kreeg. Echt veel trainde ik in die periode niet maar mijn trainer zei je bent een vechter en je hebt een vechtershart. Waardoor ik de uitdaging aan nam. En met succes! Het was een mooie pot en ik won op punten.





    Ondanks dit alles wist je beide wedstrijden toch te winnen. Een teken dat je nog lang niet je plafond hebt bereikt en er meer in zit?

    Er zit zeker meer in. Ik ben iemand die komt om te knokken. Goed of slecht voorbereid ik ga het gevecht aan. Ik hoop dat mijn operatie aan de hand snel is en goed verloopt want dan kan ik me focussen op de finale van de WFL voor The Final Eight! Dan zullen jullie de echte Tarik zien. Ik geloof in mij zelf, ik weet wat ik in huis heb en heb er vertrouwen in om het toernooi te pakken!


    Na afloop van je partij 29 oktober jl. liet je doorschemeren wel tegen grotere namen te willen vechten. Welke vechters zou je nu wel in de ring willen ontmoeten?

    Nadat ik de partij had gezien tussen Melvin en Remy hoef ik geeneens meer tegen hen te vechten. Zij zijn geen tegenstander meer voor mij. Met alle respect voor hen beide. Vroeger keek ik altijd naar hun op want het waren twee grote namen. Maar ze hebben nu hun beste tijd wel gehad. Hoewel ze beide goed getraind uitzagen en alle respect omdat nog te doen op hun leeftijd. Maar ik zou wel tegen de kampioen van Glory willen vechten. Dat vind ik een echte puntenvechter en Rico zou de druk en explosie van mij niet aankunnen. Ik kijk dan ook echt niet tegen hem op! Ik wil me meten met de besten van de wereld om te laten zien wat ik kan. Maar nu eerst de WFL wat nu echt de beste organisatie is. Daar wil ik nu de titel pakken en me een echte kampioen voelen Want hier doen de beste vechters op een goed georganiseerd gala dat ook op tv veel aandacht krijgt!


    Over de laatste acht van de WFL gesproken. Een van de vechters, en wellicht de favoriet, hier is Murat Aygun, die eerder dit jaar nog de WFL titel pakte. Vorig jaar december heb je al met hem in Duitsland in de ring gestaan. Hoe ging deze partij?

    Tja, deze partij tegen Murat. Wat kan ik er over zeggen? Ik zou zeggen kijk zelf de beelden maar. Het was voor een wereldtitel en ging over 3 x 3 minuten. We kregen een extra ronde die ik in mijn ogen won maar tot mijn verbazing ging de overwinning naar hem. Het is en blijft een jury sport dus ik zou hem graag in de WFL weer tegenkomen en dan wil ik laten zien wie er beter is en ga ik voor de KO!





    Bij The Final Eight van de WFL naast Murat nog een voorkeur om tegen te vechten? Nee, het zijn allemaal goede vechters en ik ben zelf iemand die komt om te knokken. Ik ga voor niemand op zij en wil tegen iedereen vechten.

    Je hebt een vechtstijl die het publiek zeer aanspreek. Dat is ook wel te horen aan hun reacties tijdens je partijen. Kunnen we stellen dat je een publiekstrekker aan het worden ben?
    Ik doe het voor de fans en voor mijzelf en dit is mijn stijl van vechten. Ik ben iemand die het publiek wil geven waar zij voor komen. Ik kom om oorlog te maken en daar houdt het publiek van.


    Hoe ziet je wedstrijdschema er uit voor de komende tijd?

    Ik heb al mijn wedstrijden geannuleerd momenteel want 23 november heb ik een afspraak met de dokter voor mijn hand. Die moet ik nu laten rusten en dan moeten we kijken voor de operatie. Ik hoop dan ergens eind januari hersteld te zijn dan kan ik me voorbereiden voor april wanneer The Final Eight is.





    Als je een aantal jaar vooruit kijkt met waar hoop je dan te staan in de sport?

    Ik hoop dan dat ik naam heb gemaakt en iedereen weet wie ik ben. En vooral dat ik een voorbeeld ben voor andere. Dat de probleem jongeren mijn pad volgen en zo een betere toekomst tegemoet kunnen zien. Want ik ben ook door kickboksen geworden wat ik nu ben.
    Last edited by payap; 06-11-2017 at 02:18.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    thanks Chris
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default

    Dank voor het leuke interview.
    We zullen Tarik nog vaker zien knallen in de ring.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Bedankt Chris, echt een goede vechter

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Mixfight interview met Tarik van 3 jaar geleden. Nu naar Glory.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •