MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 36

Thread: GOAT Criteria

  1. #1
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default GOAT Criteria

    Er zijn laatst weer wat GOAT discussies ontstaan in MMA wereld. Ieder bepaald zijn GOAT aan de hand van het kijken naar een combinatie van criteria. Wat zijn volgens jullie de meest zwaarwegende criteria in het bepalen van jullie GOAT, en waarom? Mijn huidige criteria op volgorde:

    1. dopingvrij in USADA tijdperk tijdens primetime
    2. aantal duidelijke overwinningen tegen prime + kwaliteitstegenstanders
    3. aantal duidelijke verliezen tijdens primetime tegen tegenstanders van zelfde of lagere gewichtsklasse
    4. finishing rate tegen top 5
    5. lengte van heerschappij tegen prime + kwaliteitstegenstanders
    6. totaal duidelijke win-loss record, exclusief gelijkwaardige decision partijen
    7. win-loss record tegen prime + kwaliteitstegenstanders in hogere gewichtsklasse
    8. aantal titels verdedigd
    9. dopingvrij in USADA tijdperk ná primetime
    10. dopingvrij vóór USADA tijdperk

    Één wat naar mijn mening zeker is: mocht Khabib winnen tegen Gaetjhe en daarna stoppen, dan zal hij onbetwist de GOAT worden.
    Last edited by CombatGuy; 26-05-2020 at 08:46.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Een aantal jaar geleden zou ik hebben gedacht dat Anderson Silva de goat was.
    Maar nu vind ik eigenlijk niet dat er een goat bestaat. Een beetje vergelijkbaar met de p4p ranking, dat vind ik ook bullshit.

    Ik denk wel dat je per gewichtsklasse een "beste vechter ooit" kan hebben.
    Zoals anderson silva op mw, gsp op ww en ik denk dan toch fedor op hw.
    Maar zolang alles in heel veel verschillende gewichtsklasses is opgedeeld vind ik zelf niet dat je echt van een goat kunt spreken.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    248
    vCash
    126000

    Default

    Badr Hari zoiezo GOAT. Geef hem 6 weken of 1,5 maand en hij slaat je KO.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by FREE MURRAY View Post
    Badr Hari zoiezo GOAT. Geef hem 6 weken of 1,5 maand en hij slaat je KO.
    Slaat ie mij KO?? Daar heeft ie denk ik niet zo veel tijd voor nodig

    Maar als je kijkt naar wie de beste was in kickboksen zwaargewicht, dan denk ik zelf dat ik Aerts en schilt toch boven hari zou zetten

  5. #5
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Goofy View Post
    Een aantal jaar geleden zou ik hebben gedacht dat Anderson Silva de goat was.
    Maar nu vind ik eigenlijk niet dat er een goat bestaat. Een beetje vergelijkbaar met de p4p ranking, dat vind ik ook bullshit.

    Ik denk wel dat je per gewichtsklasse een "beste vechter ooit" kan hebben.
    Zoals anderson silva op mw, gsp op ww en ik denk dan toch fedor op hw.
    Maar zolang alles in heel veel verschillende gewichtsklasses is opgedeeld vind ik zelf niet dat je echt van een goat kunt spreken.
    Maar je kan toch kijken als we het hebben over de p4p naar welke kandidaat het meest indrukwekkend heeft gepresteerd?

  6. #6
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    248
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Goofy View Post
    Slaat ie mij KO?? Daar heeft ie denk ik niet zo veel tijd voor nodig

    Maar als je kijkt naar wie de beste was in kickboksen zwaargewicht, dan denk ik zelf dat ik Aerts en schilt toch boven hari zou zetten
    Ja maar das niet erg.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Maar je kan toch kijken als we het hebben over de p4p naar welke kandidaat het meest indrukwekkend heeft gepresteerd?
    Volgens mij was de definitie van p4p een beetje zoals " als alle vechters hetzelfde zouden wegen, wie zou dan van hun allen het best zijn" .
    Ik denk zelf niet dat daar echt iets over te zeggen is. b.v. demetrious johnson stond heel lang p4p 1e, maar als heavyweight omgerekend, dan zou ie nauwelijks vooruit komen.
    En om te kijken wie er het meest indrukwekkend gepresteerd heeft, is denk ik ook niks over te zeggen. Ze vechten allemaal in andere gewichtsklasse, hebben totaal andere tegenstanders. en soms is geluk hebben ook wel een dingetje in mma denk ik. Dan kan je prestatie op papier beter lijken dan het eigenlijk is.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FREE MURRAY View Post
    Badr Hari zoiezo GOAT. Geef hem 6 weken of 1,5 maand en hij slaat je KO.
    Hij ging ook wel eens neer hoor, en hard ook.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Er zijn laatst weer wat GOAT discussies ontstaan in MMA wereld. Ieder bepaald zijn GOAT aan de hand van het kijken naar een combinatie van criteria. Wat zijn volgens jullie de meest zwaarwegende criteria in het bepalen van jullie GOAT, en waarom? Mijn huidige criteria op volgorde:

    1. dopingvrij in USADA tijdperk tijdens primetime
    2. aantal duidelijke overwinningen tegen prime + kwaliteitstegenstanders
    3. aantal duidelijke verliezen tijdens primetime tegen tegenstanders van zelfde of lagere gewichtsklasse
    4. finishing rate tegen top 5
    5. lengte van heerschappij tegen prime + kwaliteitstegenstanders
    6. totaal duidelijke win-loss record, exclusief gelijkwaardige decision partijen
    7. win-loss record tegen prime + kwaliteitstegenstanders in hogere gewichtsklasse
    8. aantal titels verdedigd
    9. dopingvrij in USADA tijdperk ná primetime
    10. dopingvrij vóór USADA tijdperk

    Één wat naar mijn mening zeker is: mocht Khabib winnen tegen Gaetjhe en daarna stoppen, dan zal hij onbetwist de GOAT worden.
    Dopingvrij als in niet betrapt.

    Als we jouw redenatie volgen is Rocky Marciano onbetwist de GOAT van het boksen.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    Dopingvrij als in niet betrapt.

    Als we jouw redenatie volgen is Rocky Marciano onbetwist de GOAT van het boksen.

    Ik begrijp zelf punt 1 wel denk ik.
    Vergelijkbaar met armstrong in wielrennen. Hij werd als de beste ooit gezien,
    maar toen werd hij betrapt op doping. En dat was zo een smet op zijn carriere dat
    wat ie allemaal bereikt heeft er niet meer toe deed.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Letterlijk iedereen gebruikte in de tijd van Armstrong. Hij was alleen zo zwaar de Sjaak omdat hij de kampioen was. Als iedereen gebruikt is doping geen vals voordeel meer. Zo sta ik er in.

  12. #12
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    248
    vCash
    126000

    Default

    Als je de ring in stapt ben je GOAT. Eens of oneens?

    Het is soms leven en dood. Gladiators zijn het. Respect for all fighters.

    Overigens er is maar 1 echte GOAT Muhammed Ali.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    GOAT voor de vechtsporten die ik volg:

    HW Boksen: Muhammed Ali, legendarische partijen neergezet. Over 100 jaar hebben ze het nog steeds over deze legende.

    HW kickboksen: Sem Schilt, eindbaas die moeilijk te verslaan was. 4x K1 GP champ en 1× GLORY GP champ.

    HW MMA: Ik wil Jon Jones naar het zwaargewicht divisie zien en als hij daar Stipe en Ngannou kan verslaan dan is hij de GOAT voor mij. Voorlopig ben ik er nog niet over uit welke MMAer de GOAT is.

    Andere sporten die ik volg:

    Voetbal: Christiano Ronaldo. Kijk naar zijn cv, bij drie wereld top clubs gepresteerd, Manchester United, Real Madrid en Juventus. Europees kampioen met Portugal.
    Bodybuilding: Ronnie Coleman 8× Mr Olympia en tig prof wedstrijden er naast gewonnen zoals de Arnold Classic.
    Strongman: Mariusz Pudzianowski 5x wereld kampioen en 6x Europees kampioen.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Goofy View Post
    Ik begrijp zelf punt 1 wel denk ik.
    Vergelijkbaar met armstrong in wielrennen. Hij werd als de beste ooit gezien,
    maar toen werd hij betrapt op doping. En dat was zo een smet op zijn carriere dat
    wat ie allemaal bereikt heeft er niet meer toe deed.
    Merckx, Hinault, Anquetil, Fignon, ze gebruikten allemaal. De kleine renners trouwens ook.

  15. #15
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Bijna iedereen gebruikt in de top sport en in het wielrennen hoort het er gewoon bij.

  16. #16
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Vaak wordt GSP genaamd als GOAT voor MMA maar ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat Anderson Silva iets veel meer indrukwekkends heeft neergezet dan hem. GSP had enorm veel decision wins, waarvan hij ook duidelijk verloren had (Hendriks).

  17. #17
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Vaak wordt GSP genaamd als GOAT voor MMA maar ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat Anderson Silva iets veel meer indrukwekkends heeft neergezet dan hem. GSP had enorm veel decision wins, waarvan hij ook duidelijk verloren had (Hendriks).
    Silva is mijn type vechter niet maar hij is volgens mij wel degene die het meeste aanspraak kan maken op de titel GOAT.

  18. #18
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    248
    vCash
    126000

    Default

    Fedor, Khabib, Jones GOAT

  19. #19
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by FREE MURRAY View Post
    Fedor, Khabib, Jones GOAT
    Khabib zou ik nu nog niet willen noemen aangezien hij nog bezig is en nog een grote contender moet verslaan. Maar mocht hij Gaethje verslaan en met pensioen gaan dan zou ik hem zonder twijfek de GOAT noemen.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Khabib zou ik nu nog niet willen noemen aangezien hij nog bezig is en nog een grote contender moet verslaan. Maar mocht hij Gaethje verslaan en met pensioen gaan dan zou ik hem zonder twijfek de GOAT noemen.
    Wat mij betreft zijn er wel vechters die heel wat meer bereikt hebben dan khabib nu. GOAT slaat nergens op wat mij betreft
    Maar Ik denk wel dat je hem de beste lightweight ooit kan noemen in mma wanneer hij van gaethje wint

  21. #21
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Goofy View Post
    Wat mij betreft zijn er wel vechters die heel wat meer bereikt hebben dan khabib nu.
    Maar mocht hij Gaethje verslaan en met pensioen gaan, wie zou je dan nog boven Khabib plaatsen?

  22. #22
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    248
    vCash
    126000

    Default

    Gaethje is toch geen partij voor Khabib. Denk dat Ferguson een moeilijkere vechter is voor Khabib dan Gaethje. Heeft met vechtstijl te maken. En Gaethje is ook nog eens een trainingsmaatje geweest van Khabib hij weet hij gaat niet winnen. Wil Khabib vs Ferguson en Gaethje vs Connor zien. Winnaars tegen elkaar.

  23. #23
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Wat is het verschil tussen legend en goat? Er zijn veel legends maar bijna geen GOATS.

    Muhammed Ali is iemand die zowel maatschappelijk als in de sport zoveel teweeg heeft gebracht. Een echte GOAT.

  24. #24
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    251
    vCash
    89460

    Default

    Quote Originally Posted by FREE MURRAY View Post
    Gaethje is toch geen partij voor Khabib. Denk dat Ferguson een moeilijkere vechter is voor Khabib dan Gaethje. Heeft met vechtstijl te maken. En Gaethje is ook nog eens een trainingsmaatje geweest van Khabib hij weet hij gaat niet winnen. Wil Khabib vs Ferguson en Gaethje vs Connor zien. Winnaars tegen elkaar.
    Hoe weet je nou of Gaethje geen partij voor Khabib is? Dat lijkt voor mij meer wishful thinking dan gebaseerd op iets. Elk gevecht begint in dezelfde positie en iedereen heeft een kin.
    Daarbij kan Gaethje toch ook behoorlijk worstelen, dus het moet nog maar blijken - indien dit gevecht doorgaat... - of Khabib hetzelfde kan doen als dat hij tot nu toe gedaan heeft.
    Persoonlijk denk ik dat ook wel dat Khabib de completere vechter is, maar Gaethje is een sloopkogel en we moeten toch echt zien hoe het gaat wanneer het zover is
    ...
    Last edited by Knoopwafel; 20-06-2020 at 05:21.

  25. #25
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    251
    vCash
    89460

    Default

    @ combatguy....


    Heb je dit topic nou geopend omdat je dit jezelf echt afvroeg...


    Of heb je dit nou klakkeloos gekopieerd en vertaald van het sherdog forum: https://forums.sherdog.com/threads/g...4110219/page-2 , en wil je gewoon interessant doen?

    #22 lijkt toch echt behoorlijk op wat jij hier als jouw mening probeert te verkondigen...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •