MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 31

Thread: UFC 251

  1. #1
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default UFC 251

    OFFICIAL. 🏆

    The BMF steps in on six days notice for #UFC251

    UFC Twitter

    Wat wordt het?

    -Usman decision
    -Volkanovski decision
    -Yan decision
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    302
    vCash
    30500

    Default

    Denk hetzelfde hoop wel op masvidal.
    Dacht dat de tijden in abu gunstiger zouden zijn voor ons

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    masvidal op kovolkanovski op koyan decsion

  4. #4
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    251
    vCash
    89460

    Default

    Usman vs Masvidal: Hoop op spektakel van Masvidal, maar eerlijkheidshalve denk ik dat Usman zijn wil aan Masvidal op gaat leggen.
    Holloway vs Volkanovski: Moeilijk wat van te zeggen, muntje kan beide kanten opvallen, maar denk dat Volkanovski het weer gaat flikken.
    Yan vs Aldo: Aldo kan de druk van Yan niet aan kan en Yan gaat op ko winnen.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    95
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Knoopwafel View Post
    Usman vs Masvidal: Hoop op spektakel van Masvidal, maar eerlijkheidshalve denk ik dat Usman zijn wil aan Masvidal op gaat leggen.
    Holloway vs Volkanovski: Moeilijk wat van te zeggen, muntje kan beide kanten opvallen, maar denk dat Volkanovski het weer gaat flikken.
    Yan vs Aldo: Aldo kan de druk van Yan niet aan kan en Yan gaat op ko winnen.
    Ja, ik denk hetzelfde. Masvidal zou idd nog wel voor spektakel kunnen zorgen. Hope so.

  6. #6
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik denk het ook.

    Masvidal is een beetje gehypt. Denk dat Usman gewoon beter is.
    Aldo is gewoon te oud geworden.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Ik denk ook wel dat Usman gaat winnen. Aan de ene kant vind ik het niet erg dat masvidal de titelshot krijgt, maar ik denk wel dat Burns een veel lastigere tegenstander zou zijn voor Usman.
    Ik hoop trouwens wel dat Masvidal een pak slaag gaat krijgen
    Volkanovski gaat denk ik ook wel weer winnen van holloway. Ik verwacht eigenlijk dat het gevecht ongeveer zal verlopen als de eerste.
    Yan vs Aldo weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik heb te weinig van yan gezien om echt een goed beeld van hem te krijgen.
    Ik denk wel dat namajunas dit keer van andrade gaat winnen.
    Maar we zullen zien.. ik heb het vaker mis dan goed heeft ervaring geleerd

  8. #8
    Join Date
    May 2016
    Posts
    141
    vCash
    121500

    Default

    Ik denk eerder dat Masvidal gevaarlijk is voor Usman, eerlijk gezegd. Maar het blijft altijd lastig te voorspellen...
    Max zal toch wel iets bedacht hebben voor die lowkick? Want dat is eigenlijk het enige waar hij door verloren heeft de vorige keer. Als Max dat lengteverschil weet uit te buiten, moet 'ie toch kunnen winnen? Ik ga voor Max.
    Yan gaat winnen van Aldo. Die is in de kracht van zijn leven, Aldo is daar inmiddels voorbij. Maar Aldo blijft Aldo, dus ook hier is een verrassing mogelijk.
    Namajunas gaat Andrade wederom wegtikken. Als ze zorgt dat ze niet op haar hoofd wordt geslammed, zou dat genoeg moeten wijn voor de winst.

  9. #9
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Goofy View Post
    Ik denk ook wel dat Usman gaat winnen. Aan de ene kant vind ik het niet erg dat masvidal de titelshot krijgt, maar ik denk wel dat Burns een veel lastigere tegenstander zou zijn voor Usman.
    Ik hoop trouwens wel dat Masvidal een pak slaag gaat krijgen
    Volkanovski gaat denk ik ook wel weer winnen van holloway. Ik verwacht eigenlijk dat het gevecht ongeveer zal verlopen als de eerste.
    Yan vs Aldo weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik heb te weinig van yan gezien om echt een goed beeld van hem te krijgen.
    Ik denk wel dat namajunas dit keer van andrade gaat winnen.
    Maar we zullen zien.. ik heb het vaker mis dan goed heeft ervaring geleerd
    Begrijp ook niet hoe dat werkt in ufc. Masvidal superjaar gehad, krijgt titelshot ook burns. Terwijl Edwards al sinds 2015 niet meer verloren heeft in de ufc, geen titelshot krijgt. Laatste verliespartij tegen usman

  10. #10
    Join Date
    May 2016
    Posts
    141
    vCash
    121500

    Default

    Quote Originally Posted by kooivechter View Post
    Begrijp ook niet hoe dat werkt in ufc. Masvidal superjaar gehad, krijgt titelshot ook burns. Terwijl Edwards al sinds 2015 niet meer verloren heeft in de ufc, geen titelshot krijgt. Laatste verliespartij tegen usman
    Maar iedereen weet toch hoe het daar werkt? Dana maakt de shows. En die kijk vooral naar opbrengsten. En daarnaast heeft hij ook nog persoonlijke voorkeuren.

  11. #11
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Echt ze moeten wall and stall en lay and pray niet belonen met 10-9. Gewoon lekker 10-10 houden, verschrikkelijk

  12. #12
    Join Date
    May 2012
    Posts
    266
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Echt ze moeten wall and stall en lay and pray niet belonen met 10-9. Gewoon lekker 10-10 houden, verschrikkelijk
    Het is niet het meest spannende inderdaad om te zien, maar ja het is aan de vechter die tegen de kooi wordt aangedrukt maar om daar iets op te verzinnen. Masvidal liet het telkens ook maar gebeuren en deed ook vrij weinig om zijn positie te verbeteren.

  13. #13
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Capo dei capii View Post
    Het is niet het meest spannende inderdaad om te zien, maar ja het is aan de vechter die tegen de kooi wordt aangedrukt maar om daar iets op te verzinnen. Masvidal liet het telkens ook maar gebeuren en deed ook vrij weinig om zijn positie te verbeteren.
    Dat masvidal weinig terug deed oke. Maar om wall & stall te belonen, dat gaat me tever. Je moet op zn minst wel wat bewijzen (echte schade toebrengen) om te claimen dat je de betere vechter bent. Maar dit is gewoon onzin. Zo gaat MMA stuk. Ze moeten het belonings systeem aanpassen.

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Dat masvidal weinig terug deed oke. Maar om wall & stall te belonen, dat gaat me tever. Je moet op zn minst wel wat bewijzen (echte schade toebrengen) om te claimen dat je de betere vechter bent. Maar dit is gewoon onzin. Zo gaat MMA stuk. Ze moeten het belonings systeem aanpassen.
    Onzin. Prima pot van Usman. Bleef bezig met bodyshots en footstomps. Daarnaast een paar takedowns. Als hij toe-to-toe blijft staan met Masvidal krijgt hij waarschijnlijk klappen. Masividal wist gewoon niet wat hij moest doen. Als je boksen wil zien moet je boksen gaan kijken. Het is mixed martial arts.

    Khabib krijgt die kritiek ook altijd terwijl ze beide gewoon buitengewoon goed omgaan met de regels.

  15. #15
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    302
    vCash
    30500

    Default

    Miste bij Usman het vuur om te killen. ook op de grond, kon wel wat meer energie in.
    Winnen is winnen, maar t was wel snoozeman.

  16. #16
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Onzin. Prima pot van Usman.
    Hij heeft goed gebruikt gemaakt van het foute systeem ja.

    Bleef bezig met bodyshots en footstomps.
    Die niet echt gevaar opleverde waren maar goed.

    Daarnaast een paar takedowns.
    Takedowns, das mooi en aardig, maar ik vind ze niet indrukwekkend als je iemand vervolgens niet op de grond kan houden. Al heb je 30 takedowns. Bovendien had Usman zelfs moeite met de takedowns krijgen ook nog.

    Als hij toe-to-toe blijft staan met Masvidal krijgt hij waarschijnlijk klappen.
    Niemand dwingt hem ook om toe to toe te staan. Daarom heb je mijn punt niet begrepen anders had je dit niet opgenoemd. Het gaat erom dat Usman een beperkte vechter is die optimaal profiteert van de huidige belonings systeem.

    Als je boksen wil zien moet je boksen gaan kijken. Het is mixed martial arts.
    Bekende slappe smoes. Ik wil júist ook worstelen en grappling zien maat. Wat ik niet graag zie is alleen maar iemand knuffelen tegen de kooi 25min lang. Dat is totaal niet indrukwekkend en verdiend geen winst. Dat is gewoon punten scoren dmv neutraliseren.

    Khabib krijgt die kritiek ook altijd terwijl ze beide gewoon buitengewoon goed omgaan met de regels.
    Nee Khabib krijgt die kritiek véél minder, en als hij die krijgt dan is het ook onterecht. Want ik geniet juist heel erg van Khabib aangezien hij wél het vermogen heeft om verder te komen tot een submission of iemands hoofd tot moes slaan. En dat is het probleem met Usman, hij wordt bevoordeeld door het belonings systeem. Je wordt namelijk beloond voor flut dingen die op zichzelf er niet toe doen zoals octagon control, aggressie, onschadelijke jabs, kooi knuffelen, takedown, op iemand liggen zonder schade toebrengen, enzovoorts. Dat zijn allemaal kleine zaken die niet erg indrukwekkend zijn dat de vechter met trots kan zeggen dat hij de betere vechter was. Voor mij ben je pas een betere vechter als je echt gevaarlijke schade toe hebt gebracht of een finish voor elkaar krijgt.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    95
    vCash
    126000

    Default

    Tsja, het is wat het is. Usman heeft onder de huidige regels gewoon verdiend gewonnen maar spectaculair was het niet. Ik snap alleen hoe 2 judges tot een 50-45 voor Usman kwamen. Eerste ronde was sowieso niet voor hem vond ik en de rest van de rondes qua punten wel maar daar is dan ook alles mee gezegd.
    Holloway is in mijn ogen echt benadeeld. Ik vond dat hij de eerste twee rondes heel dominant was en ronde 3 hij ook de dominantere vechter. Omdat Volkanovski de eerste twee rondes echt bijna niks te vertellen had en in de derde ronde een beetje mee ging doen, leek hij misschien beter in die ronde maar echt nog niet genoeg om de ronde te winnen in mijn ogen. Punch-stats zeiden wat dat betreft ook genoeg, volgens mij waren die zeker de eerste drie rondes in voordeel Holloway. 4e ronde ging volgens mij ook gelijk op qua echte scores maar Max was ook daar de dominante vechter vond ik. Dat mensen dachten aan 2-2 aan begin 5e ronde snap dan ook echt niet. Volkanovski heeft de hele partij achteruit moeten vechten. Maar goed, ik zal de laatste drie ronden nog eens terugkijken.
    Aldo vs Yan was mooie pot. Jammer voor Aldo duurde het net twee rondes te lang....Aldo zag er scherp uit aan het begin en ik heb eindelijk weer eens lekkere lowkicks van hem gezien.
    Namajunas vs Andrade had ik dan weer liever over vijf rondes gezien. Leuke pot en ik hoop dat e rnog een derde pot komt, maar dan over 5.
    Ribas komt er wel. PVZ had weinig in te brengen.

  18. #18
    Join Date
    May 2012
    Posts
    266
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Hij heeft goed gebruikt gemaakt van het foute systeem ja.



    Die niet echt gevaar opleverde waren maar goed.



    Takedowns, das mooi en aardig, maar ik vind ze niet indrukwekkend als je iemand vervolgens niet op de grond kan houden. Al heb je 30 takedowns. Bovendien had Usman zelfs moeite met de takedowns krijgen ook nog.



    Niemand dwingt hem ook om toe to toe te staan. Daarom heb je mijn punt niet begrepen anders had je dit niet opgenoemd. Het gaat erom dat Usman een beperkte vechter is die optimaal profiteert van de huidige belonings systeem.



    Bekende slappe smoes. Ik wil júist ook worstelen en grappling zien maat. Wat ik niet graag zie is alleen maar iemand knuffelen tegen de kooi 25min lang. Dat is totaal niet indrukwekkend en verdiend geen winst. Dat is gewoon punten scoren dmv neutraliseren.



    Nee Khabib krijgt die kritiek véél minder, en als hij die krijgt dan is het ook onterecht. Want ik geniet juist heel erg van Khabib aangezien hij wél het vermogen heeft om verder te komen tot een submission of iemands hoofd tot moes slaan. En dat is het probleem met Usman, hij wordt bevoordeeld door het belonings systeem. Je wordt namelijk beloond voor flut dingen die op zichzelf er niet toe doen zoals octagon control, aggressie, onschadelijke jabs, kooi knuffelen, takedown, op iemand liggen zonder schade toebrengen, enzovoorts. Dat zijn allemaal kleine zaken die niet erg indrukwekkend zijn dat de vechter met trots kan zeggen dat hij de betere vechter was. Voor mij ben je pas een betere vechter als je echt gevaarlijke schade toe hebt gebracht of een finish voor elkaar krijgt.
    De regels zijn zoals de regels zijn. Het is aan elke vechter om daar zijn tactiek op aan te passen. Ik vind het meer een tekortkoming van Masvidal dat hij de partij niet naar zijn hand kan zetten. Iedereen wist van te voren wat de tactiek van Usman ging zijn. Hij heeft dat plan uitstekend uitgevoerd en Masvidal heeft daar niets tegen in kunnen brengen. Op de regels die nu gelden heeft hij de partij heel duidelijk gewonnen. Het was super saai, maar meer dan terechte winnaar.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    160
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by CombatGuy View Post
    Hij heeft goed gebruikt gemaakt van het foute systeem ja.

    Die niet echt gevaar opleverde waren maar goed.

    Takedowns, das mooi en aardig, maar ik vind ze niet indrukwekkend als je iemand vervolgens niet op de grond kan houden. Al heb je 30 takedowns. Bovendien had Usman zelfs moeite met de takedowns krijgen ook nog.

    Niemand dwingt hem ook om toe to toe te staan. Daarom heb je mijn punt niet begrepen anders had je dit niet opgenoemd. Het gaat erom dat Usman een beperkte vechter is die optimaal profiteert van de huidige belonings systeem.

    Bekende slappe smoes. Ik wil júist ook worstelen en grappling zien maat. Wat ik niet graag zie is alleen maar iemand knuffelen tegen de kooi 25min lang. Dat is totaal niet indrukwekkend en verdiend geen winst. Dat is gewoon punten scoren dmv neutraliseren.

    Nee Khabib krijgt die kritiek véél minder, en als hij die krijgt dan is het ook onterecht. Want ik geniet juist heel erg van Khabib aangezien hij wél het vermogen heeft om verder te komen tot een submission of iemands hoofd tot moes slaan. En dat is het probleem met Usman, hij wordt bevoordeeld door het belonings systeem. Je wordt namelijk beloond voor flut dingen die op zichzelf er niet toe doen zoals octagon control, aggressie, onschadelijke jabs, kooi knuffelen, takedown, op iemand liggen zonder schade toebrengen, enzovoorts. Dat zijn allemaal kleine zaken die niet erg indrukwekkend zijn dat de vechter met trots kan zeggen dat hij de betere vechter was. Voor mij ben je pas een betere vechter als je echt gevaarlijke schade toe hebt gebracht of een finish voor elkaar krijgt.

    Helemaal mee eens.

  20. #20
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tomcraft86 View Post
    Helemaal mee eens.
    Kan me er ook wel in vinden. Een takedown natuurlijk wel iets om mee te nemen voor de jury. Verplaatst het gevecht van een fsae in een andera, via een techniek. Niet elke stoot of trap is een ko, maar moet wel meegenomen worden.

    Masvidal zonder voorbereiding was op na 3 rondes, en moest in die eerste drie ook al op de gastank letten. Misschien komen ze elkaar nog wel eens tegen en kan Masvidal met meer energie bij de kooi weg blijven. Dan kan het beste een leuke pot worden want zo makkelijk kreeg Usman hem niet naar de grond.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Capo dei capii View Post
    De regels zijn zoals de regels zijn.
    Dat logisch. Maar vind je de huidige regels goede regels?

    Het is aan elke vechter om daar zijn tactiek op aan te passen. Ik vind het meer een tekortkoming van Masvidal dat hij de partij niet naar zijn hand kan zetten. Iedereen wist van te voren wat de tactiek van Usman ging zijn. Hij heeft dat plan uitstekend uitgevoerd en Masvidal heeft daar niets tegen in kunnen brengen. Op de regels die nu gelden heeft hij de partij heel duidelijk gewonnen. Het was super saai, maar meer dan terechte winnaar.
    Dit klopt, en ook had ik het verwacht helaas (zie OP). Maar wel heel irritant de huidige regels. Mocht het aangepast worden dat er pas wordt gescoord bij aanzienlijke schade, dan heeft Usman nog wat werk aan de winkel qua arsenaal.

  22. #22
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Wat vonden jullie eigenlijk van de jurybeslissing van Volanovski vs Holloway?
    Ik had zelf Holloway als winnaar gezien. 3:2.
    Maar ik had wel zo een vermoeden dat het elke kant op kon gaan. De eerste twee overduidelijk voor Holloway, de derde was vrij onduidelijk en de laatste 2 voor Volkanovski.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Als je beide championship rounds verliest tegen de kampioen kun je een winst wel vergeten.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    196
    vCash
    15500

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Als je beide championship rounds verliest tegen de kampioen kun je een winst wel vergeten.
    Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Als het goed is moet de jury direct na de ronde de score van een ronde invullen.En als de uitdager de eerste drie rondes heeft, dan zou de verdediger daar niet meer overheen kunnen gaan.(zolang dat geen 10-8 rondes zijn )

  25. #25
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Als je beide championship rounds verliest tegen de kampioen kun je een winst wel vergeten.
    klopt, is altijd zo geweest

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •