MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.648
    vCash
    126000

    Default UFC vechters vragen om andere MMA handschoenen

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Volgens mij in het kamp van GSP(?) hebben ze handschoenen ontwikkeld die qua structuur dichtvouwen. Dit in tegenstelling tot de huidige handschoenen, die je hand open laten staan.
    Van wat ik er van begrijp willen de vechters heel graag over op die gear.

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Die schijnen daar patent op te hebben en dat wil de UFC dan exclusief hebben of er helemaal af hebben. Dus ze komen er niet uit.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Duikbrillen is ook een optie.

    Zit geen patent op.

  5. #5
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Gewoon zwaar op straffen. Punten aftrekken, direct bij de eerste keer.

  6. #6
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    251
    vCash
    89460

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Gewoon zwaar op straffen. Punten aftrekken, direct bij de eerste keer.
    Dat lijkt me ingewikkeld, maar na een 1e waarschuwing kan dat zeker wel, maar dan wel altijd! Geen uitzonderingen...

  7. #7
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Quote Originally Posted by Knoopwafel View Post
    Dat lijkt me ingewikkeld, maar na een 1e waarschuwing kan dat zeker wel, maar dan wel altijd! Geen uitzonderingen...
    Mja, niet helemaal mee eens. Eerste waarschuwing krijgen ze al in de kleedkamer: pas op je vingers. Het gebeurt te vaak om het nog als ‘ongeluk’ te bestempelen.
    En je zag het bij Mohammad. Eén keer en het is einde oefening.

  8. #8
    Join Date
    Apr 2017
    Location
    Mars
    Posts
    251
    vCash
    89460

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Mja, niet helemaal mee eens. Eerste waarschuwing krijgen ze al in de kleedkamer: pas op je vingers. Het gebeurt te vaak om het nog als ‘ongeluk’ te bestempelen.
    En je zag het bij Mohammad. Eén keer en het is einde oefening.
    Het blijft gewoon moeilijk, de mechanische afweerbeweging zit in onze hersens ingebed. Als het niet te vaak gebeurd kan je het de vechters eigenlijk niet kwalijk nemen, maar ja bij Belal was het inderdaad bij de 1e x einde oefening.

    Ondanks dat de regel bestaat, maar zelden, behalve bij viezeriken zoals Jon Jones, heb ik het idee dat het met opzet gedaan wordt.

    De oplossing zit uiteraard in een beter ontwerp, maar aangezien ufc marktleider is willen ze ineens ook de rechten op de eventuele oplossing, wat weer niet bevorderlijk is voor het proces.
    Dus hoewel ze zeker iets zien in de geboden oplossing(en), is het voor hun niet belangrijk genoeg om het zonder de rechten te overwegen, dus is het voor hun gewoon weer een $ beslissing.
    Het toont maar weer dat ufc geen enkel belang heeft bij hun tools, de vechters, maar alleen dollars zwaar wegen in beslissingen.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Knoopwafel View Post
    Dat lijkt me ingewikkeld, maar na een 1e waarschuwing kan dat zeker wel, maar dan wel altijd! Geen uitzonderingen...
    Ik begrijp waarschuwen helemaal niet. Als je van tevoren weet dat je eigenlijk op zn minst 1x mag oogprikken, kooi vasthouden, enz....ja dan zullen vechters dat altijd blijven doen. Een betere optie is direct straffen.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Waarschuwen en bestraffen lijkt me niet de oplossing anders was het al veel minder. Betere handschoenen zie ik wel zitten. De vraag is inderdaad of de ufc dit oppikt.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    2 dingen:
    1. De commission moet dit verplichten dan is de organisatie verplicht het te volgen. Probleem opgelost.

    2. Als scheidsrechter moet je wel heel sterk in je schoenen staan om bijvoorbeeld Jon Jones direct puntenaftrek te geven. Je ziet in voetbal dat topclubs e vedettes vaker in hun voordeel gefloten krijgen. Dat is geen voortrekkerij maar het risico dat bijvoorbeeld Ajax het landskampioenschap verspeeld omdat je VVV een penalty geeft wil je als scheids niet lopen. Dan krijg je een karrevracht aan shit over je heen. Dat speelt onbewust altijd mee. MMA gaat te snel om een afgewogen oordeel te maken. Vooral het type zoals Jones die met de nagels over het oog van de tegenstander gaan zijn als scheids heel moeilijk om te beoordelen.

  12. #12
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Waarschuwen en bestraffen lijkt me niet de oplossing anders was het al veel minder. Betere handschoenen zie ik wel zitten. De vraag is inderdaad of de ufc dit oppikt.
    Er is nog helemaal geen sprake van directe bestraffing. Zodra directe bestraffing (zonder waarschuwing) is ingevoerd dan zullen vechters zeker oppassen en aanpassen.

  13. #13
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Ik kan me niet herinneren dat er ooit een vechter direct gestraft is voor een eye poke.

  14. #14
    Join Date
    Dec 2017
    Posts
    263
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    Ik kan me niet herinneren dat er ooit een vechter direct gestraft is voor een eye poke.
    Zouden ze direct moeten invoeren

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •