MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 9 FirstFirst 1234567 ... LastLast
Results 51 to 75 of 216
  1. #51
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    150
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Je spuwt een heleboel misinformatie de afgelopen paar paginas waarbij je ook de complotheorieen niet lijkt te schuwen.1. Je vaccineert niet alleen voor jezelf, en long covid is ook bij jonge sporters een issue.2. 99% van de eventuele bijwerkingen van vaccins zijn bekend binnen 3 maanden na toediening. Met 5 miljard ingespoten vaccins kunnen we behoorlijk zeker zijn van het feit dat de vaccins erg goed werken en de bijwerkingen niet opwegen tegen de bescherming tegen ernstige ziekteverschijnselen.3. Dwang is altijd problematisch, maar drang tijdens een gezondheidscrisis is op zijn plaats.4. Duidelijk dat de overheid gefaald heeft in communicatie en uitvoering, maar de stap naar great reset en Qanon is dan toch nog behoorlijk groot.5. Groen vinkje kan je krijgen via vaccinatie, maar ook recovery of zelfs (nog) test. Dus er wordt niemand uitgesloten. Er wordt gevraagd om een bewijs, zoals bij het autorijden.6. Er is te veel bezuinigd op de zorg, ook omdat we allemaal gaan steigeren als we 3,75 meer per maand moeten betalen aan ziektekosten premie. Maar zoals gezegd is dat een langere termijn oplossing, of in ieder geval is men er niet snel genoeg mee begonnen om nu de ziekenhuizen voldoende te ontlasten. Zijn we bereid om voor opgeschaalde ic's behoorlijk meer te gaan betalen, ook als we weten dat dit soort pandemieen 1 keer in de 50 of 100 jaar voor komen? We geven trouwens ongeveer 10% van ons BBP uit aand de zorg, net als de meeste ontwikkelde landen. En staan altijd in de top 5 van beste gezondheidszorg in de wereld. Niet voldoende voor deze crisis, maar wel iets om te onthouden.7. Sporten is geen remedie tegen covid voor mensen die op dit moment een ziekenhuis bed innemen of dat in de komende 8 weken misschien zullen doen. Dat staat los van het feit dat sporten goed is en je minder vatbaar bent voor ziektes als je een betere conditie hebt en niet rookt, drinkt of te dik bent...Ik ben het volledig met je eens dat de overheid behoorlijk heeft gefaald en dat opschaling deze maatregelen eventueel had kunnen voorkomen. Maar dat is niet gebeurd en nu betalen de mensen die reguleire zorg nodig hebben de prijs. Om dat te voorkomen moet je aan dit soort maatregelen gana denken, waarbij je kan discussieren of het helpt om een kroeg om 12 uur dicht te gooien als iedereen al binnen is en een QR code heeft. Een goed werkende QR code en mondkapjes zijn voor mij minder ingrijpend dan een lockdown, sluitingstijdenbeperkingen, of 1,5 meter herinvoeren. Vervelend, maar blijkbaar wel noodzakelijk en tijdelijk. Het is al eerder gezegd maar een acuut probllem heeft aan acute oplossing nodig. Zeker als dat probleem ook gevolgen heeft voor de mensen (reguliere zorgpatienten) die niet/nauwelijks bijdragen aan dat probleem. Remy kan en mag zeggen wat hij wil, maar als iedereen in NL gevaccineerd zou zijn dan kon hij zonder problemen open en leefde zijn leven met een vaccinatie naast de Difterie, Tetanus, Pokken, Gele Koorts, Kinkhoest en alle andere vaccins die hij al gehad heeft.
    Perfect verwoord!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    https://open.spotify.com/episode/0je...urce=copy-link

    Eerste 20 minuten van deze podcast, dat is wat mij betreft precies wat er gebeurt. Even los van wat je van de gesprekspartner kan vinden.
    Joe Rogan is helaas ook van het padje af. Wantrouwt alles en weet het beter dan experts. Zijn gezwam over de pandemie neem ik niet serieus. Joe moet het houden bij mma, daar heeft hij verstand van.

  3. #53
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lowkick92 View Post
    Joe Rogan is helaas ook van het padje af. Wantrouwt alles en weet het beter dan experts. Zijn gezwam over de pandemie neem ik niet serieus. Joe moet het houden bij mma, daar heeft hij verstand van.
    Ik wilde zeggen: Remy kan het beter houden bij kickboksen maar eerlijk gezegd wordt ik daar ook niet vrolijk van. Liever hoor ik hem helemaal niet praten.

    Zoals eerder geschetst, zo'n beetje iedereen is als kind gevaccineerd tegen een hele reeks enge ziektes. Zullen we daar dan ook maar mee stoppen?

  4. #54
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    https://open.spotify.com/episode/0je...urce=copy-link

    Eerste 20 minuten van deze podcast, dat is wat mij betreft precies wat er gebeurt. Even los van wat je van de gesprekspartner kan vinden.

    https://edition.cnn.com/videos/healt...sot-nr-vpx.cnn

    Hier geeft onze grote vriend iemand advies over behandeling na COVID-19 besmetting. Yup, Rogan is ver heen. Hij heeft totaal geen medische achtergrond oid en gaat wel even iemand adviseren over wat te doen. Je bedenkt het niet.

    Vraag me af wat erger is, de pandemie of de gekte die deze pandemie bij sommigen heeft losgemaakt.

  5. #55
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Gelukkig hebben we ook scherpe burgers. Dit komt totaal niet als een verassing. Prikken tot je er bij neervalt want het blijft niet bij 2 of 3.

    Wat ik al zei in mijn eerste post, het gaat allang niet meer om een virus die een mortaliteits cijfer heeft die net boven een stevige griep uitvalt. Zoek het op!

    Een goedwerkende vaccine heeft 15 jaar nodig en niet 1 jaar. En dan wil ik niet eens beginnen met al die schandalen die Pfizer heeft.
    Last edited by largo0; 12-11-2021 at 14:48.

  6. #56
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    Ik wilde zeggen: Remy kan het beter houden bij kickboksen maar eerlijk gezegd wordt ik daar ook niet vrolijk van. Liever hoor ik hem helemaal niet praten.Zoals eerder geschetst, zo'n beetje iedereen is als kind gevaccineerd tegen een hele reeks enge ziektes. Zullen we daar dan ook maar mee stoppen?
    Eens, deze pandemie zorgt voor een nieuw soort egoïsme. Grootschalige vaccinatie campagnes hebben de mensheid al eerder gered. Maar vandaag de dag hebben we Facebook, Google, Youtube, Willem Engel en Baudet. Het zij zo

  7. #57
    Join Date
    May 2014
    Posts
    2.378
    vCash
    30500

    Default

    Jij geeft mooi het diepere probleem weer met je reactie. Je kunt, volgens jou, alleen maar voor of tegen zijn. En als je tegen bent dan, dan behoor je per definitie tot de extremen. De nuance is volledig kwijt, en dat creëert extra maatschappelijk problemen bovenop Corona zelf.
    Standpunten verdedigen gaat boven dialoog, dus er is alleen geschreeuw. Met deze instelling van vingerwijzen komt het nooit meer goed maatschappelijk gezien, Corona zal uiteindelijk een keer niet meer relevant zijn. Dus kijk maar even waar je je energie in steekt.

    gr een gevaccineerde en fitte man.

  8. #58
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by LightHeavyWeight View Post
    Jij geeft mooi het diepere probleem weer met je reactie. Je kunt, volgens jou, alleen maar voor of tegen zijn. En als je tegen bent dan, dan behoor je per definitie tot de extremen. De nuance is volledig kwijt, en dat creëert extra maatschappelijk problemen bovenop Corona zelf. Standpunten verdedigen gaat boven dialoog, dus er is alleen geschreeuw. Met deze instelling van vingerwijzen komt het nooit meer goed maatschappelijk gezien, Corona zal uiteindelijk een keer niet meer relevant zijn. Dus kijk maar even waar je je energie in steekt. gr een gevaccineerde en fitte man.
    Doel je op mij? Ik herken mezelf totaal niet in wat je zegt. Ik durf het echter wel gewoon te zeggen zoals ik denk dat het is. Ik heb niet eerder meegemaakt dat de medische wetenschap zo in twijfel wordt getrokken en men zich zo laat leiden door foutieve informatie en complottheorieën. De pandemie gaat hierdoor alleen nog maar langer duren, vrees ik en dat is voor niemand goed.Als jij iets deelt van een Joe Rogan en dat volgens jou precies is wat er op dit moment speelt. Tja, dat kan ik (en de rest hier) toch moeilijk serieus nemen? De man is MMA commentator maar schijnbaar weet hij het allemaal beter dan mensen die jaren lang gestudeerd hebben en decennia lang werkervaring hebben, hun leven hebben toegewijd aan onderzoek in medicijnen, virologie etc.Het feit dat jij zoiets deelt, weergeeft m.i. het grote probleem vandaag de dag

  9. #59
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Gelukkig hebben we ook scherpe burgers. Dit komt totaal niet als een verassing. Prikken tot je er bij neervalt want het blijft niet bij 2 of 3.

    Wat ik al zei in mijn eerste post, het gaat allang niet meer om een virus die een mortaliteits cijfer heeft die net boven een stevige griep uitvalt. Zoek het op!

    Een goedwerkende vaccine heeft 15 jaar nodig en niet 1 jaar. En dan wil ik niet eens beginnen met al die schandalen die Pfizer heeft.
    Je blijft hangen in misinformatie :


    1. De mortaliteitscijfers zouden eventueel vergelijkbaar kunnen zijn, maar de besmettelijkheid is dat niet. Verder heb je nog long covid waar je minder last van hebt bij griep.

    Even ter illustratie :
    De griepepidemie van 2017/’18 en de eerste golf van de corona-epidemie in 2020 lijken op het eerste gezicht veel op elkaar: een vergelijkbaar aantal qua oversterfte en een toenemende zorgvraag die leidde tot capaciteitsproblemen. Toch zijn er ook duidelijke verschillen. De corona-epidemie ging gepaard met ingrijpende maatregelen om verspreiding van besmetting te voorkomen, terwijl voor een griepepidemie een deel van de bevolking wordt gevaccineerd. Daarnaast hield de griepepidemie in 2017/’18 achttien weken aan, terwijl de eerste golf van de corona-epidemie negen weken duurde. De oversterfte tijdens de eerste golf van de corona-epidemie was daardoor in relatieve zin bijna dubbel zo hoog als tijdens de griepepidemie. In vergelijking met de griepepidemie overleden tijdens de corona-epidemie meer jongere mensen en meer mannen, was de oversterfte meer geconcentreerd in bepaalde provincies en was de sterfte onder Wlz-zorggebruikers sterker verhoogd. (Bron : CBS)

    Voor griep prikken we trouwens elk jaar steeds meer mensen om die cijfers zo laag mogelijk te houden.

    2. Vaccin heeft 15 jaar nodig voor wat? Om te ontwikkelen? Het is deze keer zeker snel gegaan, dat komt ook omdat er veel gel dis ingepompt en er zo veel mensen besmet waren dat het vinden van testpersonen geen probleem was. Als je het over de ecentuel lange termijn bijwerkingen hebt dan is het nog steeds zo dat bijwerkingen bij vaccins normaal gesproken binnen 3 maanden aan het licht komen. En ze hebben zeker bijwerkingen, net als alle medicijnen.

    3. Pfizer schandalen. Daar neem je weer een sprong waarbij een schandaal op een plek automatisch betekent dat er niks kan deugen van een vaccin dat door dezelfde partij is ontwikkeld. Dat is wel een behoorlijke stap.

  10. #60
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lowkick92 View Post
    .Als jij iets deelt van een Joe Rogan en dat volgens jou precies is wat er op dit moment speelt. Tja, dat kan ik (en de rest hier) toch moeilijk serieus nemen? De man is MMA commentator maar schijnbaar weet hij het allemaal beter dan mensen die jaren lang gestudeerd hebben en decennia lang werkervaring hebben, hun leven hebben toegewijd aan onderzoek in medicijnen, virologie etc.Het feit dat jij zoiets deelt, weergeeft m.i. het grote probleem vandaag de dag
    Rogan is wel iemand die normaal gesproken informatie tot zich nam van meerdere kanten. Waar ik in dit geval afhaak is dat hij zelf toegeeft dat hij medicatie genomen heeft die bewezen werkt, monoclonal antibodies (wat Trump ook gehad heeft en veel Amerikanen in het ziekenhuis krijgen), maar hij impliceert dat zijn herstel te danken is aan Invermectin. Verder begint hij over Zpac, een antibioticum (werkt averechts op virussen...) een een hele boel andere dingen.
    Dus hoe hij zijn herstel aan dat specifieke medicijn kan koppelen is mij een raadsel en het voedt wel het wantrouwen in de medische wetenschap. waar bepaalde groepen in de VS sowieso al geen vertrouwen in hebben.

  11. #61
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Duidelijke weergave van wat er nu speelt en waarom ook gevaccineerden in het ziekenhuis terecht komen en waarom er meer gevaccineerd moet worden. De moeite waard:

    https://www.instagram.com/p/CWJBFdqs...dium=copy_link

  12. #62
    Join Date
    Sep 2018
    Posts
    242
    vCash
    15500

    Default

    Hier kom je nooit uit.Door de hele geschiedenis worden volken gemanupuleerd. Voor mij is dit wat er nu ook aan de hand is. Zoals al eerder is gepost 2014 was een rampjaar met 65000 doden in Nederland.
    Ziekenhuizen schreeuwde om meer personeel omdat er geen operaties meer konden plaatsvinden door de griep . In 2018/19 hetzelfde.Ziekenhuizen kregen niets erbij. Nu met corona is er opeens paniek.Manupulatie leugens en dwang .Bv op het werk(en ik werk bij 1 van de grootste bedrijven van Nederland) hebben de mensen een totaal andere mening dan wat ik zie in intervieuws op straat op tv. Alsof alleen word uitgezonden wat in het voordeel is van wat de staat wil.Hugo de kwakzalver benoemd ook dat het prikken vrijwillig is, dit is natuurlijk voor als er over jaren claims komen.Het tegendeel is waar,mensen die niet wilden prikken doen dit nu alleen maar omdat ze geen kant meer opkunnen .Dit is dwang. Gemiddeld 20.000 doden elk jaar door roken en dan hebben we het niet over de ziekenhuisopnames. Overgewicht doodsoorzaak nummer 1 wat vele male hoger ligt dan rokers. Hier word niks aan gedaan en geen paniek. Corona valt in het niets vergeleken bij dit. Als je elke dag foto's post over kinderen die zijn doorgereden in een woonwijk of straat (en dit gebeurd veel)en iedereen een schuldgevoel aanpraat die ook in een woonwijk rijd dan krijg je ook een 2deling.

  13. #63
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    https://m.youtube.com/watch?v=iK2EFK2RjmA

    Nabeschouwing van de Persconferentie BLCKBX tv

  14. #64
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Youtuber Flavio Pasquino, een notoire complotdenker En Largo0 speciaal voor jou:https://youtu.be/FLoR2Spftwg
    Last edited by Lowkick92; 13-11-2021 at 11:36.

  15. #65
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    https://m.youtube.com/watch?v=iK2EFK2RjmANabeschouwing van de Persconferentie BLCKBX tv
    Als je dit soort YouTube kanalen volgt, komt het niet meer goed met je. Die gasten zitten er zo diep in, daar kan alleen nog een psycholoog iets mee

  16. #66
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lorenzo View Post
    Hier kom je nooit uit.Door de hele geschiedenis worden volken gemanupuleerd. Voor mij is dit wat er nu ook aan de hand is. Zoals al eerder is gepost 2014 was een rampjaar met 65000 doden in Nederland.
    Ziekenhuizen schreeuwde om meer personeel omdat er geen operaties meer konden plaatsvinden door de griep . In 2018/19 hetzelfde.Ziekenhuizen kregen niets erbij. Nu met corona is er opeens paniek.Manupulatie leugens en dwang .Bv op het werk(en ik werk bij 1 van de grootste bedrijven van Nederland) hebben de mensen een totaal andere mening dan wat ik zie in intervieuws op straat op tv. Alsof alleen word uitgezonden wat in het voordeel is van wat de staat wil.Hugo de kwakzalver benoemd ook dat het prikken vrijwillig is, dit is natuurlijk voor als er over jaren claims komen.Het tegendeel is waar,mensen die niet wilden prikken doen dit nu alleen maar omdat ze geen kant meer opkunnen .Dit is dwang. Gemiddeld 20.000 doden elk jaar door roken en dan hebben we het niet over de ziekenhuisopnames. Overgewicht doodsoorzaak nummer 1 wat vele male hoger ligt dan rokers. Hier word niks aan gedaan en geen paniek. Corona valt in het niets vergeleken bij dit. Als je elke dag foto's post over kinderen die zijn doorgereden in een woonwijk of straat (en dit gebeurd veel)en iedereen een schuldgevoel aanpraat die ook in een woonwijk rijd dan krijg je ook een 2deling.
    1. 65.000 was het TOTALE aantal doden tijdens de griepepidemie. Oversterfte in de 5 maanden dat het duurde was 8.600.

    2. Totaal in 5 maanden 10.000 mensen in het ziekenhuis.

    3. Niemand hier beweert dat we voorbereid waren op deze crisis, of dat we het niet hadden kunnen zien aankomen. Er zijn jarenlang keuzes gemaakt om zeer goede, maar ook efficiente zorg te leveren, waarbij men dus, ook na waarschuwingen in 2014 en 2018 geen capaciteit heeft opgeschaald in de IC.

    4. Het aanhalen van andere ongezonde levensstijlen is een leuke discussie voor na de crisis, en je kan denken aan belasting op slecht eten, meer premie voor ongezonde levensstijlen etc. Is ook een lastige discussie als je voor vrijheid en eigen keuzes bent. Mensen met dit soort aandoeningen liggen vaak trouwens max een paar dagen op een IC, niet gemiddeld 2 weken. En er wordt ook drang uitgeoefend om gezeonder te leven. Je mag als roker nergens meer binnen roken omdat je anders anderen mee laat roken (besmet met rook??...)

    5. Raar voorbeeld over woonwijken. Daar is het zo dat je namelijk maar 30 mag, waar je op andere plekken 50 mag, en je moet een rijbewijs hebben om er met je auto rond te rijden. Doe je dat niet dan breng je anderen in gevaar en ben je strafbaar.....

  17. #67
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Alles af doen als complot als er een andere kritische geluid is. Het gebeuren waar we momenteel inzitten was anderhalf jaar geleden ook een complot.

    Ik wens jullie veel wijsheid. Mensen uitsluiten is nooit maar ook nooit verantwoordt.
    Last edited by largo0; 13-11-2021 at 14:17.

  18. #68
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Alles af doen als complot als er een andere kritische geluid is. Het gebeuren waar we momenteel inzitten was anderhalf jaar geleden ook een complot.

    Ik wens jullie veel wijsheid. Mensen uitsluiten is nooit maar ook nooit verantwoordt.
    Als hetgeen wat je gelooft echt klinkklare onzin is, niet op waarheid berust en je op basis daarvan beslissingen neemt die niet alleen invloed hebben op jezelf maar ook op anderen. Tja, dan nader je een grens waarbij redelijkheid niet meer werkt.

    Natuurlijk moeten we elkaar meningen respecteren en is vrijheid een groot goed! Maar er is een verschil tussen kritisch zijn en theorieën geloven die zo ontwrichtend kunnen werken dat het een gevaar wordt.

    Ik zie deze mensen nog aanslagen plegen

  19. #69
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

  20. #70
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post

    Heel typisch, maar ook voor mij is de houdbaarheid van Rutte allang verstreken. Hij is niet betrouwbaar en al te vaak betrapt op liegen.

    Van 11jr Rutte krijgen we nu ook de rekening gepresenteerd kijkend naar de zorg. Laten we de toeslagenaffaire er nog niets eens bij halen.

    Voor mijn gevoel zitten we ook een beetje met deze ‘regering’ opgescheept. Een kabinet kunnen ze nog geen eens vormen, hoe wil je in hemelsnaam een gezondheidscrisis managen.

    Echter, een uitweg zoeken naar complottheorieën, Willem Engel, opvattingen Baudet is ook niet de oplossing. Maar ik snap het wantrouwen in deze man volkomen.

  21. #71
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Lowkick92 View Post
    Heel typisch, maar ook voor mij is de houdbaarheid van Rutte allang verstreken. Hij is niet betrouwbaar en al te vaak betrapt op liegen.Van 11jr Rutte krijgen we nu ook de rekening gepresenteerd kijkend naar de zorg. Laten we de toeslagenaffaire er nog niets eens bij halen.Voor mijn gevoel zitten we ook een beetje met deze ‘regering’ opgescheept. Een kabinet kunnen ze nog geen eens vormen, hoe wil je in hemelsnaam een gezondheidscrisis managen.Echter, een uitweg zoeken naar complottheorieën, Willem Engel, opvattingen Baudet is ook niet de oplossing. Maar ik snap het wantrouwen in deze man volkomen.
    Ik heb vrij weinig met de Rutte, de Jonge en de CdA en VVD, maar los van de rest wat ze aan het verneuken zijn, zie ik eigenlijk niet een partij die het op dit moment beter zou doen met de pandemie bestrijding. Er zijn natuurlijk heel veel fouten gemaakt, en dat gebeurd nog steeds, maar ik denk dat het over de hele wereld nu een pot nat is. We zitten in het begin van een pandemie, die volgens mij nog wel een jaar of 6 gaat duren. Zolang de arme landen geen gratis vaccins krijgen, zullen daar telkens mutaties van het virus ontstaan, die resistenter tegen de vaccins zijn die we hier gebruiken.De OMT had niet moeten zeggen dat na een of 2 spuiten we het virus de baas zouden zijn, want dat was toen al onrealistisch, dat is voer voor de anti vax beweging. Booster shots zijn net zoals bij het griepvirus voor de zwakkere nodig, wil je dat ze er minder ziek van worden. Dat de gevaccineerde nu ook ziek worden is eigenlijk ook logisch (mutaties, astra zeneca was een slecht vaccin, anti stoffen nemen af etc etc.)Wel kan worden geconcludeerd dat de anti vax beweging wereldwijd aan de winnende hand is. Voor de pandemie was deze stroming een lachertje in de medische wereld, alles wat ze de wereld in brachten, werden door wetenschappelijke onderzoeken als onwaarheden vastgesteld. Nu worden ze geloofd en gedeeld door iedereen die tegen of bang is voor het vaccin spuitje, ook al worden de anti vax standpunten nog steeds weerlegt door de wetenschap. Ook vind ik het 'grappig' om te zien dat o.a. anabole joey's, junkies die de testpersonen van hun dealers zijn, mc donalds fans, en wiet ( met daarop bestrijdingsmiddelen) rokers en kraandrinkers ( pfas) in een keer willen weten wat ze in hun lichaam stoppen.
    Last edited by MB667; 15-11-2021 at 10:44.


    op de vot dermit

  22. #72
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

  23. #73
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

  24. #74
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    "Maar er is iets verontrustends aan het feit dat uitingsvrijheid het mogelijk maakt dat ongegronde en onwetenschappelijke uitspraken een onevenredig groot gewicht krijgen in publieke debatten, en soms op wetenschappelijk bewijs-gebaseerde uitspraken overstemmen.[5] Wetenschappers verbonden aan universiteiten of het RIVM zijn in debatten aan handen en voeten gebonden omdat zij hun argumenten alleen kunnen basteren op peer-reviewed wetenschappelijk onderzoek, terwijl deze vaccinatie-sceptici ongestraft de ene speculatie na de andere het debat kunnen ingooien, en kunnen argumenteren op basis van dat ene geval, die ene uitzondering op de regel. Door deze onevenwichtigheid in het debat lopen we het risico dat welwillende ouders systematisch de risico’s van vaccineren overschatten, en onvoldoende beseffen welke risico’s door vaccinatie vermeden worden waardoor ze concluderen dat de voordelen van vaccinaties niet opwegen tegen de gevaren."geen speld tussen te krijgen!

  25. #75
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    Ik heb vrij weinig met de Rutte, de Jonge en de CdA en VVD, maar los van de rest wat ze aan het verneuken zijn, zie ik eigenlijk niet een partij die het op dit moment beter zou doen met de pandemie bestrijding. Er zijn natuurlijk heel veel fouten gemaakt, en dat gebeurd nog steeds, maar ik denk dat het over de hele wereld nu een pot nat is. We zitten in het begin van een pandemie, die volgens mij nog wel een jaar of 6 gaat duren. Zolang de arme landen geen gratis vaccins krijgen, zullen daar telkens mutaties van het virus ontstaan, die resistenter tegen de vaccins zijn die we hier gebruiken.De OMT had niet moeten zeggen dat na een of 2 spuiten we het virus de baas zouden zijn, want dat was toen al onrealistisch, dat is voer voor de anti vax beweging. Booster shots zijn net zoals bij het griepvirus voor de zwakkere nodig, wil je dat ze er minder ziek van worden. Dat de gevaccineerde nu ook ziek worden is eigenlijk ook logisch (mutaties, astra zeneca was een slecht vaccin, anti stoffen nemen af etc etc.)Wel kan worden geconcludeerd dat de anti vax beweging wereldwijd aan de winnende hand is. Voor de pandemie was deze stroming een lachertje in de medische wereld, alles wat ze de wereld in brachten, werden door wetenschappelijke onderzoeken als onwaarheden vastgesteld. Nu worden ze geloofd en gedeeld door iedereen die tegen of bang is voor het vaccin spuitje, ook al worden de anti vax standpunten nog steeds weerlegt door de wetenschap. Ook vind ik het 'grappig' om te zien dat o.a. anabole joey's, junkies die de testpersonen van hun dealers zijn, mc donalds fans, en wiet ( met daarop bestrijdingsmiddelen) rokers en kraandrinkers ( pfas) in een keer willen weten wat ze in hun lichaam stoppen.
    Vind dit een hele goede column, helemaal on point!https://www.instagram.com/p/CWP9JzPo...dium=copy_link

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •