MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 16 of 16
  1. #1
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default Badr Hari, Gatekeeper in de HW divisie van GLORY.

    De eerste partij tussen Hari vs Wrzosek was Hari goed knock out gegaan door een hoge trap in de 2de ronde in GLORY 78. Lucky trap of niet, weer een verlies partij op zijn record.
    Afgelopen zaterdag op GLORY 80 in Hasselt hebben we de rematch Badr Hari tegen dezelfde subtopper (zal nooit bij de absolute wereldtop horen) Arkadiusz Wrzosek gezien.

    We hebben de derde ronde helaas niet kunnen zien, maar ik ben van mening dat Hari na de vliegende knie, die een knock down veroorzaakte die hij kreeg aan het einde van de tweede ronde ook de derde ronde hoogstwaarschijnlijk op TKO/KO zou verliezen van Arkadiusz Wrzosek.
    Aan de Badr's zijn gezichts uitdrukking en lichaamshouding de gehele wedstrijd had hij er weinig zin in, hoe ik het zag.
    Zijn subtop tegenstander ging dit keer niet neer en vocht dit keer gewoon terug!
    Zie trouwens ook geen progressie in de vechtstijl/gameplan van Hari nu hij bij SB gym traint.. Denk ook niet dat het aan Said of hiervoor aan Big Mike ligt.

    Het is overduidelijk dat de prime jaren van Hari er al lang niet meer zijn.
    Zijn laatste top "prime" win wedstrijd was in 2012 tegen Gokhan Saki. 10 jaar geleden!

    Badr Hari heeft zijn laatste officiële winpartij gewonnen op TKO in 2015 tegen prime Ismael Londt en tel ook de on-officiële win wedstrijd in GLORY tegen de toen zwaargewicht Gatekeeper van het kickboksen Hesdy Gerges in 2018.

    Ik zie Badr Hari op dit monument als een Gatekeeper van het zwaargewicht kickboksen net als Hesdy Gerges in 2018,* ja heeft nog steeds heel veel trouwe fans, de Badr Army. Organisatie GLORY weet dat ze veel geld in het laatje brengen.
    Maar de organisatie moet ook wel realistisch zijn dat het nog wel geloofwaardig moet blijven bij de echte kickboksliefhebbers maar ook voor de trouwe Badr Army.
    Ze hebben hem pas een contract laten tekenen voor de komende 3 jaar. Als het contract verlopen is hij 40 jaar oud, en Badr is geen Semmy Schilt of Ernesto Hoost die in hun oudere prof jaren nog goede wedstrijden wonnen. Elke atleet is anders, de ene is eerder op dan de ander. Dat zie je ook in andere sporten zoals in het voetbal.

    Leuk om subtoppers zoals Wrzosek of in de toekomst bijvoorbeeld talenten als Rigters te laten vechten tegen een oude Badr Hari, zo dat ze een naam kunnen maken, goed voor hun win record.
    Maar je kan ook als GLORY zelf nieuwe goede zwaargewicht sterren creëren wat hun concurrent ONE doet met Kryklia, Opacic en Azizpour (deze zie ik de top 3 HW divisie van GLORY het zeker moeilijk maken en ook ervan winnen)
    Die zetten spectaculaire kickboks wedstrijden neer.

    Wil je als GLORY organisatie graag de Badr Army verder laten uitmelken dan is het toch handig om Hari gewoon laten vechten tegen vechters zoals een James McSweeny, Catalin Morosanu of een Bhugwandass. Gegarandeerd voor een win partij voor Hari en zijn trouwe fans.

    Maar een ding is zeker Badr Hari behoort al lang niet meer tot de absolute wereldtop van het zwaargewicht kickboksen, het is nu ook de taak aan GLORY en Team Badr omdat in te zien en te accepteren.
    Opgegeven moment heeft straks het iedereen door..

    Uitleg Gatekeeper:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gatekeeper_(boxing)

    https://boxing.fandom.com/wiki/Gatekeeper

    Check zijn record:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Badr_Hari
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Ongezouten mening van kickboks legend Andy Souwer over Badr Hari en GLORY.
    https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws...s-voor-de-gek/
    Ik ben het met Andy eens.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Eindbaas View Post
    Ongezouten mening van kickboks legend Andy Souwer over Badr Hari en GLORY.
    https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws...s-voor-de-gek/
    Ik ben het met Andy eens.
    https://www.vechtsportinfo.nl/nieuws...s-voor-de-gek/

  4. #4
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    Eindelijk

  5. #5
    Join Date
    May 2013
    Posts
    719
    vCash
    126000

    Default

    Goed stuk.

    Badr brengt toch nog steeds show mee omdat er altijd wat gebeurd. Dat neemt niet weg dat je op hem moet blijven teren.
    Last edited by largo0; 21-03-2022 at 17:30.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Wat boze reacties op het Andy Souwer artikel.
    https://www.facebook.com/10004088621...30766/?app=fbl

  7. #7
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by largo0 View Post
    Goed stuk.

    Badr brengt toch nog steeds show mee omdat er altijd wat gebeurd. Dat neemt niet weg dat je op hem moet blijven teren.
    Indd.
    Ik had in 2015 op dit forum Imad Hadar geprezen als misschien wel nieuwe zwaargewicht opvolger van Badr Hari, Glory had hem toen vrij snel getekend als 19 jarige. Volgens mij was hij de jongste Glory vechter ooit.
    Hij kon zichzelf goed promoten, leuke vechtstijl etc.
    Door verlies partijen hebben ze hem snel laten gaan. Die jongen heeft anno 2022 meer interviews gegeven dan wedstrijden gedraaid.

    Ik begrijp dat het lastig is als organisatie om goede zwaargewicht kickboks sterren te creëren, het is Glory wel gelukt met Rico en ook wel met JBS. Het is nog te weinig, een nieuwe cashcow zoals Badr hebben ze nog niet. De tijd nadert en ze blijven teren op hem terwijl hij al lang wedstrijden achterelkaar verliest. Maar voor hoe lang gaat dit duren?

    In de tussentijd hebben ze concurrent ONE die ook in dezelfde zwaargewichtdivisie vijver vist en goed vangt.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default

    Mystiek, aura en een bewogen geschiedenis maakt de ultieme cashcow in deze sport. Alles wat Badr voor velen zo intrigerend maakt is niet na te bootsen (maar goed ook to a degree). One of a kind. Ook het K1/Its Showtime sfeertje dat gepaard gaat met zijn image geeft een gevoel van nostalgie voor de wat oudere kijker, hater of fan. Zijn Marokkaanse komaf die voor de verkoop van tickets zeer relevant is daargelaten. Een equivalent van de oude tijden zullen we nóóit meer krijgen, geschiedenis is geschiedenis en dat is maar goed ook, dat maakt het extra waardevol. Badr is één van de laatste van de golden generation die nog in de ring staat.

  9. #9
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by DAWK1D View Post
    Mystiek, aura en een bewogen geschiedenis maakt de ultieme cashcow in deze sport. Alles wat Badr voor velen zo intrigerend maakt is niet na te bootsen (maar goed ook to a degree). One of a kind. Ook het K1/Its Showtime sfeertje dat gepaard gaat met zijn image geeft een gevoel van nostalgie voor de wat oudere kijker, hater of fan. Zijn Marokkaanse komaf die voor de verkoop van tickets zeer relevant is daargelaten. Een equivalent van de oude tijden zullen we nóóit meer krijgen, geschiedenis is geschiedenis en dat is maar goed ook, dat maakt het extra waardevol. Badr is één van de laatste van de golden generation die nog in de ring staat.
    Ik denk dat het oude k1 format veel te weeg kan brengen.

    Grand prixs, final 16 en jaarlijkse final 8 toernooi.

    Hiermee wordt er iets heel anders van vechters gevraagd, wat sowieso tot enorma groei zal leiden. Daarnaast krijg je een veel intensere atmosfeer en andere beleving bij fans gedurende het "seizoen."

  10. #10
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Proximo View Post
    Ik denk dat het oude k1 format veel te weeg kan brengen.

    Grand prixs, final 16 en jaarlijkse final 8 toernooi.

    Hiermee wordt er iets heel anders van vechters gevraagd, wat sowieso tot enorma groei zal leiden. Daarnaast krijg je een veel intensere atmosfeer en andere beleving bij fans gedurende het "seizoen."
    Ik ben het helemaal met je eens!

  11. #11
    Join Date
    Mar 2018
    Posts
    217
    vCash
    30500

    Default

    Quote Originally Posted by DAWK1D View Post
    Mystiek, aura en een bewogen geschiedenis maakt de ultieme cashcow in deze sport. Alles wat Badr voor velen zo intrigerend maakt is niet na te bootsen (maar goed ook to a degree). One of a kind. Ook het K1/Its Showtime sfeertje dat gepaard gaat met zijn image geeft een gevoel van nostalgie voor de wat oudere kijker, hater of fan. Zijn Marokkaanse komaf die voor de verkoop van tickets zeer relevant is daargelaten. Een equivalent van de oude tijden zullen we nóóit meer krijgen, geschiedenis is geschiedenis en dat is maar goed ook, dat maakt het extra waardevol. Badr is één van de laatste van de golden generation die nog in de ring staat.
    Wat je omschrijft hebben velen met Hoost en Aerts bijv. Badr was in zijn prime actief in de K1 maar heeft geen titels gehaald zoals Hoost, Aerts, Schilt en Bonjasky.

    De grootheid die jij omschrijft zien velen niet in hem en dat is echt niet per se haat. Maar je doet de K1 kampioenen zoals Hoost, Aerts, Bonjasky en Schilt wel tekort hiermee. Die mannen hebben zo ongelooflijk veel betekend voor het zwaargewicht kickboksen wereldwijd, de Nederlandse stijl. Kampioenen binnen en buiten de ring. Dat zijn in mijn optiek de echte legendes.

    Maar een ieder heeft recht op zijn mening en heeft zijn eigen voorkeur. Badr was in zijn top tijd gewoon een hele spectaculaire vechter. Dat valt niet te ontkennen en pakt niemand hem af. Gun hem waardigere en betere prestaties dan wat hij nu laat zien.

  12. #12
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default

    Absoluut. Ik probeer op generlei wijze Badr sportief boven de door jou aangehaalde vechters te plaatsen. Dat laatste zou objectief gezien niet juist zijn. Ik probeerde te duiden uit hoeveel dimensies de aantrekkingskracht van Badr bestaat, in positieve én negatieve zin. Hij kan bij wijze van spreken net zoveel mensen trekken die hem willen zien verliezen als winnen.

  13. #13
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    840
    vCash
    73125

    Default

    Ik denk ook dat de dominantie van Rico voorkomt dat er snel een nieuwe ster zal opstaan.
    Vroegerwas bijvoorbeeld Aerts de grote man. maar die verloor ook nog regelmatig. niks aan de hand, je wist dat hij een topper was. tegenwoordig betekend 1 verliespartij dat je een nobody bent in de ogen van het publiek. Daarom willen veel kickboksers hun record nu ook pamperen met overwinningen tegen nobodies.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by onne1983 View Post
    Ik denk ook dat de dominantie van Rico voorkomt dat er snel een nieuwe ster zal opstaan.
    Vroegerwas bijvoorbeeld Aerts de grote man. maar die verloor ook nog regelmatig. niks aan de hand, je wist dat hij een topper was. tegenwoordig betekend 1 verliespartij dat je een nobody bent in de ogen van het publiek. Daarom willen veel kickboksers hun record nu ook pamperen met overwinningen tegen nobodies.
    Dat was vroeger niet anders, je bent zo goed als je laatste partij. Zeker in Nederland.

    Badr is het boegbeeld van een groep die niet uitblinkt in zelfkritiek, die blijven kaartjes kopen, al krijgt hij klappen van de toiletjuffrouw.

    Als ze bij Glory enige common sense hadden gehad was Badr geen nieuw contract aangeboden. Dit wordt nooit wat.

  15. #15
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Na deze topic verloren van semi gestopte 43 jarige Alistair Overeem op C4 daarna weer een terug keer naar Mike Gym en gisterenavond tegen middenmoot Uke Jürjendal een pak rammel gekregen op Glory 89 Bulgarije.
    Niet aan het domineren, gewoon hard verliezen door knockdowns en calfkicks. Genant dat hij zijn legacy nu aan het vernielen is.

    Zelfs de Gatekeeper status (zoals Adegbuyi en Wilnis) heeft hij niet meer, maar is nu helaas de Bob Sapp van Glory geworden. Heel triest dat Glory en Big Mike hem niet de waarheid vertellen om voor zijn gezondheid te stoppen.
    Sinds 2016 was zijn Glory carrière alles behalve succesvol, verliezen tegen de subtop en de middenmoot.
    Alhoewel wel duidelijk is dat Glory ook wel klaar is met Badr na het afzeggen in Parijs voor volle zaal tegen James McSweeney.

    Bekijk de video op Dumpert
    https://www.dumpert.nl/item/10007360...2vAhjadGu9vlAE

  16. #16
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.649
    vCash
    126000

    Default

    Voormalig tegenstander haalt uit naar Badr Hari: ‘Ik zie een patroon in het faken van blessures’

    Badr Hari heeft er op sociale media flink van langs gekregen van een oude bekende. James McSweeney, die zijn gevecht met Hari in september aan zijn neus voorbij zag gaan vanwege de aardbeving in Marokko, is keihard voor de Marokkaanse Nederlander.

    https://www.ad.nl/vechtsport/voormal...c-LrdbaA_XHZs4

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •