MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 27 of 27
  1. #26
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.685
    vCash
    126000

    Default

    Kickbokser Jamal Ben Saddik eist schadevergoeding van aanslagplegers die op familiewoning schoten

    Kickbokser Jamal Ben Saddik eist een fikse schadevergoeding van de twee Nederlanders die vorige zomer op de woning van zijn familie hadden willen schieten. Die aanslag was volgens hem een van de redenen waarom hij begin dit jaar zijn nieuwe sportclub niet mocht openen en de reeds gemaakte kosten wil hij nu op de beklaagden verhalen. De procureur vorderde voor de twee mannen uit Amsterdam vier jaar cel en 2.000 euro boete.

    https://www.hln.be/antwerpen/kickbok...oten~adbda7f9/

    Stukje uit het artikel:
    Die kosten zouden ruim 135.000 euro bedragen, maar omdat ze nog niet over alle stavingsdocumenten beschikte, vorderde ze een provisionele schadevergoeding van 25.000 euro, alsook 2.000 euro voor morele schade.

    “Ik vind het jammer dat ik mijn sportclub niet heb kunnen openen. Ik ben hier om dat hoofdstuk af te sluiten. Ik verwijt die jongens niet. Ze zijn nog jong en maakten een domme keuze”, vertelde Jamal Ben Saddik aan de rechtbank.

    Verstandelijke beperking
    “Maar ik verwijt hen dat wel”, sprak de procureur. Ze vorderde voor de twee Nederlanders vier jaar cel en 2.000 euro boete.

    De verdediging van Ayoub H. betwistte de feiten niet. “Mijn cliënt heeft een verstandelijke beperking waardoor hij situaties moeilijk kan inschatten en wat naďef en beďnvloedbaar is. Hij heeft ondersteuning en begeleiding nodig. De gevangenis is een slechte plaats voor hem”, stelde meester Celine Vollemaere, die voor een straf met uitstel pleitte.

    Ook de verdediging van Tarik J. betwistte zijn betrokkenheid bij de aanslag niet, al bleef hij er zelf wel bij dat hij niet wist wat er ging gebeuren.
    “Naar Antwerpen rijden was een vriendendienst. Ik stelde geen vragen.” Ook voor hem werd een straf met uitstel gevraagd.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.685
    vCash
    126000

    Default

    Geladen wapen
    Na de beschieting van een woning op 21 september 2022 konden twee jonge kerels uit Almere opgepakt worden. In hun auto lagen een geladen wapen, net als de spuitbus waarmee ‘Dief’ op de garagepoort van de familie E.H. was gespoten. Het parket eiste ook tegen deze twee mannen een straf van vier jaar. ‘Uit berichten in Snapchat bleek dat ze allebei goed wisten wat er ging gebeuren.’

    Bernicio H. (21) bekende geschoten te hebben. Waarom hij met zijn stabiel leven dan toch die feiten gepleegd had, vroeg de rechter. ‘Ik was gewoon naďef, het was een momentopname.’

    Chauffeur Jeraiho P. (20) zei dat hij niet wist waarom hij naar Antwerpen moest rijden. ‘Ik dacht dat we naar de “hoerenstraat” gingen.’

    Volgende week doet de rechtbank uitspraak in deze zaken.
    https://www.crimesite.nl/nederlandse...or-de-rechter/

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •