MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 6 of 6
  1. #1
    Join Date
    May 2008
    Location
    Haarlem
    Posts
    841
    vCash
    73125

    Default Nieuw Anti-Doping initiatief van GLORY

    https://www.glorykickboxing.com/news...0-37c22f73ef2e

    Vooral het stukje waarin ze random buiten de wedstrijden om willen gaan testen vind ik opvallend. Want denk dat veel beginnende vechters zullen afhaken om voor GLORY te gaan vechten. Niemand gaat voor een habbekrats zoveel gezeik op zijn hals nemen terwijl je voor een vergelijkbare habbekrats bij b.v. Enfusion wel gewoon aan de bak kan komen. De UFC komt er mee weg omdat ze gewoon met kop en schouders boven de rest uitsteken en het bijna onmogelijk is om een wereldtopper te worden buiten de UFC om.
    Voor GLORY zijn er nog alternatieven.

    Ik vind doping tests echt wel een goede zaak, maar het moet niet ontmoedigend werken.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.684
    vCash
    126000

    Default

    Soms denk ik dat Pierre en Scott het idee hebben dat GLORY dezelfde grote van de UFC heeft. UFC moet wel werken met de USADA om al die events in de US te organiseren.


    Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen vooral nu ze concurrentie hebben vanuit ONE en de K1 die een grote comeback gaat maken met de 70 kg en 95 plus divisie.
    K1 was vroeger niet heel serieus met hun doping controles wat ik heb gelezen, zal nu misschien ook niks voor ze uitmaken zo lang er maar geld te verdienen valt.

    Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste fans het niet boeit wie aan de doping zit. Zo lang we maar top partijen zien en de kickboksers goed betaald krijgen en niet overstappen naar boksen en mma.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.684
    vCash
    126000

    Default

    Glory scherpt antidopingbeleid aan

    Glory wil na een reeks dopingincidenten korte metten maken met vechters die een loopje willen nemen met de regels. De Nederlandse kickboksorganisatie laat in een persbericht weten dat vechters nu ook buiten partijen om onaangekondigd gecontroleerd kunnen worden. Daarbij is in de persoon van Nadia Silk iemand aangetrokken om de scherpere regels na te kunnen leven. Silk heeft ervaring bij antidopingbureau Usada en werkte in het verleden aan antidopingbeleid in MMA-organisatie UFC in de Verenigde Staten. Dopingcontroles worden nog steeds uitgevoerd door de ITA, het International Testing Agency.

    Glory kampt met een negatief imago op het gebied van doping nadat in korte tijd meerdere vechters tegen de lamp liepen, nadat antidopingregels al eerder aangescherpt werden. Alistair Overeem, Jamal Ben Saddik en Luis Tavares werden allemaal gepakt vanwege het overschrijden van dopingregels. Tavares heeft na zijn schorsing inmiddels alweer gevochten, terwijl Overeem en Ben Saddik het einde van hun schorsing naderen.

    Behalve het aangescherpte testbeleid gaat Glory gedetailleerder publiceren en een dossier opstellen als een vechter positief test. Diegene ziet ook een stevige boete tegemoet. En waar vroeger een partij ongeldig werd verklaard bij een met doping gewonnen wedstrijd, kan de organisatie nu ook overwinningen omzetten in een verliespartij als de antidopingregels overtreden worden.

    https://www.ad.nl/vechtsport/met-ric...amen~ac8a4543/

  4. #4
    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    3.684
    vCash
    126000

    Default

    Kickbokser Enver Sljivar 2 jaar geschorst door Glory.

    Murat Aygun die een tijdelijke schorsing heeft werd betrapt op het gebruik van het verboden middel methandienone, een van de meest bekende androgene anabole steroïden. Deze overtreding heeft hem een schorsing van één jaar opgeleverd. Opmerkelijk is dat Aygun volgens de persverklaring heeft kunnen aantonen dat hij de verboden stoffen heeft gebruikt voor zijn contract met Glory. De eventuele invloed van deze onthulling op de uiteindelijke strafmaat is momenteel onbekend.

    Enver Sljivar testte positief op Drostanolone, een stof die vroeger werd gebruikt voor de behandeling van borstkanker maar tegenwoordig vaak wordt aangetroffen bij atleten en bodybuilders. Als gevolg van deze overtreding is Sljivar voor de komende twee jaar uitgesloten van deelname aan kickbokswedstrijden, zoals voorgeschreven in Glory's nieuwe anti-dopingbeleid.

    Deze gevallen tonen aan dat Glory vastbesloten is om een strikt anti-dopingbeleid te handhaven, ter bescherming van de integriteit van de sport. De definitieve straffen voor Aygun en Sljivar zullen worden bepaald na verder onderzoek en hoorzittingen, zoals voorgeschreven in het beleid van Glory.
    https://www.vechtsportinfo.nl/kickbo...GjS0Bbq0fLOSvw

  5. #5
    Join Date
    May 2014
    Posts
    536
    vCash
    111758

    Default

    Wacht, dus dit was mét prestatie bevorderende middelen? 😂😂😂

    Deze gasten hebben hier dan ook echt niets meer te zoeken bij Glory, prima dat dit wordt aangepakt (als fan boeit het me op zich niet maar als je een beetje serieus genomen wil worden als organisatie dan moet je hier echt wat aan doen).

  6. #6
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    814
    vCash
    126000

    Default

    De dame komt uit USADA onder toezicht van WADA. Het is dus iets ernstigs, ik begreep dat er vaker controles zullen plaatsvinden zoals bij tennis. Zelfs buiten.

    We zullen een schone sport hebben.

    We weten niet waar het besluit van de organisatie vandaan komt, maar het komt overeen met de UFC. En Andurand ging zelfs zo ver dat hij zijn Russen ontsloeg, in tegenstelling tot Amerika.

    De enige die er iets over zei was Rudmann.

    Ik steun dit initiatief, sport kan schoon worden, waarna dezelfde atleten tegenover elkaar staan. Murat werd slechts voor één jaar gestraft, maar de straffen beginnen feitelijk vanaf twee jaar.

    Het zal pijn zijn, en niet alleen voor Nederlanders, maar wereldwijd.
    Last edited by arjenvos; 07-09-2023 at 18:20.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •