MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 13 of 13
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default Piercing en tatoeages voor minderjarigen aan banden

    AMSTERDAM - Het aanbrengen van piercings en tatoeages bij minderjarigen wordt aan banden gelegd. Dat kan straks alleen nog in het bijzijn van ouders. Piercings op intieme delen zoals penissen en schaamlippen worden voor jongeren onder achttien jaar verboden. Projectleider Worp van het Landelijk Centrum Hygiëne en Veiligheid (LCHV) bevestigde woensdag dat op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid regels in die zin in de maak zijn.

    Tot nu toe ontbreekt elke wetgeving op dit gebied. Vanaf medio 2005 zou die in werking moeten treden. Een woordvoerder van het ministerie tekent er wel bij aan dat het om een voorstel voor een richtlijn gaat. Of er een verbod komt op piercings onder de gordel voor jongeren is nog onzeker. De Tweede Kamer heeft het laatste woord.


    Ook piercing- en tatoezaken alsmede juweliers zullen, als het aan Worp ligt, aan hygiëne- en veiligheidsvoorschriften onderworpen worden. Er komen controles door plaatselijke GGD's, zoals in Amsterdam volgens een woordvoerder nu al gebeurt. Worp werkt in in Amsterdam en zit een een werkgroep met mensen die actief zijn als piercer of tatoeëerder, dermatologen en GGD-mensen.

    Worp is voor een leeftijdsgrens. Zij wil jonge mensen beschermen tegen lichamelijke en psychische schade. Kinderen van twaalf zijn nog in de groei, de tatoeage wordt er niet mooier op, stelt ze. Of het de verzorging van een eventuele wond, met het gevaar voor infecties, aankan is de vraag.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    goeie zaak

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Ede
    Posts
    1.830
    vCash
    126000

    Default

    idd goeie zaak.
    Ik weet zeker dat veel jongeren er spijt van krijgen dat ze zo'n ding hebben laten zetten!

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    ik heb ook spijt van mijn eikel piercing , damn

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    ja ik ook
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    N.L
    Posts
    1.594
    vCash
    126000

    Default

    Vind het een goede zaak ,zeker als het om de hygiene gaat ,heb zelf ook een paat plaatjes heb er nooit spijt van gehad ,en deze sommige zitten er al 25 jaar op.


    De plicht is zwaarder dan een berg de dood lichter dan een veer

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    hahah de mijne is in de jungle op Bali gezet :mrgreen: controle?? hygiene?? ja daar was ik wel bang voor... heb een uitgebreide bloed test in NL laten doen, alles ok.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Goede zaak.
    Volgens mij zijn er ook een hoop beunhazen tussen de artiesten.. :?
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default

    Vindt het ook een goeie zaak. Er zullen inderdaad allemaal beunhazen tussen zitten. Gelukkig heb ik geen spijt dat ik een tattoo heb laten zetten, aangezien ik er al 4 jaar over nagedacht had of ik het zou doen ja of de nee

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    14.548
    vCash
    121250

    Default

    Ik heb er nu 1 en denk al een jaar of 8 na over mijn 2e.

    Hij zit al wel in mijn hoofd, maar nog niet op mijn lichaam...
    MIXFIGHT.NL zegt: Het is eenzaam hier aan de top!!

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    fryslan
    Posts
    2.564
    vCash
    126000

    Default

    is idd goed, als je 16 bent ben je imo nog te jong voor een tatoo.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default

    Je merkt ook dat veel jongeren het doen omdat ze het stoer vinden, hun vriendjes en vriendinnetjes hebben het ook dus waarom zij ook niet.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    294
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het ook een goede zaak. Vaak hebben jongeren later spijt van hun tattoo. Piercings kun je er op zich nog wel uithalen maar betere controle op hygiene is natuurlijk in beide gevallen belangrijk!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •