MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default Sportspullen wassen

    Hoe wassen jullie je scheenbeschermers/kniebeschermers en bandage??

    Lijkt me niet zo verstandig om mijn kniebeschermers in de wasmachine te flikkeren ivm. de vulling. En afspoelen met water en zeep haalt de zweetgeur er ook niet helemaal uit..

    En hoe zit het met het klittenband van je bandage en je scheenbeschermers als je die wast??
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Bandages gaan gewoon in de was. Een waszakje is misschien wel handig (zo'n zakje waar vrouwen hun BH's in wassen). Kniebeschermers gaan ook gewoon in de was, geen probleem met de vulling hoor. En mn scheenbeschermers, tsja ik heb van die leren dus die gaan de was echt niet in. Ze meuren wel n uur in de wind maar daar heb je weer febreze voor

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    4.088
    vCash
    126000

    Default

    zo'n waszakje is wel een goed idee ja.. probeer het wel gewoon, en als het niet goed gaat dan haal ik wel nieuwe...

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    tip van Marieke:

    doe niet je blauwe bandages in de witte was :mrgreen:

    damn we hebben nog lichtblauwe handdoeken met allemaal blauwe strepen

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    24.858
    vCash
    126000

    Default

    ik doe mijn scheenbeschermers gewoon in de was. nooit problemen mee

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    en je handschoenen dan? ik hang ze altijd buiten aan de waslijn, allen vanochtend was het heel mistig dus nog steeds zeik nat....

    Je mag van alles wel dubbel hebben man.

  7. #7
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem, The Netherlands
    Posts
    555
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet wel, dat je je bandage niet zo bij de andere was in de machine moet gooien. Door het klitterband wat er aan zit heb je kans dat er gaatjes in je thirts komen. Heb zelf ook al een paar t-shirtjes mee verpest. :x
    Mirko "CroCop" Filipovic - the CROATIAN SENSATION -

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    dus daar komen die gaatjes van....ik dacht dat ik last van motten had.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    294
    vCash
    126000

    Default

    Bandages gewoon uitwassen. Scheenbeschermers wassen, daar gaan ze wel beter van ruiken, maar het gaat wel ten koste van je vulling!

  10. #10
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    NMGN
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Scheenbeschermers en bandage gewoon in de was, scheenbeschermers niet te vaak maar als ze je tas uit stinken is het wel tijd ja, en de bandage idd in zon waszakje. Haal je spullen ook altijd uit je tas als je van trainen thuiskomt hoe sneller het droogt hoe minder kans op stank.
    En als je iedere dag trained of misschien wel 2 keer per dag is het wel nuttig om een 2e paar handschoenen te kopen of af en toe met je oude af te wisselen, als je handschoenen niet de kans krijgen om te drogen gaan ze echt een stuk korter mee en de stank is op den duur niet te harden.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oldenzaal
    Posts
    1.839
    vCash
    126000

    Default Re: Sportspullen wassen

    Quote Originally Posted by Dennuz
    Hoe wassen jullie je scheenbeschermers/kniebeschermers en bandage??

    Lijkt me niet zo verstandig om mijn kniebeschermers in de wasmachine te flikkeren ivm. de vulling. En afspoelen met water en zeep haalt de zweetgeur er ook niet helemaal uit..

    En hoe zit het met het klittenband van je bandage en je scheenbeschermers als je die wast??
    @Dennuz: ik heb liever wel dat je je spullen wast, mooi stinkdier dat je bent!!

    Maar je kunt alle spullen(beenbeschermers,kniebeschermers en bandage's) gewoon in de wasmachine gooien, geen probleem!
    Doe ik zelf ook regelmatig. Spullen blijven nog heel ook.....

    Osu

    Chris

  12. #12

    Default

    Ja ik weet het een bump van een paar eeuw maar het kan zien dat deze topic nog steeds gelezen wordt, dus here goes:
    Er is maar 1 manier (al zeg ik het zelf ) : Glovenator. Met Glovenator maak je je handschoenen pas echt schoon. Diep tot in de vezels van je handschoenen en niet oppervlakkig zoals veel andere huishoudmiddeltjes. Glovenator is speciaal ontwikkeld voor stinkende sportspullen. Dus ook tassen, hoofdbeschermers, mitts, schoenen etc.

    Wil je je scheenbeschermers schoonmaken, dan kan dat ook met Glovenator. Voor bokshandschoenen geldt: gewoon een kwart flesje in je handschoenen gieten en dan een beetje in je handschoen knijpen zodat Glovenator zich goed door je handschoen verdeeld. Dan 24 uur laten rusten en dan laten drogen. Voor beenbeschermers geldt: eerst even in een sopje goed schoonmaken, want er kleeft redelijk wat vuil aan die dingen vooral onder je elastieken banden. Dan laten drogen en als ze droog zijn dan spuit of giet er genoeg Glovenator overheen totdat elke plek verzadigd is. En dan laat je ze weer drogen zonder uit te spoelen. Denk erom, als je gaat sprayen doe dan even een mondkapje op. Het spul prikt een beetje in je ogen en neus als je het sprayed. Stinken ze dan nog dan impregneer je ze nog een keer met Glovenator.

    Kijk even op www.glovenator.com

    Succes

  13. #13
    Join Date
    May 2012
    Posts
    576
    vCash
    126000

    Default

    Heel leuk natuurlijk, maar vind het knap duur om mijn handschoenen 2 keer schoon te maken voor 15€

  14. #14
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    alles gaat hier gewoon in de was behalve handschoenen (karate) die maken we schoon met vochtige doekjes

  15. #15
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    Heerlen
    Posts
    7
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb dat zelf met bokshandschoenen, die stinken op den duur zo dat ik er bijna van omval. Als ik het idee heb dat ze na een paar keer cleanen nog stinken koop ik op den duur een nieuw paar handschoenen.

    Maar dingen zoals beschermers en zo zijn makkelijk te wassen.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Bandages, tok was ik gewoon uit, maar scheenbeschermers en bokshandschoenen blijven uit de was voor mij! Wat goed werkt is nadat je getrained hebt je spullen uitspreiden en laten drogen. Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben. Buiten hangen lijkt me geen strak plan eerlijk gezegd.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #17
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    die lucht van oud leer en verrot zweet... dat ga je toch nie weg wassen

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by cornelus View Post
    die lucht van oud leer en verrot zweet... dat ga je toch nie weg wassen
    IDD! OLDSCHOOL! hehe
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •